Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Luci_Mster2 schreef:
04-01-2021 09:51
Natuurlijk niet.
Waarom niet?
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:47
Joehoe:
dit topic gaat over twee dingen:
1. de relatie van TO, die is stuk (de schuldvraag is niet meer van belang. Het is wel UIT)
2. er komt een baby, daar moet een plan voor komen
Ehm......het is uit? Ja bij mij zou het over uit en sluiten zijn, maar ik geloof dat ik TO niet zo standvastig vind overkomen.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:44
omdat jij als vrouw, dus je verantwoordelijkheid neemt. En niet verwacht dat de man dat doet

Als mannen dat ook doen, dus: geen seks/condoom/sterilisatie hebben ze precies hetzelfde effect hoor
Vind ik een vrij bizarre conclusie. Lees m'n andere reactie van 9:47.

En ik als vrouw wil echt geen seks met mijn partner met condoom hoor. Of helemaal geen seks :bonk:
En steriliseren als je nog niet volledig zeker weet doe je toch ook niet?
Als je dan toch wel wilt moet je het maar weer ongedaan maken?
Alle reacties Link kopieren
Seks is misschien geen recht (maar volgens mij wel tamelijk gebruikelijk in een relatie), maar een kind is zeer zeker ook geen recht.
Seks is ook geen plicht, maar betalen voor een ongewenst kind dus wel. Belachelijk, echt waar. Op het moment dat het nog teruggedraaid kan worden (dus een abortus), vind ik dat je er als vader afstand van moet kunnen doen. Dat kan de moeder namelijk ook.
MarieGristien schreef:
Je gaat anders zelf ook lekker mee in het bashen van TO en hem de schuld aanpraten.

Als ik TO was zou ik een overtijdbehandeling of abortus eisen. En de relatie verbreken.

En dan zal de hele goegemeente hier wel weer over me heen vallen, maar als deze vrouw zijn handtekening onder een koopcontract van een huis had gezet bij wijze van verrassing maar hij is wel aansprakelijk voor de hypotheek klaag je haar toch ook aan?
wil jij echt naar een samenleving, waar mannen vrouwen kunnen dwingen tot abortus??
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:53
wil jij echt naar een samenleving, waar mannen vrouwen kunnen dwingen tot abortus??
Wil jij naar een samenleving waar een kind ongewenst is?
bia-pia schreef:
Het is absoluut een vertrouwensbreuk. Maar hij is toch echt niet volledig vrij van blaam in deze. Als je geen kinderen wilt, moet je maatregelen nemen. Als je partner een kinderwens heeft des te meer, maar dat wist hij wellicht niet. Maar dan nog is er een foutmarge in elk voorbehoedsmiddel. Ook als je het voor zover je weet goed gebruikt. Net zoals je gewoon een ongeluk kunt krijgen in het verkeer, ook als je je aan alle regels houdt. Dus 100% zeker geen kind willen, betekent dat je daar zelf voor zorgt. Ik ken een man die absoluut geen kind wilde en dus altijd voor eigen anticonceptie zorgde, los van wat zijn vriendin deed.
En die alimentatie is niet voor haar, maar voor het kind. Daar heeft zij geen financieel gewin aan. Kinderen zijn in het algemeen duurder dan de kinderalimentatie die de vader betaalt.
Het is nogal een ander verhaal of die vrouw per ongeluk zwanger raakt of per ongeluk expres, zoals nu het geval is.

Dat is gewoon een hele andere discussie.
CHL schreef:
04-01-2021 08:53
Dat kan hij inderdaad, maar dan is hij nog steeds een vader. Een waardeloze ook nog.
Ik vind haar waardeloos. Wat een naaistreek van haar om hem er zo in te luizen. Relatie zou over zijn, ik zou haar niet meer kunnen vertouwen en daarbij zoiets doe je niet.

Je kunt haar niet dwingen het kind weg te laten halen. Hij wordt nu gedwongen vader. Nah, mijn vriendin zou het echt niet meer zijn.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 09:54
0.22% gewijzigd
Misschien voelde ze al aankomen dat de liefde over zou gaan en dan had zij een nieuwe vriend moeten zoeken die misschien nog een slechtere keus zou zijn in genetisch opzicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Luistervink schreef:
Bizar he? Het slachtoffer heeft altijd schuld. De les die deze forummers willen geven is blijkbaar: vrouwen zijn niet te vertrouwen, dek jezelf in. Mooi is dat.

Dat er bij seks altijd kans is op zwangerschap en dat een reden is dat de man zich moet indekken, vind ik flauwekul. Zelfs bij een sterilisatie bij een man bestaat een kans dat een vrouw toch zwanger wordt. Bij een 'per ongelukke' zwangerschap valt in elk geval nog te praten over abortus en kun je samen beslissen om er wel of niet voor te gaan. Maar in dit geval wordt de man voor het blok gezet en is hij de boeman als hij suggereert om de zwangerschap af te breken. En omdat zijn keuze niet de norm is, wordt hij minder serieus genomen.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat de vriendin van TO voornamelijk erg naïef lijkt. Zo van: íedereen houdt van baby's, dus TO draait vast wel bij. Als een soort van schattig trucje om iemand te overtuigen die zelf net niet de knoop door durft te hakken. Het geeft maar weer aan hoe weinig serieus mensen de wens nemen om geen kinderen te krijgen.
Hij wordt voor het blok gezet, maar hij is niet de boeman als hij een abortus voorstelt. Zij hoeft daar alleen niet mee akkoord te gaan. En dat betekent niet dat zijn keuze niet serieus genomen wordt. Serieus genomen worden is niet gelijk aan 'we doen wat jij wilt'.
Qiyara schreef:
04-01-2021 09:52
En steriliseren als je nog niet volledig zeker weet doe je toch ook niet?
maar TO weet het wel zeker
Athan schreef:
04-01-2021 09:44
Is het niet vreselijk oneerlijk dat een man moet betalen voor een kind waarvan hij duidelijk van tevoren aangeeft het NIET te willen? Kan hij daar niet onderuit?
Ja hoor. Hij hoeft niet te erkennen.

Maar da's wel een keiharde keuze tegenover een kind dat er niks aan kan doen dat hij/zij op deze manier is verwekt. Als ongewenst vader sta je wat dat betreft voor een enorm dilemma.
lilalinda schreef:
Nu kun je het wel deze kan op draaien, maar het is en blijft gewoon hard bedrog van die vrouw haar kant. Een soort fraude met zijn zaad, zou je kunnen zeggen.

Vreselijk dat vrouwen de macht van baas in eigen buik op deze manier misbruiken.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:54
maar TO weet het wel zeker
Ja het is zijn schuld dat kind straks op de wereld komt zijn schuld dat toekomstige ex stopt met pil en zijn schuld dat hij een topic start op de viva
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 09:56
2.12% gewijzigd
Led-lampje schreef:
Wil jij naar een samenleving waar een kind ongewenst is?
nee hoor, ik heb een abortus ondergaan. Ik weet wat het is

en dit kind is niet ongewenst, het zal een moeder hebben, dat heel van hem/haar houdt. En Minstens twee leuke grootouders
MarieGristien schreef:
Het is nogal een ander verhaal of die vrouw per ongeluk zwanger raakt of per ongeluk expres, zoals nu het geval is.

Dat is gewoon een hele andere discussie.
Natuurlijk is dat een andere discussie.
Maar: hij had dus double dutch moeten gaan. Want dat scenario had prima kunnen voorkomen. Sterker nog: dat komt statistisch gezien 1 op de 100 keer voor.
MarieGristien schreef:
04-01-2021 09:55
Nu kun je het wel deze kan op draaien, maar het is en blijft gewoon hard bedrog van die vrouw haar kant. Een soort fraude met zijn zaad, zou je kunnen zeggen.

Vreselijk dat vrouwen de macht van baas in eigen buik op deze manier misbruiken.
Eens.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:56
nee hoor, ik heb een abortus ondergaan. Ik weet wat het is

en dit kind is niet ongewenst, het zal een moeder hebben, dat heel van hem/haar houdt. En Minstens twee leuke grootouders
Dus vanwege de leuke grootouders?
Weet je laat ook maar.
Cecilie schreef:
04-01-2021 09:32
Dit vind ik een mooie reactie. Hier heb ik niks aan toe te voegen.
Je vriendin zal al jaren heen en weer geslingerd zijn tussen haar kinderwens en haar liefde voor jou.

Wat ze gedaan heeft is natuurlijk niet zuiver, maar ik kan het onmogelijk als puur slecht zien.
In jouw geval zou ik in ieder geval tijdelijk uit elkaar gaan, om voor mezelf alles eens goed te laten bezinken. Je weet uiteindelijk nu nog niet hoe je gaat reageren als het kindje er eenmaal is. Maar laat je nergens toe dwingen, dit is volledig buiten je om gebeurd.
Dit is echt puur slecht. Je partner bedrieg je niet op die manier. Echt geen goed woord over voor zulke types.
En wat betreft die anticonceptie: dat doe je samen, dus als vrouw besluit te gaan stoppen, deel je dat mee aan man en kan man bepalen welke andere maatregelen genomen gaan worden. Dit doe je gewoon niet eenzijdig. Echt walgelijk dit.

En als je dan toch echt zo graag een kind wilt, bespreek je dat en als 1 van beide dat niet wil en de ander wel heb je elkaars keuze te respecteren en kun je dus beter uit elkaar gaan. TO heeft hier niet voor gekozen en wat mij betreft zouden in dit soort gevallen mannen ook 0 hoeven bijdragen aan kosten voor het kind.
MarieGristien schreef:

Allemaal grote woorden: mannen zullen wel weer andere soorten macht hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Omgekeerde wereld is dit.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:35
of de ongeboren baby raakt zo gestrest, dat TO zijn leven lang met een onhandelbaar kind zit
dolle pret
Baby?
Momenteel slechts een klompje cellen hoor.

Ik heb zowaar toch eens 1 voordeel ontdekt van het vrouw zijn: Ik kan tenminste niet ongewenst moeder worden.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Bubbel92 schreef:
04-01-2021 08:57
Hi,

Mij is min of meer het zelfde overkomen. Vriendin en ik waren na ruim 7 jaar relatie een paar maanden uit elkaar (5), om andere redenen overigens dan het topic kinderen. Zijn weer gaan latten (ongeveer 8 maanden) daarna en in februari van 2020 kreeg ik out of the blue te horen dat ze zwanger is. Dit terwijl ik eigenlijk net helemaal mijn draai in mijn "nieuwe" leven had gevonden wat prima beviel. Mijn kinderwens was vrijwel 0 en die van haar, zoals ze het zelf zei ook. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of het opzet is geweest of niet... wat opviel is dat ze aangaf het graag te willen houden (voorheen zei ze altijd dat ze geen kinderen wilde), maar het graag samen te willen doen. Ze bood me dus in tegenstelling tot jouw situatie wel de ruimte, al ging dat met veel tranen omdat ik ook behoudend reageerde. Naja ik kreeg ook van meerdere kanten te horen, je bent genaaid, ze wilt je binden...enzovoort enzovoort. Het zal wel, maar je moet de ruimte pakken om er over na te denken tenzij je er echt heel zeker van bent en voelt dat je het echt niet wilt.

Om een kort verhaal lang te maken ik heb 3 of 4 weken uitgetrokken, veel gelezen en nagedacht...en ben nu sinds een week of 12 de trotse vader van een prachtige zoon. En ja in de 9 maanden heb ik ook vaak nog mijn twijfels gehad over van alles en nog wat, want je moet het niet onderschatten., het is gewoon zwaar en de overrompeling van de zwangerschap mag geen sta in de weg meer zijn, want dan trek je het niet.

Wat ik je mee wil geven, pak even de tijd voor jezelf, maar jou leven staat voorop , neem geen kind voor een ander of om haar te behouden, maar doe het als je het aan gaat echt voor jezelf. Blijf het wat je ook beslist of wat er ook gebeurt niet zien als een 'naaistreek', zoals het hier wordt genoemd, dat is verspilde energie. Ze zal niet de eerste zijn die 2 liefdes heeft, een voor jou, maar ook de wens om een kindje te hebben met haar levenspartner....en dan wint soms het gevoel het van het hoofd.

Veel wijsheid en sterkte gewenst, maar zet jezelf in je beslissing op de eerste plaats.
Wat zeg je dit mooi!
bia-pia schreef:
04-01-2021 09:56
Natuurlijk is dat een andere discussie.
Maar: hij had dus double dutch moeten gaan. Want dat scenario had prima kunnen voorkomen. Sterker nog: dat komt statistisch gezien 1 op de 100 keer voor.
En dat is dus niet boeiend voor dit verhaal want het is niet per ongeluk.

Als dat wel zo was hadden TO en vriendin een hele andere discussie.
Led-lampje schreef:
Ja het is zijn schuld dat kind straks op de wereld komt zijn schuld dat toekomstige ex stopt met pil en zijn schuld dat hij een topic start op de viva
voor alle duidelijkheid: Ik vind de vriendin van TO een domme doos. Ik vind dat ze TO een kutstreek geleverd heeft
Dus haar relatie is over&uit
Maar dat zij een domme doos is, maakt nog niet, dat er dus geen baby komt. Of dat hij geen plichten meer heeft. Het leven is nou eenmaal soms kut
Hij kan nu alleen maar bedenken hoe nu verder: zonder vriendin. Maar wel met een gezamenlijke baby

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven