Moderne TV -- ouderwets TV kijken
zaterdag 30 januari 2021 om 18:49
Misschien een heel domme vraag.
Mijn moeder (op leeftijd) heeft een ultramoderne (smart, 4k) televisie staan, de philips 43PUS6551. Deze is is nu aangesloten op de kabel van Ziggo en met UTP aan de Wifi-router. Ja, ik weet 't, slim is het niet.... maar ja, ik heb het niet geinstalleerd
Maar mijn vraag is nu: als je KPN-alles-in-één neemt, kun je dan via UTP-modem "ouderwets" TV kijken (met de "standaard" 50 TV-kanalen) of heb je dan per se een set-up box nodig?
En áls je zo'n set-up box hebt, van KPN, kun je dan met 1 afstandsbediening toe?
(het liefst heb ik zo'n set-up box weggewerkt in een tv-kastje met dichte deurtjes)
Of kun je de TV met alleen UTP aansluiten, en dan "gewoon" TV kijken (of werkt dan alleen NetFlix en YouTube)
PS: ikzelf heb al jaren geen TV-abonement, noch setup box en aanverwante ellende
Mijn moeder (op leeftijd) heeft een ultramoderne (smart, 4k) televisie staan, de philips 43PUS6551. Deze is is nu aangesloten op de kabel van Ziggo en met UTP aan de Wifi-router. Ja, ik weet 't, slim is het niet.... maar ja, ik heb het niet geinstalleerd
Maar mijn vraag is nu: als je KPN-alles-in-één neemt, kun je dan via UTP-modem "ouderwets" TV kijken (met de "standaard" 50 TV-kanalen) of heb je dan per se een set-up box nodig?
En áls je zo'n set-up box hebt, van KPN, kun je dan met 1 afstandsbediening toe?
(het liefst heb ik zo'n set-up box weggewerkt in een tv-kastje met dichte deurtjes)
Of kun je de TV met alleen UTP aansluiten, en dan "gewoon" TV kijken (of werkt dan alleen NetFlix en YouTube)
PS: ikzelf heb al jaren geen TV-abonement, noch setup box en aanverwante ellende
zaterdag 30 januari 2021 om 19:42
Bij KPN alles in één kan je met één afstandsbediening af zolang je het geluid via de TV laat lopen.
De TV is dan aangesloten met een HDMI-kabel vanaf de setup-box naar de TV. De Setup-box zit met een UTP-kabel verbonden met de modem. Voor internetdiensten op TV heb je dan alsnog een UPT- of WIFI-verbinding nodig tussen de modem en de TV.
De Setupbox achter gesloten deurtjes is een slecht idee omdat de afstandsbediening het dan niet meer doet. Mogelijk dat het met glazen deurtjes lukt maar het houten, plastieken of metalen deurtjes in ieder geval niet.
De TV is dan aangesloten met een HDMI-kabel vanaf de setup-box naar de TV. De Setup-box zit met een UTP-kabel verbonden met de modem. Voor internetdiensten op TV heb je dan alsnog een UPT- of WIFI-verbinding nodig tussen de modem en de TV.
De Setupbox achter gesloten deurtjes is een slecht idee omdat de afstandsbediening het dan niet meer doet. Mogelijk dat het met glazen deurtjes lukt maar het houten, plastieken of metalen deurtjes in ieder geval niet.
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 30 januari 2021 om 20:48
Hoeft niet. Ik heb van ziggo een kaart die je in een adapter in de tv stopt. Je bedient de tv dan gewoon met de afstandbediening van de tv. Je kan alleen maar tv kijken, niet opnemen of terugkijken.
zaterdag 30 januari 2021 om 20:53
Ieniemienie123 schreef: ↑30-01-2021 20:48Hoeft niet. Ik heb van ziggo een kaart die je in een adapter in de tv stopt. Je bedient de tv dan gewoon met de afstandbediening van de tv. Je kan alleen maar tv kijken, niet opnemen of terugkijken.
Ja, die heb ik ook. Maar dat is nog steeds een "kastje" dus (CI+ module). Dat is de digitale ontvanger.
zaterdag 30 januari 2021 om 22:44
Er is niks mis mee, maar het is redelijk dubbelop (en dus ook dubbele prijs).
Als in: KPN internet+bellen + Ziggo TV kost meer dan KPN-alles-in-een of Ziggo-alles-in-een.
En hoe minder kastjes, kabels en afstandsbedieningen, hoe beter.
(ja, ultimo kun je ook nog naar een algemene afstandsbediening, zoals One4All, maar ik probeer zoveel mogelijk gedoe te voorkomen)
zaterdag 30 januari 2021 om 23:04
daddy_gijs schreef: ↑30-01-2021 22:44Er is niks mis mee, maar het is redelijk dubbelop (en dus ook dubbele prijs).
Als in: KPN internet+bellen + Ziggo TV kost meer dan KPN-alles-in-een of Ziggo-alles-in-een.
En hoe minder kastjes, kabels en afstandsbedieningen, hoe beter.
Ah, op die manier. Ja, dan kun je beter upgraden naar KPN alles-in-1 en Ziggo eruit doen (of andersom).
Met een beetje mazzel kan de afstandsbediening van de settopbox ook gekoppeld worden aan je tv, zoals Cateautje ook zegt.
zondag 31 januari 2021 om 14:19
maandag 1 februari 2021 om 11:16
TV's hebben een ingebouwde decoder. Er zijn ook providers die niet per se een los kastje vereisen maar dan heb je ook niet extra services zoals terugkijken enzo. Scheelt ook een extra afstandsbediening.
.
Er zijn providers zie zelfs dat niet vereisen en waar je gewoon met de coaxkabel in je tv digitale tv kunt kijken. Elke tv heeft immers al een decoder aan boord. Een CI+ module zorgt voor een extra beveiliging om (extra) kanalen te kunnen bekijken.
maandag 1 februari 2021 om 19:22
Ik heb kpn alles in 1; met een wifiversterker bekabeld aan de router en dan draadloos een tweede wifiversterker (kpn superwifi heten die dingen) bij de tv, Die zit in stopcontact en aan dat tv dingetje. Dan hoeft er geen kabel van router naar tv. Is ook een optie. Gewoon met 1 afstandsbediening. Mijn tvkastje doet het prima als er een plant voor staat, is niet zo gevoelig dat je er recht voor moet zitten met de afstandsbediening.