Tiener broertje is homo

16-05-2009 23:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi there

Even hoor..

Mijn allerliefste en enige broertje van 16 jaar oud is er onlangs voor uit gekomen; hij is homosexueel en weet dit al drie jaar..

Geen probleem, ik sta daar volkomen achter! Als hij maar gelukkig is..

Maar waar ik me nu dus wél zorgen over maak is het feit dat hij als een gek aan het zoeken is naar een vriendje. Werkelijk waar, hij doet alles wat hij kan om maar iemand te krijgen. Lees: elke willekeurig persoon op elke gay website toevoegen, etc. etc.

Ok, hij houdt het netjes bij de jonge jongens, maar dan nog.

Hij is zó naïef, heeft totaal nog geen levenservaring, en hij gelooft dat er geen kwaad bestaat.

Ik, als oudere zus, heb geen weet van de gay scene en wat er zoal speelt onder de jongeren. Ik doe mijn best, ik lees me in, stuur hem linkjes die ik heb gevonden en moedig hem aan om aan de georganiseerde jongeren gayfeestjes deel te nemen.

We hebben een heel goede band, hij vertelt me alles en ik was dan ook de eerste die hij vertelde dat hij homo was.

Maar nu merk ik toch dat ik met bepaalde standaard adviezen (zoals: voorzichtig zijn, geen adres doorgeven, op neutrale plek afspreken, etc.) tegen de lamp loop.

Hij luistert niet. Hij snapt dit niet en ziet dit niet in...Hij ziet geen gevaar.

Vandaag heeft hij voor het eerst iemand ontmoet via een website. Ook een jongen van 16 jaar. Ze hebben de hele dag lopen zoenen op openbare plekken -dat dan weer wel, gelukkig- maar kom op...ze zijn op een gegeven moment weggestuurd uit de Mac Donalds!

Verder lijkt hij compleet zijn losgeslagen. Hij zoekt alles op wat los en vast zit. Hij heeft totaal geen onderscheid van wat nou echt boyfriend material is, of niet. Hij gaat voor uiterlijk, niet voor innerlijk.

Hij is altijd een heel rustige jongen geweest met een zeer goed stel hersens, maar ik maak me toch wat zorgen.

Ik moet het laten gaan, dat zeker, maar toch.

Ik als zijn zus zou hem graag wat sturing geven..

What to do..!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
La Vie: Alles is al gezegd: waarschuw hem voor 'oudere mannen', zoals je je 16-jarige zusje ook zou waarschuwen, en zorg dat hij condooms gebruikt.

En verder wilde ik zeggen: Had iedereen maar zo'n fantastische lieve zus!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het kan nooit teveel gezegd worden: wat ben jij een lieve zus. Zoveel betrokkenheid en zoveel steun. Dat is onbetaalbaar.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Laat hem zijn eigen fouten maken... makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb nog helemaal geen verstand van losgeslagen pubers, maar zou proberen open gesprekken met hem aan te gaan over de kwaaie dingen die hem zouden kunnen overkomen. En dan meer in de richting van vragen: hoe zou jij omgaan met avances van een flink oudere man? wat denk je over het aids risico? wat doe je als iemand je vrijen zonder condoom voorstelt? vind je afspreken op een neutrale plaats of mensen laten weten dat je een afspraak hebt nuttig?

Met daarbij de mededeling dat je van kwaaie dingen hebt gehoord en dat je heel verdrietig zou zijn als die je kleine broertje zouden overkomen.
Vie, wat een lieve zus ben jij!

Zo, dat wilde ik alleen even kwijt
Uiteraard zal hij zich veiliger voelen als je hem zegt dat je er nog heel erg aan moet wennen dat 'ie grote mensen dingen doet. Los van of dit met homo's of hetero's is.
Wat een lieve en leuke reacties allemaal zeg!!

Tja, wat is een lieve zus? Voor mij is dit vrij normaal eigenlijk, zó lief is dit toch niet.. haha

Het komt natuurlijk ook een beetje door ons grote leeftijdsverschil van 15 jaar, waardoor ik ook altijd al een klein beetje moeder over hem. En daarnaast is hij gewoon een héle leuke jongen

Maar goed, om even op jullie reacties in te gaan:

Dat van dat openbaar zoenen.. tja, het is inderdaad niet anders. Ik vind het alleen moeilijk dat hij nu zo'n air heeft van 'schijt aan alles' en dat hij er echt lacherig over deed dat ze waren weg gestuurd uit de MacDonalds. Ook nadat ik zei van: ja maar hallo lieve schat, dat is ook niet echt gepast, doe dat lekker ergens privé. Hij had toen echt iets van 'boeiuhhh' (je weet hoe die tieners dat zeggen) Dus dan moet hij maar een keer op zijn bek gaan ja... Echt blij ben ik daar niet mee, maar het is niet anders.

Ik vind het in ieder geval ook echt onwijs goed van hem dat hij nu al 'uit de kast is gekomen' (stomme benaming) en dat hij er zich nu helemaal relaxed en zeker bij voelt. Op mijn aanraden heeft hij het onze ouders de dag erna ook verteld omdat ik wist dat ze er goed op zouden reageren. Nu praat hij er ook met hun over, ik woon natuurlijk niet meer thuis, en hoeft hij niet meer geheimzinnig te doen. (wat hij steeds meer ging doen)

De site expreszo had ik nog niet gezien, bedankt voor de tip! Ziet er goed uit! Ik stuur die link zo meteen wel even door naar mijn broertje.

Hij zal er nu wel niet zo veel mee willen schat ik in, want hij heeft sinds gisteren dus een vriendje. Die kent hij één dag en ze willen het liefst morgen al trouwen.. haha. Heerlijk toch.

Dus hij wil nu naar eigen zeggen totaal geen contact meer met andere jongens.

Zelf meegaan naar zo'n feest, ik weet niet of dat wel zo goed is. Ik weet niet of hij dat zou willen en ik weet eigenlijk ook niet of ik dat zelf wel wil. Hij kan daar beter heen gaan met de gay jongens die hij nu steeds meer ontmoet.

Dat gays trouwens gezellig zijn weet ik heel goed.. ik heb járen lang in de horeca gewerkt in de Reguliersdwarsstraat, ben naar allerlei homofeesten gegaan en wat een super tijd heb ik toen gehad. Hele goede herinneringen aan!

Nou, ik ben benieuwd wat ons (mijn ouders en ik) nog te wachten staat allemaal

Dat van die condooms daar was mijn moeder al over begonnen ja.. Jemig, toch een gekke gedachte hoor dat mijn broertje.. umm.. nou je weet wel. Dat dus.. Jeetje.

Hij had vanmorgen trouwens een foto doorgestuurd van zichzelf en zijn vriendje. Twee van die jonge jochies.. wel aandoenlijk en lief
LaVie, ik kan me je ongerustheid enorm goed voorstellen. Ik denk dat het gedrag van je broertje redelijk normaal is gezien de omstandigheden: net uit de kast dus helemaal los en daarnaast is-ie ook nog eens een puber wiens hormonen door zijn lichaam razen.

Hij heeft echter 1 ding wel die de meeste pubers niet hebben, en dat is een zus die erg betrokken is. Ik zou ervoor zorgen dat ik zijn vertrouwenspersoon zou blijven, door niet continu preken op te gaan hangen, zodat hij zich vrij voelt om alles te blijven vertellen. Dan kan jij het goed in de gaten houden en ingrijpen als het echt uit de hand loopt (als dat al gebeurt).
.
quote:mamzelle schreef op 17 mei 2009 @ 11:51:

Laat hem zijn eigen fouten maken... makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb nog helemaal geen verstand van losgeslagen pubers, maar zou proberen open gesprekken met hem aan te gaan over de kwaaie dingen die hem zouden kunnen overkomen. En dan meer in de richting van vragen: hoe zou jij omgaan met avances van een flink oudere man? wat denk je over het aids risico? wat doe je als iemand je vrijen zonder condoom voorstelt? vind je afspreken op een neutrale plaats of mensen laten weten dat je een afspraak hebt nuttig?

Met daarbij de mededeling dat je van kwaaie dingen hebt gehoord en dat je heel verdrietig zou zijn als die je kleine broertje zouden overkomen.

Hmm, da's wel een goede Mamzelle! Zo heb ik dat nog niet gebracht inderdaad. Het was meer een monoloog van mijn kant en hij die af en toe ongeïnteresseerd knikt omdat hij de gevaren niet in wil zien.

Ik ga hem die vragen wel eens stellen ja!
Als je de gaywereld al kent én je broertje genoeg mensen heeft om mee te gaan (je hoort zo vaak dat mensen uit de kast komen en vervolgens niks kunnen omdat ze niemand kennen) is het idd niet echt nodig dat je een keertje meegaat

Snap ook wel dat je broertje nu hij een vriendje heeft niet gelijk aan een gayfeest denkt, maar misschien kan je hem er wel op wijzen daar hij daar wel helemaal zichzelf kan zijn en je geen rare Mc Donalds situaties krijgt ;)

Veel van m'n vriendinnen komen ookal hebben ze een relatie toch nog liever naar gayfeesten omdat ze zich daar veel vrijer (en minder bekeken!) voelen
Waar halen jullie toch die leuke smileys???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven