Twee kleuters op een fiets?

17-05-2009 12:49 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ampel beraad hebben wij de knoop doorgehakt: oudste gaat na de zomervakantie naar een andere nso; jongste gaat dan voor het eerst naar school en dus ook naar die nso.

De nieuwe nso heeft veel voordelen maar ook één nadeel: hij zit wat verder van school vandaan dan de huidige, dus de kinderen worden met een busje gehaald. Wat inhoudt dat oudste zijn fiets niet mee kan nemen... Maar hoe krijg ik in hemelsnaam twee kleuters op school als ze niet zelf kunnen fietsen?

* Het is net te lopen, maar dan zouden ze na de nso ook naar huis moeten lopen en dat is dan net wat te ver.

* OV ligt qua haltes zo ongunstig dat dat voor het traject nso-huis geen optie is.

* auto kan ik op mijn werk niet kwijt. Ik ga direct na school door naar werk; school begint laat, dus eerst met auto wegbrengen, dan auto naar huis en met fiets naar werk is geen optie. Bovendien zit ik dan weer met probleem 'lopen vanaf nso'

* resteert een fiets. Maar hoe krijg ik twee kleuters daar op? Jongste past niet meer in een voorzitje. Twee zitjes achterop (als dat al kan) vind ik er vreselijk wankel en riskant uitzien (zeker omdat ze nog geen seconde stil kunnen zitten)

Ik heb al zitten denken toch maar overstag te gaan voor een bakfiets, maar tot hoe lang kunnen kinderen daarin? Dan zitten we bovendien nog altijd met het probleem dat man en ik afwisselen met halen en brengen en dat degene die brengt, niet altijd degene is die haalt en dat de plannen soms halverwege de dag nog wel eens wijzigen, dus dan moeten we ergens van fiets ruilen of zo, maar goed, dat zien we dan wel.

Of zie ik nou dé oplossing over het hoofd??
Is een bakfiets geen goed idee? Je hebt tegenwoordog zo'n lichtgewicht ding wat erg makkelijk trapt heb ik me laten vertellen. Van Gazelle geloof ik.

Bij onze NSO gaan de fietsen in de bus mee dus dan is het hele probleem gelijk opgelost en kan hij gewoon blijven fietsen. Is dat echt uitgesloten?
quote:Samode schreef op 17 mei 2009 @ 17:21:

Bij onze NSO gaan de fietsen in de bus mee dus dan is het hele probleem gelijk opgelost en kan hij gewoon blijven fietsen. Is dat echt uitgesloten?Vooralsnog wel. De kinderen gaan per taxi en dan kan er niets mee. Ik heb goede hoop dat dat gaat veranderen als er meer kinderen gaan, dus ben druk aan het lobbyen
Hoi Dhelia,

Ik heb 2 maanden geleden een tweedehands tweelingfiets gekocht. Echt super. Het frame is verlengd, waardoor er meer dan genoeg ruimte is voor 2 kinderen achterop. Omdat het frame verlengd is, ligt het zwaartepunt nog steeds in het midden en kan de fiets niet kiepen (itt een verlengde bagagedrager met 2 zitjes, die inderdaad wiebelig is en de fiets achterover laat kiepen).

Ik heb soms zelfs alledrie de kinderen achterop!

Voordeel van de tweelingfiets boven een bakfiets is dat hij gemakkelijk in de schuur past. En boven verwachting licht trapt.
.
Die bakfietsenmaffia probeer ik nou juist te vermijden, Lindy

We moeten straks ook al aan een nieuwe auto als een nr 3 zich aandient, dus dat wordt dan waarschijnlijk al zo'n vreselijk mpv-achtig geval. Ook nog een bakfiets, trek ik niet...
Dhelia,is er niemand van je kennissen,vrienden die in de buurt woont van je werk of NSO waar je enkele fietsen of een auto neer zou mogen zetten. shit, vraagteken doet het niet!

Maar wat een gedoe zeg,zo!!

hoop dat je gauw een oplossing vind.. succes!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Dank je, Lichtbron! Eén voordeel: zowel nso als school liggen vlakbij een groot (en gratis!) parkeerterrein . Ik denk dat we het eerst maar even aanzien hoe het gaat als we de auto bij school laten staan, en 's middags eerst auto ophalen en dan naar nso. En ondertussen hard lobbyen bij nso dat ze iets anders regelen voor het vervoer zodat oudste zijn fiets mee kan nemen (is ook veel gezonder en beter qua milieu en al die argumenten meer)
Ik heb een Sparta Amazone, ofwel de mamafiets. Ik had hetzelfde probleem, een kind van 6 en een van 3,5. De oudste gaat naar de NSO met een busje dus de fiets kan niet mee. Ik heb het tot een paar weken terug met een voor en achterzitje gedaan maar beiden werden te klein. Ik heb nu het zadeltje op de stang tussen mijn benen en een GMG zitje achterop. Samen wegen de kinderen ook zo'n 40 kilo en zelf ben ik flink aan de maat dus de fiets heeft niet makkelijk. Maar het is goed te doen. Ik ben superblij met deze oplossing en ik kan nu nog zo'n 3 a 4 jaar voort. Daarna zien we wel weer verder hoe we het dan gaan regelen.

Bij de fietsfabriek hebben ze ook een fiets die superstevig is met een zadeltje in het frame gemaakt. Die heet pack max, erg mooi met ook nog een voordrager waar je dan nog een kist voorop kunt doen. Echt super mooi maar ook super duur. Nu was ik voor 75 euro klaar voor het zadeltje.
Ik doe mijn best
Misschien is er wel iemand (die je kent??) die werkloos is of een oudere man of vrouw die tegen een kleine wekelijkse/maandelijkse vergoeding voor je de kinderen weg wil brengen naar school of NSO? goedkoper dan een taxi!!

En het scheelt al in het gereis voor jullie!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven