Bevalling van derde, anders dan van tweede?
zondag 17 mei 2009 om 18:06
Graag verhalen van moeders die bevallen zijn van hun derde kindje. Ik heb zelf een moeizame eerste bevalling gehad (ruim 20 uur), maar een hele snelle tweede bevalling (5 uur).
Nu ben ik zwanger van de derde en je hoort vaak dat een bevalling van een derde vaak weer langer duurt of meer valse 'starts' heeft.
Wat is jullie ervaring.
Ben benieuwd!
Nu ben ik zwanger van de derde en je hoort vaak dat een bevalling van een derde vaak weer langer duurt of meer valse 'starts' heeft.
Wat is jullie ervaring.
Ben benieuwd!
zondag 17 mei 2009 om 19:45
Had mijn topic kunnen zijn.
Dus ik lees mee!!
Nu 36 weken zwanger en houd toch beetje mijn hart vast hoor!
Las ook ergens dat een derde bevalling véél langzamer kan gaan.
Ik geloof wel dat je bij de derde meer last heb van voorweeen.
Ik heb me ook voorgenomen om pas te bellen als ik er zéker van ben. En zolang ik twijfel? Zijn het geen weeen.
Eerste duurde trouwens 9 uur.
Tweede duurde 4 uur. En nee, dat was ab-so-luut geen stort-bevalling. Elke minuut heel bewust ervaren. En baby was er niet ''in-eens''.
Dus ik lees mee!!
Nu 36 weken zwanger en houd toch beetje mijn hart vast hoor!
Las ook ergens dat een derde bevalling véél langzamer kan gaan.
Ik geloof wel dat je bij de derde meer last heb van voorweeen.
Ik heb me ook voorgenomen om pas te bellen als ik er zéker van ben. En zolang ik twijfel? Zijn het geen weeen.
Eerste duurde trouwens 9 uur.
Tweede duurde 4 uur. En nee, dat was ab-so-luut geen stort-bevalling. Elke minuut heel bewust ervaren. En baby was er niet ''in-eens''.

zondag 17 mei 2009 om 20:03
Eerste kind duurde 4 uur.
Tweede kind duurde 3 uur.
Derde kind lag in stuit en ik moest dus naar het ziekenhuis. Ben bij de eerste oefenweeen naar het ziekenhuis gegaan (man had gebeld, ik vond het nog niet nodig ). Eenmaal daar braken de vliezen, begonnen de weeen en 20 minuten later was ze er!
Goede ervaring dus.
Tweede kind duurde 3 uur.
Derde kind lag in stuit en ik moest dus naar het ziekenhuis. Ben bij de eerste oefenweeen naar het ziekenhuis gegaan (man had gebeld, ik vond het nog niet nodig ). Eenmaal daar braken de vliezen, begonnen de weeen en 20 minuten later was ze er!
Goede ervaring dus.
maandag 18 mei 2009 om 08:35
Mijn moeder vertelde wel dat toen ik (de derde) geboren is, dat ze 2 keer een valse start had. En de bevalling was wel zwaarder, maar ik was zelf ook een dikke baby (dikker dan mijn zussen) maar door mijn valse starten was ik ook bijna 2 weken te laat.
En dat heb ik nog steeds, dat ik overal te laat kom
En dat heb ik nog steeds, dat ik overal te laat kom
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 18 mei 2009 om 08:57
hallo!
mijn eerste bevalling begon met vruchtwater in de verkeerde kleur, daarna dus inleiding en 2 uur persen (met vacuuum gehaald uiteindelijk). was tamelijk heftig dus.
de tweede ging heeeel soepel. weeeen overdag, uiteindelijk ongeveer anderhalf uur vervelend en toen met 1 perswee een prachtige 2e zoon.
nummer 3 leek ongeveer dezelfde kant op te gaan als nummer 2 (alleen nog iets sneller in de eerste 8 cm), maar opeens wilde hij niet meer zakken en was er paniek. met ambulance naar het ziekenhuis (niet fijn met persweeen) en daar met grote spoed (en opnieuw vacuum) gehaald. kindertraumateam stond al klaar omdat hij het moeilijk leek te hebben. was gelukkig niet zo en dus ook gezonde derde zoon.
3 heel verschillende bevallingen dus. ik ben nu 7 maanden zwanger van de 4e en durf niets meer te voorspellen voor deze keer.. gewoon maar laten gebeuren!
mijn eerste bevalling begon met vruchtwater in de verkeerde kleur, daarna dus inleiding en 2 uur persen (met vacuuum gehaald uiteindelijk). was tamelijk heftig dus.
de tweede ging heeeel soepel. weeeen overdag, uiteindelijk ongeveer anderhalf uur vervelend en toen met 1 perswee een prachtige 2e zoon.
nummer 3 leek ongeveer dezelfde kant op te gaan als nummer 2 (alleen nog iets sneller in de eerste 8 cm), maar opeens wilde hij niet meer zakken en was er paniek. met ambulance naar het ziekenhuis (niet fijn met persweeen) en daar met grote spoed (en opnieuw vacuum) gehaald. kindertraumateam stond al klaar omdat hij het moeilijk leek te hebben. was gelukkig niet zo en dus ook gezonde derde zoon.
3 heel verschillende bevallingen dus. ik ben nu 7 maanden zwanger van de 4e en durf niets meer te voorspellen voor deze keer.. gewoon maar laten gebeuren!
maandag 18 mei 2009 om 15:53
Ik lees ook mee!!
Eerste bevalling 6 uur. (40+3 zonder voorweeen)
Tweede bevalling 2,5 uur. (38+4 1 dag van tevoren wat voorweeen)
En nu 38,5 week zwanger van nummer drie. Wel al twee weken lang elke nacht last van voorweeen die niet doorzetten, dus ik ben heel benieuwd hoelang het gaat duren en wanneer het gaat beginnen!
Zodra ik het achter de rug heb, zal ik het hier melden!
Eerste bevalling 6 uur. (40+3 zonder voorweeen)
Tweede bevalling 2,5 uur. (38+4 1 dag van tevoren wat voorweeen)
En nu 38,5 week zwanger van nummer drie. Wel al twee weken lang elke nacht last van voorweeen die niet doorzetten, dus ik ben heel benieuwd hoelang het gaat duren en wanneer het gaat beginnen!
Zodra ik het achter de rug heb, zal ik het hier melden!