Verzorgende ig bbl

woensdag 3 februari 2021 om 20:07
Ik ben onlangs geslaagd voor de opleiding helpende plus. Ik ben er goed doorheen gerold. Momenteel werkzaam op een kleinschalige afdeling met dementerende ouderen. Super leuk en gaat me goed af. Nu heb ik de mogelijkheid om in september door te kunnen studeren voor verzorgende ig bbl. Mijn vraag is is dit een moeilijke opleiding en wat kan ik verwachten. Ben een beetje info aan het verzamelen omtrent mijn uiteindelijke keuze om het wel of niet te doen.
woensdag 3 februari 2021 om 21:04
Hier vind je het beroepsprofiel van een vig. Dan kun je het verschil met wat je nu doet een beetje inschatten.
https://www.zorgvoorbeter.nl/lesmateria ... egkundigen
(Het beroepsprofiel van een vig staat er ook tussen)

woensdag 3 februari 2021 om 21:04
Dank je!Reficul schreef: ↑03-02-2021 21:04Hier vind je het beroepsprofiel van een vig. Dan kun je het verschil met wat je nu doet een beetje inschatten.
woensdag 3 februari 2021 om 21:34
Ik zou het geen studeren noemen, maar zo'n kans zeker met beide handen aanpakken. Je kunt het altijd proberen. Als het eerste deel zo soepel ging moet dat tweede met iets meer inspanning ook wel lukken.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
woensdag 3 februari 2021 om 22:23
Een bekende van mij doet deze opleiding ze gaat er erg makkelijk door heen ze dacht dat ze het lastig vond zij vond van niet dus wees er niet bang voor het is idd geen studeren zoals hier boven wordt gezegd.
Pak de kans zou ik zeggen altijd garantie op een baan en als je het leuk vindt gewoon doen wie niet waagt wie niet wint.
Pak de kans zou ik zeggen altijd garantie op een baan en als je het leuk vindt gewoon doen wie niet waagt wie niet wint.
woensdag 3 februari 2021 om 22:29

donderdag 4 februari 2021 om 08:03
Ja dat is ook zo! Ik denk als ik definitief groen licht ga krijgen ik het ook ga aanpakken. Inderdaad de basis ken ik. En ik kan in de toekomst zoveel meer. En niet te vergeten wat meer salaris
donderdag 4 februari 2021 om 13:54
Nou die ervaring heb ik dus ook en ik heb op het medisch rekenen dus wel echt moeten "studeren " want dat is echt mijn zwakke plek zeg maar.
En daarnaast, ziektebeelden, anatomie, fysiologie, kregen we net zo goed toetsing over, dus studeren...!
Dat gezegd hebbende, het is een (ondanks nu alle corona shit) echt een mooi beroep! Elke dag anders, je blijft leren.
Zeker als je al helpende hebt, de praktijk ervaringen gaan je helpen bij deze vervolg opleiding

Tralalalala
donderdag 4 februari 2021 om 13:57

donderdag 4 februari 2021 om 17:26
Ja rekenen is ook mijn zwakste plek. Maar met hulp van meneer Meegens moet het vast goed komen

maandag 8 februari 2021 om 18:47
Inderdaad nu voor mijn helpende plus ook geregeld gebruik van gemaakt. Maar ondanks dat is het vak rekenen nou bepaald niet mijn sterkste vak hahaha. Maar nog even een vraag over de opleiding vig niveau 3. Ben je naast je schooldag nog veel thuis bezig voor school aan huiswerk, opdrachten ect.? En wat kan ik verwachten aan vakken en opdrachten?

donderdag 11 februari 2021 om 20:48
Vandaag groen licht gekregen dat ik in september mag starten met de opleiding verzorgde ig bbl. Super blij voor het vertrouwen in mijn kunnen maar ook super spannend. Ga ik het wel redden. Heb natuurlijk in mijn helpende plus functie al wel enige ervaring. Maar door jullie feedback hierboven heb ik al wel het besluit genomen om er voor te gaan.
vrijdag 12 februari 2021 om 17:09

vrijdag 12 februari 2021 om 18:41
Oh wat leuk zeg. Ik ben zelf ruim 1,5 jaar geleden begonnen met de opleiding helpende plus bbl ook zonder zorg achtergrond en daarvoor ruim 20 jaar in een supermarkt te hebben gewerkt. Echt de beste keuze ooit. Ga weer met heel veel plezier naar het werk. Ben door deze opleiding heel goed doorheen gerold.Tuurlijk in het begin echt wennen ook omdat mijn laatste schooldag daarvoor ruim 20 jaar geleden was. Wel voor mijn supermarkt job destijds wat cursussen gevolgd maar meer ook niet. Maar mede door een hele leuke klas en super leuke collega’s die me overal bij wilden helpen is het me gelukt om mijn diploma te halen. Wat ik wel minder vond was het online les de laatste maanden maar goed dat hebben er meer. Kreeg vorig jaar april te horen dat ik op de afdeling waar ik werkzaam was en nu nog ben dat ik kon blijven na het behalen van mijn diploma. Super gaaf natuurlijk. Een tijdje geleden bij een werkoverleg werd er gevraagd wie er nog een opleiding wilde volgen dit jaar. Heb toen aangegeven dat ik hier evt wel open voor stond. Gisteren groen licht gekregen dat ik in september dit jaar mag beginnen met de verzorgende ig. Super gaaf dat men mij dit vertrouwen geeft maar ook wel weer spannend. Kan ik het wel ect. Maar goed wie niet waagt, wie niet wint. Weet dat er uit mijn helpende plus klas ook een aantal door willen leren, dus wie weet kunnen we weer bij elkaar in de klas komen. Vind het zeker leuk Blikje2018 om ervaren en evt strubbelingen met elkaar uit te wisselen. Komt met jou ook vast wel goed.Blikje2018 schreef: ↑12-02-2021 17:12Misschien wel leuk als er meer mensen zijn die in sept of febr gestart zijn , of nog gaan starten?
Om elkaar een beetje op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
Ik doe dus verzorgende ig/mz ( maatschappelijke zorg)