Man overspannen

18-05-2009 12:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man heeft stressproblemen. Hij zegt dat dit door mij komt. Hij vindt me constant negatief (ik vind dit persoonlijk niet!). Ook legt hij de schuld bij mijn ouders die hij hoogstens 2 X per jaar ziet (we wonen in het buitenland). Vooral mijn vader zou heel veel verkeerd doen .

Hij heeft opmerkingen over de manier waarop mijn ouders mij en m'n

broers hebben opgevoed.

Hij is verbaal nogal agressief en zegt hele nare onjuiste dingen tegen me: ik heb geen vrienden, hij vraagt zich af hoe mijn collega's over me denken. Hij zegt dat ik niet bij mijn ouders hoef aan te kloppen voor hulp.

Ik denk dat mijn man overspannen is door te veel werken. Hij zegt dat dit niet zo is, dat hij juist veel plezier heeft aan zijn werk. Hij is 's avonds niet voor negen uur thuis doordeweeks. Ook in het weekend is hij altijd druk bezig en slaapt nooit uit.

Ik herken mijn man eigenlijk niet meer.

Komt dit jullie bekend voor?

Alvast bedankt voor jullie inzicht.

Groetjes,

Fransje
Wat dóe je nog bij die vent? Je laat je ouders toch niet afzeiken door zo'n klootviool? Laat 'm er lekker in stikken en ga bij 'm weg!
Ik ben het wel een beetje eens met elninjoo. Je kunt zelf wel een etiketje op hem plakken en daar 'overspannen' op schrijven, maar zolang hij zelf beweert dat hij niet overspannen is, houdt het vrij snel op. Hoe ver moet jij dan gaan met zijn gedrag goedpraten, hem steunen, hem begrijpen, enzovoort? En wie zegt dat de relatie wat hem betreft niet gewoon op is en dat hij op deze manier probeert jou van zich af te drijven? Dat vele werken kan ook een gevolg van iets zijn inplaats van een oorzaak.

Ik zeg overigens niet dat dat het is, ik kan het net zo min weten, maar ik denk wel dat je moet oppassen met je man in een slachtoffersrol plaatsen en jezelf erop vastpinnen dat jij hem moet steunen ten koste van jezelf. Want het feit is wel dat hij jou allesbehalve netjes behandelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat is er nog leuk aan je relatie? Om welke dingen ben je nog blij dat je bij hem bent? (eerlijk zijn he, ook inkomen etc. mee laten wegen).

Je bent nog jong, aan je nick te zien. Hebben jullie kinderen?

Is het belangrijk voor je om te weten of het door overspannenheid komt dat hij zo tegen je doet? Het lijkt me dat hij al je grenzen overschrijdt, is dat niet relevanter dan de achterliggende oorzaak? Of wil je graag horen/denken dat het overgaat, dat hij over een tijdje weer lief tegen je is?

Een partner met stressproblemen is zwaar genoeg. Maar als hij jou daarvan de schuld geeft lijkt het me tijd voor bezinning.
Mwah ik vind dit ook niet echt als overspannen klinken, maar gewoon als een heel vervelend persoon

Zelfs al is hij overspannen, dan nog mag hij zich toch niet zo tegen jou gedragen?. Dus zou er maar eens over denken of je nog wel met zo'n iemand samen wil leven.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Eens met het bovenstaande. Lijkt er meer op dat hij een probleem heeft.
stress? hij is de enige die daar wat aan kan doen, nl. door er zelf op een andere manier mee om te gaan. Ik vind dit een duidelijk geval van de splinter in andermans' oog wel zien maar de balk in het eigen oog niet.

Makkelijk om anderen (jou, je ouders) de schuld te geven van zijn stress, wat doet hij er zelf aan?

Klinkt mij trouwens ook niet echt als een aangename man in de oren.
still crazy after all these years
Hoe was je man voordat jij hem overspannen noemde?

Was hij toen een lieve, aangename en respectvolle man? Of zag je toen ook al trekjes van het onaangename gedrag dat hij nu vertoont?
Het klinkt me bekend in de oren. De ex van mijn man gedroeg zich als jouw man toen ze verliefd was op een ander. Vlak daarna dumpte ze hem.

Dat wil niet zeggen dat zoiets bij jouw man ook hoeft te spelen, maar misschien is het goed om dat in het achterhoofd te houden?
quote:MissMara schreef op 18 mei 2009 @ 13:09:

Wat is er nog leuk aan je relatie? Om welke dingen ben je nog blij dat je bij hem bent? (eerlijk zijn he, ook inkomen etc. mee laten wegen).

Je bent nog jong, aan je nick te zien. Hebben jullie kinderen?

Is het belangrijk voor je om te weten of het door overspannenheid komt dat hij zo tegen je doet? Het lijkt me dat hij al je grenzen overschrijdt, is dat niet relevanter dan de achterliggende oorzaak? Of wil je graag horen/denken dat het overgaat, dat hij over een tijdje weer lief tegen je is?

Een partner met stressproblemen is zwaar genoeg. Maar als hij jou daarvan de schuld geeft lijkt het me tijd voor bezinning.

We hebben samen een kindje. Dit maakt het allemaal wat ingewikkelder. Als je samen een kindje hebt kan je niet zo maar weggaan. Bovendien ben ik nu nog financieel afhankelijk van hem maar over 2 weken ga ik weer beginnen met werken en dan ga ik er serieus werk van maken om te scheiden.

Hij heeft mij namelijk in een nogal vervelende situatie geplaatst. We wonen in het buitenland en ik heb geen familie om me heen waar ik even bij terecht kan. Mijn ouders en broers mogen niet bij ons komen. Daar kan hij momenteel niet tegen. Zijn ouders wonen op 5 minuten afstand. Hij heeft een hele sterke band met zijn ouders en hen ziet hen wel constant. Zijn vader is ook al tegen me uit gevallen dat hij wel begrijpt dat zijn zoon overspannen is. Hij zou het zelf nog geen dag met me uithouden.

Te gek voor woorden die mensen. Ik probeer me altijd zo netjes mogelijk te gedragen, het is nooit goed.
Wacht eens even, wat een negativiteit hier!

Mijn vriend/partner wordt ook erg negatief en achterdochtig als hij depri is. Hij heeft AD gehad en psychologische begeleiding. Ik heb er doorheen leren kijken en geleerd om me er niet door me te laten slepen. Omdat ik er niet in mee ga, kan ik heb waarschuwen dat zijn kijk op dat moment niet realistisch is.

Nu loopt onze relatie een stuk beter.
oké dat verandert de zaak, kan je niet alvast een baan zoeken bij jou ouders in de buurt?
quote:Suzeli schreef op 18 mei 2009 @ 14:20:

oké dat verandert de zaak, kan je niet alvast een baan zoeken bij jou ouders in de buurt?Vanwege mijn kindje kan ik niet zo maar naar Nederland vertrekken. Als je in een scheiding ligt, moet je toestemming hebben van de vader om het kind mee te nemen. In dit geval weet ik het antwoord van de vader al: nee. Vanaf juni ga ik weer aan het werk hier. Ik heb gelukkig al een baan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven