Bewust alleenstaand/single?

18-02-2021 15:17 15 berichten
Hallo allemaal,
Zijn er hier mensen die bewust alleenstaand/single zijn?
Mijn man en ik gaan scheiden, alleen blijft hij super verdrietig waardoor ik ook breek. Ik geef nog altijd veel om hem dus dit is pijnlijk, we hebben samen een dochtertje.
Zelf heb ik sterk het gevoel dat ik liever alleen wil blijven en geen relatie meer wil. Is dit gek...? Soms twijfel ik aan me zelf dat dit misschien een vreemde keuze is..
Geef het tijd. Je zit nog midden in een scheiding, misschien denk je er over 5 jaar anders over. Misschien ook niet, dat is ook prima toch? Mijn vriend en ik gaan ook uit elkaar na een relatie van 10 jaar. En moet nu ook even niet aan een nieuwe relatie denken. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nee, is niet gek. En het is ook niet gek als je gevoel over een tijdje weer veranderd. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.
Ik ben al een paar jaar single na een paar (zeer) vervelende relaties. Ga niet ontkennen dat ik het niet leuk zou vinden om weer iemand tegen te komen maar kom niemand tegen, doe er ook geen moeite voor in alle eerlijkheid. Combinatie van wellicht deuk in vertrouwen en zelfvertrouwen en daarnaast ben ik ook erg onafhankelijk en zelfstandig. Tenslotte ben ik ook niet snel onder de indruk van een man dus als ik dit zo typ heeft het zeer zeker met mijn eigen instelling te maken.

In jouw situatie zou ik sowieso de komende tijd even op jezelf richten, er komt vanzelf wel een tijd waarin je merkt er wel of niet voor open te staan.
Muurbloempje115 schreef:
18-02-2021 15:22
Geef het tijd. Je zit nog midden in een scheiding, misschien denk je er over 5 jaar anders over. Misschien ook niet, dat is ook prima toch? Mijn vriend en ik gaan ook uit elkaar na een relatie van 10 jaar. En moet nu ook even niet aan een nieuwe relatie denken. Sterkte!
Wat verdrietig!! Is er bij jullie van beiden kanten of een kant ook veel verdriet en pijn?
Zouden meer mensen moeten doen, zeker als er 'n kind bij betrokken is.

Zelf ben ik er achtergekomen dat relaties niet echt mijn ding zijn, ik hou teveel van rust en van mijn eigen plekje.
51 jaar, en altijd single geweest.
Past veel beter bij mij. Zelfs latten is mij teveel.

Maar jij bent nog aan het scheiden TO, dus ik kan me voorstellen dat jouw gevoel van 'nooit meer een relatie' tijdelijk is. Maar zo niet, ook prima toch? Doe waar je je goed bij voelt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dit is zo persoonlijk. Ik vind nu, na mijn scheiding, een latrelatie echt het beste. IK heb kinderen, dus samenwonen is überhaupt geen optie. Je merkt vanzelf of je gevoel verandert, en daarnaast, een tijdje single zijn of altijd is niets mis mee he
Je hebt het over dochtertje, is ze nog heel jong? Als je midden in de tropenjaren zit, zou het dan niet kunnen dat, als je deze jaren uitzit, het mogelijk weer goed kan komen tussen jullie?
Macaronn-22 schreef:
18-02-2021 15:37
Wat verdrietig!! Is er bij jullie van beiden kanten of een kant ook veel verdriet en pijn?
Van beide kanten natuurlijk moeilijk... maar het is ook een beslissing van ons beiden dus we staan er ook allebei achter. Natuurlijk hoop je anders en zie je de toekomst anders voor je. Maar bij ons was de koek gewoon op, helaas.
Ik ben al een paar jaar alleen en ik vind het helemaal prima. Na een aantal relaties met blijkbaar de verkeerde man (eigen keuze, eigen schuld) heb ik het helemaal gehad. Ik heb nog een goede band met de laatste ex die ik regelmatig zie en dat is voor mij voldoende. En wat al eerder is gezegd, dat gevoel kan in de loop der tijd ook weer veranderen. Hoedt u vooral voor verliefdheid want dan is de kans groot dat je er gewoon weer instinkt ;-D
Toen ik ging scheiden waren mijn kinderen 3 en 5. Ik vond het destijds belangrijk om in ieder geval hun hele basisschoolperiode single te blijven. Rust in de tent en focus op hun ontwikkeling en welzijn. Nooit één seconde spijt van gehad.

Wel merk ik nu (ze zijn inmiddels volwassen) dat je er op den duur 'uit' raakt. In de zin van dat je een eigen leven hebt dat goed loopt en waarin je op volwassen punten nooit rekening hoeft te houden met een ander en dat de drempel om dat op te geven hoger en hoger wordt. Daarnaast ben ik inmiddels ook 'zorg-moe'. Ik heb zoooooo verschrikkelijk veel zorgdingen in mijn eentje gedaan dat ik vrees dat ik ga gillen als er ook nog eens een nieuwe partner sokken in mijn wasmand gooit.
Het lijkt me een prima keuze. En mocht je er later alsnog anders over denken, dan kun je op dat moment wel weer gaan daten.

Zelf ben ik (eind dertig) ook liever single dan in een relatie. Ik zeg weleens dat ik over het single-gen beschik en niet over het relatie-gen. Ik ben als single gewoon veel gelukkiger.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hier ook bewust single. Ook meerdere relaties gehad. De laatste al weer 4 jaar geleden. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat, zoals Sprankelend dat zo treffend zegt, iemand zijn sokken in mijn wasmand gooit.

Ik vind mijn eigen toko bestieren heel fijn en heb geen zin om met iemand rekening te houden. Te lang gedaan. Mogelijk komt er weer een keer een gezellige vent voorbij. Maar dat is een LAT relatie waarschijnlijk echt het hoogst haalbare.

En aan de andere kant, niets is zo veranderlijk als de mens. Je weet niet hoe je er in de toekomst tegenaan kijkt. Of wie je tegenkomt. Dat dit nu het laatste is waar je aan moet denken begrijp ik heel goed. En misschien blijft dat uiteindelijk ook wel zo. Dat is dan toch ook goed? Je hoeft nu helemaal niets te kiezen. En al zou je wél nu iets kiezen, dan is het nog prima als je over een tijdje van gedachten verandert.

Sterkte voor nu. Uit elkaar gaan na zo'n lange tijd is pijnlijk.
Ik denk dat het sowieso na het einde van een relatie fijn is om even single te blijven. Gewoon even pas op de plaats en weer tot jezelf komen. Alleen kunnen zijn is ook fijn.

Vooral wanneer je vanuit je vorige relatie dingen moet verwerken kan de wens om single te blijven er zijn, in mijn ervaring. Ik heb nu ook gewoon geen zin in het gedoe en de energie die dat kost. Maar bij een fijne relatie is daar natuurlijk al bijna geen sprake van. Dat is puur de laatste ervaring die is blijven hangen en ik nog moet verwerken. Ik verwacht dat ik uiteindelijk vast weer om me heen ga kijken. Maar voorlopig even niet :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven