Ervaring omscholen hbo-v naar maatschappelijk werk?
woensdag 17 februari 2021 om 23:12
Ik zit er aan te denken om over een tijdje een nieuwe/andere studie te gaan volgen tot maatschappelijk werker. Ik werk inmiddels ruim 10 jaar in de gezondheidszorg (als VIG'er, mbo-v'er en hbo-v'er) en ik heb in de loop van de jaren gemerkt dat ik meer feeling heb met begeleiden/ondersteunen van mensen (niet dat het maatschappelijk werk zich daar tot beperkt, maar even kort door de bocht) dan het medische verhaal. Het lijkt mij echt geweldig om deze studie te gaan volgen tzt. Ik ben er van overtuigd dat mijn kwaliteiten daar liggen en daar ook meer tot uiting zullen/kunnen komen.
Nu vraag ik mij af of er forummers zijn die een switch naar maatschappelijk werker hebben gemaakt en hoe dit is bevallen.
Nu vraag ik mij af of er forummers zijn die een switch naar maatschappelijk werker hebben gemaakt en hoe dit is bevallen.
vrijdag 19 februari 2021 om 18:40

vrijdag 19 februari 2021 om 19:23
Nee hoor, toen ik terug verhuisde kon ik kiezen uit 5 banen. Dat is een paar maanden geleden. En ik heb 1 jaar werkervaring en ben nét afgestudeerd.
vrijdag 19 februari 2021 om 21:02
Geen idee waar dat aan ligt..
Alle poh-ggz die ik "ken" zijn psycholoog of SPV'er. Rondje googlen leert mij dat de huisartsenpraktijken hier in de stad allemaal psychologen in dienst hebben (Randstad). In vacatures zie ik inderdaad soms ook de mogelijkheid Social work (met veel ervaring in GGZ of de post-hbo)