* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Helloo.... ik breek even in voor Chica34, ik las je berichtje op het bekkeninstabiliteit-topic. Ik heb samen met jou babymassage gedaan, als je je dat nog kunt herinneren (de babymassage vast wel, maar of je mij nog weet bedoel ik meer Anyway, ik kom even meelezen over bekkentips hier want ik las dat er hier meiden zijn die daar ook last van hebben. Zelf ben ik nu 32 weken zwanger en ik kan geen vijf meter lopen of wat dan ook doen, en dat met al een kindje van 1,5, men, ik vind het echt zwaar (klaag-klaag). Jij 21 juli uitgerekend? Leuk man ! Ik de 16e juli. Gaat het verder goed? Nou, dat was het weer even, ben weer weg !

Doeiii !
Jojon: ik ben ook eerder met verlof gegaan en ging ook gewoon naar de stad enzo. Moet toch kunnen? Je kan moeilijk de hele dag in huis zitten. Er zullen toch boodschappen gehaald moeten worden. En die collega kan ook bedenken dat je daarna uitgebreid rust moet nemen. Maar... morgen gaat m'n verlof echt in en dat geeft toch een fijner gevoel en op de een of andere manier meer vrijheid! Stom is dat eigenlijk.

Wyfke: hoe is het nu met je dochter?

Pippa: Birckenstocks heb je in verschillende breedte-maten. Heb je wel de aller-breedsten gepast?

Chica: ik duim voor je dat de tijd voor jou hééél snel gaat tikken en dat het zo 10 juni is.

Yasmine_back: klets lekker mee hier! Gelukkig heb ik niet echt veel bekkenklachten en heb dus ook geen tips voor je.
Hoi!!!

nog 8 dagen en dan begint mijn verlof....de laatste loodjes gaan echt doorwegen.

Net bij vk geweest. alles gaat prima, zelfs bloeddruk en ijzer! de kleine groeit goed.

En voor de lijst:

op 12 juni hebben wij de liggingsecho van 36 weken. Dit kan weer in het lijstje.

Pippa: irritant dat vocht vast houden, gelukkig heb ik er nog geen last van. wat ik zelf in de zomer soms doe bij opgezwollen voeten is dat ik van die schoenen met bandjes op de wreef aan doe, maar dan de bandjes onder mijn voet hou ipv er over heen.

Yasmine_black: ook ik heb gen bekkeninstabiliteit, dus helaas ook geen tips.

Ben trouwens super benieuwd wanneer de eerste kleintjes gaan komen, het kan met een paar weken toch echt gaan gebeuren. Ik ben iig blij dat de kaartjes af zijn en alleen nog besteld moeten worden. Wij gaan voor de luxe.....alle enveloppen worden met het adres erop gedrukt..dus geen schrijfwerk. Het nadeel is dat er een portbetaald op staat en geen schattige baby-postzegel, maar hoeveel mensen kijken daar nu naar, iedereen gooit de envelop zo weg.

morgen lekker rustig dagje op het werk, na de hectische dag van vandaag...dus nu maar vroeg naar bed!

trusten!
quote:sanloes schreef op 19 mei 2009 @ 22:00:

Net bij vk geweest. alles gaat prima, zelfs bloeddruk en ijzer! de kleine groeit goed.Mooi zo!
Met dochter gaat alles goed gelukkig, ze heeft vanmiddag met de babyfoon erbij geslapen en de rest van de dag heb ik niks aan haar gemerkt. Dus ik denk dat de stukjes zwam niet verder zijn gekomen dan haar mond!

Ik moet zeggen dat ik het soms even slecht trek hoor, dat moederschap! Sta je even een glaasje Roosvicee voor jezelf klaar te maken en dan gebeurt er dit. En ze heeft ook gigantische dreumesbuien momenteel. Dan wil je haar bijvoorbeeld uit haar bedje tillen en dan begint ze te gillen en zet zich schrap. Haar vader redt zich er wel mee maar ik ben bang dat ik nog eens goed door m'n rug ga. Ik was vandaag boos op haar...mijn lontje is kort door de vermoeidheid en de hormonen en daar voel ik me zo schuldig over! Vriend kan mijn buiigheid wel relativeren maar zij natuurlijk niet. Wie wilde er ook weer zo snel een tweede? Ja ikke! Ik vraag me af of ik dat straks kan, zorgen voor twee kinderen! Wat dat betreft moet ik terugdenken aan de post van Jojon een tijdje terug!

Hebben jullie ook het gevoel of jullie buik zo gigantisch vol zit? Het voelt af en toe net of de baby niet meer tussen mijn ribben en m'n blaas past en dan voel ik zo'n druk op m'n organen, geen prettig gevoel.

Nou nu hou ik op met mijn geklaag en ga m'n zegeningen tellen

Welterusten!
Ff snel want het is natuurlijk al lang bedtijd voor me....

Hier ook hoor Wyfke, een kort lontje naar Thijs. En wat voel ik me schuldig. Hij is al ouder dus dat is het niet. Gelukkig heeft de zwam niks achter gelaten!

Sas, fijn dat je echo goed was!

Blog, morgen echt verlof! Fijn dat je je zo goed voelt, kun je er lekker van genieten!

MissBR en MissyMB, mijn nick is toch echt anders en ook hier moet alles nog gebeuren. Komt allemaal vast goed.

Wat betreft het wassen: het gaat gewoon met onze was mee en ik strijk het wel. Maar puur alleen voor het gezicht.

Chica, een knuffel!!

Sanloes, fijn zo'n goede controle!

Pippa, ik zie je al helemaal staan met die schoenen, haha.

Maar voor jou vast minder grappig. Morgen de sleutel! Eindelijk!

Na een enorme dipdag zondag, voel ik me al 2 dagen goed. Ga ik gelijk weer zo laat naar bed. Niet zo slim....

Trusten!
Heeeee Yasmine das leuk. Tuurlijk weet ik nog wie je bent haha en we zijn weer gelijk zwanger dat is ook toevallig. Kom je nu ook wat vaker meeschrijven? Helemaal leuk hoor,

Tips voor BI heb ik wel maar nu even geen tijd om ze op te schrijven. Anniek moet naar KDV en vriend heeft laptop nodig vandaag. Hoop dat ik straks nog even tijd heb. Maar jij bent toch niet dezelfde als de TO van het topic ofwel?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Blog: echt, zijn er breedtematen? Dan moet ik daar misschien eens achteraan. Dat wist ik niet en de mevrouw in de winkel blijkbaar ook niet want ze begon er niet over!

Korte lontjes: okay, ik heb geen kinderen maar ben gisteren wel heel boos geworden op de kat van m'n lief omdat hij wéér het eten van mijn kat opvrat. (mijn kat is hoogbejaard, dovig en kan alleen nog maar blikvoer eten. nu en dan een hapje. alleen, als zij haar volgende hapje wil eten heeft hij het vaak al opgeschranst. ik ben dus al heel goed aan het oefenen met voeden op verzoek: als mijn kat miauwt of bij haar bakje zit doe ik er weer een schepje in ) Gaf hem dus een mep maar helaas raakte ik hem ook echt behoorlijk terwijl ik had geanticipeerd dat ie al zou wegrennen en ik hem dus bijna niet zou raken. Vervolgens vond ik dat zó erg dat ik - hormonaal - hem huilend heb opgepakt en 'sorry, sorry, sorry' heb geaaid. Kat had nergens last van maar ik voel me nog steeds een gemene heks.

Wyfke, dat 'volle' gevoel herken ik!

Nu snel naar de bouw voor de sleutel, tot (veel) later!
Hoi meiden,

Pippa succes vandaag! Fijn dat de sleutel eindelijk in jullie handen komt vandaag!

Sas de post is net geweest en ik moest erg lachen om jouw envelopje met zeer nuttige inhoude dank je wel!!

En die lach had ik wel nodig... ik kwam namelijk net terug van de controle bij de vk. Simpel gezegd is mijn buik te groot voor de zwangerschapsduur. Het heeft niets met postuur te maken (dacht ik eerst), maar mijn baarmoeder ligt te hoog voor het aantal weken dat ik zwanger ben. Dat betekend dat de baby erg groot is of dat ik veel vruchtwater heb. In ieder geval moet ik over 2 weken een echo gaan maken (2 juni Jane, sorry rood doet het niet) en aan de hand daarvan wordt dan besloten of ik bij de vk blijf of overgedragen wordt aan de gyn. Ik vind het zo eng en spannend... ik weet helemaal niet hoe ik hierover moet denken. Mijn zoontje was zo klein! Hij is met 42 weken geboren met een gewicht van 2920 gram. Ik weet dat ik niet het ergste moet denken, maar dat gaat onbewust toch een beetje zo. Wat wel heel leuk was, toen we naar het hartje gingen luisteren had ze de hik... dat klonk zo grappig!

Nu maar even proberen te ontspannen want vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis voor zoonlief. Intake bij de anesthesist voor zijn besnijdenis, ook spannend.
Hmmm de brandnetel thee ga ik toch maar eens proberen! Kan mij niet voorstellen dat ik het maar enigzins te pruimen vindt, maar alles tegen die dikke voeten wil ik proberen. Ik heb van die nep lak birckenstocks en ik moet zeggen dat ze best goed lopen voor zover ik nog lopen kan.

Lekker Pippa, eindelijk de sleutel!!

Hier is de verbouwing nog steeds niet klaar. Kan ook nog niet aan de babykamer beginnen en we hebben ook nog steeds geen wasmachine aansluiting.

Vandaag heerlijk een dagje vrij. Vanmorgen de echo en controle gehad. Alles gaat perfect, ook de placenta ligt goed. Kleine boy ligt al mijn zijn koppie naar beneden.

Vanavond een lang weekend naar de Veluwe, ff saampies tot rust en ontspanning komen.
Oh Quinty ik ben benieuwd naar de inhoud van je envelop vanmorgen! Je hebt al een spannende ochtend achter de rug zo te lezen. Het is toch wat met die te grote en te kleine buiken, is het ooit ook wél goed!? Maak je maar niet te veel zorgen (moet je horen wie het zegt ) misschien valt het over twee weken wel hardstikke mee. Alleen maar fijn dat ze het nu extra goed in de gaten houden eigenlijk toch? En... misschien ga je wel lekker snel bevallen als je meisje aan de grote kant is? En ook nog succes vanmiddag met je zoontje in het ziekenhuis!

Jane had dat toch ook dat er teveel vruchtwater was, is daar al wat meer over bekend?

Dat van het korte lontje herken ik wel een beetje en voel me er zóóó schuldig over. Het is ook niet de schuld van mijn dochter dat ik perse nog een tweede wilde maar soms wordt ze wel de dupe ervan, althans zo voelt het voor mij. Ik kan haar al bijna niet meer zelf verzorgen want voor mij voelt als falen, en als ik dan ook nog kattig reageer op iets waar ze niks aan kan doen kan ik mezelf achteraf wel schieten! En meestal is ze juist zo lief, wil ze m'n buik aaien en speentje aan de baby geven (door hem in m'n nogal gevoelige opgerekte navel proberen te proppen, zo lief!) maar soms is het echt een klein krengetje. Gelukkig is manlief er dan ook nog en die pakt het dan meestal wel van me over voordat ik uit m'n slof schiet.

Maar Wyfke, het gevoel van al die twijfels dat blijft er bij mij wel een beetje inzitten hoor. Hoe ga ik dat straks in hemelsnaam doen met twee van die kleintjes?! Nou ja dat is toch koffiedik kijken maar ik ben wel benieuwd of ik het dan nog zo leuk vind, twee kinderen... Kan nu toch niet meer terug dus da's makkelijk!

Yasmine welkom. Heb gisteravond mijn relaas al even geschreven op het topic waar jij het over hebt.

Pippa veel succes de komende weekjes. Pas je wel op dat je jezelf niet voorbij gaat lopen de komende tijd?

Zo, net lekker twee uur bij de kapper gezeten en me heerlijk laten verwennen, knippen, kleuren en ook nog zo'n luxe hoofdhuidmassage waar je bijna van in slaap valt. Wordt weer helemaal blij als ik in de spiegel kijk, mijn kapsel is weer zomerproof en kan als het goed is mee tot na de bevalling. Was toch in de stad dus even de Etos leeggekocht, heel veel producten 2 halen 1 betalen dus onze voorraadkast ligt weer vol met deo's, douchegel, shampoo, tandpasta, bodylotion, gel, etc. Hoef ik daar de komende tijd ook niet aan te denken en grijp ik voorlopig ook niet mis.

Nu tijd voor een lekker kopje thee, boekje erbij en de zon in!
Hee al van een aantal mensen trouwens een tijdje niks gehoord hier of op hyves!?

uit m'n hoofd:

Jane, Coppie, mvYara, Dufty, Ranja, Mardjen, South, Loeki?

Gaat het met iedereen wel goed verder??? Hoop het!
Quintie: wat spannend dat ze je nu zo goed gaan volgen... Ik kan me voorstellen dat je dan een beetje schrikt. Rustig blijven meis en er ook niet te veel over lezen/opzoeken. Dan ga je vaak alleen maar meer lopen stressen. Is nergens goed voor!

O, over Birckenstocks: ja, je hebt ze in verschillende breedtematen. Ik heb namelijk juist hele smalle voeten. Dus ik heb de aller-smalsten gekocht. Ik heb ze bij Cinderella in Arnhem gekocht.
Mooi zo Quint!

Jee, kan me voorstellen dat je geschrokken bent vanmorgen.

Gewoon rustig afwachtig is lekker makkelijk gezegd natuurlijk, maar probeer het toch maar. Je zult zien dat er wel een verklaring voor zal zijn. Hebben ze zich in het begin niet vergist in de uitgerekende datum misschien? Of is dat een rare vraag?

Pippa: Joepie, de sleutel! Geniet maar lekker van vandaag..

Whatever: dikke voeten, hier ook! Vooral 's avonds idd.. slippers zijn zo ongeveer de enige "schoenen"waar ik nog lekker op loop.

Ga even eten koken!
Wat fijn dat ze je zo goed gaan volgens Quintie!

Pippa, eindelijk aan de slag vandaag, hoera!

Randy wat fijn dat je je nu beter voelt. Nou hopen dat die stijgende lijn blijft.

Whatever, veel plezier op je weekendje weg.

Wyfke, dat gevoel heb ik ook al een tijdje. Schreef er eerder ook al over hier. Ik heb regelmatig dat ik het kindje tegen m'n ribben voel drukken en tegelijk tegen m'n bekken. Autsj! Voor de computer zitten voelt ook al zo naar. Als ik maar iets voorover buig voel ik me zo vol! Herkenbaar dus.

*Lang verhaal (sorry, maar daarom waarschuw ik vast! )*

Vandaag ben ik voor controle bij de gynaecoloog geweest. M'n bloeddruk was iets gestegen ten opzichte van de vorige keer, maar dat kon ook toeval zijn. Hij heeft met de echo gekeken en gemeten. De navelstreng klonk goed qua doorbloeding, maar het kindje loopt wel ongeveer twee weken achter qua groei. Nou is dit niks om me zorgen over te maken, zei de gyn. Maar het is wel een teken dat ik rustig aan moet doen en een versnelling minder moet pakken. Ook schatte hij in aan de hand van metingen dat het sowieso een kleine baby gaat worden. (Ik ben benieuwd... Je hoort ook vaak dat het toch anders is als het kind eenmaal geboren is. Maar aan de andere kant: iedereen in de familie van beide kanten heeft kleine baby's gekregen. Dus het zou ook maar zo wel kunnen.)

Ik heb hem gevraagd wat 'rustig aan doen' precies inhoudt volgens hem. Moet ik al met verlof? Of kan ik volstaan met balie werkzaamheden en op tijd naar bed? Hij zei daarop dat zwangerschap een gezonde ziekte is waar je ook weer niet te krampachtig mee om moet gaan. Dus die twee weken die ik nog moet werken voor mijn verlof kunnen gewoon zo blijven. Maar ik moet wel rustig aan doen door bijvoorbeeld aan de balie te gaan zitten, meer pauze te nemen en niet zoveel handelingen meer te doen.

Affijn, het was een heel verhelderend consult. Die man geeft ons altijd een prettig gevoel, omdat hij ontzettend nuchter is en niet 'koedie koedie' met je gaat meepraten. Hij heeft met ons afgesproken dat we in principe nu weer terug gaan naar de verloskundige (ook omdat het op gynaecologie nog steeds ontzettend druk is door ziekte van een andere gyn, ik nog steeds geen 'echte' medische indicatie heb, en ik me inmiddels wel weer 'gewoon' voel bij de verloskundige.) Mochten er problemen zijn mag ik wel altijd komen bij hem. Hij heeft wel een brief aan ze geschreven met de vraag of ze nog een groei echo willen maken, om te kijken of het kindje verder wel goed blijft groeien.

Ik heb ook weer plaatjes meegekregen, maar daar zie je echt niks op hoor! Ja, de omtrek van het hoofdje!

Collega aan wie ik vandaag vertelde van het 'rustig aan doen.' (Met haar werk ik het meeste samen, en ze gaat zelf nu twee weken op vakantie.): 'Nou, dat wordt dus op tijd naar bed vanavond. O ja, vanmiddag zwachtel jij hoor! Ik heb nu al zo vaak gezwachteld. Bovendien, toen ik zwanger was had ik nergens last van, al dat gedoe ook altijd.'

Ik: 'die man heeft 6 + 6 jaar gestudeerd en zal het niet zomaar beweren. Of zal ik even een briefje bij hem halen zodat ik een bewijs heb? Geloof je me dan?'

Zij: 'ach nog twee weken, dan heb je al verlof. Dat hou je toch nog wel vol?'

Ik dacht: stik lekker. Het is onze laatste dag samen voor mijn verlof, laat ik de sfeer niet verpesten dus even tanden op elkaar en doorbijten dan ben ik voorlopig van haar harde mentaliteit af. (De rest van de collega's is veel milder.)

Maar, a miracle has happend. 's Middags stuurde ze me om 4 uur naar huis en ik hoefde niet in m'n uren te noteren dat ik eerder was weggegaan. Want: 'ik moet in deze situatie toch wel aan mezelf denken...'

Ach ja. Alsof ze het wiel zelf had uitgevonden... Waarschijnlijk voelde ze zichzelf toch ook wel knap lullig.
O ja, die dikke voeten zijn gelukkig nog niet herkenbaar voor mij. Gelukkig maar. Maar het kan altijd nog komen...
Brief van advocaat is de deur uit. Eindelijk een beetje gevoel van gerechtigheid want er wordt ferme maar zeer goede taal in gesproken (voelt echt lekker). Ben weer benieuwd naar de reactie. Deze soap wordt nog even gecontinueerd

Koedie koedie

Blij dat je je geen hele zorgen maakt en inderdaad goed opgelost met je collega. Maar dan ook verder wel echt rustiger aan doen he????
Haha, Ring, collega zeker last van haar hormonen. Niet zwanger toevallig?

Fijn dat je zo'n nuchtere gynaecoloog hebt en niet direct drastisch rustig aan hoeft te doen. Een vriendin van mij kreeg ook ooit dat advies omdat haar kindje niet genoeg zou groeien. Een andere gynaecoloog die ze daar achteraf over sprak vond het maar onzin.

Nu heerlijk lang weekend. Ik heb veel te veel in de planning, dus ga maar wat schrappen.... Volgende week nog een heel erg drukke laatste werkweek!

Vanmiddag trouwens maar zelf het kraamzorgbureau gebeld. Hadden ze heel toevallig vanochtend thuis de voicemail ingesproken. Over twee weken komt er iemand langs voor een intake en dan hoor ik pas het aantal uren waar ik aanspraak op kan maken.

Trouwens van 2 van de 3 koepelorganisaties van kdv's waar we staan ingeschreven gehoord dat wachttijd ongeveer 12 maanden is.... Dat zou betekenen dat er half december plek is. Dus wet moeten voor een tijdelijk plan B gaan met gastouder ofzo. We hebben geen ouders in de buurt wonen.
Hier ook vandaag intake kraamzorg gehad. Gelukkig telefonisch. Heb nog speciaal gevraagd naar de bezetting in de zomer en of ik wel netjes mijn 49 uur zou krijgen. Zei vertelde me dat het geen probleem was. Ik kreeg gewoon de uren waar ik recht op had. Dus 6 uur per dag en gaat het nu echt goed en komen ze in de problemen dan overleggen ze met mij ter plekke of ze wellicht eens wat eerder weg kunnen. Ik kan me nog herinneren bij Anniek, dat alles goed ging, en ik 6 uur per dag echt veel vond. Ik vond het heerlijk om alleen te trutten en niet dat er iemand op mijn vingers keek (zo voelde dat). Ik heb toen ook een paar keer gezegd dat ze wel eerder weg kon. Maar goed we zien wel hoe het deze keer weer loopt natuurlijk.

12 maanden Maria? Vind ik nog snel. Hier in Utrecht is de wachttijd minimaal 2 jaar. GO is een goede oplossing hoor, ik was achteraf juist blij met de combi van 2 dagen KDV en 1 dag GO. Bij de GO is het toch wat rustiger en natuurlijk veel huiselijker. Ze hoeven dan minder snel te wennen enzo. Nu gaat Caatje straks wel meteen 3 dagen naar het KDV en daar houdt ik eerlijk gezegd een beetje mijn hard voor vast. Het is zoveel ineens op een KDV, met drukte enzo. Ach nou ja, zal wel aan mijn eigen gevoel liggen.
Chica, haha, "hier in Utrecht".... Waar woon ik ook alweer?!

Nog tips voor een goede GO? Via Humanitas of een andere stichting?
pff... uitgeteld op de bank. vandaag feestej gehad met de klas van middelste.. heerlijk weer, geweldige lokatie dus alles was prima. we hadden ook prima hulp en het erg goed voorbereid gelukkig. alles dus helemaal leuk, maar ik heb echt overal pijn nu.

wel heerlijk dat ik nu plat kan de komende dagen omdat oma en opa de jongens hebben meegenomen, maar ik MIS ZE ZO!!! raar is dat wel.. (maar uitslapen morgenochtend klinkt wel weer heel fijn). ga zo lekker in bad denk ik en ik zal vast heerlijk slapen!

sorry voor geen reactie op de rest.. andere keer weer!
K*T, heel verhaal getypt, is het weg, grrrrrr.

Lang verhaal -> korte versie.

Het gaat op zich wel goed hier, maar zit sinds 2 weken in een intensief psychologisch coachingstraject elke dag. Ben moe en leeg en maak hele lange dagen.

Eigenlijk sinds vandaag zwangerschapsverlof, maar ik moet vrijdag en volgende week nog naar 'cursus'. Pas daarna zal ik echt rust vinden.

Gisteren 'afscheid' genomen op het werk. Was leuk. Bloemen en cadeaus gehad.

Mijn teveel aan vruchtwater. Nu 20%, volgens de berekening van het echobureau. Had ik de vorige zwangerschap ook. Alleen ik heb nog niemand gehoord over een te hoog gelegen baarmoeder bij mij. Dat heb ik dus niet, zoals Quintie. Ik heb nog geen onderzoek laten doen naar een mog. oorzaak. Moet ik nog regelen met het zh, maar nog geen tijd voor gehad. Zal snel het zh bellen... Ik maak me niet zo'n zorgen deze keer, omdat ik het de vorige keer óók had. Zal wel bij mijn lichaam horen...

Nou, nu kap ik er mee. Ben moe.

Sorry dat ik geen tijd heb voor het schema. Pas ná volgende week heb ik tijd, omdat ik dan thuis ben zonder Laura. Eindelijk....

XXX
What matters most is how you see yourself
Ring: brullen, dat "koedie koedie". Hoe verzin je het!

Wat ik me afvraag als ik hier die verhalen lees over buik te groot of te klein (Quinty en Ring), hoe was jullie cyclus? Is de uitgerekende datum echt zeker of zou je ook gewoon verder/minder ver kunnen zijn? En tijdens de zw.schap maken baby's toch ook groeispurten? Volgens mij heeft die van ons er net een achter de rug.

Jane: we lezen je wel weer hoor als je meer tijd en energie hebt. In ieder geval fijn om weer van je te lezen want dat was inderdaad alweer een tijdje geleden.

Watever: heb je je vriend even achter de pc weg geschopt? haha grapje hoor. hou je het nog een beetje vol in alle hectiek? jij schreef ook een keer dat je je leven behoorlijk gebeterd had sinds je zwanger bent (gestopt met roken enzo). is het ook moeilijk om vol te houden of ga je je er juist beter door voelen? Ik hoop dat je het na de bevalling ook vol kunt houden. Zelf ben ik 4,5 jaar geleden gestopt met roken (rookte een pakje per dag) en ik ben mezelf nog iedere dag dankbaar dat ik het volhou!

Jojon: zo te lezen heeft jouw vervroegde verlof een zeer goede uitwerking! hartstikke goed dat je zo voor jezelf zorgt! voel je je nu ook beter? en begin je ook minder last van je bekken te krijgen of is dat nog steeds huilen met de pet op? Wat ben ik blij dat je mijn schuldgevoel en onzekerheid herkent, dan zal het er vast bijhoren.

Pippa: kun je je eigen kat niet voeren als de andere kat buiten is of in een ander vertrek? ik heb zelf ook katten en ik heb helaas ook al eens uitgehaald en had daarna ook vreselijke spijt. maar de oudste plast steeds in huis en dan het liefst over onze spullen heen en je weet wat het is met kattez**k...het gaat er nóóóóit meer uit!!! dus dan wil ik ook wel eens ontploffen.

Heb vandaag gebeld waar m'n Blije Doos blijft, en ook ik heb de e-mail gemist. Er was volgens hun een brief onderweg en die zat inderdaad vandaag bij de post.
Jane, dat klinkt heftig zeg!

Wyfke, ook hier kort lontje. Zoon ook nog eens behoorlijk lastig laatste week. Waarschijnlijk beetje ziek geweest, wilde ook weinig eten. Maar bij alles is het: nee nee nee... en ook lekker aan het tegenstribbelen. Zo nu en dan ben ik ook bang dat ik m dan uit mijn armen laat vallen of door mijn rug ga.

Jojon, hou oud is jouw dametje? Mijn zoontje begrijpt er nog niets van hoor.

Mijn voeten vallen nog mee, al moest ik gisteren nette schoenen aan en heb daar nu wel flinke blaren van. Ik heb 2 jaar terug teenslippers van croc gekocht: verdienen niet de schoonheidsprijs, maar zijn zeker stukken minder lelijk dan de echte crocs (sorry als ik iemand beledig), maar zitten echt zalig.

Deze week erg druk geweest, maar nu soort van verlof. Volgende week nog paar dingetjes thuis over de mail doen, maar hoef niet meer naar mijn werk, besef het nog niet helemaal.

Quinty en Ring, altijd naar om te horen dat buik te groot of te klein is, maar probeer je niet te druk te maken. Bij mij zei de ene verloskundige bij 30 weken dat mijn buik toch wel wat klein was, ze zou hem meer schatten op 28,29 weken en laatst bij 33 was ik bij een ander en zij vond hem zeker niet klein, eerder 34 weken...
Ja, het is wat met die grootte van de buiken.... Een aantal weken geleden was het bij mij nog heel wisselend: ene vond buik erg dik en andere juist niet.

Maar nu vraagt iedereen zich af wanneer ik met verlof ga, want mijn buik is zo dik.... Dat is dus al over een week.

Net weer ZwangerFit gehad. Weer half uurtje bewegen en daarna aan de pufoefeningen. Ik krijg nu toch wel echt pijn in mijn rug als ik lang op mijn rug lig en die dansbewegingen worden ook wat zwaarder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven