Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
GEFELICITEERD MEISKE!!!!

Wat een mooie dag op de verjaardag van je man!!

Hoe voel je je? Geniet van het moment!
Meiske; GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!! Super zeg, zo zie je maar dat je niet de laatste bent. En de 7de ronde, nou dan mag het ook wel eens raak zijn, lang genoeg gewacht nietwaar?

Hoe zijn jullie eronder?
@meiske: Joepie!!! Van harte gefeliciteerd zeg! Sjonge jonge, wat is iedereen snel zwanger hier zeg!! Voel je je ook anders?

@peach: IK kreeg met 10 weken een buikje. Je maakt nu ook extra vertreserves aan rondom je benen en billen, dus dat je broeken strak gaan zitten is heel normaal. Ik ben nu 13 weken en bij mij zie je echt al dat ik zwanger ben aan mijn buik. Heb al zwangerschapskleding aan en het is de tweede, dus dan gaat het iest sneller...

@bowie: Ja, het gaat steeds beter met me. Heb wel een paar weken lang vreselijk veel ruzie met manlief gehad, ik ben enorm hormonaal en daar kan hij soms maar moeilijk mee omgaan...erg jammer, maar vandaag weer een goed gesprek gehad, dus we gaan er weer voor! Hoe gaat dat bij de andere zwangeren?
[quote]Poffertjes schreef op 15 mei 2009 @ 16:09:

@muppet, nee die is dindag/woensdag al geweest.... ik heb kramp in mijn buik zo af en toe.. maar dit kan gewoon niets zijn. Dat geloof ik echt niet...

Heey Poffertje, Wat bedoel je met het laatste? Ben benieuwd!

Ik loop namelijk ook al een week met krampen in mijn buik, maar durf nergens op te hopen, omdat wij er deze maand namelijk niet voro zijn gegaan!

Meiske: Supergefeliciteerd!!! Geweldig!
Meiske wat gaaaaaf!!!!! Je bent gewoon zwanger!!!! Gefeliciteerd meid met deze dubbel bijzondere dag!

@ peach, ja leuk als je een foto kan plaatsen, ik ben heel benieuwd!

Ik heb ook al regelmatig internet afgespeurd op zoek naar leuke kamertjes maar ik vind het nog knap lastig! Gelukkig hebben we nog even de tijd

@ paulita, he bah wat vervelend al die ruzies....zit je niet echt op te wachten nu. Gelukkig komen jullie er samen wel uit, het is natuurlijk ook maar een fase als het echt samenhangt met je hormonen.

Mijn vriendje is op dit moment nog heel erg begripvol maar ik weet zeker dat hij het niet leuk zal vinden als ik op hem afgreageer oid. Dat word dan ook wel ruzie ben ik bang....

@ liedje, fijn dat het allemaal goed is gegaan, geeft wel een kick he?

Heb vandaag nog even gebeld voor de bloeduitslag maar dat duurt nog minstens een week. Oer 2 weken onze eerste afsprak dus ik wacht het nu maar even af. Hoor ik niets dan zal het wel goed zijn.
Ik lag al bijna weer te pitten maar ik moest voor mijn gevoel nog even kijken en ja hoor

GEFELICITEERD MEISKE!!!

Wat heerlijk dat jullie nu toch de medische molen niet in hoeven. Precies op tijd raak Helemaal gaaf!!!
if we all light up, we can scare away the dark...
HEy wat een goed nieuws meiske

Hoera, weer een nieuw poppetje erbij Gaat echt hard hier.. MEiske wat een geduld zeg dat je zo lang volgehouden hebt om niet te testen!! Gefeliciteerd meid en geniet ervan!!

Later weer meer want nog steeds ziek.. Blij dat t weeknd is.. Heb eigenlijks de neiging op de logee af te bellen, maar vind het ook zo sneu! Dus hopelijk is ze morgen goed te genieten!

Morgen meer!!

Groetjes!!!
meiske GEFELICITEERD!!!!! het is jullie heeel erg gegund toch die vakantie die t m heeft gedaan he?!

bowie ik ben er nog hoor en volg jullie allemaal hier....maar voel me een uitgewrongen vaatdoekje...zwaar verkouden,keelpijn,hoesten,spierpijn en volgens vriendlief ben ik een kacheltje...dus hier fijn een mexicaans griepje
btw ...ik d8 ook dat t esmee was/is??
Whaaaa meiske ! Even een kort berichtje vanaf mijn mobiel om je van harte te feliciteren! Wat een heerlijk nieuws. Liefs, T
Stay with me, let\'s just breathe.
ps. Wat is er mis met Esmee? Ik vind het een lief meisje hoor!
quote:peach82 schreef op 15 mei 2009 @ 17:40:

meiske!!!!!!!!!!!!!!!!!jeeeeeeeeeeeeeeehhhhh gefeliciteerd meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! super hoor!!!!!!!!!!hoe voel je je???

Thnx. Ik voel me prima. Vindt het nog onwerkelijk eigenlijk. Ik had het niet verwacht

quote:giorra schreef op 15 mei 2009 @ 18:41:

Meiske; GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!! Super zeg, zo zie je maar dat je niet de laatste bent. En de 7de ronde, nou dan mag het ook wel eens raak zijn, lang genoeg gewacht nietwaar?

Hoe zijn jullie eronder?

Ja we hebben idd lang genoeg gewacht. Wij snappen het nog steeds niet. Het is zo onwerkelijk allemaal. Maar ja ik heb 2 verschillende testen gedaan die toch echt positief aangeven.

quote:Paulita schreef op 15 mei 2009 @ 19:11:

@meiske: Joepie!!! Van harte gefeliciteerd zeg! Sjonge jonge, wat is iedereen snel zwanger hier zeg!! Voel je je ook anders?

Ik vind het wel mee vallen hoe snel het bij ons is gegaan. Maar het is het wachten waard. Nee ik voel me nog niet anders. Ik moet het nog laten bezinken denk ik.

quote:miss83 schreef op 15 mei 2009 @ 21:33:

HEy wat een goed nieuws meiske

Hoera, weer een nieuw poppetje erbij Gaat echt hard hier.. MEiske wat een geduld zeg dat je zo lang volgehouden hebt om niet te testen!! Gefeliciteerd meid en geniet ervan!! !

Ik had gewoon het gevoel dat ik ongesteld zou worden, vandaar dat ik zolang heb gewacht. En vanavond gingen we uit eten, dus wilde ik voor de zekerheid weten of ik alcohol kon drinken of niet.

quote:skullcandy schreef op 15 mei 2009 @ 21:37:

meiske GEFELICITEERD!!!!! het is jullie heeel erg gegund toch die vakantie die t m heeft gedaan he?!

Ja ik denk idd ook dat het de vakantie was. Terwijl het echt een gekluns was om het toen te proberen. Huisje was nogal gehorig.

@ de rest: bedankt voor de felicitaties
Voordat we uit eten gingen zijn we nog langs mijn ouders gereden. Mijn vader was niet thuis, maar mijn moeder en zusje wel. Mijn moeder was meteen in tranen, mijn zusje haar mond bleef open staan Daarna probeerde we mijn vader te bellen, maar die nam maar niet op. Op het moment dat we echt weg wilden gaan, belde hij op en hebben we het verteld. Ook hij was helemaal in tranen, hoorden we.

Daarna hebben we in de auto mijn schoonouders gebeld, ook die zijn helemaal happy. Ik heb nog een vriendin ingelicht, ook die was helemaal blij voor ons. Verder willen we nog 1 broertje van mijn man inlichten. Maar die woont in Canada. Dus is een beetje moeilijk communiceren.

Aan de vrienden en familie gaan we het pas veel later vertellen.

Ben a.s. zondag 5 weken zwanger.

Voor mijn ouders wordt het hun 1e kleinkind. Voor mijn schoonouders wordt het de 2e.
whahahahahha MEISKE!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!! Jippie de pippie Ooooh Wat gun ik het je!!! Je was er zo mee bezig dat ik het je extra gunde! Helemaal geweldig TOP! Geniet ervan!!!!

En wat heerlijk dat je het al aan zoveel mensen hebt verteld. Ik zou dat ook doen denk ik.

Ik lig nog lekker in bed bij te komen van een drukke week! Het oppassen was heerlijk. Lekker veel geknuffeld met mn nichtje van 5 en neefje van 10. Zij vinden dat nog heerlijk. De oudsten van 12 en 15 hebben daar niet echt behoefte in. haha

Ja dat presenteren gaf echt een kick ja! Waarschijnlijk ga ik het wel vaker doen. Maar ik werk zelf op school dus kan daar niet constant vrij voor maken.

Dit weekend ga ik niet veel doen, vooral relaxen!

Ik heb alles gelezen, maar niet op iedereen gereageerd. Dat komt van t weekend wel!

Groetjes..
@Meiske; fijn dat iedereen zo blij voor jullie is!!! Ben benieuwd hoe je je verder gaat voelen en je het echt gaat beseffen.

Allen; gebruik(t)en jullie allemaal 2 ovulatietesten per dag? Misschien is het handig wanneer je een licht streepje ziet, dit te doen voor de zekerheid?

En hebben jullie ook geregeld zo'n opgezette buik. Bij mij is t begonnen na het stoppen met de pil.

Fijn weekend allemaal!
@ arme skull, ook al ziek! Laat je maar even goed verwennen door die skullman van je. (Ben trouwens wel benieuwd wie het nou is, ik kom er niet uit hoor op hyves )

@ toa, nee hoor niets mis met esmee, vind het alleen geen flatteuze foto...Weet je trouwens al iets meer?

@ giorra, ik deed alleen op de dag dat mijn test positief was nog een tweede om te kijken of ie lichter of donkerder werd, om een beetje in te kunnen schatten of de piek al voorbij was of nog moest komen. Heeft overigens niets uitgemaakt want toen ik zwanger werd had ik helemaal niet zo'n overduidelijke ovutest en de dag erna was ie alweer helemaal negatief. Had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik denk dat ik de piek toen met het testen gemist heb omdat mijn ei vroeger kwam. Gelukkig werken mijn hormonen mee en krijg ik gewoon zin n het rond de eisprong te doen. Dat is vaak een bijkomend voordeel van stoppen met de pil!

@ meiske, hoe is het nu met je? Dringt het al een beetje tot jullie door? en 7 maanden is volgens mij heel netjes hoor, al kan ik me helemaal voorstellen dat het voor je gevoel een eeuwigheid heeft geduurd.
bowie79 wijzigde dit bericht op 16-05-2009 13:24
Reden: stom mac-toetsenbord! ik blijf verbeteren!!
% gewijzigd
@Bowie; bedankt! Omdat mijn man nu de griep heeft, leek het me handig hem niet 'onnodig' te verleiden om de dag haha. Maar ik had het er net nog met hem over en hij zegt het niet erg te vinden om het regelmatig te doen. (als hij niet doodziek is dan). Hij zegt we kunnen altijd over een tijdje nog die testen doen. Hij gelooft er ook niet zo in.

En ja dat is (ook zeker voor de mannen) een positief iets die meer zin na het stoppen met de pil haha, dat herken ik wel.

Hoe voel je je nu verder?? En hoe ver ben je nu?
@giorra: Ik gebruikte wel 2 ovulatietesten per dag. Ik wilde mijn eisprong echt niet missen. Zie het resultaat. Ik besef het nog steeds niet. Wel slaap ik slechter (al de hele week) en heb ik af en toe steken in mijn buik en borsten.

@Bowie: 7 maanden is zeker netjes. Maar als je om je heen hoort dat iedereen snel zwanger is (zover je op de waarheid af mag gaan) dan is het wel lang.

@de zwangeren onder ons: wat is de eerst volgende stap wat ik moet nemen en wanneer? En wanneer zijn jullie voor een Kinderopvang gaan kijken? Ik weet dat daar wachtlijsten voor zijn en het gaat bij ons om 3 of 4 ochtenden in de week.
Hoi meiden,

Ik gebruik 1 ovulatietest per dag, en heb mijn eisprong niet gemist. Is denk ik net waar je je goed bij voelt?

Bij ons in de regio zijn de wachttijden voor een kinderdagverblijf al snel 13 maanden. Misschien kun je er wat bellen Meiske, en dan vragen wat de wachttijden zijn? Naar aanleiding daarvan kun je besluiten of je al actie moet ondernemen.

Bepaalde (populaire) verloskundigen en zwangerschapscursussen, daar moet je soms ook al vroeg bij zijn.

Ik heb woensdag een afspraak staan voor de curretage.

Pfff ben zo een bangerd. Aan de ene kant blij dat er iets gaat gebeuren, aan de andere kant grote angst.

XT
oh toa, ik kan het me zo goed voorstellen dat je bang bent! Ik weet uit ervaring hoe je er tegenop kunt zien maar ook dat het reuze mee valt. (Een abortus is immers ook een curretage) Het is volgens mij binnen tien minuten voorbij, je krijgt een licht roesje. Ik voelde me erna wat wiebelig dus was blij dat er iemand bij me was. De weken erna heb ik nog wel gevloeid en wat buikpijn gehad maar al met al viel het heel erg mee.

Ik zal in ieder geval voor je duimen woensdag
quote:Toadette schreef op 16 mei 2009 @ 14:23:

Bij ons in de regio zijn de wachttijden voor een kinderdagverblijf al snel 13 maanden. Misschien kun je er wat bellen Meiske, en dan vragen wat de wachttijden zijn? Naar aanleiding daarvan kun je besluiten of je al actie moet ondernemen.

Bepaalde (populaire) verloskundigen en zwangerschapscursussen, daar moet je soms ook al vroeg bij zijn.

Ik heb woensdag een afspraak staan voor de curretage.

Pfff ben zo een bangerd. Aan de ene kant blij dat er iets gaat gebeuren, aan de andere kant grote angst.

Er is maar 1 VK-praktijk bij mij in het dorp. Maar ik vind het nog zo vroeg om aan te melden, of vinden jullie van niet?

Ik ga idd maar de KDV opbellen hoe het met de wachtlijsten zit.

Succes woensdag. Ik snap dat je bang bent, maar daarna kan je weer opnieuw naar de toekomst kijken.
@Toa: Heel veel sterkte woensdag. Zie je er alleen lichamelijk tegenop? Ik kan me voorstellen dat het emotioneel ook niet makkelijk is?! Heel veel sterkte!

@Giorra. Mijn man wil liever ook niet die testen. Ik ben zelf op het moment ook heel relax. Geniet nog lekker van het niet zwanger zijn Ik heb me nu zo ingesteld: Het is leuk als we zwanger zijn, duurt het nog eventjes dan is dat ook goed :-) Ik ben benieuwd hoelang ik er zo over denk!
@ Bowie: O ja, nu herinner ik me weer dat jij ook zoiets hebt meegemaakt. Dank je voor de succes-wensen, ik zal ze nodig hebben, haha

@ Meiske: Het is niet vroeg om je aan te melden hoor! Je bent zwanger Over een weekje of 3 zul je je eerste controle krijgen. Maar mocht je tot die tijd vragen, complicaties of wat dan ook hebben, dan kun je ook bij ze terecht. Dus gewoon bellen!

@ Liedje: Emotioneel voel ik me momenteel erg stabiel. Maar wat ik lees van lotgenoten op het forum is de kans goed aanwezig dat ik woensdag me toch heel naar zal voelen.

Wat heerlijk dat je nu zo relaxed bent, dat zal zeker schelen denk ik?

XT
@Meiske; o misschien doe ik er nu dan ook wel 2 op 1 dag. Als m'n man weer beter is, doe ik het niet meer denk ik, gewoon oefenen maar dan haha.

Ik zou bij de kdv navraag doen of ze ook halve dagopvang hebben, dat hebben ze nl niet overal. Het zou je dan aardig veel geld gaan kosten de kdv ben ik bang, ligt natuurlijk wel aan je gezamenlijke inkomsten.

@Toa; wat naar dat je angstig bent, specifiek ergens voor of gewoon alles? Vooral de reden dat je naar het ziekenhuis moet lijkt me zwaar. Ik hoop dat je wat hebt aan de uitleg van Bowie en dat het snel allemaal achter de rug is. Wie weet is het niet eens nodig. Ook een knuffel, snap nog steeds die plaatjes niet.

@Liedje; O dus jij hebt ook zo'n man die liever gewoon anderhalve week flink oefent haha. Ik heb ook wel een enigszins meer relaxte houding, maar gezien mijn leeftijd (36) dringt voor mij de tijd wel. Ik zou idd genieten, er verandert een hoop vond ik bij mijn dochter. Ik heb net lekker een wijntje op, filet american gegeten en straks surimisticks...na de eisprong doe ik dat niet meer. En als ik volgende keer ongesteld wordt, spreek ik gelijk daarna een sauna af met een vriendin, dat soort dingen, heerlijk toch?

Ben lekker bezig geweest m'n praktijk weer wat meer op te fleuren en van de week weer 2 klantjes en oefenen met mede-cursisten heerlijk. Richt me gewoon daar meer op.
@Giorra: Ik denk gewoon dat ik teveel TV kijk

Wat nou als ze een heel andere operatie uitvoeren? Of wat nou als de narcose niet werkt? enz enz. Maar goed, je kan jezelf natuurlijk helemaal gek maken. Ik zal me er wel aan over moeten geven. Moet me niet aanstellen, het is een kleine ingreep, er zijn mensen die veeeeeeeeeeel ergere operaties ondergaan.

Hmmm...wijn, filet en surimisticks...lekker!

Wat leuk dat je zo bezig bent met je praktijk. Wat voor cursus had je laatst eigenlijk gedaan?

XT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven