zijn ex-vriendinnetje

21-05-2009 22:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds kort ben ik terug bij mijn ex. Wat de meningen daarover zijn laat ik liever buiten beschouwing . Punt is dat ik nog steeds heel gek op hem ben (altijd ben gebleven) en ik hem en ons graag een nieuwe kans wil geven.

Hij is toendertijd degene geweest die besloten heeft dat, ondanks dat we nog steeds van elkaar hielden, we niet meer samen door moesten gaan. We zouden teveel verschillen in wat we met ons leven wilden. Ik was er kapot van (hij ook). (3 jaar relatie gehad, half jaar samen gewoond)

We zijn nu drie maanden op weg en het voelt erg goed.

Wat is nu het probleem? Hij heeft in die anderhalf jaar een soort van vriendinnetje gehad. (iets meer dan een one-night-stand). Ik vind het heel moeilijk om daar niet aan te denken. Ik wil dat graag een plekje geven zodat ik kan genieten van de dingen die nu zo fijn zijn. (ik weet dat het toen uit was maar het is heel naar om te weten dat iemand anders met degene naar bed is geweest waarvan ik altijd ben blijven houden)

We hebben het al meedere malen besproken, hij weet dat ik het moeilijk vind maar zegt dat juist door haar en door meedere dingen die gebeurd zijn in die anderhalf jaar hij besefte dat het belangrijkste in zijn leven er niet meer was: 'ik'. Hij zegt nu dat hij met mij oud wil worden (iets wat hij eerder in die drie jaar nog nooit heeft durven te zeggen). En dat we gewoon aan onze 'problemen' moeten blijven werken.

Weet iemand hoe ik met zijn ex-vriendinnetje om moet gaan? Of de nare bijgevoelens die ik erover heb. Ik heb het gevoel dat hij voor mij wil gaan... maar er is wel een ander meisje met mijn kerel naar bed geweest...

Liefs
quote:lieve_snoetje schreef op 21 mei 2009 @ 23:00:

haha, nee idd niet uitvoerig besproken en idd je gaat dan voor het gemak altijd van het ergste uit. Ik wilde wel weten of hij het veilig had gedaan...en toen was het antwoord jawel maar doordat ik teveel had gedronken ging het niet allemaal echt soepel.

Kon toen wel door de grond zakken.

Maar er zijn twee dingen die ik kan doen:

1. Met de relatie kappen

2. Ervan genieten en met die onzekere gedachten kappen.

Ik ga voor het 2e want het is echt fijn om weer samen te zijn, heb hem gemist.Hij zegt dus dat de sex niet spetterend was, niet geweldig. Waar maak ej je nog druk om?
Misschien is er nog wel een nummer drie .... doe samen iets wat hij zeker-te-weten nog niet met haar , of welk ander meisje dan ook heeft gedaan . Dat is dan hélemaal " van jullie " .

Zou dat iets veranderen aan jouw gevoelens , denk je ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat niet moet worden vergeten. Is dat het vertrouwen weg is na 3 jaar een relatie te hebben gehad, en dat moet weer worden opgebouwd. En juist dat is hetgene wat zo moelijk is bij lieve snoetje.
[quote]lieve_snoetje schreef op 21 mei 2009 @ 22:16:

Ik wil dat graag een plekje geven zodat ik kan genieten van de dingen die nu zo fijn zijn.

Wat bedoel je met het een plekje geven? Dat je kunt begrijpen dat je vriend in die tijd iets met iemand gedeeld heeft dat eigenlijk voor jou was? Ik begrijp dat nooit, een plekje geven. Ik denk dat het meer betekent dat je het kunt accepteren. Je kent de feiten alleen heb je het er moeilijk mee. Kan ik ook nog wel begrijpen. Maar je kunt er niks meer aan veranderen, voor je eigen gemoedsrust moet je leren het te accepteren. Als je hier teveel aan vast blijft houden, loopt je relatie weer gevaar, denk ik. Dus als dit mijn ding zou zijn, zou ik gewoon telkens als ik hierdoor over de rooie zou gaan deze negatieve gedachten uit mijn hoofd bannen en dit omzetten in positieve dingen. Zoals je al schrijft: je vriend wil er nu echt voor gaan en voor jou voelt het ook helemaal goed. Dit is toch veel belangrijker dan je energie te verspillen aan iets wat gebeurd is en waar niks meer aan te veranderen valt.

Ik heb het gevoel dat hij voor mij wil gaan... maar er is wel een ander meisje met mijn kerel naar bed geweest...

Jullie waren uit elkaar! 't Was jouw kerel op dat moment niet. Ja, gevoelsmatig voor jou wel natuurlijk, feitelijk niet. Hou je vast aan de zin hiervoor die je schrijft dat je het gevoel hebt dat ie voor jou wil gaan!!

Succes!
Realistisch dan! Kun je het allemaal wel accepteren?
Lieve_Snoetje...probeer je gedachtes om te draaien. Je vriend is bij JOU.

Toevallig heb ik sinds een half jaar een relatie met een geweldige vent. Ben supergek op hem, hij gelukkig ook op mij. We wonen nog niet officieel samen, we hebben allebei ons eigen huis waar we eigenlijk om en om samen in verblijven...economisch niet echt slim, maar praktisch gezien wel makkelijk. We hebben allebei wisselende diensten, als ik een paar dagen vrij ben en hunk moet werken (ook wisselende diensten) zijn we bij 'hem'..en andersom. En soms een avondje apart als dat qua tijd etc even beter uit komt. we houden van elkaar en het vlamt de pan uit.

Voordat wij samen waren had hij uiteraard ook een leven, en er zijn dus lady's voor mij geweest. Wat ik me besef is: deze heerlijke vent kiest MIJ om zijn leven mee te delen (en hoe )

Wat ie met die andere dames heeft uitgespookt...het zal allemaal wel, ik heb ook mannen in mn leven gehad voor hem. Ze doen er voor mij nu niet toe. Ik leef NU...met HEM. Niet die andere lady's maar IK kruip dalijk weer heerlijk naast hem. Hij vreet mij op, kietelt mij, regelt dingetjes voor mij/ons, slaapt regelmatig te weinig door mij (om het even netjes te houden hier.. ;)

Jouw vriend heeft er samen met jou voor gekozen om een mooie toekomst samen op te bouwen, na die periode van uit elkaar zijn. Een nieuwe start. Als je vriend bij die andere dame zou willen zijn was hij nu niet bij jou...toch?

Wat maakt dat je daar onzeker over blijft? Geeft jouw vriend je het gevoel dat je als het ware kan vliegen? Dat je supersonisch nr 1 bent?
Ik zou zeggen wees juist blij dat hij in de tussentijd iets heeft gehad met een andere dame. Stel dat hij al die tijd niemand was tegen gekomen. Zou je nu dan zeggen...tja hij kwam er in de tussentijd achter dat hij echt niet zo leuk is als hij zelf dacht, niemand wil hem hebben en nu komt hij met hangende pootjes terug.

Het is maar net hoe je tegen een situatie aankijkt.
Het is graag of helemaal niet! als je gaat samenwonen moet je ook weten waar je aan toe bent. Ik weet nie.ik heb echt mijn bedenkingen hierbij. als ie je echt leuk had gevonden en megagaaf. had hij het nooit uit gemaakt..das mijn ding.tja..andersom zou een vrouw ook niet snel doen toch?

En daarbij is vrij heftig.maar je moet wel realistisch blijven!

Plaatje kan leuk zijn, maar moet allemaal wel kunnen!
Omgaan met zijn ex?

Hij doet dat niet meer, dus waarom zou jij dat wel doen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lady37, prachtige posting. Word je helemaal blij van als je dit leest. Zó moet het zijn. En nie aanders....
Ik heb precies hetzelfde gehad: na 2 jaar maakte hij het uit, en diezelfde zomer is hij met een ander meisje op vakantie geweest naar "onze" stad. Hij heeft niet eens iets met haar gehad, was gewoon een vriendin, maar ik heb dat toen heel erg moeilijk gevonden. Vooral omdat hij voor die vakantie dacht dat het met haar misschien wel iets kon worden.

Toen we later weer bij elkaar kwamen heeft het een hele tijd geduurd voordat ik me daar overheen gezet had. Maar dat heb ik uiteindelijk wel gedaan: het is het niet waard om onze goede relatie te laten verpesten door zoiets onbelangrijks! Blijkbaar ben ik leuker dan zij, want anders was hij nu net met mij!

Overigens heb ik in de tussentijd ook een scharrel gehad, en daar had hij het dan weer moeilijk mee. Maar in mijn hoofd/hart is die scharrel nooit zo belangrijk geweest als hij! En ik denk dat jouw vriend dat ook voelt bij zijn scharrel.
Joh, als het je dwars zit koop je toch een ander bed?

Doe praktisch: haal twee emmers verf bij gamma, sleep t bed uit de slaapkamer, schilder alles. Nieuw bed erin, nieuw beddegoed: nieuwe start.

Kan je nog doen als verassing voor hem ook, op een dagje dat hij werkt stiekem de hele slaapkamer 'nieuw' en dan wacht je hem op in die slaapkamer en hebben jullie een erg leuke nacht.

(ik las dus in de posting alsof het zo was dat je er iedere keer aan moest denken als je het bed zag. Klopt dat? Het sluit een beetje aan bij wat BGB zegt: iets nieuws is dus zeker helemaal van jullie samen)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik denk dat je je onzekerheid over de relatie en zijn gevoel voor jou projecteert op die andere meid. Dat is de makkelijkste weg namelijk, dan hoef je zelf niet aan dit issue te werken, het ligt namelijk niet aan jou.

Klinkt nogal hard, maar ik denk dat als jullie een weg vinden om het vertrouwen in elkaar weer terug te krijgen, dat die meid helemaal geen issue voor je is.

Wat heb jij nodig om een veilig gevoel te hebben in deze relatie? Om weer een "wij tegen de rest van de wereld" gevoel te krijgen? Helemaal los van die ex dan.
TO, goed van je dat je beseft dat je dit obstakel zelf uit de weg moet ruimen. Je hebt het er met hem over gehad, hij heeft geprobeerd je gerust te stellen.

De resterende onzekerheid wil je niet. Wat je kunt doen, (ipv 'er gewoon niet aan denken', want dat gaat niet) is je onzekere gedachten en gevoelens opschrijven. Bijvoorbeeld:

zijn ex is mooier dan ik

met zijn ex was het lekkerder in bed

hij houdt niet écht van me

en vervolgens bekijken of deze gedachten kloppen.

Vervolgens kan je er een realistische gedachte tegenover plaatsen, waar je in kunt geloven.

zijn ex is mooier dan ik

Niet persé mooier, maar anders, ik ben ook mooi

met zijn ex was het lekkerder in bed

Het zal met haar ongetwijfeld ook wel lekker zijn geweest, maar ik deel iets met hem waarvan ik weet dat het ook heel lekker is, en ik kan merken dat hij dat ook vindt

hij houdt niet écht van me

Hij laat op de volgende manieren zien dat hij van mij houdt....als ik daar nog iets in mis, kan ik het daar over hebben met hem

Wanneer je de gedachten opschrijft, heb je er meer grip op. Bij 'er gewoon niet meer aan denken' blijven ze vaak toch, of juist, rondzingen.

Je moet er even voor gaan zitten, maar na oefening werpt deze methode z'n vruchten af. (Is versimpelde variant op cognitieve gedragstherapie. Heb ik zelf ook ervaren, en ik was/ben kampioen doemdenken.)

Succes!!
Ergens proberen niet aan te denken werkt sowieso niet, omdat het woordje 'niet' zeg maar minder wordt gehoord dan het lijdend voorwerp door je eigen hersens.

Probeer maar eens vooral niet aan chocola te denken, of aan zielig bloedende neergeknuppelde zeehondjes (sorry).

Prent je in dat je vooral ergens wel aan gaat denken, aan iets positiefs dan he. Dan is er vanzelf minder ruimte voor negatieve dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven