Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
woensdag 21 april 2021 om 20:13
Vet handig zo'n lijst! Doe je dat in Word? En ik zie kalk bij bepaalde planten staan, hoe helpt dit? Ennn we hebben weer eens een paar planten gemeen.Calamitycat schreef: ↑21-04-2021 19:33*poef*
Dit allemaal![]()
En bij Vivara nog rode beemdkroon, klokjesbloem, gaura, duifkruid, roze zonnehoed, witte zonnehoed, bergamot, muurbloem, blauwbaard, lampepoetser en andoorn![]()
![]()
woensdag 21 april 2021 om 20:31
Deze lijst heb ik inderdaad in Word gemaakt maar Jack heeft een veel mooier bestand hoor (Excel).
Er zijn heel veel kalkminnende vaste planten. Kalk neutraliseert het zuur in de grond (dus nooit bij bijvoorbeeld Hortensia's, Rododendrons etc. doen want die hebben juist zure grond nodig) en verbetert de bodemstructuur en zorgt zo dus voor een betere groei en bloei omdat de voedingsstoffen in de grond daardoor beter opgenomen kunnen worden.
calamitycat wijzigde dit bericht op 21-04-2021 20:35
0.69% gewijzigd
I'm sorry, I was thinking about cats again.
woensdag 21 april 2021 om 20:32
Nog een vraagje: mijn vijver zit onder de draadalg. Ik probeer het regelmatig weg te halen maar het is dweilen met de kraan open, omdat het zo hecht aan de planten en stenen in de vijver. Heeft iemand van jullie ervaring met de bestrijding van algen? Ik vind veel middeltjes, soms hele pakketten die je kunt kopen maar weet niet zo goed wat het beste werkt.
Tjezus, wat vals
woensdag 21 april 2021 om 20:33
Momo schreef: ↑21-04-2021 20:32
Poes denkt amehoela met je stokkies
[url=https://postimg.cc/dDf3GX7J]
die tevreden oogjes ook
Tjezus, wat vals
woensdag 21 april 2021 om 20:33
Die site ken ik niet Jack. Ik was echt blij verrast met Tuinplantenwinkel, hele goede recensies, een eigen bezorgdienst, goede communicatie op de site, geen minimaal bestelbedrag en bovendien ook echt niet duur.
Maar ik zag dat daar zelfs nu al veel uitverkocht of tijdelijk niet leverbaar is.
Heb de tip hier al eerder geplaatst maar kijk ook eens op Sunsisters.nl
Maar ik zag dat daar zelfs nu al veel uitverkocht of tijdelijk niet leverbaar is.
Heb de tip hier al eerder geplaatst maar kijk ook eens op Sunsisters.nl
woensdag 21 april 2021 om 20:37
woensdag 21 april 2021 om 20:38
Ik heb ze online besteld, weet alleen even niet meer waar. Komen gewoon ingepakt en kan je zo hup in je vijver doen. Vooral die slakken zijn hilarisch, soms zie je ze op de kop onder het water oppervlak eten. Of hebben ze een slakkenrace ofzo.
Halp ik kom er niet uit met foto's plaatsen. Waar is die mooie knop heen die het voor je deed?!
en nu heb ik ook net de link weg geklikt met de foto's die ik al had geüpload. Techniek 10/10.
Halp ik kom er niet uit met foto's plaatsen. Waar is die mooie knop heen die het voor je deed?!
momo wijzigde dit bericht op 21-04-2021 20:42
28.84% gewijzigd
woensdag 21 april 2021 om 20:40
Ik zei al, ENORM
Maar heb echt een boel lege plekken nu. De nieuwe border bij de gekleurde schuttingen, voor villa Flappie is het gras weg, daar komen twee grote borders en een smal pad, mijn ontzettend grote viburnum is er vorig jaar uit gegaan en op die plek staat nu alleen een klein krentenboompje en het Zweedse huisje is weg dus vandaar dat ik nogal euh... los ben gegaan
woensdag 21 april 2021 om 20:48
Oooh, daar zie ik leuke dingen.Momo schreef: ↑21-04-2021 18:45
mama-inge, ik heb bij https://www.kwaliteitsplanten.nl/ besteld. https://www.tuinplantenwinkel.nl/ is tot nog toe wel favoriet hoor, alles van hun slaat altijd goed aan (bij mij dan haha) en ze hebben eigen bezorgservice dus je zit niet met half verlepte planten die de postbodes hebben rondgegooid.![]()
Die gaan onder mijn favorieten.
Heb nog heel veel tuin waar nog spul in mag (wat nog wel wat centen zal gaan kosten).
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
woensdag 21 april 2021 om 20:50
"Ik ga hier zitten, en niemand krijgt me van mijn plek!"
Ik vind hier dingen van.
woensdag 21 april 2021 om 20:51
Sabeltandcavia schreef: ↑21-04-2021 19:15Voortaan mag in de OP van dit topic wel een waarschuwing staan. LET OP: Dit topic kan koopziekte, tijd- en ruimtegebrek veroorzaken.
woensdag 21 april 2021 om 20:52
Ze was ook vreselijk aan het klagen toen ik haar optilde en in haar tentje zette. Ja dat lees je goed.
@CC ah bedankt voor de kalk info! Daar ga ik me ook maar eens even in verdiepen.
woensdag 21 april 2021 om 20:57
Gaat je ook nog niet lukken.
Je moet eerst iets van 100 berichten gepost hebben voordat je foto's hier neer kunt zetten.
Al denk ik dat jij zo maar op die 100 zit