Mode & Beauty alle pijlers

Roterende fohnborstel

02-05-2021 21:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil wel eens wat volume en slag in mijn haar. Met een föhn en een losse borstel lukt het mij niet.
Nu zit ik te denken om een roterende fohnborstel te kopen. Zou dit werken?
Heb stijl, fijn, dun en veel haar wat op mijn schouders komt. Welke fohnborstel raden jullie aan?
Ik heb altijd het idee dat zo'n ding binnen 5 tellen muurvast in je haar zit.
Leer jezelf je haar te föhnen met een losse ronde borstel, dat maakt echt zoveel verschil!
Ik heb een b.r.u.s.h van ion echt een fantastisch apparaat
emmalou schreef:
02-05-2021 21:53
Leer jezelf je haar te föhnen met een losse ronde borstel, dat maakt echt zoveel verschil!
Dat lukt na veel oefenen nog steeds niet. Daarom wil ik misschien zo'n roterende borstel kopen.
Frietmetmayo schreef:
02-05-2021 21:57
Ik heb een b.r.u.s.h van ion echt een fantastisch apparaat
Draait die wel rond?
Ik heb de Beliss Big Hair AS960E van BaByliss. Super tevreden over! Het blijft echt niet steken in je haar en ik heb haar tot aan mijn bil, dus dat kan makkelijk klitten. Ik gebruik de borstel alleen voor de puntjes eigenlijk, daar maak ik een soort slag in. Het polijst het haar mooi, dat geeft glans. Als je laagjes hebt kun je die ook mooi accentueren.
Zelf zou ik geen roterende borstel kopen, ik ben echt bang dat je die met een beetje pech vervolgens uit je haar kan knippen.

Maar een fohnborstel waar je zelf je haar omheen kan doen heb ik wel, vond ik oke. Uiteindelijk heb ik een Dyson Airwrap gekocht (ja... belachelijk duur...) en ik vind 'm geweldig
SjaanRoeispaan schreef:
02-05-2021 21:51
Ik heb altijd het idee dat zo'n ding binnen 5 tellen muurvast in je haar zit.
Dat is mij ooit overkomen. Kreeg de borstel er niet meer uit en enige optie was afknippen.
Ik heb een roterende fohnborstel van Babylis en dat ding kan dus ook de andere kant opdraaien. Leek mij wel zo veilig met mijn gestuntel (en handig want met mijn linkerhand kan ik niets dus alles moet met rechts, wel handig dat je dat kan en alleen de draairichting hoeft aan te passen).

Ik heb ‘m vooral voor ‘polijsten’ en ‘straighten’ dus of het volume geeft kan ik helaas niet vertellen.
Boekenzijndebom schreef:
02-05-2021 22:19
Zelf zou ik geen roterende borstel kopen, ik ben echt bang dat je die met een beetje pech vervolgens uit je haar kan knippen.

Maar een fohnborstel waar je zelf je haar omheen kan doen heb ik wel, vond ik oke. Uiteindelijk heb ik een Dyson Airwrap gekocht (ja... belachelijk duur...) en ik vind 'm geweldig
Zou je hier iets meer over kunnen zeggen? Ik overweeg namelijk om hem te kopen. Hoe gebruik je hem vooral en wat maakt hem zo geweldig?
You’re not ugly, you’re just not your type
PhiIae schreef:
02-05-2021 22:32
Dat is mij ooit overkomen. Kreeg de borstel er niet meer uit en enige optie was afknippen.
Dat is zwaar k..
Als ik dit lees, word ik wel een beetje bang.
Boekenzijndebom schreef:
02-05-2021 22:19

De Dyson Airwrap is mij veelste duur
https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-3-in ... androidapp

Vind deze fijn
Bint-el-nas schreef:
02-05-2021 22:51
Zou je hier iets meer over kunnen zeggen? Ik overweeg namelijk om hem te kopen. Hoe gebruik je hem vooral en wat maakt hem zo geweldig?
Zeker, ik kan er uren over praten zelfs :)

Ik gebruik vooral de fohnborstel. Mijn haar wordt hier heel snel droog van (op de goede manier, als in niet meer nat...), pluist daardoor niet meer omdat het mooi gepolijst wordt en ik kan het daarmee juist stijl borstelen of meer volume er in.

Voor krullen en golvend haar (maar echt, wauuwww :heart: ) gebruik ik die opzetstukken. Je haar wordt daar soort van omheen geblazen. Het wordt mooi gepolijst, je kunt dat echt naar eigen smaak doen dus losse slag of stevige krullen en het blijft goed zitten. Het was de eerste keer even oefenen, maar het is vrij makkelijk. En ik ben echt niet handig. Als ik dat gedaan heb, voel ik me de hele dag alsof ik net van de kapper kom en die het gefohnt hebben. Krijg ook altijd heel veel complimenten dan ;-D

Verder vind ik het top dat er geen extreme hitte bij gebruikt wordt. Het is natuurlijk nooit goed voor je haar, maar ik heb echt het idee dat dit minder schadelijk is.

Sowieso ziet het er ook allemaal heel mooi uit, het zit in een prachtige opbergdoos. Dat doet er verder niet toe natuurlijk, maar maakt het gewoon extra leuk.

Ik zou je wel echt adviseren als je lang haar hebt, om de versie te kopen waar de lange opzetstukken bij zitten. Er is een normaal pakket, en eentje voor lang haar. Ik heb halflang haar en ik vind die langere opzetstukken veel makkelijker werken.
Groene-vingers schreef:
02-05-2021 22:59
Dat is zwaar k..
Als ik dit lees, word ik wel een beetje bang.
Een roterende föhn borstel met zachte haren doet dat helemaal niet gauw.. je bedient ze ook met een knop dus je kan meteen stoppen met rollen. Je moet niet meteen volop in je haar gaan rollen van punt tot wortel, maar het apparaat langzaam leren kennen. De haren van de borstel staan meer uiteen als een normale ronde borstel, daarbij is het klit gevaar wel groot ja, bij dit niet. Ik leg de uiteinden van mijn haar op de borstel en die föhn ik een paar min, en dan een stukje omhoog en blijf zo 20 sec föhnen voor een slag. Je leert het apparaat zo makkelijk kennen als je het vaak doet. Het is helemaal niet gevaarlijk. Kijk maar naar filmpjes op YouTube.
Die vind ik te groot voor mijn haar.
Mag wel wat kleiner
Sjulia schreef:
02-05-2021 23:06
Een roterende föhn borstel met zachte haren doet dat helemaal niet gauw.. je bedient ze ook met een knop dus je kan meteen stoppen met rollen. Je moet niet meteen volop in je haar gaan rollen van punt tot wortel, maar het apparaat langzaam leren kennen. De haren van de borstel staan meer uiteen als een normale ronde borstel, daarbij is het klit gevaar wel groot ja, bij dit niet. Ik leg de uiteinden van mijn haar op de borstel en die föhn ik een paar min, en dan een stukje omhoog en blijf zo 20 sec föhnen voor een slag. Je leert het apparaat zo makkelijk kennen als je het vaak doet. Het is helemaal niet gevaarlijk. Kijk maar naar filmpjes op YouTube.
Moet zeggen dat ik sowieso slecht ben met mijn haar (tril handen).
Vandaar dat een föhn en een losse borstel niet lukt.
Groene-vingers schreef:
02-05-2021 23:17
Moet zeggen dat ik sowieso slecht ben met mijn haar (tril handen).
Vandaar dat een föhn en een losse borstel niet lukt.
Je moet het eerst bijna droog föhnen en dan pas gaan rollen, anders rol je uren. Maar het is echt prima te doen, voor iedereen. Gewoon langzaam opbouwen. Alleen de onderkant doen. Of alleen je eventuele pony bijv. Dan durf je vanzelf meer. Wel rekening houden ermee dat je bij veel föhn borstels, 2 kopstukken krijgt. Een grotere en kleine. En mijn ervaring is dat in de meeste gevallen de kleinere niet kan draaien. En de grotere zijn best groot.. Dus met erg kort haar krijg je daar geen krullen mee, maar vooral volume.
Sjulia schreef:
02-05-2021 23:21
Je moet het eerst bijna droog föhnen en dan pas gaan rollen, anders rol je uren. Maar het is echt prima te doen, voor iedereen. Gewoon langzaam opbouwen. Alleen de onderkant doen. Of alleen je eventuele pony bijv. Dan durf je vanzelf meer. Wel rekening houden ermee dat je bij veel föhn borstels, 2 kopstukken krijgt. Een grotere en kleine. En mijn ervaring is dat in de meeste gevallen de kleinere niet kan draaien. En de grotere zijn best groot.. Dus met erg kort haar krijg je daar geen krullen mee, maar vooral volume.
Handige tips.
Ook handig om te weten van die twee borstels.
Ik sluit mij aan bij de reacties over dyson. Maar snap dat het duur kan zijn.

Ik zou je Revlon haardroger RVDR5222E aanraden. Was er echt tevreden mee! Makkelijk in gebruik en veel volume.
https://www.coolblue.nl/product/795365/ ... _YQAvD_BwE

Ik heb deze. Hij werkt super. Roteert niet uit zichzelf. Stylt wel heel goed.
Boekenzijndebom schreef:
02-05-2021 23:04

Ik gebruik vooral de fohnborstel. Mijn haar wordt hier heel snel droog van (op de goede manier, als in niet meer nat...), pluist daardoor niet meer omdat het mooi gepolijst wordt en ik kan het daarmee juist stijl borstelen of meer volume er in.

Voor krullen en golvend haar (maar echt, wauuwww :heart: ) gebruik ik die opzetstukken. Je haar wordt daar soort van omheen geblazen. Het wordt mooi gepolijst, je kunt dat echt naar eigen smaak doen dus losse slag of stevige krullen en het blijft goed zitten. Het was de eerste keer even oefenen, maar het is vrij makkelijk. En ik ben echt niet handig. Als ik dat gedaan heb, voel ik me de hele dag alsof ik net van de kapper kom en die het gefohnt hebben. Krijg ook altijd heel veel complimenten dan ;-D

Verder vind ik het top dat er geen extreme hitte bij gebruikt wordt. Het is natuurlijk nooit goed voor je haar, maar ik heb echt het idee dat dit minder schadelijk is.

Sowieso ziet het er ook allemaal heel mooi uit, het zit in een prachtige opbergdoos. Dat doet er verder niet toe natuurlijk, maar maakt het gewoon extra leuk.

Ik zou je wel echt adviseren als je lang haar hebt, om de versie te kopen waar de lange opzetstukken bij zitten. Er is een normaal pakket, en eentje voor lang haar. Ik heb halflang haar en ik vind die langere opzetstukken veel makkelijker werken.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Fijn dat hij makkelijk werkt, want ik ben ook echt niet handig. Ook goede tip om voor de lange te gaan, mijn haar komt 10 cm onder mijn schouder, dat kan ik dan wel zien als lang haar toch?
You’re not ugly, you’re just not your type
Boekenzijndebom schreef:
02-05-2021 23:04

ik heb hem ook en wat je hier boven schrijft klopt als een bus. Wat een top ding!!! Verwacht alleen geen lang zittende echte krullen maar wil je mooi volumineus golvend haar: JAAAA!!!
Bint-el-nas schreef:
03-05-2021 10:20
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Fijn dat hij makkelijk werkt, want ik ben ook echt niet handig. Ook goede tip om voor de lange te gaan, mijn haar komt 10 cm onder mijn schouder, dat kan ik dan wel zien als lang haar toch?
ja, dan zou ik ook d elang hara versie kopen.

Overigens heb ik ook een zelf roterende fohnborstel van babyliss, is ook een fijn ding maar de glans en echte golven van de Dyson lukt mij hier niet mee. Wel handig voor wat meer volume en bijv. je punten wat naar buiten of naar binnen te fohnen.

Ik heb best lang haar en ivm schadebeperking aan mijn haar geef ik de voorkeur aan de dyson airwrap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven