Nieuwe Apple Watch kopen. Welke?

08-06-2021 16:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de series 3. Die is bijna 4 jaar oud en begint kuren te krijgen. Dus overweeg ik een nieuwe. Maar welke? De series 6, de SE of zelfs wachten op de series 7?

Ik ben eigenlijk altijd heel erg tevreden geweest met mijn series 3. Gebruik hem elke dag uiteraard als horloge en vind het handig dat ik kan zien wie er belt en appt enzo.

Daarnaast gebruik ik de activiteiten app intensief om m'n stappen bij te houden, hoeveel ik beweeg, train en sta. 2 nadelen nu van mijn huidige watch vind ik:

- dat ik hem elke dag moet opladen. Daardoor draag ik hem 's nachts niet maar leg ik hem als ik in bed stap op de oplader
- dat af en toe mijn hartslag niet goed gemeten wordt. Heb het gevoel dat dat iets met zweten te maken heeft maar aan de andere kant draag ik de watch ook met zwemmen en dan heeft hij nooit problemen om mijn hartslag te meten.

Welke zouden jullie nemen? En waarom? Als je hem hebt hoe bevalt hij?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
De laatste versie .. dan is hij meest up to date en kan langste mee
Altijd de laatste versie kopen vanwege het updaten inderdaad.
Maar zouden jullie wachten op de 7? Verwachting is september. De 6 is van afgelopen september.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb een 3 en mijn dochter een 6, maar ik merk niet veel verschil. Dat probleem met de hartslag heeft zij vaker dan ik (ik eigenlijk vrijwel nooit), dus dat los je niet op door de nieuwste te kopen. En ook die van haar ligt elke nacht aan de lader. Als je budget het toelaat zou ik wel de nieuwste kopen, gewoon omdat je daar het langst mee kunt doen qua updates en zo, maar een oudere is ook prima.
Misschien dat de 7 wat nieuwe snufjes heeft, maar ik denk dat ik gewoon de 6 zou kopen.
Ik heb een 6 en ben er erg tevreden over. De 7 zal wel wat nieuwe snufjes hebben, maar ik verwacht met een update dat de 6 niet veel verschilt. Het is ook afwachten wat de prijs van de 7 gaat zijn. Ik zou de 6 aanraden.
Ik zou wachten op de 7 maar dan alsnog de 6 kopen, omdat dan de prijs daarvan waarschijnlijk omlaag gaat. Qua updates gaat het echt niet uitmaken. Tegen de tijd dat het wel uit zou gaan maken ben je toch al wel weer toe aan een nieuwe.
Het gerucht gaat dat in de 7-versie er bloedsuikerspiegel meting gedaan kan worden. dat is voor mij een reden om een 7 aan te schaffen, als dat echt zo is. Als je nu twijfelt over een apple watch dan zou ik tot september wachten.
Man heeft hier de 6. 44mm. Erg tevreden.
Not my circus, not my monkeys
Liefie schreef:
08-06-2021 16:38
Het gerucht gaat dat in de 7-versie er bloedsuikerspiegel meting gedaan kan worden. dat is voor mij een reden om een 7 aan te schaffen, als dat echt zo is. Als je nu twijfelt over een apple watch dan zou ik tot september wachten.

Volgens mij is dat uitgesteld naar 2022. Maar als het net zo spectaculair is als het ‘ECG’ zou ik me er niet teveel van voorstellen.
Liefie schreef:
08-06-2021 16:38
Dat vind ik niet heel spannend. Sowieso die gezondheidsmetingen niet. Ik ga er niet van uit dat zo'n ECG en saturatie meting betrouwbaar is.
boannan schreef:
08-06-2021 17:01
Dat vind ik niet heel spannend. Sowieso die gezondheidsmetingen niet. Ik ga er niet van uit dat zo'n ECG en saturatie meting betrouwbaar is.

Ik denk dat dat zogenaamde ECG wel enigszins betrouwbaar is, maar het mag alleen absoluut geen ECG heten. Het enige wat het ding namelijk meet is of er een onregelmatigheid in je hartslag zit. Dat heeft echt niks te maken met een ECG zoals dat in een klinische setting wordt gemaakt.
Je hebt ook nog de SE, tegelijk met de laatste verschenen. Die is eigenlijk gelijk aan de 5, maar dan zonder het always-on scherm.
Kaascracker schreef:
08-06-2021 17:17
Je hebt ook nog de SE, tegelijk met de laatste verschenen. Die is eigenlijk gelijk aan de 5, maar dan zonder het always-on scherm.
Mijn vriend heeft deze ook. Na een dag dragen is hij nog op zo’n 60-75% afhankelijk van wat je ermee hebt gedaan. Is hij heel erg tevreden over.

De SE is net zo nieuw als de 6 series toch? Alleen een paar dingen die deze niet kan en de 6 wel maar die mist hij totaal niet.
Ik heb onlangs de se gekocht en die bevalt prima! Die saturatie en ecg van de 6 hadden voor mij niet zoveel toegevoegde waarde.
Beide watches zijn tegelijk uitgekomen en verder gewoon hetzelfde.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
08-06-2021 17:22
Mijn vriend heeft deze ook. Na een dag dragen is hij nog op zo’n 60-75% afhankelijk van wat je ermee hebt gedaan. Is hij heel erg tevreden over.

De SE is net zo nieuw als de 6 series toch? Alleen een paar dingen die deze niet kan en de 6 wel maar die mist hij totaal niet.
De se is hetzelfde als de 6 idd.

Als je ook met de Apple Watch slaapt dan houdt hij het bij mij niet altijd 24 uur vol.
Kaascracker schreef:
08-06-2021 17:17
Dat always on lijkt me best irritant. Dan lig je in bed en licht dat ding altijd op als je beweegt. Of is dat niet zo?
Palmbomen-zijn-cool schreef:
08-06-2021 17:22

Ik ben wel benieuwd of er dan bijvoorbeeld verschil is tussen de beide batterijen. En of mensen dat always on scherm juist wel fijn vinden. Het prijsverschil is best groot.
boannan schreef:
08-06-2021 17:30
Dat always on lijkt me best irritant. Dan lig je in bed en licht dat ding altijd op als je beweegt. Of is dat niet zo?

Je kan ‘m in nachtstand zetten, dan open je ook niet per ongeluk apps als je beweegt en je scherm ergens tegenaan komt. Maar ik vind slapen met dat ding om maar niks. Gewoon lekker ‘s nachts aan de oplader hier.

Overdag is het always on trouwens wel fijn hoor.
In Augustus/September ergens komt Series 7 uit. Apple kennende zit er weinig verschil tussen met de Series 6.

Het verschil met Series 6 en SE is dat Series 6 Always On Display, ECG en O2 meter heeft. Als die functies je niet boeien, zou ik de SE nemen.

Ikzelf vind Always On Display heel fijn, dan heb je net zoals bij een gewone horloge altijd de tijd in beeld zonder dat je het scherm hoeft te activeren.
Als je op je watch kijkt dan activeert ie vanzelf, je hoeft daarvoor niets te doen en niet te wachten. Ik mis de always on functie niet.
aardbeienslof schreef:
09-06-2021 06:53
Als je op je watch kijkt dan activeert ie vanzelf, je hoeft daarvoor niets te doen en niet te wachten. Ik mis de always on functie niet.
Ja maar je moet wel die beweging maken om hem te activeren. Ik vind het zelf juist heel fijn om even snel vanuit mijn ooghoek op mijn watch te kijken terwijl ik mijn handen vol heb en die beweging niet kan maken (tijdens het paardrijden bijvoorbeeld of met armen vol boodschappen).
Ik heb de SE. ik vind het juist fijn dat hij niet altijd aan staat maar alleen als je beweegt. De andere extra functies had ik geen behoefte aan. Ben tevreden.
Over hartslag; als ik ga sporten doe ik hem een gaatje strakker. Dan meet hij beter en het zit ook lekkerder vind ik.
boannan schreef:
08-06-2021 17:34
Ik ben wel benieuwd of er dan bijvoorbeeld verschil is tussen de beide batterijen. En of mensen dat always on scherm juist wel fijn vinden. Het prijsverschil is best groot.
Heb hem net even geprobeerd van vriend en zodra je je arm beweegt schiet het display aan. Vriend zegt zelf dat het alleen irritant is als hij beide handen aan het stuur moet hebben voor iets maar verder het echt niet mist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven