Hoeveel schermtijd voor jezelf?
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
Ik schrik altijd een beetje, als mijn telefoon me verteld hoeveel ik erop gezeten heb.
Wie heeft dat ook? Ik vraag me altijd af of de tijd dat de telefoon wel aan is maar nog niet geblokkeerd ook meetelt.
Ik verwacht in ieder geval een significante daling als Viva straks uit de lucht is. Facebook heb ik er al afgegooid en heb alleen insta nog over. Maar toch zit ik nog vaak uit gewoonte te scrollen.
Dus ik ben benieuwd naar jullie schermtijd. Even een polletje!
Wie heeft dat ook? Ik vraag me altijd af of de tijd dat de telefoon wel aan is maar nog niet geblokkeerd ook meetelt.
Ik verwacht in ieder geval een significante daling als Viva straks uit de lucht is. Facebook heb ik er al afgegooid en heb alleen insta nog over. Maar toch zit ik nog vaak uit gewoonte te scrollen.
Dus ik ben benieuwd naar jullie schermtijd. Even een polletje!
dinsdag 6 juli 2021 om 20:34
bij mij precies andersom.
dinsdag 6 juli 2021 om 21:06
Voor werk?Liptonicetea schreef: ↑06-07-2021 20:32Mijn telefoon zit nu op 2,5 uur maar ik zit 8-12 uur per dag achter PC haha en dan is de TV ook nog niet meegeteld.
dinsdag 6 juli 2021 om 21:47
Ja 8 uur per dag voor werk 5/6 dagen in de week en dan savonds van 6 tot 22 uur ongeveer weer.
dinsdag 6 juli 2021 om 23:03
Zal wel aan mij liggen maar ik snap echt niet waar TO het over heeft.
"als mijn telefoon me verteld hoeveel ik erop gezeten heb."
"Ik vraag me altijd af of de tijd dat de telefoon wel aan is maar nog niet geblokkeerd ook meetelt."
"Dus ik ben benieuwd naar jullie schermtijd."
"HOEVEEL GEEFT JOUW TELEFOON AAN?'
Huh?? Waar gaat dit over?
"Ik vraag me altijd af of de tijd dat de telefoon wel aan is maar nog niet geblokkeerd ook meetelt."
woensdag 7 juli 2021 om 00:14
Veel telefoons geven je wekelijkse statistieken qua schermtijd. Dus dan weet je hoeveel je op je scherm hebt gekeken.Knuddestudder schreef: ↑06-07-2021 23:03Zal wel aan mij liggen maar ik snap echt niet waar TO het over heeft.
woensdag 7 juli 2021 om 06:42
ik hoef mezelf niet vast te binden ofzo. 
ik denk dat ik niet dezelfde belangstellingen heb. computeren doe ik als ik echt verder niets anders te doen heb.
de vraag is: waarom vind je het zo interessant? In plaats van jezelf te kwalificeren als "verslaafde" kan je beter voor jezelf nagaan waarom onzin en gebral zo verschrikkelijk interessant voor jou is en zelfs interessanter dan de gewone dingen zoals wandelen en mensen bezoeken?
ik denk dat ik niet dezelfde belangstellingen heb. computeren doe ik als ik echt verder niets anders te doen heb.
de vraag is: waarom vind je het zo interessant? In plaats van jezelf te kwalificeren als "verslaafde" kan je beter voor jezelf nagaan waarom onzin en gebral zo verschrikkelijk interessant voor jou is en zelfs interessanter dan de gewone dingen zoals wandelen en mensen bezoeken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 7 juli 2021 om 07:18
Goeie vraagretrostar schreef: ↑07-07-2021 06:42ik hoef mezelf niet vast te binden ofzo.
woensdag 7 juli 2021 om 14:16
Aha, dank. Vraag ik me nog wel af waarom je dat zou willen bijhouden, maar dat terzijde. Ik vind forummen op je mobiel niet te doen overigens, maar dat is dan helemaal terzijde.
woensdag 7 juli 2021 om 20:15
Nou, op mijn telefoon krijg ik deze statistieken automatisch. En als er dan op een dag staat “6 uur schermtijd per dag” dan voel je je een loser en ga je er meer op letten.Knuddestudder schreef: ↑07-07-2021 14:16Aha, dank. Vraag ik me nog wel af waarom je dat zou willen bijhouden, maar dat terzijde. Ik vind forummen op je mobiel niet te doen overigens, maar dat is dan helemaal terzijde.
woensdag 7 juli 2021 om 22:18