Na breuk vriend achter dingen komen...

27-05-2009 13:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie herkent dit? Ik had, ondanks dat onze relatie nog niet zo lang duurde, eindelijk het idee dat ik iemand gevonden had waar ik samen mee zou blijven. Misschien te optimistisch maarja ik begin een relatie nooit pessimistisch en het gevoel was sterk van beide kanten (althans..).

Ben een single mama en sinds 2002 al gescheiden en ik woon samen met mijn 2 kinderen en ben gelukkig met hen en mijn naaste familie en vrienden.

Maar in al die jaren blijkt dat ik toch steeds een verkeerde keuze maak vwb partners. Op de een of andere manier staat er op mijn voorhoofd : Kies mij want ik ben goedgelovig en vertrouw mensen...

Mijn vrienden/naasten/collega's vinden me een lief en mooi mens en ik ben echt goed voor mijn partner en ik volgens velen heb ik ook een mooie uitstraling. Echter hoe goed het ook elke keer in het begin lijkt te klikken, het lijkt wel of ik mannen uitkies die maar half serieus aan iets beginnen.

En nadat hij het eigenlijk uitmaakte via mail, ook zo getuigend van lef, kwam ik later nog achter dingen waar ik heel erg verdrietig van werd. Hij kwam zo integer en eerlijk over en zelfs de meest sceptische persoon dacht ook dat hij dat was...niet dus. En ik weet niet wat erger pijn doet, dat het uit is of hier achter komen. Hoe kan ik iemand weer vertrouwen, dit is niet de eerste keer?

Wie herkent dit ook, steeds maar weer op de "verkeerde" man vallen en ik zoek mensen die misschien "tips" hebben om het een volgende keer beter aan te pakken? Ik ben een redelijk slimme vrouw en weet wat ik wil en het gaat goed in mijn leventje maar als het om relaties gaat met een partner dan lijk ik wel niet te weten wie nou echt goed voor me is...

Kreeg al tips van naasten :

Eerst maar eens vrienden worden;

Niet zo snel al je gevoelens tonen/delen;

Eerst laten keuren door naasten ;

Anyone?
quote:Capibara schreef op 29 mei 2009 @ 09:47:

Capiman was tot zijn 41e vrijgezel. Had nooit een relatie gehad, zelfs geen kortstondige, had wel een aantal keer een blauwtje gelopen bij vrouwen waar hij echt gek op was. Liep niet over van het zelfvertrouwen, is niet de lekkere bink waar veel vrouwen naar op zoek zijn en had zichzelf, om zichzelf nog meer teleurstelling en afwijzingen te besparen, wijsgemaakt dat hij nog helemaal niet toe was aan een relatie. En toen ontmoette hij mij. Ik zag niet die onzekere, niet-zo-knappe man, ik zag een mooi, warm, gevoelig, lief en interessant mens. En ik werd verliefd op hem. En hij op mij. De vlam sloeg in de pan, en al heel snel woonden we samen, Inmiddels zijn we getrouwd en allebei gelukkiger dan we ooit geweest zijn. Als ik me dus iets aangetrokken zou hebben van die 'regel' was ik met een grote boog om 'n heengelopen, want ja, hij had nog nooit eerder een langdurige relatie gehad. Ik ben blij dat ik op mijn eigen intuïtie heb durven vertrouwen en dat ik nu een relatie heb met de leukste, liefste man die ik me kan wensen.

Fijn dat jullie elkaar gevonden hebben.

Uit jouw beschrijving van je partner komt niet het beeld naar voren van de typische 'verkeerde man'. Mijn punt is nou juist dat je naar aspecten van het leven van een nieuwe partner die daar wél op kunnen wijzen, kritisch mag kijken. De stelling dat partnerkeuze een kwestie van gokken is onderschrijf ik dus niet.
Wuiles, Het punt wat Capibara probeert te maken (althans, dat lees ik) is dat je puur op basis van leeftijd geen oordeel kan vellen over of iemand zich niet kan of wil commiten. Het is hooguit een 'red flag'. Nog nooit een relatie gehad hebben op, pak hem beet je 35ste, in combinatie met andere factoren, maakt dat je als vrouw op je tellen moet passen.

Iemand die waanzinnig veel ONS heeft en harten breekt is een heel ander soort single dan iemand die nog practisch 'maagd' is zichzelf wil beschermen tegen blauwtjes.
quote:dametje27 schreef op 29 mei 2009 @ 10:54:

Wuiles, Het punt wat Capibara probeert te maken (althans, dat lees ik) is dat je puur op basis van leeftijd geen oordeel kan vellen over of iemand zich niet kan of wil commiten. Het is hooguit een 'red flag'. Nog nooit een relatie gehad hebben op, pak hem beet je 35ste, in combinatie met andere factoren, maakt dat je als vrouw op je tellen moet passen.

Iemand die waanzinnig veel ONS heeft en harten breekt is een heel ander soort single dan iemand die nog practisch 'maagd' is zichzelf wil beschermen tegen blauwtjes.Waar heb ik anders beweerd?
Niet bij alle mensen die lang single zijn is dat niet omdat ze dat commitment niet aan kunnen of willen gaan, maar soms ook inderdaad omdat ze op het moemnt dat ze er aan toe waren, niet (meteen) de juiste persoon tegenkwamen.

De peroon in mijn eerdere posting is een ex-collega. Technische studie, jarenlang blijven wonen in stad waar TU staat en dus het aantal vrouwelijke leeftijdsgenoten dat je tegenkomt een stuk lager is. Als je daarna ook nog eens gaat werken in een "mannenwereld" dan kom je gwoon niet zo heel veel leuke vrouwen tegen, zeker niet als je, om carriere te maken ook nog eens werkweken van 70 uur draait. ( Nu moet ik wel toegeven dat mr workaholic met dit soort werktijden net mijn ideale partner zou zijn omdat ik graag ook wat tijd samen doorbreng en nit iedere dag alleen wil dineren omdat er alweer overgewerkt moet worden, maar zijn huidige vriendin is net zo'n carrieretijger en snapt dat prima. Voor haar is hij de ideale vent)

En sja, natuurlijk zijn er een heleboel "foute mannen"die inderdaad nog single zijn omdat het flierefluiters zijn die zich nooit willen binden, maar zou je niet juist naar het verhaal achter het "nog nooit een langdurige relatie" moeten luisteren en op basis van het "verhaal"je conclusie moeten trekken dat man in kwestie slecht relatiemateriaal is. Want met betrekking tot de verhalen hier op het forum deel ik el een beetje e mening. Bij een aantal is het na de openingspost al duidelijk dat een vrouw en man heeft uitgekozen in de hoop dat de kikker in een prins verandert als ze m maar lief genoeg kust. Ik geloof ook niet dat kikkers in prinsen veranderen wanneer ze gekust worden, maar wel dat sommige kikkers voor de juiste prsoon wel de juiste partner kunnen zijn.
Waar je anders beweert: Hier:

[quote]wuiles schreef op 27 mei 2009 @ 14:33:

Het is nog maar de vraag of de betrouwbaarheid van een partner zo'n gok is. Een hoop narigheid kan voorkomen worden door het eigen verstand te gebruiken en de volgende types tot non-relatiemateriaal te verklaren:

- mannen die nog nooit een langdurige relatie hebben gehad-quote]

en hier:

Als een volwassen man, of vrouw, nog nooit een langdurige relatie heeft gehad dan heeft dat een reden. Bijvoorbeeld dat hij niet in staat is relaties aan te gaan of te continueren of dat hij niet in staat is tot commitment. Ik geloof derhalve niet in 'nooit tegen de juiste zijn aangelopen' en pas ervoor in de praktijk te moeten ontdekken wat nou precies de reden is.Dat zouden er meer moeten doen.

en hier:

Als iemand al vijfendertig jaar heeft laten zien dat commitment niet aan te kunnen en willen gaan dan is het opmerkelijk te noemen als die houding ineens zou omslaan. Als nieuwe partner mag je daar kritisch naar kijken.

Ik ben het wel met je eens dat wanneer iemand uit zijn gedrag en keuzes heeft laten zien geen commitment aan te willen of kunnen gaan, dat zo iemand beter tot non-relatiemateriaal verklaard kan worden. Voor mij is alleen het feit dat iemand nooit een langdurige relatie heeft gehad alleen echter geen reden om meteen die conclusie te trekken, en ik pas er dus niet voor om die reden te achterhalen. Meestal weet je na 1 of 2 dates die reden wel, als dat bovengenoemde is. En dan is ht inderdaad tijd om te rennen. Maar als de reden vor noit een langdurige relatie een andere is, heb je mischien een leuke potentiele partner te voeg afgeschreven.
Bedankt Kreng, scheel mij weer een post
quote:return_of_kreng schreef op 29 mei 2009 @ 11:16:

Waar je anders beweert

"Waar heb ik anders beweerd" sloeg op de uitleg die iemand gaf aan de opmerking van Capibara.

Een relatie aangaan is geen gok in de zin dat het gedrag van een potentiële vlam volstrekt onvoorspelbaar is. Te vaak laten sommigen zich leiden door gevoel en te vaak verliezen zij de feiten uit het oog. Wat dat betreft zijn potentiële partners niet anders dan sollicitanten: als je hen iets laat doen waar zij geen ervaring mee hebben dan wil dat niet automatisch zeggen dat het zal mislukken. Het betekent wél dat je een risisco neemt en dat het verstandig is je ogen open te houden. Dit soort zaken loopt naar mijn idee vaak stuk omdat gevoel een te grote rol en verstand een te kleine rol speelt bij een partnerkeuze.
Wuiles,

volgens mij begrijpen we elkaar wel maar is er sprake van een nuanceverschil.

Jij legt sterker de nadruk op 'geen ervaring' als risicofactor. In mijn ogen is dat alleen een risicofactor gecombineerd met andere factoren.
quote:dametje27 schreef op 29 mei 2009 @ 12:06:

Wuiles,

volgens mij begrijpen we elkaar wel maar is er sprake van een nuanceverschil.

Jij legt sterker de nadruk op 'geen ervaring' als risicofactor. In mijn ogen is dat alleen een risicofactor gecombineerd met andere factoren.Ik zie een gebrek aan ervaring met langdurige relatie bij een volwassene inderdaad als een risiscofactor. Wat dat betreft laat het zich goed vergelijken met roken: ook dat is een risicofactor voor een minder langdurig en gezond leven, ook al kennen we allemaal iemand die sigaren rokend op zijn zesennegentigste jaar kerngezond door de bliksem is getroffen.
Juist bij partnerkeuze wil ik ook dat mijn gevoel voor deze persoon de bepalende factor is, omdat verliuefd zijn en gelukkig zijn gevoelens zijn. Bij sollicitanten kijk je inderdaad verstandelijk, maar bij een levenspartner is juist dat gevoel de doorslaggevende factor. Je kunt op papier de perfecte partner vinden, maar als het vonkje niet overslaat, ga ik met die persoon nooit lang en gelukkig leven.Dus dat het gevoel de doorslag geeft lijkt me niet onterecht.

Wel moet je bij partnerkeuze nooit je eigen alarmbellen negeren en je eigen gevoel dat iets niet OK is comromitteren. De factoren dat en man zegt dat i nog niet oe is aan een relatie, het feit dat iemand nooit tijd voor je lijkt te hebben en dan je niet op de eerste plaats komt, of als ie negatieve verhalen vertelt over zijn exen en warom die relaties niet werkten, zeggen mij meer dan het feit dat iemand voor zijn 30e nooit een lange relatie heeft gehad.
Natuurlijk zijn er 'nadelen' aan een man die 'laat' zijn eerste relatie heeft. Maar er zijn ook voordelen, laten we die niet vergeten.

Geen bellende exen, geen foto's in lijstjes bij je schoonouders waar je je rot aan ergert, geen 'dat heb ik met ex 1/2/3 al gedaan' opmerkingen, geen kinderen en een omgangsregeling...etc etc..
Inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven