Horeca in Griekenland?!

14-07-2021 22:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid want ik ga voorlopig nergens heen maar ik las dat je in Griekenland alleen nog maar naar binnen mag in publieke ruimten (restaurants, musea etc.) als je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent maar hoe zit dat dan met kinderen onder de 12?
Want die hoeven niet getest te worden als ze Griekenland binnen komen volgens mij, maar er staat wel dat alleen gevaccineerden nog naar binnen mogen en kinderen onder de 12 zijn over het algemeen niet ingeënt.

En hoe gaat dat dan als je in zo’n resort zit? Moeten mensen met kinderen dan de hele week buiten eten ofzo?

Het laat me niet los... :proud:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar de hele week buiten eten in Griekenland klinkt nou niet als een straf :-D
Al vele jaren daar geweest, maar kan me echt weinig momenten herinneren dat we binnen gegeten hebben.
Uncertaingirl90 schreef:
14-07-2021 22:51
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar de hele week buiten eten in Griekenland klinkt nou niet als een straf :-D
Al vele jaren daar geweest, maar kan me echt weinig momenten herinneren dat we binnen gegeten hebben.
Nee, op dit moment is dat ook zo; ik was vroeger wel eens eind oktober in Griekenland en dan was het overdag nog wel aardig maar ‘s avonds eigenlijk te koud om buiten te eten.
Wat ik begrepen heb mogen kinderen wel mee als ze een zelftest hebben gedaan die, uiteraard, negatief is. Wij gaan naar Griekenland, met een 10 en 12-jarige waarvan de 12 jarige nog niet gevaccineerd is.
missfitz schreef:
14-07-2021 23:01
Wat ik begrepen heb mogen kinderen wel mee als ze een zelftest hebben gedaan die, uiteraard, negatief is. Wij gaan naar Griekenland, met een 10 en 12-jarige waarvan de 12 jarige nog niet gevaccineerd is.
En als je dan 12 dagen in zo’n resort zit moet je elke avond met een zelftest wapperen, ook voor de 10-jarige? Moet je dan zo’n doos van die dingen meenemen?
Ik lees mee, wij gaan ook naar Griekenland. We zitten in een kleinschalige self-catering accommodatie dus wat dat betreft voorzie ik weinig problemen. We gaan graag uit eten maar dat kan prima op een terras.
eckano schreef:
14-07-2021 23:09
En als je dan 12 dagen in zo’n resort zit moet je elke avond met een zelftest wapperen, ook voor de 10-jarige? Moet je dan zo’n doos van die dingen meenemen?
Dit is nog zo vers, hier is nog geen preciese invulling voor.
Maar voor bv de ferry moet een 12-17 jarige idd een zelftest doen en een verklaring invullen. Vrees dat hoerca ook zoiets wordt.
Dus vooral buiten eten zou ik zeggen
missfitz schreef:
14-07-2021 23:01
Ik ga met een 16-jarige die net de eerste prik heeft gehad en dus over twee weken de internationale QR-code. Landen hebben het nu ineens over volledig gevaccineerd zijn, maar volgens mij was juist afgesproken dat een vaccinatie voldoende was voor die code. De tweede prik is pas na onze vakantie.
eckano schreef:
Voor restaurants in hotels schijnt het dan weer niet te gelden. Die zelftesten zijn natuurlijk een wassen neus want niet te controleren, neem aan dat je dat niet voor de deur hoeft uit te voeren.
KamilleT schreef:
14-07-2021 23:12
Ik ga met een 16-jarige die net de eerste prik heeft gehad en dus over twee weken de internationale QR-code. Landen hebben het nu ineens over volledig gevaccineerd zijn, maar volgens mij was juist afgesproken dat een vaccinatie voldoende was voor die code. De tweede prik is pas na onze vakantie.
Na 1 prik krijg je toch nog niet de international qr code? Want feitelijk ben je na 1 prik nog niet optimaal beschermd
eckano schreef:
Ik neem aan dat je deze zomervakantie gaat? Dan zal buiten eten toch niet zo´n probleem zijn?
En in de binnenruimtes van het resort waarschijnlijk een mondkapje op.
missfitz schreef:
14-07-2021 23:13
Voor restaurants in hotels schijnt het dan weer niet te gelden. Die zelftesten zijn natuurlijk een wassen neus want niet te controleren, neem aan dat je dat niet voor de deur hoeft uit te voeren.
Wij hebben all inclusive dus hoeven alleen maar af en toe een drankje of snack als we op pad gaan. Het is sowieso nu natuurlijk weer onzeker. Afwachten of de besmettingen weet dalen.
Titatoverbal schreef:
14-07-2021 23:14
Na 1 prik krijg je toch nog niet de international qr code? Want feitelijk ben je na 1 prik nog niet optimaal beschermd
Ik had vorige week al een code en toen had ik pas 1 prik gehad.
KamilleT schreef:
Ja krijg je die code dan wel met 1 prik? Ik dacht sowieso dat je er 2 moest hebben. Ik had een afspraak gemaakt voor zoon 2 dagen nadat hij 12 wordt, maar die is geannuleerd want ik mag pas bellen de dag nadat hij 12 is geworden. Ontmoedigingsbeleid in mijn ogen :facepalm:
KamilleT schreef:
14-07-2021 23:16
Ik had vorige week al een code en toen had ik pas 1 prik gehad.
Ja, een code van 1 prik.... niet een code van 2 prikken
Je kunt de Griekse corona scan app downloaden om te checken of je een vinkje krijgt als ze je qr code scannen, dat is Covid Free GR.
Rosalind schreef:
14-07-2021 23:14
Ik neem aan dat je deze zomervakantie gaat? Dan zal buiten eten toch niet zo´n probleem zijn?
En in de binnenruimtes van het resort waarschijnlijk een mondkapje op.
Ik ga dit jaar helaas weer niet; het intrigeerde me alleen omdat er geen logica achter lijkt zitten en ik dacht dat ik de enige zou zijn die het weer niet snapte maar het is blijkbaar ook nog helemaal niet zo duidelijk...
Voor inreizen geld, tenminste 14 dagen volledig gevaccineerd....
KamilleT schreef:
14-07-2021 23:15
Wij hebben all inclusive dus hoeven alleen maar af en toe een drankje of snack als we op pad gaan. Het is sowieso nu natuurlijk weer onzeker. Afwachten of de besmettingen weet dalen.
Want dan geldt het niet omdat het een restaurant in een hotel is?
Schiet mij maar lek... :roll:
Titatoverbal schreef:
14-07-2021 23:22
Zo had ik het ook begrepen, dat staat overal aangegeven. Of met een negatieve test uiteraard (voor zolang als het duurt…).
Titatoverbal schreef:
14-07-2021 23:22
Ja, dat wist ik. Mijn dochter moet dus sowieso een test laten doen.
eckano schreef:
14-07-2021 23:23
Want dan geldt het niet omdat het een restaurant in een hotel is?
Schiet mij maar lek... :roll:
Tja wij hebben half pension, dat zou dan betekenen dat wij en dochter wel binnen mogen eten, maar dat zoon of buiten moet zitten of elke dag getest moet worden O_o
missfitz schreef:
14-07-2021 23:25
Zo had ik het ook begrepen, dat staat overal aangegeven. Of met een negatieve test uiteraard (voor zolang als het duurt…).
Of tussen de 30 en 180 dagen geleden genezen van covid.

Maar ik denk dat heel veel echt nog waat invulling moet krijgen. Iedereen is nog zoekende.
KamilleT schreef:
Ik kreeg pok de QR code na 1 prik omdat sommige landen 1 prik voldoende vonden. Dat is inmddels veranderd. In je QR code staat of en hoe je gevaccineerd bent. Griekenland wil een volledige inenting dus de QR xode met 1 vaccinatie is niet voldoende. Ook niet voor bezoek aan restaurants helaas.
Wij hebben het recwnt uitgezocht. Zoon vertrekt deze week met vrienden naar Griekenland. Sommige voledig, sommige onvolledig gevaccineerd.
De internationale toeristen in de hotels zijn natuurlijk getest voor aankomst, dus misschien dat het daarom niet geldt voor de restaurants in hotels?

Ik vind het op zich niet zo´n gekke maatregel, en ik vind het ook niet zo erg. Ik eet zelf in deze tijd sowieso liever in de buitenlucht. Vanwege Covid en vanwege het mooie weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven