Zeeland, tips welkom!
dinsdag 20 juli 2021 om 09:33
Wij zitten binnenkort in Zeeland.
Zijn gezin met 2 pubers die al aangegeven hebben niet persé van de camping af te hoeven hahaha.
Dus blijven man en ik over; wat zijn aanraders om te gaan doen / bekijken?
Neeltje Jans zijn we enkele jaren geleden al geweest. Ook Renesse en Middelburg kennen we.
We zitten omgeving Kamperland trouwens.
Zeker met wat minder weer (en daar lijkt het helaas wel op) is het fijn om er af en toe even uit te kunnen gaan. Dus kom maar door met die tips!
Zijn gezin met 2 pubers die al aangegeven hebben niet persé van de camping af te hoeven hahaha.
Neeltje Jans zijn we enkele jaren geleden al geweest. Ook Renesse en Middelburg kennen we.
Zeker met wat minder weer (en daar lijkt het helaas wel op) is het fijn om er af en toe even uit te kunnen gaan. Dus kom maar door met die tips!
dinsdag 20 juli 2021 om 09:47
Eens met hierboven. Zierikzee en Veere zijn leuke historische stadjes. Veere is sinds vorig jaar een openluchtmuseum.
Wandelen in het bos in westerschouwen is erg leuk. Je kunt daar ook gaan mountainbiken. Het bos bij kasteel westhoven is ook erg mooi en dan kan je daarna direct naar het strand.
Op het Veerse meer kun je ook allerlei activiteiten doen op het water zoals windsurf en andere dingen die zeer geschikt zijn voor tieners. Je kunt ook een bootje nemen van kamperland naar Veere.
Wandelen in het bos in westerschouwen is erg leuk. Je kunt daar ook gaan mountainbiken. Het bos bij kasteel westhoven is ook erg mooi en dan kan je daarna direct naar het strand.
Op het Veerse meer kun je ook allerlei activiteiten doen op het water zoals windsurf en andere dingen die zeer geschikt zijn voor tieners. Je kunt ook een bootje nemen van kamperland naar Veere.
dinsdag 20 juli 2021 om 09:52
Weet even niet uit mijn hoofd waar Kamperland ligt. Wij gaan meestal naar Schouwen- Duivenland. Met mooi weer kan ik echt genieten van de Duinhoeve (prachtig mega lang strand. Ook de omgeving en route er naar toe zijn prachtig).
Met slecht weer raad ik het Watersnoodramp museum aan. Daar ben ik inmiddels twee keer geweest.
Eerst even op internet kijken wel. Kaarten worden volgens mij nu in coronatijd alleen online verkocht.
Met slecht weer raad ik het Watersnoodramp museum aan. Daar ben ik inmiddels twee keer geweest.
Eerst even op internet kijken wel. Kaarten worden volgens mij nu in coronatijd alleen online verkocht.
dinsdag 20 juli 2021 om 11:11
Oh geeft niks Saivash! Kom maar lekker door ermee!
Veere zijn we ook al eens geweest, was ik alweer vergeten.
Maar Arsenaal in Vlissingen gaat op het lijstje, en het watersnoodmuseum.
Zierikzee leuk voor middagje struinen/winkelen/lunchen?
De Duinhoeve is een camping volgens Google..maar dat bedoel je denk ik niet.
We zitten inderdaad aan het Veerse Meer. Heb al enkele keren de suggestie gedaan dat de pubers een surfcursus kunnen doen of zeilcursus. Maar vooralsnog weinig enthousiasme....dat zien ze als “íets móeten op vakantie”
En ze willen vooral níks en chillen (met nieuwe te maken vrienden).
Maar als het weer minder goed is (helaas wel vanaf vlg week) en er weinig gezwommen kan worden, vinden ze het misschien toch wel iets. We zien wel, het hóeft immers niet.
We zitten inderdaad aan het Veerse Meer. Heb al enkele keren de suggestie gedaan dat de pubers een surfcursus kunnen doen of zeilcursus. Maar vooralsnog weinig enthousiasme....dat zien ze als “íets móeten op vakantie”
Maar als het weer minder goed is (helaas wel vanaf vlg week) en er weinig gezwommen kan worden, vinden ze het misschien toch wel iets. We zien wel, het hóeft immers niet.
dinsdag 20 juli 2021 om 11:30
Ze bedoelt het strand wat daarboven ligt. Is tegenwoordig wel deels een naaktstrand geworden. Ik vind het strand bij Noordzeestrand Neeltje Jans het mooist, maar dat is gewoon een persoonlijke voorkeur.mamaonbekend schreef: ↑20-07-2021 11:11Oh geeft niks Saivash! Kom maar lekker door ermee!
We zitten inderdaad aan het Veerse Meer. Heb al enkele keren de suggestie gedaan dat de pubers een surfcursus kunnen doen of zeilcursus. Maar vooralsnog weinig enthousiasme....dat zien ze als “íets móeten op vakantie”En ze willen vooral níks en chillen (met nieuwe te maken vrienden).
dinsdag 20 juli 2021 om 15:23
No way! Je zit echt megavol na zo'n 5-gangen diner en dan volgt er nog koffie na met een dienblad vol met zoetigheden. Interscaldes is super! Maar wel duur...ExodusRedux schreef: ↑20-07-2021 13:52Als je daar gaat eten kan je na afloop naar de McDonald’s omdat je nog honger hebt.
dinsdag 20 juli 2021 om 16:06
Wat leuk! Ik woon een dorpje naast Kamperland dus tips genoeg. Vraag is wat wil je doen of wat vind je leuk? Iets actiefs (de fietsroute bv met local stops op terrasjes) of ben je meer van de relax dingen? Dan kan je bv een zeehondentocht doen.mamaonbekend schreef: ↑20-07-2021 09:33Wij zitten binnenkort in Zeeland.
dinsdag 20 juli 2021 om 17:34
Wandelen in de Zeepe- en Meeuwenduinen in Burgh Haamstede (even de kering over en je bent er)? Het strand van Dishoek vinden wij een aanrader en ook het Breezand in Vrouwepolder schijnt mooi te zijn.
Een dagje Goes en daar lekker rondneuzen en shoppen? Mosselen halen/eten in Yerseke? De musea van Vlissingen bezoeken (voor de liefhebber!) en een terrasje pakken? Via de tunnel naar Zeeuws Vlaanderen (op bepaalde zaterdagen gratis)? Een vuurtorentocht doen op Walcheren (op de fiets of met de auto)? Een dagje Grevelingen en Goerree doen? Met het veer van Kamperland naar Veere? Wandelen bij de Banjaard?
Je leest het waarschijnlijk al: wij zijn fervente Zeelandfans en -gangers (geworden in Coronatijd)! Veel plezier in Kamperland e.o.!
Een dagje Goes en daar lekker rondneuzen en shoppen? Mosselen halen/eten in Yerseke? De musea van Vlissingen bezoeken (voor de liefhebber!) en een terrasje pakken? Via de tunnel naar Zeeuws Vlaanderen (op bepaalde zaterdagen gratis)? Een vuurtorentocht doen op Walcheren (op de fiets of met de auto)? Een dagje Grevelingen en Goerree doen? Met het veer van Kamperland naar Veere? Wandelen bij de Banjaard?
Je leest het waarschijnlijk al: wij zijn fervente Zeelandfans en -gangers (geworden in Coronatijd)! Veel plezier in Kamperland e.o.!
dinsdag 20 juli 2021 om 18:40
Dat is nooit in het hoogseizoen.Cicil schreef: ↑20-07-2021 17:34Wandelen in de Zeepe- en Meeuwenduinen in Burgh Haamstede (even de kering over en je bent er)? Het strand van Dishoek vinden wij een aanrader en ook het Breezand in Vrouwepolder schijnt mooi te zijn.
dinsdag 20 juli 2021 om 18:42
Oh dan is dat weer veranderd. Toen ik een aantal jaren geleden ging waren de porties zo klein dat we daarna nog naar de Macdonald’s gingen. Goed dat dat nu anders is. Het eten vonden we wel erg lekker.redbulletje schreef: ↑20-07-2021 15:23No way! Je zit echt megavol na zo'n 5-gangen diner en dan volgt er nog koffie na met een dienblad vol met zoetigheden. Interscaldes is super! Maar wel duur...
dinsdag 20 juli 2021 om 18:44
Mijn ervaringen zijn vanaf 2008 en bij het zoveelgangenmenu zit je gewoon altijd goed. Als je alleen een hoofdgerecht zou eten is het idd veel kleiner dan in 'n bistro, maar een sterrentent ga je voor de beleving en dan volg je best de suggesties van de chef, dat is mooi op elkaar afgestemd.ExodusRedux schreef: ↑20-07-2021 18:42Oh dan is dat weer veranderd. Toen ik een aantal jaren geleden ging waren de porties zo klein dat we daarna nog naar de Macdonald’s gingen. Goed dat dat nu anders is. Het eten vonden we wel erg lekker.
zaterdag 24 juli 2021 om 19:41
Zeehonden tocht is misschien wel leuk! Mits het droog is en een beetje lekker weer, want de voorspellingen zijn nog niet waar je blij van wordt.
Is er ergens ook een gezellige markt/braderie/jaarmarkt ofzo? Dat vind ik ook altijd wel leuk om overheen te lopen.
En mocht het lekker weer zijn: waar kun je aan het strand zitten en als lunch even aan een kraam kibbeling/lekkerbek halen?
Of überhaupt : aan welk strand ligt aan een leuke boulevard (waar je in een leuke strandtent kunt eten ‘s avonds).
Is er ergens ook een gezellige markt/braderie/jaarmarkt ofzo? Dat vind ik ook altijd wel leuk om overheen te lopen.
En mocht het lekker weer zijn: waar kun je aan het strand zitten en als lunch even aan een kraam kibbeling/lekkerbek halen?
Of überhaupt : aan welk strand ligt aan een leuke boulevard (waar je in een leuke strandtent kunt eten ‘s avonds).