Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!
zondag 29 april 2007 om 09:51
inspiratie
consternatie (speen of lievelingsknuffel/boek/trui etc. kwijt)
irritatie (zie de rest van dit topic)
organisatie (hoe draai ik een huishouden met een kind)
stress-situatie (zo ongeveer alles waarnaar je je kind denkt veilig mee te kunnen nemen)
achterstands-situatie (kinderen gaan altijd voor)
alarminstallatie (heb je nodig voor jeeigen spullen die even worden `geleend`)
argumentatie (ga nooit in discussie met je kind, je verliest)
arbeidssituatie (Mam, kun/wil jij even.....)
bankbiljettencirculatie (de huidige toestand van mijn bankrekening)
automutulatie (twee of meer kinderen)
belangenorganisatie (kinderen die ineens allemaal tegen mamma zijn)
democratie (denken de meeste kinderen in te wonen)
intergratie (je leert ineens hele nieuwe dingen: jetix, dragonballz etc.)
bewonersparticipatie (nihil, als je er meehelpnede kinderen onder verstaat)
bezuinigingsoperatie (tja, kinderen hè)
bliksemoperatie (douchen, je tanden poetsen eten, naar de wc)
conflict-situatie (tussen ouders en kind, kinderen onderling, kinderen en de buurkinderen etc.)
degradatie (van leuke, vlotte, jolige vrouw, naar moeder)
delegatie (degene die na de straf komt vragen of ze weer naar beneden mogen)
diplomatie (probeer eens om puberende kinderen iets duidelijk te maken)
donatie (ook wel bekend als zakgeld)
driehoeksrelatie (kind, moeder en tv/pc)
dwangmedictaie (als ik ooit nog een besluit te stoppen met de pil, dan graag)
energiesituatie (kinderen leveren gegarandeerd een crisis op)
eilandsituatie (vooral als bij pubers en hun kamer toepasbaar)
educatie (je loopt altijd een stap achter)
exploitatie (ook wel bekend als Mam, kun/wil je even....?)
evenwichtssituatie (ook wel bekend als pedagogisch versus rustgevend)
forum-generatie (die ontstond hier als redmiddel voor gestresste moeders)
frontsituatie (alleen als je ruzie hebt om de bedtijden etc.)
gedragsmodificatie (oftewel opvoeden)
geluidsinstallatie (niet aan te bevelen bij pubers)
geluidsisolatie (wel aan te bevelen bij pubers)
guerilla-operatie (ook wel bekend als speelgoed opruimen)
hallucinatie (het idee hebben dat je je kind wel kan overtuigen van je gelijk)
onderhandelingssituatie (Mam, mag ik meer zakgeld, later naar bed etc. etc. etc.)
hersenemigratie (dat gebeurd zodra je besluit met de pil te stoppen)
hulpverleningsrelatie (ouder/kind)
hulporganisatie (CB)
huisvestingsituatie (Mam, mag ik een grotere kamer, ander bed, nieuw behang etc.)
insubordinatie (is zeer besmettelijk onder alle leeftijden)
Zo genoeg of willen jullie er nog meer?????
consternatie (speen of lievelingsknuffel/boek/trui etc. kwijt)
irritatie (zie de rest van dit topic)
organisatie (hoe draai ik een huishouden met een kind)
stress-situatie (zo ongeveer alles waarnaar je je kind denkt veilig mee te kunnen nemen)
achterstands-situatie (kinderen gaan altijd voor)
alarminstallatie (heb je nodig voor jeeigen spullen die even worden `geleend`)
argumentatie (ga nooit in discussie met je kind, je verliest)
arbeidssituatie (Mam, kun/wil jij even.....)
bankbiljettencirculatie (de huidige toestand van mijn bankrekening)
automutulatie (twee of meer kinderen)
belangenorganisatie (kinderen die ineens allemaal tegen mamma zijn)
democratie (denken de meeste kinderen in te wonen)
intergratie (je leert ineens hele nieuwe dingen: jetix, dragonballz etc.)
bewonersparticipatie (nihil, als je er meehelpnede kinderen onder verstaat)
bezuinigingsoperatie (tja, kinderen hè)
bliksemoperatie (douchen, je tanden poetsen eten, naar de wc)
conflict-situatie (tussen ouders en kind, kinderen onderling, kinderen en de buurkinderen etc.)
degradatie (van leuke, vlotte, jolige vrouw, naar moeder)
delegatie (degene die na de straf komt vragen of ze weer naar beneden mogen)
diplomatie (probeer eens om puberende kinderen iets duidelijk te maken)
donatie (ook wel bekend als zakgeld)
driehoeksrelatie (kind, moeder en tv/pc)
dwangmedictaie (als ik ooit nog een besluit te stoppen met de pil, dan graag)
energiesituatie (kinderen leveren gegarandeerd een crisis op)
eilandsituatie (vooral als bij pubers en hun kamer toepasbaar)
educatie (je loopt altijd een stap achter)
exploitatie (ook wel bekend als Mam, kun/wil je even....?)
evenwichtssituatie (ook wel bekend als pedagogisch versus rustgevend)
forum-generatie (die ontstond hier als redmiddel voor gestresste moeders)
frontsituatie (alleen als je ruzie hebt om de bedtijden etc.)
gedragsmodificatie (oftewel opvoeden)
geluidsinstallatie (niet aan te bevelen bij pubers)
geluidsisolatie (wel aan te bevelen bij pubers)
guerilla-operatie (ook wel bekend als speelgoed opruimen)
hallucinatie (het idee hebben dat je je kind wel kan overtuigen van je gelijk)
onderhandelingssituatie (Mam, mag ik meer zakgeld, later naar bed etc. etc. etc.)
hersenemigratie (dat gebeurd zodra je besluit met de pil te stoppen)
hulpverleningsrelatie (ouder/kind)
hulporganisatie (CB)
huisvestingsituatie (Mam, mag ik een grotere kamer, ander bed, nieuw behang etc.)
insubordinatie (is zeer besmettelijk onder alle leeftijden)
Zo genoeg of willen jullie er nog meer?????
zondag 29 april 2007 om 13:07
HAHAHA wat een posts weer!!
Shahla jouw zoon lijkt mij echt een geweldig ventje, maar ik ga toch maar niet dat uitwisselingsprogramma starten. Want dat zou betekenen dat onze kids elkaar ook leren kennen.... moet je je voorstellen, dat wordt een guerilla - oorlog tegen ons...
Mijn halve glasservies staat hier verdeeld over twee herenkamers... zeg ik er wat van...mompelt oudste "pak dan even een beker als je wat wil drinken."
Logisch toch? Waarom zou je je glas in de vaatwasser zetten? En waarom zou je niet voor elk glas cola een nieuw glas pakken? Das toch heel normaal?
:?
Shahla jouw zoon lijkt mij echt een geweldig ventje, maar ik ga toch maar niet dat uitwisselingsprogramma starten. Want dat zou betekenen dat onze kids elkaar ook leren kennen.... moet je je voorstellen, dat wordt een guerilla - oorlog tegen ons...
Mijn halve glasservies staat hier verdeeld over twee herenkamers... zeg ik er wat van...mompelt oudste "pak dan even een beker als je wat wil drinken."
Logisch toch? Waarom zou je je glas in de vaatwasser zetten? En waarom zou je niet voor elk glas cola een nieuw glas pakken? Das toch heel normaal?
:?
zondag 29 april 2007 om 18:12
Sapphire, zit ook weer wat in. Gaan ze straks nog tips uitwisselen hoe ze ons eronder krijgen. Nee, dank je. Heb zo mijn handen al vol :P
Maar eerder op de middag had ik hem mooi weer tuk.
Ik lag lekker op een matras in de tuin en meneer was druk aan het gamen. Ik ging even wat halen uit de keuken en hoor hem druk bezig dus ik stap daar binnen en zeg: en nú achter die computer weg! Op een strenge toon en gezicht zwaar in de plooi.
Hij kijkt verschrikt op. Dat gezicht van em, onbetaalbaar haha.
Tja, ik moet toch af en toe even compenseren voor de keren dat hij mij tuk heeft
Ik lag lekker op een matras in de tuin en meneer was druk aan het gamen. Ik ging even wat halen uit de keuken en hoor hem druk bezig dus ik stap daar binnen en zeg: en nú achter die computer weg! Op een strenge toon en gezicht zwaar in de plooi.
Tja, ik moet toch af en toe even compenseren voor de keren dat hij mij tuk heeft
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

zondag 29 april 2007 om 18:14
quote:
Weet je wat ik ook mateloos irritant vind?
ELKE avond nemen ze een hap en zeggen dan "Lekker moeder.."
Nog even en ik zet ze echt unox tomatensoep uit blik voor
Dat is duidelijk, die kijken echt veel teveel televisie. Tijd ze aan het werk te zetten. Zuignappen van de bank.
Weet je wat ik ook mateloos irritant vind?
ELKE avond nemen ze een hap en zeggen dan "Lekker moeder.."
Nog even en ik zet ze echt unox tomatensoep uit blik voor
Dat is duidelijk, die kijken echt veel teveel televisie. Tijd ze aan het werk te zetten. Zuignappen van de bank.
(Iranian version)

zondag 29 april 2007 om 18:16
Herkenbaar, ik mis ook altijd allerlei borden, bestek en bekers.
Ben ik aan het afwassen, roep ik al door het huis.
Zoon, ik mis nog drie messen, twee borden en een beker. Ik ben aan het afwassen dus nu brengen, anders was je het zelf maar af.
Moet je opletten hoe snel dat terug in de keuken is
Zoon, ik mis nog drie messen, twee borden en een beker. Ik ben aan het afwassen dus nu brengen, anders was je het zelf maar af.

(Iranian version)

maandag 30 april 2007 om 09:13
quote:
Hee das wel een goede tip (ik heb een vaatwasser dus ik denk niet dat het ze heel veel kan schelen) ook voor de was die achter de deur / onder het bed / in de gang / in een plastic tas onder de trap ligt.
Ze werken allebei wel hard, dat moet ik ze eerlijk nageven, maar inderdaad zodra ze thuis zijn kleven ze aan de bank vast. En het rare is dat ze niet in staat zijn de plaats van de wasmand te onthouden maar wel de reclames uit hun hoofd kennen......

Hee das wel een goede tip (ik heb een vaatwasser dus ik denk niet dat het ze heel veel kan schelen) ook voor de was die achter de deur / onder het bed / in de gang / in een plastic tas onder de trap ligt.
Ze werken allebei wel hard, dat moet ik ze eerlijk nageven, maar inderdaad zodra ze thuis zijn kleven ze aan de bank vast. En het rare is dat ze niet in staat zijn de plaats van de wasmand te onthouden maar wel de reclames uit hun hoofd kennen......

maandag 30 april 2007 om 09:16
quote:
Sapphire, zit ook weer wat in. Gaan ze straks nog tips uitwisselen hoe ze ons eronder krijgen. Nee, dank je. Heb zo mijn handen al vol :P
Hahaha weet je wat je ook eens moet proberen, overladen met complimenten, dat doet het ook altijd.... Goh, wat goéd van je dat je het lege pak van de melk in de vuilnisbak gegooid hebt in plaats van het terug te zetten in de koelkast...
weten ze ook niet waar ze kijken moeten....
Hahaha weet je wat je ook eens moet proberen, overladen met complimenten, dat doet het ook altijd.... Goh, wat goéd van je dat je het lege pak van de melk in de vuilnisbak gegooid hebt in plaats van het terug te zetten in de koelkast...

maandag 30 april 2007 om 11:26
Jawel, dat kan ook werken, Sapphire. Gewoon zeggen dat ze die spullen nu moeten brengen omdat je dat ding gaat laten draaien en als die spullen niet er in zitten, kan er niet gedraaid worden. (Dan zit ie niet vol genoeg)
En tja, dan heb je tegen het avondeten niet genoeg servies en zullen ze moeten afwassen. Of dreig ermee dat ze dat ding anders uit moeten ruimen.
Met de was kun je nog meer chanteren. Je gaat nu wassen en als hun spul er niet bij zit, hebben ze straks niks meer om aan te trekken.
Blijft hun favokleding vies, wassen ze het zelf maar. Legio mogelijkheden.
Het is gewoon één grote strijd tussen ouder en kind. Een soort geestelijke krachtmeting haha
En tja, dan heb je tegen het avondeten niet genoeg servies en zullen ze moeten afwassen. Of dreig ermee dat ze dat ding anders uit moeten ruimen.
Met de was kun je nog meer chanteren. Je gaat nu wassen en als hun spul er niet bij zit, hebben ze straks niks meer om aan te trekken.
Blijft hun favokleding vies, wassen ze het zelf maar. Legio mogelijkheden.
Het is gewoon één grote strijd tussen ouder en kind. Een soort geestelijke krachtmeting haha
(Iranian version)

maandag 30 april 2007 om 11:28
maandag 30 april 2007 om 11:32
Hihi ja zo ljkt het wel he.
Dat komt omdat we hier alle "problemen" achter elkaar neerzetten (eigenlijk wel gemeen) maar ja die zijn nou eenmaal leuker dan al het lieve opnoemen - daar geniet ik wel lekker in mn eentje van dan.
Er loopt er nu hier eentje te stinken naar Axe anti-hangover-douchegel, de wastafel ligt vol met haartjes en proppen scheerschuim, ik moest een overhemd strijken en dan nog is ie beledigd toen ik vroeg "hoe heet ze?"
HAHAHA en hij is ervan overtuigd dat die hang-over gel helpt bij voorbaat, dus op naar het Oranjebal
.
Soms zijn ze zo lief dat ik me schuldig voel dat ik boos geweest ben.....:?
Dat komt omdat we hier alle "problemen" achter elkaar neerzetten (eigenlijk wel gemeen) maar ja die zijn nou eenmaal leuker dan al het lieve opnoemen - daar geniet ik wel lekker in mn eentje van dan.
Er loopt er nu hier eentje te stinken naar Axe anti-hangover-douchegel, de wastafel ligt vol met haartjes en proppen scheerschuim, ik moest een overhemd strijken en dan nog is ie beledigd toen ik vroeg "hoe heet ze?"
HAHAHA en hij is ervan overtuigd dat die hang-over gel helpt bij voorbaat, dus op naar het Oranjebal

Soms zijn ze zo lief dat ik me schuldig voel dat ik boos geweest ben.....:?
maandag 30 april 2007 om 11:33
quote:
Dat met die complimenten kan ook tegen je gaan werken.
Als je het eens niet doet, krijg je het commentaar 'Als je niet waardeert wat ik doe, nou, dan doe ik het ook niet meer hoor'
Tss, alsof ze één of andere bijzondere prestatie hebben geleverd.
JAAA herkenbaar (en vraag jij je dan ook nog oprecht bezorgd af OF je m wel waardeert?????).
Schatjes zijn het!!
Dat met die complimenten kan ook tegen je gaan werken.
Als je het eens niet doet, krijg je het commentaar 'Als je niet waardeert wat ik doe, nou, dan doe ik het ook niet meer hoor'
Tss, alsof ze één of andere bijzondere prestatie hebben geleverd.
JAAA herkenbaar (en vraag jij je dan ook nog oprecht bezorgd af OF je m wel waardeert?????).
Schatjes zijn het!!
maandag 30 april 2007 om 12:35
De mijne is nog iets te jong voor meisjes maar dan neemt niet weg dat ik hem er soms wel mee plaag. :)
Hij had laatst een achtergrond op zijn account geplaatst van een meisje. Dochter van mijn beste vriend.
Dus ik zeg tegen em: Hm, ik kon wel veel van die foto's van haar tegen op jouw account, ben je soms een beetje verliefd op?
En dan de uitvluchten en de verontwaardigde blik haha
Hij had laatst een achtergrond op zijn account geplaatst van een meisje. Dochter van mijn beste vriend.
Dus ik zeg tegen em: Hm, ik kon wel veel van die foto's van haar tegen op jouw account, ben je soms een beetje verliefd op?
En dan de uitvluchten en de verontwaardigde blik haha
(Iranian version)

maandag 30 april 2007 om 12:44
quote:
Ja, soms wel! Dan denk ik, hm, waardeer ik em echt wel genoeg?
De kleine rat, hij doet het erom haha.
Er zijn geen mensjes op aarde die je pijnlijker een spiegel voorhouden dan je eigen kids!
Zou hij eigenlijk hier moeten lezen, uit elk woord spreekt liefde voor hem.
(Maar hij blijft hier mooi weg... dit is ons topic).
Ja, soms wel! Dan denk ik, hm, waardeer ik em echt wel genoeg?
De kleine rat, hij doet het erom haha.
Er zijn geen mensjes op aarde die je pijnlijker een spiegel voorhouden dan je eigen kids!
Zou hij eigenlijk hier moeten lezen, uit elk woord spreekt liefde voor hem.
(Maar hij blijft hier mooi weg... dit is ons topic).
maandag 30 april 2007 om 23:26
Klopt, de kids zelf hebben hier niks te zoeken. Die zien we irl al genoeg :)
Zoon weet gelukkig dat er van hem gehouden wordt.
Al zal hij het niet altijd toegeven of juist het tegenovergestelde beweren.
Als hij boos is, zegt ie alles wat voor de mond komt. Maar, een dertienjarig gozertje wat op zijn minst één keer per dag een knuffel aan komt bieden, houdt van zijn moeder. Hij maakt mij niks wijs
En dat is natuurlijk helemaal wederzijds. Dat dan weer wel.
Alleen hoeven we elkaar daarom niet altijd áárdig te vinden en daarom schrijf ik hier
Als hij boos is, zegt ie alles wat voor de mond komt. Maar, een dertienjarig gozertje wat op zijn minst één keer per dag een knuffel aan komt bieden, houdt van zijn moeder. Hij maakt mij niks wijs
Alleen hoeven we elkaar daarom niet altijd áárdig te vinden en daarom schrijf ik hier
(Iranian version)

dinsdag 1 mei 2007 om 02:32
Dochter vandaag de hele dag niet gezien , ik weg , zei weg. Bel haar s'avonds op: "hoi,ik ben weer thuis.Oke,ik ben in de stad,zie je vavavond thuis wel. Is goed,kletsen we dan wel bij,doei!.doei!.
Feest is in de stad om 12 uur afgelopen.1 uur ...geen dochter , hmmm.
Half twee ....geen dochter...shit!! zenuwen . ff smsje sturen waar ze uithangt.1.45.....geen reactie......shit shit shit!!! Waar is ze,waarom hoor ik niets? ,er is toch niets gebeurd? Beetje paniek,nagels zijn inmiddels 5mm korter,twee sigaretten op (waarom heb ik die krengen toch weer gekocht , ik probeer te stoppen). Ontvoerd?? , verkracht in het bos , ongeluk,in elkaar geslagen door een paar aso's in een steegje,onwel geworden onderweg, (teveel gedronken??? neuh,ze drinkt amper,kan niet) , Lovedrugs in haar drankje en nu is ze slachtoffer van een gangbang.. (lees ik weleens in haar Yes,PANIEK PANIEK!!) meegenomen door aliens???(verdomme,ik kijk geen x-files meer op tv!!) Heeft ze haar mobiel wel bij zich?
ff bellen dan maar.......
Ja?? Waar zit jij!!! oh bij h en d hoezo? Hoezo?? kan je niet even bellen waar je bent , het feest is allang afgelopen , het is al laat en ik maak mij ongerust , DAAROM! Oh sorry , heb ik niet aangedacht.Ik stuur wel een smsje als ik naar huis kom okè? Je gaat niet meer alleen naar huis fietsen!!!! Nehee,ze brengen mij wel thuis , ga nou maar naar bed en maak je niet druk.NIET DRUK!!!
ROTKIND!!!!!!!!!!!!!!!!
Feest is in de stad om 12 uur afgelopen.1 uur ...geen dochter , hmmm.
Half twee ....geen dochter...shit!! zenuwen . ff smsje sturen waar ze uithangt.1.45.....geen reactie......shit shit shit!!! Waar is ze,waarom hoor ik niets? ,er is toch niets gebeurd? Beetje paniek,nagels zijn inmiddels 5mm korter,twee sigaretten op (waarom heb ik die krengen toch weer gekocht , ik probeer te stoppen). Ontvoerd?? , verkracht in het bos , ongeluk,in elkaar geslagen door een paar aso's in een steegje,onwel geworden onderweg, (teveel gedronken??? neuh,ze drinkt amper,kan niet) , Lovedrugs in haar drankje en nu is ze slachtoffer van een gangbang.. (lees ik weleens in haar Yes,PANIEK PANIEK!!) meegenomen door aliens???(verdomme,ik kijk geen x-files meer op tv!!) Heeft ze haar mobiel wel bij zich?
ff bellen dan maar.......
Ja?? Waar zit jij!!! oh bij h en d hoezo? Hoezo?? kan je niet even bellen waar je bent , het feest is allang afgelopen , het is al laat en ik maak mij ongerust , DAAROM! Oh sorry , heb ik niet aangedacht.Ik stuur wel een smsje als ik naar huis kom okè? Je gaat niet meer alleen naar huis fietsen!!!! Nehee,ze brengen mij wel thuis , ga nou maar naar bed en maak je niet druk.NIET DRUK!!!
ROTKIND!!!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 1 mei 2007 om 09:22
quote:
Tuurlijk hoeft dat niet!! JUIST niet!! Dat is pas echte liefde toch?
Tuurlijk hoeft dat niet!! JUIST niet!! Dat is pas echte liefde toch?
dinsdag 1 mei 2007 om 13:52
dinsdag 1 mei 2007 om 13:57
Dat hoop ik wel ja. En als je alles maar goed van ze zou vinden, geeft dat juist een indruk dat het je niet uitmaakt hoe het kind terecht komt.
Dat sterkt me wel in het idee dat het bij mij wel goed zit.
Ik hou hem strikt in de gaten
maar soms ontsnapt hij wel eens aan mijn liefdevolle bemoeizucht.
Iry, dat zijn geen leuke dingen. Ze had best even kunnen bellen!
Probeer ik mijn zoon ook altijd te zeggen. Dat hij het vast prima naar zijn zin heeft als hij uit school naar een vriendje gaat maar dat ik dat niet weet en kan denken dat hij onderweg geschept is door een auto.
Hij snapt mijn ongerustheid nu beter en laat altijd een belletje of smsje achter. Of hij zegt het vantevoren, zodat ik weet dat hij niet gelijk uit school naar huis komt.
We zijn momenteel trouwens bezig er qua vervoer wat meer zelfstandigheid in te krijgen. Gisteren waren we in de stad met koninginnedag en zoon had er op een zeker moment tabak van.
Dus mocht hij alleen met de bus naar huis. Ritje van tien minuten. Is helemaal goed gegaan.
En ik kon nog rustig even een terrasje pakken in de stad met vriend.
Dat sterkt me wel in het idee dat het bij mij wel goed zit.
Ik hou hem strikt in de gaten

Iry, dat zijn geen leuke dingen. Ze had best even kunnen bellen!
Probeer ik mijn zoon ook altijd te zeggen. Dat hij het vast prima naar zijn zin heeft als hij uit school naar een vriendje gaat maar dat ik dat niet weet en kan denken dat hij onderweg geschept is door een auto.
Hij snapt mijn ongerustheid nu beter en laat altijd een belletje of smsje achter. Of hij zegt het vantevoren, zodat ik weet dat hij niet gelijk uit school naar huis komt.
We zijn momenteel trouwens bezig er qua vervoer wat meer zelfstandigheid in te krijgen. Gisteren waren we in de stad met koninginnedag en zoon had er op een zeker moment tabak van.
Dus mocht hij alleen met de bus naar huis. Ritje van tien minuten. Is helemaal goed gegaan.
En ik kon nog rustig even een terrasje pakken in de stad met vriend.
(Iranian version)