Moeilijk.. discrimineer ik of terechte achterdocht?

30-05-2009 23:24 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al de hele avond met iets in mijn hoofd.

Ik was net op de music meeting, een festivalletje hier, wat altijd heel gezellig is met wereldmuziek en mensen uit allerlei landen. Heel gemoedelijk en gezellig.

Ik stond achter een stentje, in mijn fladderige zomerjurkje.

Toen ik even wat te drinken ging halen sprak een donkere man mij aan of ik het leuk had etc., dus ik antwoordde vriendelijk dat ik het erg naar mijn zin had en hoe hij het vond. Ik liep echter al weer vrij snel door want er stonden mensen op me te wachten.

Even later kwam hij met een aantal vrienden naar het stentje lopen. Zijn vrienden zeiden dingen als 'hij kwam meteen naar ons toe om te vertellen dat hij zo'n leuk meisje had ontmoet' enzo. Hij bleef zelf nogal op de achtergrond maar stelde wel een aantal geinteresseerde vragen, wat ik studeerde enzo.

Mijn moeder stond er ook langs, en ze hebben zich ook allemaal netjes aan haar voorgesteld

Hij vroeg of ik met ze naar de muziek kwam om te dansen. Ik heb gezegd dat ik er misschien morgen wel weer zou zijn, en na enig aandringen van hem heb ik gezegd dat ik hem zou smsen als ik er was.

Nu komt echter de clou; ik merk aan mijzelf dat ik redelijk achterdochtig ben. Aan de ene kant was het gewoon een heel vriendelijke, ietwat verlegen maar geinteresseerde jongen met een aantal drukke vrienden. Aan de andere kant merk ik dat ik dingen denk als 'hij komt alleen naar me toe vanwege mijn jurkje, hij wil maar een ding'. En ik vrees een beetje dat dat komt door zijn afkomst, en ik vind dat echt erg.

Wat zouden jullie denken? En zouden jullie morgen smsen als je er bent?

Wat zou je doen?

Totaal aantal stemmen: 42

Wel gaan en wel smsen. (43%)
Wel gaan en niet smsen, je komt hem wel ergens tegen. (43%)
Niet gaan maar wel smsen dat je niet gaat. Geen stemmen
Niet gaan en niks van je laten horen. (14%)
Alle mannen willen toch maar een ding...daar hoeft hij niet per se blank of zwart voor te zijn. Maar serieus:

Waar ben je bang voor? Als hij interesse in je heeft maar jij niet in hem kun je dat m.i. gewoon zeggen . Dat zou je bij elke blanke jongen die je benadert, maar in wie je niks ziet, toch ook doen?

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk,
blijft de vraag: vind je het een leuke jongen?
Morgen gewoon een iets minder fladderig jurkje aandoen, wel smsen en dan kijken?

Maar is dit niet belangrijker: Wat vind jij van de jongen in kwestie?
Poelepoelepoelepoes!
Ik vond het een leuke jongen. Maar er zit dus 'iets' in mij dat denkt 'maar ik ken dit niet' ofzo. Ik merk gewoon dat ik een beetje geschrokken ben van de directe aanpak, dat ben ik niet zo gewend. En dat ik daardoor meteen denk dat er vanalles moet gebeuren.

En tja, ik denk dat dat toch een beetje komt omdat ik tot nu toe altijd alleen maar met blanke mannen omgegaan ben. En ik dacht altijd dat dat was omdat ik de rest niet tegenkwam, maar nu weet ik het dus gewoon niet.
quote:Starshine schreef op 30 mei 2009 @ 23:31:

Alle mannen willen toch maar een ding...daar hoeft hij niet per se blank of zwart voor te zijn. Maar serieus:

Waar ben je bang voor? Als hij interesse in je heeft maar jij niet in hem kun je dat m.i. gewoon zeggen . Dat zou je bij elke blanke jongen die je benadert, maar in wie je niks ziet, toch ook doen?

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk,

Haha, ja maar ik heb a) dat ik eerder gewoon niks van me laat horen/negeer en b) dat ik dus het idee heb dat blanke jongens zoiets wat eerder laten gaan.Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Maar misschien is dat wel helemaal niet waar, ik vind het alleen zo stom van mijzelf dat ik dit zo voel, want volgens mij is dit een prima jongen.
Als je hem leuk vind zou ik hem wel smsen, als je hem niets vind sms hem dan niet en hopen dat je hem niet tegen komt.

Als je achterdochtig en of bang bent zou ik zorgen dat je niet alleen bent. Je moet gewoon op je gevoel af gaan. Of het nu een blanke, donkere een student of een boerenjongen is. Ga op je gevoel af.
ik snap je probleem niet helemaal.

als het geen donkere man was geweest, had je dan ook getwijfeld of het m maar om 1 ding ging?

(ben wel heel benieuwd naar je jurkje trouwens als jij denkt dat het daar aan lag.)
het lijkt me vrij duidelijk, dit zijn loverboys
Nou mamalief, het ging me er zoals ik al zei voornamelijk om dat ik de manier van benaderen niet gewend was; erg direct. Dat ben ik van blanke mannen niet zo gewend.

Het jurkje is heel leuk! Maar wel vrij laag uitgesneden ;)
en criminelen.

Het feit dat ze zich gingen voorstellen aan je moeder is al heel heel heel erg verdacht
Nederlandse mannen staan niet voor niets bekend als de slechtste versierders van Europa. Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van een geïnteresseerde man met een directe aanpak en jij die alleen Nederlandse mannen gewend bent die met je met een glazige blik gaan staan aanstaren in de hoop dat dat afdoende is :-).
The time is now
Heb je na die babbel meteen gekeken of je je telefoon nog wel hád ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
en kijk uit hoor, die jongens kunnen nog best afgeven op je nieuwe jurkje
quote:Banba schreef op 31 mei 2009 @ 00:36:

Nederlandse mannen staan niet voor niets bekend als de slechtste versierders van Europa. Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van een geïnteresseerde man met een directe aanpak en jij die alleen Nederlandse mannen gewend bent die met je met een glazige blik gaan staan aanstaren in de hoop dat dat afdoende is :-).

Haha ja dat kan inderdaad zijn.. ik ben gewend dat ze eerst een hele tijd gaan staan kijken vanaf de andere kant van de kroeg enzo ;)

Nouja, ik ga nu slapen, ik denk er nog even over na hoe en wat. Bedankt voor de reacties in ieder geval
quote:meds schreef op 31 mei 2009 @ 00:50:

en kijk uit hoor, die jongens kunnen nog best afgeven op je nieuwe jurkje

Ik snap best dat het zo een beetje overkomt, maar ik schrik er gewoon een beetje van dat ik toch zulke gedachten heb terwijl ik mijzelf altijd redelijk ruimdenkend en openminded heb gevonden.

En nu weet ik dus niet of deze reactie mij aangepraat is of dat het echt zo is of wat dan ook.
discriminatie zit heel diep
Overigens is het niks om je voor te schamen omdat iedereen het in meerdere of mindere mate heeft, je moet natuurlijk als je het bij jezelf constateert er wel wat meedoen.
quote:Stephanietje schreef op 31 mei 2009 @ 00:52:

[...]

En nu weet ik dus niet of deze reactie mij aangepraat is of dat het echt zo is of wat dan ook.dan gaan wij je toch gewoon ff gauw wat anders aanpraten?
quote:Stephanietje schreef op 31 mei 2009 @ 00:32:

Nou mamalief, het ging me er zoals ik al zei voornamelijk om dat ik de manier van benaderen niet gewend was; erg direct. Dat ben ik van blanke mannen niet zo gewend.

erg direct?

direct is : hé! neuken?

deze man vroeg je of je t naar je zin had en of je ook naar de muziek ging...

zoek de tien verschillen...
tjsa,je hebt slechte blanke mannen die maar op één ding uitzijn,en je hebt ook slechte zwarte mannen die maar op één ding uit zijn.

Dus ik zou niet sms-en maar wel naar het festival gaan....

en die keren dat ik erg direct ben benaderd waren het wel blanke mannen... dus,enzo...

Ik denk eerder dat het het karakter van de man is en niet zo zeer zijn huidskleur..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Jemig, is dit écht? Vraag je je dit echt af? En als het een blanke/gele/rode knul was geweest, dan was je minder argwanend geweest? Ik vind het heel vreemd dit.

Als je die kerel ook leuk vindt en/of interesse hebt om hem beter te leren kennen, wat is dan het probleem? Hoe het verder loopt daar ben toch zelf bij? Zou niet anders verlopen als hij blank/geel of rood zou zijn, hoor.
als ie nou blauw was en n witte muts ophad ja, dan moet je gaan twijfelen.

maar das dan om het formaat, niet om de kleur.

(en om het feit dat dan grote smurf alles over je gaat beslissen en dat dan je hele affaire op tv komt enzo.)
misschien moet ze dan maar voor een albino kiezen?
Weet je,alle gekheid op een stokje.

Vind het eigenlijk best wel sneu voor die jongen,die vind jou misschien hartstikke leuk,maar omdat hij verlegen is(?) en zich dus beter op zijn gemak voelt met zijn vrienden erbij -ze stellen zich netjes voor aan je moeder-vraagt je om te sms-en en of je morgen op het festival komt,ik vind daar weinig direct-neuken in hoor?!

En dan heb jij al wantrouwende gevoelens omdat die jongen zwart is?!

Vind het ten op zichte van die jongen jammer....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven