Welke telefoon voor mijn oma?

06-08-2021 09:24 19 berichten
De mobiele telefoon van mijn oma is kapot. Zij heeft een nieuwe nodig om af en toe bereikbaar te zijn en in nood te kunnen bellen. Ze is geen digibeet. Spelletjes doen of foto’s maken met de telefoon doet ze niet. Alleen bellen of gebeld worden. Ik wil haar een toestel kade geven, ze heeft zelf een prepaid-kaart.

Zogenaamde seniorentelefoons vind ik duur en sommige daarvan kunnen alleen het 2G-netwerk aan, dat binnenkort wordt uitgefaseerd. Dus zo’n telefoon is niet handig.

Heeft iemand een suggestie voor een simpele, duidelijke, telefoon?
Nokia, geen smart.

Wij hebben er eentje als 'vaste lijn' liggen, prima ding, kostte 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet ergens dezelfde weer kopen? Eventueel tweedehands etc. Hoeft ze ook niet te wennen aan een nieuw toestel/besturingsysteem, ookal is ze geen digibeet.
Heb net met mijn moeder een nokia gekocht. Ze is 77, en ziet niet zo goed, en deze was eenvoudig te bedienen,
Voor mijn vader een paar maand geleden een Fysic senioren telefoon gekocht. Was iets van 39 euro?. Werkte (hij is overleden) prima, Eenvoudig, maar prima om mee te bellen en gebeld te worden.
Ik zou niet voor 2G gaan. Ik zou kijken naar een telefoon die minimaal 4G/5G aankan. Sommige providers bieden geen 2G meer aan dat worden er steeds meer.
TsumTsum schreef:
06-08-2021 10:03
Ik zou niet voor 2G gaan. Ik zou kijken naar een telefoon die minimaal 4G/5G aankan. Sommige providers bieden geen 2G meer aan dat worden er steeds meer.
Dat zegt TO zelf ook al..in de OP.
Alcatel 30.80
Een eenvoudige 4g-dumbphone van T-Mobile voor E45.
hen70 schreef:
06-08-2021 10:03
Voor mijn vader een paar maand geleden een Fysic senioren telefoon gekocht. Was iets van 39 euro?. Werkte (hij is overleden) prima, Eenvoudig, maar prima om mee te bellen en gebeld te worden.

Idd fijne toestellen. Had mijn moeder ook maar werkt alleen op 2g. Ook zo fijn dat opladen in de houder ging. Omdat 2g bij de meeste providers stopte ben ik gaan komen voor ander toestel. En het toestel was alweer 3 jaar oud en werd minder.

Heb voor mijn moeder de Nokia 220 4g. gekocht. Moeder is dementerend, dus liggen overal korte notities hoe deze werkt. De fysic laadde op in een station, de Nokia met snoer en dat is heel vervelend want ze vergeet deze dus heel vaak op te laden.

En ik zou voor oma een goedkoop abonnement aanschaffen ipv prepaid. Of wordt daar automatisch nieuw tegoed opgezet als je onder een bepaald bedrag komt?

Ik lees iets over een Nokia toestel van 20 euro? Welke is dat dan? Handig voor mij als 2e toestel.
Nokia 105 bijvoorbeeld. Ik heb hem voor 21.5 euro gekocht bij bol half jaar geleden, nu zie ik dat ze tussen 25 en 32 euro gaan bij de meeste andere verkopers.

Maar 2G, dus die toch maar niet doen.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 06-08-2021 11:25
16.62% gewijzigd
Geen senioren telefoon. Mijn vader had er 1 en idd, duur onding. Als er problemen waren moest ik helpen om ze op te lossen en dan zat ik weer te zoeken hoe dat dan moest, zat te weinig geheugen op om meer als een paar foto's te nemen (wat hij nogal veel doet). Nu heeft hij een Samsung A21. Werkt veel beter en als hij een probleem heeft los ik dat 9 van de 10 keer zo op omdat wij zelf ook allemaal Samsungs hebben.
Juliette schreef:
06-08-2021 10:30
Idd fijne toestellen. Had mijn moeder ook maar werkt alleen op 2g. Ook zo fijn dat opladen in de houder ging. Omdat 2g bij de meeste providers stopte ben ik gaan komen voor ander toestel. En het toestel was alweer 3 jaar oud en werd minder.

Heb voor mijn moeder de Nokia 220 4g. gekocht. Moeder is dementerend, dus liggen overal korte notities hoe deze werkt. De fysic laadde op in een station, de Nokia met snoer en dat is heel vervelend want ze vergeet deze dus heel vaak op te laden.

En ik zou voor oma een goedkoop abonnement aanschaffen ipv prepaid. Of wordt daar automatisch nieuw tegoed opgezet als je onder een bepaald bedrag komt?

Ik lees iets over een Nokia toestel van 20 euro? Welke is dat dan? Handig voor mij als 2e toestel.
Nokia toestellen van ca. 20 euro zijn meestal 2G toestellen waar men vanaf wil. Binnenkort heb je daar niks meer aan.
Boogschutter10 schreef:
06-08-2021 11:13
Nokia toestellen van ca. 20 euro zijn meestal 2G toestellen waar men vanaf wil. Binnenkort heb je daar niks meer aan.

Dat is waar! Dan kan je beter gaan voor Nokia 225, die is 40-50 euro. Maar 4G.
Juliette schreef:
06-08-2021 10:30

Niet bij stilgestaan dat de Fysic toestel alleen op 2G werkt. Mijn vader vond deze ook ideaal omdat hij in een station oplaadde. Hiervoor had hij een Nokia, daar moesten we zelf het beltegoed in de gaten houden. Hoe het bij de Fysic gaat weet ik niet, hij had hem nog maar kort en werd meer gebeld dan hij zelf belde. Het wordt de ouderen niet echt gemakkelijker gemaakt :nut: . Als je geen hulp krijgt...en mijn vader leerde ook best snel...
Welk budget heb je in gedachte?

Mijn oma van 84 heeft sinds een paar jaar een samsung, smartphone maar wel redelijk basis, volgens mij een keer zo'n aanbieding geweest rond de 150 euro.
Ze doet er nu al zo'n 3 jaar mee naar volle tevredenheid. Bellen, sms'en, en nu het kan zelfs ook whatsappen en zo af en toe een foto maken.

Weet niet of ze de deur nog uit gaat, maar anders samen even met haar kijken wat fijn is?
Mijn oma vond een smartphone met duidelijke touch toetsen makkelijker dan zo'n Nokia die nog toetsen heeft, maar vaak erg klein zijn.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik denk dat mijn oma bovengemiddeld handig is met een computer en telefoon voor haar leeftijd, maar als je oma geen digibeet is denk ik dat een dergelijk model prima passend is.
Volgens mij heb je die soms ook wel in de aanbieding onder de 100.
Dank voor al jullie reacties! Ik zal de suggesties bekijken. Dacht zelf aan een toestel van maximaal 70 Euro. Smartphone ben ik wat huiverig voor, want ze moet niks van allerlei ‘fratsen’ hebben. Maar duidelijke toetsen is natuurlijk wel zo handig…
Cliënt van mij heeft deze en gaat heel goed:

https://www.wehkamp.nl/nokia-225-black- ... lsrc=aw.ds
Dat is een kanshebber, dank!
Ik geloof dat Vodafone en KPN tot 2025 2g aan blijven bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven