Niet-gevaccineerden topic
zaterdag 4 september 2021 om 15:14
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
♡
zondag 5 september 2021 om 09:55
Mijn vriend is gevaccineerd en ik niet. Ervaren we geen problemen mee. Hij zegt zelfs: als het nog niet goed voelt moet je het nog niet doen.
Hier dus geen 2 deling gelukkig!
Gisteren was ik op een feestje waarbij ook de discussie over de prik bestond. Eén iemand riep heel stellig dat hij de prik nooit zal nemen. Waarop anderen er weer tegenin gingen. Er ontstaat dan toch een raar sfeertje vind ik.
Wat dat betreft houd ik dan wijselijk mijn mond. Geen zin in discussies op feestjes.
Hier dus geen 2 deling gelukkig!
Gisteren was ik op een feestje waarbij ook de discussie over de prik bestond. Eén iemand riep heel stellig dat hij de prik nooit zal nemen. Waarop anderen er weer tegenin gingen. Er ontstaat dan toch een raar sfeertje vind ik.
Wat dat betreft houd ik dan wijselijk mijn mond. Geen zin in discussies op feestjes.
zondag 5 september 2021 om 09:56
zondag 5 september 2021 om 09:57
Pfffffffft, wat een vermoeiende herhaling van dit 'argument'.Suusss schreef: ↑05-09-2021 09:46Ja dus jij hoort hier in eerste instantie niet. Gevaarlijke nonsens is niet de bedoeling dat snap ik ook wel. Maar je ziet toch zelf ook wel dat het nu alleen maar weer verantwoorden aan het worden is? Laat iedereen lekker zijn eigen keuze maken. En dring je mening niet zo op. Helemaal in een topic dat is bedoeld voor anderen. Maar ik kap ook met deze discussie want het heeft toch geen zin. Fijne zonnige zondag allemaal!
Je eigen keuze heeft ook gevolgen voor anderen en dus ook o.a. voor mij.
En daar vind ik dus wat van.
Een topic voor mensen die een keuze maken die voor heel veel anderen nadelige gevolgen heeft vind ik echt een slechte zaak.
Je gaat toch ook geen topic laten staan van mensen die met gelijkgestemden willen praten over dat zij de keus willen hebben om 200 km/uur op de snelweg te rijden? Of dat zij zelf willen bepalen of ze met drank op achter het stuur kruipen? Of dat ze willens en wetens seks met vreemden hebben zonder condoom?
De lijst van asociaal gedrag waar je geen podium voor wilt bieden is eindeloos.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 5 september 2021 om 09:58
Gaat ze weer hoor. Doe dit lekker ergens anders!Solomio schreef: ↑05-09-2021 09:57Pfffffffft, wat een vermoeiende herhaling van dit 'argument'.
Je eigen keuze heeft ook gevolgen voor anderen en dus ook o.a. voor mij.
En daar vind ik dus wat van.
Een topic voor mensen die een keuze maken die voor heel veel anderen nadelige gevolgen heeft vind ik echt een slechte zaak.
Je gaat toch ook geen topic laten staan van mensen die met gelijkgestemden willen praten over dat zij de keus willen hebben om 200 km/uur op de snelweg te rijden? Of dat zij zelf willen bepalen of ze met drank op achter het stuur kruipen? Of dat ze willens en wetens seks met vreemden hebben zonder condoom?
De lijst van asociaal gedrag waar je geen podium voor wilt bieden is eindeloos.

zondag 5 september 2021 om 09:59
Poeh, ik lees vooral veel IK IK IK in jouw post. En dat om te verhelderen dat je een moeder hebt die gevaar loopt. Heb je het zelf in de gate? Wat ontzettend naar voor je moeder!Kimvandam schreef: ↑05-09-2021 00:18Ik ben ook (niet) gevaccineerd. Reden is omdat ik nog te weinig vertrouwen heb in een relatief nieuw vaccin.
Loop nu wel tegen een dilemma aan. Mijn moeder werd ziek na de vaccinatie. Ze blijkt een auto- imuunziekte te hebben. Niet ontstaan door de vaccinatie, maar wel ontdekt door de klachten die optraden na de prik. Nu moet ze medicatie die haar imuunsysteem onderdrukt en wordt ze vatbaarder voor ziektes, virussen, bacteriën etc. Zij is nu bang voor mij omdat ik niet gevaccineerd ben.
Ik ben het er niet mee eens, want ik ben geen groter risico dan gevaccineerden, die kunnen tenslotte ook besmet zijn en anderen besmetten. Maar lastig is het wel, want ik wil haar wel blijven zien, maar ik vind het geen reden om mij nu wel ineens te laten enten.
Vandaag zag ik zo’n mobiele prikbus. Makkelijker kunnen ze je het niet maken….

zondag 5 september 2021 om 10:01
Ja en dit gaan jullie maar lekker ergens anders verkondigen. Over die ‘domme keuzes’ gaat dit hele topic. En ja ik ga ook wat anders doen. Om te huilen dit weer
anoniem_407111 wijzigde dit bericht op 05-09-2021 10:03
20.60% gewijzigd
zondag 5 september 2021 om 10:02
zondag 5 september 2021 om 10:03
Dan denken we er precies hetzelfde over, behalve je laatste regel.Ttroeteltje schreef: ↑05-09-2021 09:48Klopt, ik vermijd zelfs paracetamol liever dan dat ik hem neem. Hier thuis vaak genoeg te horen gekregen dat ik pijn heb, maar niks tegen die pijn doe door iets te nemen tegen die pijn. Ik heb het gewoonweg niet zo op al die pilletjes enzo. Maar geloof me, wanneer er echt wat aan de hand is neem ik die medicatie maar al te graag. Zo ook nu met die vaccinatie.
Nee, gaan jullie je onverantwoorde asociale keuzes maar elders uitwisselen.
Als je geen weerwoord wilt moet je een besloten groep starten.
David Dunning
David Dunning

zondag 5 september 2021 om 10:05
In principe ben ik eens met 'eigen keuze, etc..'.missbaksel schreef: ↑04-09-2021 16:00Volgens mij zit die 2 deling vooral online tussen voor en tegenstanders, want ik merk er in real life gelukkig niets van.
In principe dan.
Waar ik het meest mee zit is dat nu wel een groot deel gevaccineerd is, ik (gevaccineerd) straks wel thuis blijf zitten door een nieuwe lockdown of andere beperkingen moet ervaren terwijl de groep die dan nog ziek wordt en misschien de zorg overbelast daarvoor kiest.
En ja, ook in real life: op mijn werk bijvoorbeeld als mijn ongevaccineerde collega ziek wordt, kan ik niet op vakantie, etc...
Daarom zou ik heel graag en oprecht de mening van ongevaccineerde mensen (om welke reden dan ook) horen hoe ze hier tegen aankijken.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)

zondag 5 september 2021 om 10:05

zondag 5 september 2021 om 10:06
zondag 5 september 2021 om 10:06
zondag 5 september 2021 om 10:07
Er is zeker op de eerste pagina's behoorlijk wat complotachtige desinformatie gewist.
David Dunning
David Dunning