Huisje met kleine kinderen, 4 uur rijden

vrijdag 10 september 2021 om 11:28
Hai allen,
Ik ben alvast aan het nadenken over onze zomervakantie 2022. Daar word ik vrolijk van
. We zijn gebonden aan schoolvakanties en ik hoop eigenlijk ook nog enigszins op voordeel door het vroege boeken.
We hebben twee kleine kinderen (2 en 4) en willen daarom een vakantie dicht bij huis (eerder gedaan, beviel zeer goed). Max 4 uur rijden van regio Bergen op Zoom. We houden ook niet van heel warm weer, hoewel je daar in eigen land/dicht bij ook nooit garantie op hebt de laatste zomers. We zijn eens op een waddeneiland geweest (leuk! Met de boot), Engeland (leuk, de shuttle!) en de ardennen lijkt me ook erg leuk met kinderen, maar misschien zijn ze nog iets te klein. Geen Zeeland, we hebben daar familie wonen dus daar komen we al zeer regelmatig.
Qua accomodatie zoeken we iets kleinschaligs, een huisje of stacaravan op een park of camping. Een speeltuintje, een zandbak, een watertje (zwembadje, meertje) zou leuk zijn. S ochtends lopend verse broodjes kunnen halen. Een dorpje op fietsafstand waar we eens wat kunnen eten.
We vonden op Terschelling dat er weinig mensen echt op het strand zwommen en recreërden, maar dat kan aan het weer destijds gelegen hebben. In Zeeland bijvoorbeeld zagen we dat meer, kindjes die allemaal lekker om een kreekje spelen. Dat was wel erg leuk! Is er een ander waddeneiland wat jullie aanraden?
Budget hebben we niet echt, eventueel gaan we dan 1 week ipv 2.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben alvast aan het nadenken over onze zomervakantie 2022. Daar word ik vrolijk van
We hebben twee kleine kinderen (2 en 4) en willen daarom een vakantie dicht bij huis (eerder gedaan, beviel zeer goed). Max 4 uur rijden van regio Bergen op Zoom. We houden ook niet van heel warm weer, hoewel je daar in eigen land/dicht bij ook nooit garantie op hebt de laatste zomers. We zijn eens op een waddeneiland geweest (leuk! Met de boot), Engeland (leuk, de shuttle!) en de ardennen lijkt me ook erg leuk met kinderen, maar misschien zijn ze nog iets te klein. Geen Zeeland, we hebben daar familie wonen dus daar komen we al zeer regelmatig.
Qua accomodatie zoeken we iets kleinschaligs, een huisje of stacaravan op een park of camping. Een speeltuintje, een zandbak, een watertje (zwembadje, meertje) zou leuk zijn. S ochtends lopend verse broodjes kunnen halen. Een dorpje op fietsafstand waar we eens wat kunnen eten.
We vonden op Terschelling dat er weinig mensen echt op het strand zwommen en recreërden, maar dat kan aan het weer destijds gelegen hebben. In Zeeland bijvoorbeeld zagen we dat meer, kindjes die allemaal lekker om een kreekje spelen. Dat was wel erg leuk! Is er een ander waddeneiland wat jullie aanraden?
Budget hebben we niet echt, eventueel gaan we dan 1 week ipv 2.
Alvast bedankt voor het meedenken!
vrijdag 10 september 2021 om 11:43
Ameland!
Wij komen er elk jaar, afgelopen 2 zomers ook. Camping met een aantal speeltuien, dichtbij het strand. Dichtbij binnenspeeltuin en binnenzwembad (handig bij slecht weer).
Wij fietsen veel, o.a. met gehuurde bakfiets. Fietsen we langs het wad, meeuwen brood voeren. Kinderen vermaken zich goed omdat er altijd kinderen zijn op de camping
Ik vind Ameland leuker voor gezinnen dan Terschelling. Terschelling ga ik juist heen zonder kinderen, alleen met man.
Ameland vind ik gemoedelijker.
Wij komen er elk jaar, afgelopen 2 zomers ook. Camping met een aantal speeltuien, dichtbij het strand. Dichtbij binnenspeeltuin en binnenzwembad (handig bij slecht weer).
Wij fietsen veel, o.a. met gehuurde bakfiets. Fietsen we langs het wad, meeuwen brood voeren. Kinderen vermaken zich goed omdat er altijd kinderen zijn op de camping
Ik vind Ameland leuker voor gezinnen dan Terschelling. Terschelling ga ik juist heen zonder kinderen, alleen met man.
newspaper wijzigde dit bericht op 10-09-2021 11:59
13.92% gewijzigd

vrijdag 10 september 2021 om 11:44
Bedankt, dat klinkt goed! Hoe heet de camping?newspaper schreef: ↑10-09-2021 11:43Ameland!
Wij komen er elk jaar,k afgelopen 2 zomers ook. Camping met een aantal speeltuien, dichtbij het strand. Dichtbij binnenspeeltuin en binnenzwembad (handig bij slecht weer).
Wij fietsen veel, o.a. met gehuurde bakfiets. Ik vind Ameland leuker voor gezinnen dan Terschelling. Terschelling ga ik juist heen zonder kinderen, alleen met man.
vrijdag 10 september 2021 om 12:27
Dit ja. Lekker ook om daar rond te fietsen. Ijsje eten bij Lebora, kaas halen bij een andere boer etc.
vrijdag 10 september 2021 om 12:32
Hier ook fan van Texel! Wij zitten altijd op Roompot kustpark Texel. Vriend van ons heeft daar een huisje, mogen vaak mee
je loopt zo de duinen in en dan na een kleine wandeling het strand op en ook de Koog kan je zo heen wandelen! Ik vind het ideaal, want lopend kan je dus al bij het strand en winkels komen. En op Texel is zoveel leuks te doen!

vrijdag 10 september 2021 om 15:11

vrijdag 10 september 2021 om 15:20
Kiekduun is inderdaad een fijne camping met goede stacaravans.
Eureca op Schiermonnikoog ook erg leuk. Kamperen bij de boer in een safaritent met eigen voorzieningen. Een klein eiland maar met alle voorzieningen en een heerlijk strand.
vrijdag 10 september 2021 om 21:31
Niet kleinschalig, maar ik vond dat je weinig merkte van de grootte van de camping. Camping La clusure in de Belgische Ardennen. Onze kinderen van 2 en 4 hebben zich prima vermaakt.
Zwembad is simpel, beekje waar je dammetjes kan bouwen, animatieteam maar niet overdreven, winkel
Zwembad is simpel, beekje waar je dammetjes kan bouwen, animatieteam maar niet overdreven, winkel
due-scimmie wijzigde dit bericht op 11-09-2021 06:45
0.89% gewijzigd
vrijdag 10 september 2021 om 23:07
Zijn wij ook geweest! Leuke camping inderdaad en ook in de omgeving is genoeg te doen.Due-scimmie schreef: ↑10-09-2021 21:31Niet kleinschalig, maar ik vond dat je weinig merkte van de grote van de camping. Camping La clusure in de Belgische Ardennen. Onze kinderen van 2 en 4 hebben zich prima vermaakt.
Zwembad is simpel, beekje waar je dammetjes kan bouwen, animatieteam maar niet overdreven, winkeltje