Vliegvakantie..... Waar naar toe?

21-09-2021 14:31 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen met ons gezin van 5 voor het eerst gaan vliegen naar het buitenland. Kinderen willen graag zon en het liefst all inclusive. We hebben een goed budget.
Na een middagje surfen op het internet zie ik de bomen door het bos niet meer.
Kinderen roepen Griekenland.
Heeft iemand tips?
Als het Griekenland wordt zou ik niet voor all in kiezen. Je struikelt daar over de goede betaalbare restaurants.
Als je all-inclusive gaat maakt het niks uit waar je naartoe gaat. Dat is overal hetzelfde.
jo12345 schreef:
21-09-2021 14:43
Als je all-inclusive gaat maakt het niks uit waar je naartoe gaat. Dat is overal hetzelfde.
En dit.
Wanneer wil je gaan?
vivapimpelmees schreef:
21-09-2021 14:38
Als het Griekenland wordt zou ik niet voor all in kiezen. Je struikelt daar over de goede betaalbare restaurants.
En beter voor de mensen daar!
Life is short. Eat dessert first.
jo12345 schreef:
lol deze opmerking van jou heb ik al eerder gelezen van je....
jo12345 schreef:
Totaal niet mee eens.

Griekenland zou ik dus niet all inclusive gaan. De standaard is er vaak lager en er is meer te doen qua uitjes vaak, waardoor all inclusive minder aantrekkelijk wordt.

All inclusive land bij uitstek is Turkije. Daar zijn hotels die het echt heel goed voor mekaar hebben. Ik zou op corendon dan vijf sterren en ultra all inclusive aanklikken en daarna een van degene met de beste reviews nemen (google reviews, tripadvisor en zoover, de reviews van de reisorganisatie vind ik vaak niet representatief). Oja en daarbij nog een beetje letten op de locatie, of je niet compleet in the middle of nowhere zit.
zanahoria wijzigde dit bericht op 21-09-2021 14:54
0.06% gewijzigd
*Sally* schreef:
21-09-2021 14:52
Wanneer wil je gaan?
In de meivakantie!
doornroosje9 schreef:
21-09-2021 14:52
En beter voor de mensen daar!
Ook. Beter eten ook. De all in resorts importeren hun voedsel dus je eet niets lokaals.
Maar goed, TO wil wel all inclusive en ze hebben een goed budget.

Ik persoonlijk zou naar iets tropisch gaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet van de all inclusive vakanties ben
(beetje met je handdoek rennen voor een ligbedje!!). Wij kamperen altijd en wandelen enz veel.
Maar omdat dit mss de laatste vakantie samen is ( omdat pubers met vrienden op vakantie gaan;)) willen we graag een keer zo`n vakantie
Froezel schreef:
21-09-2021 15:02
(beetje met je handdoek rennen voor een ligbedje!!). Wij kamperen altijd en wandelen enz veel.
Maar omdat dit mss de laatste vakantie samen is ( omdat pubers met vrienden op vakantie gaan;)) willen we graag een keer zo`n vakantie
Hmm, misschien dan toch opnieuw een familieberaad?

Ik ben het echt wel met mijn voorgangers hier eens.

All inclusive is leuk als je een lui vakantie wil en amper van het resort wil afkomen.
Froezel schreef:
Bij de écht goede resorts is er dus absoluut geen ligbeddenrace ;)

Snap helemaal als all inclusive je niks lijkt hoor, maar het kan ook erg meevallen.
jo12345 schreef:
Zo niet waar!!!
Ben vaak all inclusive op vakantie geweest, maar er zit ontzettend veel verschil in.
Vooral de luxe resorts in de caribean is totaal wat anders dan een all inclusive in spanje.
Vind het ideaal met kinderen, ik heb lastige eters en bij t buffet zien ze wat ze er allemaal is en proberen ze ook nog eens wat anders als de standaard patat en spaghetti wat op een kindermenu staat.
Froezel schreef:
Reviews lezen, heel veel reviews lezen. Ik zou nooit naar een hotel gaan waar je een handdoek moet leggen bij het zwembad. Vaak kan je trouwens ook een kamer boeken die ligbedden heeft (of je zoekt een hotel waar dat mogelijk is). Of een kamer op de begane grond, dicht bij het zwembad. Heb je altijd een ligbed, want hoort bij je kamer. Of een privé zwembad, ook heerlijk. Geen idee hoe hoog je budget is, maar zorg in Griekenland dan wel dat je een verwarmd zwembad hebt. De zwembaden daar zijn vaak ijskoud. Nou, vind ik dan.
Life is short. Eat dessert first.
Zanahoria schreef:
21-09-2021 15:06
Bij de écht goede resorts is er dus absoluut geen ligbeddenrace ;)

Snap helemaal als all inclusive je niks lijkt hoor, maar het kan ook erg meevallen.
klopt helemaal! Ga niet voor de relatief goedkope optie.

Ik vind de Riu hotels meestal wel goed.
Blue lagoon resort of village op Kos.
Er zijn ook kleinere hotels die all inclusive bieden in plaats van een enorm hoteldorp met veel Russen. Maar als je kinderen hebt is het best makkelijk, geen gezeur om ijsjes, drinken etc. Meestal een enorm aanbod aan activiteiten bij zwembad, glijbanen en zo en bij zee, bootjes, waterskieen, zeilen. En ook boogschieten, balspelen tot aan paardrijden en quadrijden toe. Je hebt ook hotels waarbij je vanaf de kamer direct toegang hebt tot het zwembad of een privézwembad. Wat zijn je wensen en wat mag het kosten?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 21-09-2021 16:25
0.10% gewijzigd
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Froezel schreef:
Barut hemera side turkije. Heel goed eten en geen handdoekje leggen.
https://www.tui.nl/tui-sensatori-atlant ... 509623961/ Rhodos
nienkejj wijzigde dit bericht op 21-09-2021 15:54
6.94% gewijzigd
Barut Hemera is idd een hele goede all in waar wij zijn geweest. Nu vind ik persooijk Turkije wel wat minder.
Pelagos hotel op Kos is echt een aanrader in Griekenland.
valisa wijzigde dit bericht op 21-09-2021 17:06
0.60% gewijzigd
SweetFirefly schreef:
21-09-2021 15:40
Maar als je kinderen hebt is het best makkelijk, geen gezeur om ijsjes, drinken etc. Meestal een enorm aanbod aan activiteiten bij zwembad, glijbanen en zo en bij zee, bootjes, waterskieen, zeilen.
Lees je überhaupt? Laatste vakantie dat de kinderen meegaan, ik denk dus dat die iets te oud zijn voor zeuren om ijsjes en zwembaden met glijbanen.
gewoon geen all inclusive.. Zonde van je vakantie , zeker als je met pubers gaat. Zoek leuke bestemming waar je met een huur auto bijv. leuke uitstapjes kunt doen. Vele malen leuker dan rondhangen in een resort..

En idd.. ik hou van AI. Ook en zeker niet met kinderen en al helemaal niet met pubers..
Geen tips, maar inderdaad ga lekker All Inclusive naar Griekenland als je kinderen dat fijn vinden. Toch heerlijk een laatste keer met zijn allen. Kun je daarna lekker met je man de komende jaren naar schattige kleine adresjes. Ik zou degene met het grootste waterpark nemen op Corendon. Dan komt het vast goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven