Vliegvakantie..... Waar naar toe?
dinsdag 21 september 2021 om 14:31
dinsdag 21 september 2021 om 17:18
Pubers doen toch niet meer aan een kindermenu?valisa schreef: ↑21-09-2021 15:19Zo niet waar!!!
Ben vaak all inclusive op vakantie geweest, maar er zit ontzettend veel verschil in.
Vooral de luxe resorts in de caribean is totaal wat anders dan een all inclusive in spanje.
Vind het ideaal met kinderen, ik heb lastige eters en bij t buffet zien ze wat ze er allemaal is en proberen ze ook nog eens wat anders als de standaard patat en spaghetti wat op een kindermenu staat.

dinsdag 21 september 2021 om 17:30
Als alternatief voor alle inclusive zou je in Griekenland ook nog voor halfpension kunnen gaan.... Dan eet je af en toe ook nog eens 'buiten de deur' en kun je ook kijken naar de wat minder massale hotels.
In Kaapverdië (wij zaten op Sal) zitten ook een aantal goede all inclusive resorts en de stranden zijn er prachtig. Na een ruime week heb je het er zo ongeveer wel bekeken maar er zijn wel leuke excursies te boeken (vissersboot, zwemmen in zoutmeer, quadrijden, jeepsafari, zwemmen met kleine haaiensoorten)
Het is daar wel jammer voor de bevolking dat er aan AI toerisme weinig verdiend wordt, mede daarom hebben wij daar gekozen voor logies, uit eten gaan was er niet duur...
In Kaapverdië (wij zaten op Sal) zitten ook een aantal goede all inclusive resorts en de stranden zijn er prachtig. Na een ruime week heb je het er zo ongeveer wel bekeken maar er zijn wel leuke excursies te boeken (vissersboot, zwemmen in zoutmeer, quadrijden, jeepsafari, zwemmen met kleine haaiensoorten)
Het is daar wel jammer voor de bevolking dat er aan AI toerisme weinig verdiend wordt, mede daarom hebben wij daar gekozen voor logies, uit eten gaan was er niet duur...
janena wijzigde dit bericht op 21-09-2021 17:33
0.22% gewijzigd
Live long and prosper
dinsdag 21 september 2021 om 17:49
Als je normaal gesproken best actieve vakanties hebt met kamperen en wandelen, kan 2 weken all inclusive met zon en zwembad voor je kinderen misschien ook te saai worden? Maar dat kan je zelf beter inschatten.
Wij zijn zelf ook wel meer van de actieve vakanties, onze 'luxere' vakanties die de kinderen ook heel leuk vonden, waren:
- Thailand; 2 weken meivakantie; Bangkok met oa fietstocht, nachttrein naar zuiden, 3 dagen Khao Sok met drijvende huisjes, daarna bijna een week op Ko Tao, mooi huisje op het strand en heel veel snorkelen.
- Zuid Afrika, ook in de meivakantie. Met nationale parken en ook het strand. Vooral deze http://mohlabetsi.co.za/ was echt heel luxe en met supergave gidsen.
- Golfsurfen aan de Noord Spaanse kust. Mooie combinatie van strand en actief, maar misschien wat koud in de meivakantie. Je zou dat wel kunnen doen in Marokko.
Toevoeging: die lodge in Zuid Afrika hebben wij via Riksja geboekt en dat scheelde heel veel met de prijzen op de site.
Wij zijn zelf ook wel meer van de actieve vakanties, onze 'luxere' vakanties die de kinderen ook heel leuk vonden, waren:
- Thailand; 2 weken meivakantie; Bangkok met oa fietstocht, nachttrein naar zuiden, 3 dagen Khao Sok met drijvende huisjes, daarna bijna een week op Ko Tao, mooi huisje op het strand en heel veel snorkelen.
- Zuid Afrika, ook in de meivakantie. Met nationale parken en ook het strand. Vooral deze http://mohlabetsi.co.za/ was echt heel luxe en met supergave gidsen.
- Golfsurfen aan de Noord Spaanse kust. Mooie combinatie van strand en actief, maar misschien wat koud in de meivakantie. Je zou dat wel kunnen doen in Marokko.
Toevoeging: die lodge in Zuid Afrika hebben wij via Riksja geboekt en dat scheelde heel veel met de prijzen op de site.
marijemarije wijzigde dit bericht op 21-09-2021 17:52
6.58% gewijzigd
dinsdag 21 september 2021 om 17:52
Een paar jaar geleden zijn mensen tijdens de meivakantie weggeregend op Kreta.... er is geen mooiweergarantie hè.FitsSprits schreef: ↑21-09-2021 17:50Griekenland of Turkije. Gegarandeerd lekker weer in de meivakantie, aantrekkelijk geprijsd en prima eten.
dinsdag 21 september 2021 om 18:05
Evia? Is dat hotel er nog wel?
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 21 september 2021 om 18:24
TO, wat is wat jouw pubers leuk lijkt aan all inclusive?
Is dit omdat ze een keer níet willen kamperen en wandelen?
Dan zou je ook kunnen kiezen voor een mooie accommodatie nabij zee en met zwembad, niet all inclusive, maar wel in een leuke plaats met veel restaurants.
Heb je wel de ‘luxe’ van een horel en bij het zwembad kunnen blijven hangen als ze dat willen én toch lekker uit eten bij verschillende restaurants.
Is dit omdat ze een keer níet willen kamperen en wandelen?
Dan zou je ook kunnen kiezen voor een mooie accommodatie nabij zee en met zwembad, niet all inclusive, maar wel in een leuke plaats met veel restaurants.
Heb je wel de ‘luxe’ van een horel en bij het zwembad kunnen blijven hangen als ze dat willen én toch lekker uit eten bij verschillende restaurants.

dinsdag 21 september 2021 om 18:31
Chrissiefur schreef: ↑21-09-2021 18:26Als het budget geen probleem is zou ik lekker gaan cruisen door de carribean. All inclusive en toch wat afwisseling![]()

dinsdag 21 september 2021 om 18:33
Sandos Caracol in Mexico.
Fantastisch resort en genoeg te doen in omgeving.
Budget was goed toch
https://www.vakantiediscounter.nl/mexic ... &live=true
Budget was goed toch

dinsdag 21 september 2021 om 18:40
Yep. En je kunt al boeken voor volgend jaar.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
dinsdag 21 september 2021 om 18:42
Ik lees reviews dat het eten verschrikkelijk is. Geen resort voor mij iig.mamaonbekend schreef: ↑21-09-2021 18:33Sandos Caracol in Mexico.
Budget was goed toch![]()
Op Booking heeft dit een 7.9. Vind ik heel laag.
dinsdag 21 september 2021 om 18:43
Nou, wat fijn zeg! Ik dacht dat het hele eiland zowat verwoest was.
dinsdag 21 september 2021 om 18:45
Eerlijk gezegd, ik ook.doornroosje9 schreef: ↑21-09-2021 18:43Nou, wat fijn zeg! Ik dacht dat het hele eiland zowat verwoest was.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
dinsdag 21 september 2021 om 18:53
Wat is een goed budget? Dat is nogal ruim zeg maar
Ik ben tot nu toe alleen maar in Turkije geweest met all inclusive en dat was prima. Maar Turkije heb ik afgeschreven zolang Erdogan daar zit. Dan zou ik inderdaad eerder Griekenland doen. Overigens zijn wij in de meivakantie eens naar Bodrum geweest en was het weer op zich redelijk, maar wel fris in de avond al. Echt truienweer en dat vond ik toch jammer. Voor beter weer in de meivakantie kan je richting de Canarische eilanden gaan. Al zou ik zelf voor Curaçao gaan dan. Daar is het eigenlijk altijd lekker! Of de Dominicaanse republiek als je echt voor all inclusive gaat en verder niet zo veel van de omgeving wil zien
die cruise vind ik ook een goed idee! Al heb je dan denk ik wel een heel goed budget nodig, want dat is prijzig. Zeker als je ook nog excursies wil doen, dat zit niet bij de prijs in meestal.

Ik ben tot nu toe alleen maar in Turkije geweest met all inclusive en dat was prima. Maar Turkije heb ik afgeschreven zolang Erdogan daar zit. Dan zou ik inderdaad eerder Griekenland doen. Overigens zijn wij in de meivakantie eens naar Bodrum geweest en was het weer op zich redelijk, maar wel fris in de avond al. Echt truienweer en dat vond ik toch jammer. Voor beter weer in de meivakantie kan je richting de Canarische eilanden gaan. Al zou ik zelf voor Curaçao gaan dan. Daar is het eigenlijk altijd lekker! Of de Dominicaanse republiek als je echt voor all inclusive gaat en verder niet zo veel van de omgeving wil zien

dinsdag 21 september 2021 om 19:00
Wij vonden het prima. Het is al een aantal jaar geleden dat wij er waren (nog vóór het nieuwe aquapark is gebouwd) en hebben prima gegeten. Meerdere restaurants, o.a. een Japanner. Nu ben ik niet culinair onderlegd maar gewoon lekker gegeten hoor.doornroosje9 schreef: ↑21-09-2021 18:42Ik lees reviews dat het eten verschrikkelijk is. Geen resort voor mij iig.
Op Booking heeft dit een 7.9. Vind ik heel laag.
Scoort 8.7 op Zoover en 4.5 op Tripadvisor. Echt niets mis mee.
En een 7.9 vind ik niet heel laag maar gewoon dikke prima. Score onder de 6.5 vind ik wat anders. Maar onze maatstaven verschillen misschien, ook goed hoor.
dinsdag 21 september 2021 om 19:01
Ik snap niet zo goed wat er moeilijk is om te begrijpen dat er pubers zijn die gewoon lekker met hun mobiel bij het zwembad willen liggen, elke dag pizza of gyros en veel cocktails willen drinken en verder niet zo veel. We hebben niet allemaal pubers die uitstapjes willen maken en savonds met hun ouders uitgebreid uit eten in lokale Griekse restaurants. Vandaar dat de vraag was all inclusive hotels. Om dan te gaan vertellen wat er allemaal mis aan is lijkt me niet echt een antwoord. Maar meer een ego dingetje.
dinsdag 21 september 2021 om 19:02
Ik ben echt heel kritisch idd. Het eten moet fantastisch zijn, anders ga ik niet. Soms stikvervelend hoor.mamaonbekend schreef: ↑21-09-2021 19:00Wij vonden het prima. Het is al een aantal jaar geleden dat wij er waren (nog vóór het nieuwe aquapark is gebouwd) en hebben prima gegeten. Meerdere restaurants, o.a. een Japanner. Nu ben ik niet culinair onderlegd maar gewoon lekker gegeten hoor.
Scoort 8.7 op Zoover en 4.5 op Tripadvisor. Echt niets mis mee.
En een 7.9 vind ik niet heel laag maar gewoon dikke prima. Score onder de 6.5 vind ik wat anders. Maar onze maatstaven verschillen misschien, ook goed hoor.

dinsdag 21 september 2021 om 19:27
Helemaal mee eens. All inclusive in Griekenland vind ik écht zonde. Je kan er zo leuk en goedkoop eten als je uit de drukte gaat.vivapimpelmees schreef: ↑21-09-2021 14:38Als het Griekenland wordt zou ik niet voor all in kiezen. Je struikelt daar over de goede betaalbare restaurants.
Weet niet hoe oud de kinderen zijn? Maar als het pubers zijn, is Rethimnon op Kreta een aanrader!
dinsdag 21 september 2021 om 19:39
Op zich hoeft all inclusive toch niet direct te betekenen dat je de hele dag aan het zwembad wil liggen en niks wil ondernemen? Ik heb enkele jaren terug met een hele groep (volwassenen en kinderen) een all inclusive vakantie gehad op Ibiza. S ochtends samen ontbijten, groots buffet. Daarna op tijd, rond half 10 bijv, op pad. We hebben in die week veel gezien en gedaan. Rond 17 uur waren we weer terug in het hotel. Daar stonden de snacks klaar. En dan s avonds rond 19.30 uur zaten we aan het diner.
Ik ben op zich ook geen grote fan van all inclusive. De kwaliteit was niet geweldig. En ik vind restaurants leuker. Maar vond het ideaal dat je gewoon alles zo kon pakken, qua drankjes vooral ook. Je had geen gedoe met een pot maken, rondjes geven etc. En met zo'n groep ook handig dat je niet op zoek hoeft te gaan naar een leuk restaurant.
Maar je kan toch prima een hele dag op pad zijn, direct na het ontbijt. Dan mis je je lunch in het hotel, maar das niet zo erg toch?
Met alleen mn gezin zou ik liever leuke restaurantjes opzoeken. Maar snap dat pubers/kinderen all inclusive leuk vinden. Zomaar pakken wat je wil, dat is voor een keer best leuk natuurlijk.
Ik ben op zich ook geen grote fan van all inclusive. De kwaliteit was niet geweldig. En ik vind restaurants leuker. Maar vond het ideaal dat je gewoon alles zo kon pakken, qua drankjes vooral ook. Je had geen gedoe met een pot maken, rondjes geven etc. En met zo'n groep ook handig dat je niet op zoek hoeft te gaan naar een leuk restaurant.
Maar je kan toch prima een hele dag op pad zijn, direct na het ontbijt. Dan mis je je lunch in het hotel, maar das niet zo erg toch?
Met alleen mn gezin zou ik liever leuke restaurantjes opzoeken. Maar snap dat pubers/kinderen all inclusive leuk vinden. Zomaar pakken wat je wil, dat is voor een keer best leuk natuurlijk.
dinsdag 21 september 2021 om 19:45
Vaak kan je een lunchpakket mee krijgen in het hotel als je een dag op pad gaat. Dus ook dat hoeft geen probleem te zijn
ik vind all in zo nu en dan echt heerlijk! Wij kamperen normaal gesproken en dan is het toch nog zelf koken af en toe, afwassen, de caravan en voortent vegen. Het “huishouden” gaat gewoon door op de camping, alleen dan iets minder uitgebreid. En dat heb je met all in niet. Je kamer wordt gedaan, eten wordt gemaakt, heerlijk om eens lekker verwend te worden op vakantie en gewoon helemaal niks te moeten!