Vliegvakantie..... Waar naar toe?
dinsdag 21 september 2021 om 14:31
dinsdag 21 september 2021 om 20:24
Dit!Irregular_Choice schreef: ↑21-09-2021 19:45Vaak kan je een lunchpakket mee krijgen in het hotel als je een dag op pad gaat. Dus ook dat hoeft geen probleem te zijnik vind all in zo nu en dan echt heerlijk! Wij kamperen normaal gesproken en dan is het toch nog zelf koken af en toe, afwassen, de caravan en voortent vegen. Het “huishouden” gaat gewoon door op de camping, alleen dan iets minder uitgebreid. En dat heb je met all in niet. Je kamer wordt gedaan, eten wordt gemaakt, heerlijk om eens lekker verwend te worden op vakantie en gewoon helemaal niks te moeten!
Ik kan er op zijn tijd ook van genieten hoor. Tsja, dan is het buffet geen haute cuisine of heel exclusief . Vind ik niet erg. Gewoon het feit dat ik géén menu hoef te bedenken, boodschappen halen, alsnog gezeur aan tafel en lange gezichten, maar nu gewoon iedereen pakken waar ie zin in heeft. En als mijn pubers elk diner wat friet opscheppen en ‘s middags ook es aan de pizza zitten…prima. Ik zeg wel dat het verstandiger is om ook een keer wat gezonds te pakken en een keer iets groens op je bord te doen, maar verder laat ik het hoor. Tis vakantie toch. Lekker nemen waar je zin in hebt. Van een weekje geen (of minder) groenten en fruit gaat niemand dood.
En inderdaad je kamer klaar, schone handdoeken, geen was (!) en niks moeten, heeeerlijk!
En echt luxe all inclusive doe ik wel als de kinderen het huis uit zijn.
Voor nu is een goede prijs-kwaliteit verhouding belangrijker (want betaal immers voor 4). Liever een betaalbare middenklasse en nog budget overhouden voor nog een vakantie dan maar 1x per jaar weg kunnen.
dinsdag 21 september 2021 om 21:05
Voor all-inclusive zou ik niet de halve wereld omvliegen naar Mexico of Bali. Niet dat ik zo’n climaatgekkie ben, in tegendeel, maar ergens is het zonde: op vier uurtjes vliegen heb je net zulke mooie zwembaden en lekker weer.mamaonbekend schreef: ↑21-09-2021 18:33Sandos Caracol in Mexico.
Fantastisch resort en genoeg te doen in omgeving.
Budget was goed toch![]()
https://www.vakantiediscounter.nl/mexic ... &live=true
dinsdag 21 september 2021 om 21:14
Zo mee eens !!!Plentyplenty schreef: ↑21-09-2021 19:01Ik snap niet zo goed wat er moeilijk is om te begrijpen dat er pubers zijn die gewoon lekker met hun mobiel bij het zwembad willen liggen, elke dag pizza of gyros en veel cocktails willen drinken en verder niet zo veel. We hebben niet allemaal pubers die uitstapjes willen maken en savonds met hun ouders uitgebreid uit eten in lokale Griekse restaurants. Vandaar dat de vraag was all inclusive hotels. Om dan te gaan vertellen wat er allemaal mis aan is lijkt me niet echt een antwoord. Maar meer een ego dingetje.

dinsdag 21 september 2021 om 21:25
Ook eens. En ze zijn ook groot genoeg om zelf te zoeken waar ze heen willen. Als ze het gevonden hebben overleggen zij dat maar fijn met hun vader en dan zie jij gewoon wel waar je terecht komt. Lekker die derde shift verleggen. Lijkt mij wel eens fijn. Gewoon maar zien waar je terecht komt. Evt paar eigen eisen bij man neerleggen en loslaten.
dinsdag 21 september 2021 om 21:54
Zwz bedenken we dit met zijn allen, maar kinderen hebben het meest voor het zeggen.sneeuwwitje80 schreef: ↑21-09-2021 21:25Ook eens. En ze zijn ook groot genoeg om zelf te zoeken waar ze heen willen. Als ze het gevonden hebben overleggen zij dat maar fijn met hun vader en dan zie jij gewoon wel waar je terecht komt. Lekker die derde shift verleggen. Lijkt mij wel eens fijn. Gewoon maar zien waar je terecht komt. Evt paar eigen eisen bij man neerleggen en loslaten.
Weet niet wie het vroeg maar het budget is zo'n 10.000
Leuk om jullie reacties en tips te lezen

woensdag 22 september 2021 om 08:26
Voor dat geld zou ik ook zeker niet in Griekenland of Spanje gaan zitten, maar lekker iets verder weg gaan. Heb je 2 weken meivakantie? Dan het verdelen? Week rondreizen combineren met week chillen bijvoorbeeld? Dat kan overal ter wereld zijn. Onze pubers vonden de combinatie New York, Puerto Rico en vanaf daar cruisen door de zuidelijke Carribean erg leuk. Maar bijvoorbeeld Thailand is hier ook ideaal voor, rondreizen in het noorden en dan op een van de eilanden nog lekker chillen aan het strand. Florida is ook een aanrader, zeker als ze pretparken leuk vinden.
Heb alweer zo'n zin om weer te gaan!

woensdag 22 september 2021 om 08:40
Dan zou ik de voorkeur van de kinderen volgen en naar Griekenland gaan.Froezel schreef: ↑21-09-2021 15:02Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet van de all inclusive vakanties ben
(beetje met je handdoek rennen voor een ligbedje!!). Wij kamperen altijd en wandelen enz veel.
Maar omdat dit mss de laatste vakantie samen is ( omdat pubers met vrienden op vakantie gaan;)) willen we graag een keer zo`n vakantie
woensdag 22 september 2021 om 08:59
Voor 5 personen haal je een week New York en nog een week cruisen of 2 weken Florida met pretparken niet hoor. Wij waren met 3 personen voor 2 weken Florida al over dat bedrag heen met alle tickets voor pretparken, vlucht, villa en autohuur. En dan heb je nog geen eten. Ook New York was geboekt hier met vlucht. Wel in de zomervakantie, maar ik was voor de vlucht al €1900,- kwijt voor 3 personen. Wij zouden een rondreis maken van 2,5 week met de auto. 6 Dagen New York en verder hotels op diverse plekken. Daar kwam ik ook al op €10.000 uit. Dus met 5en zijn dit soort dingen qua budget niet haalbaar lijkt me.Chrissiefur schreef: ↑22-09-2021 08:26Voor dat geld zou ik ook zeker niet in Griekenland of Spanje gaan zitten, maar lekker iets verder weg gaan. Heb je 2 weken meivakantie? Dan het verdelen? Week rondreizen combineren met week chillen bijvoorbeeld? Dat kan overal ter wereld zijn. Onze pubers vonden de combinatie New York, Puerto Rico en vanaf daar cruisen door de zuidelijke Carribean erg leuk. Maar bijvoorbeeld Thailand is hier ook ideaal voor, rondreizen in het noorden en dan op een van de eilanden nog lekker chillen aan het strand. Florida is ook een aanrader, zeker als ze pretparken leuk vinden.
woensdag 22 september 2021 om 09:01
Eens, als het hun laatste vakantie met jullie is zou ik hun wensen aanhouden ipv allemaal andere dingen bedenken. Al zou ik zelf denk ik dan wel kijken naar Curaçao bijvoorbeeld. Heb je in mei zeker lekker weer en is toch net wat specialer dan Griekenlandaardbeienslof schreef: ↑22-09-2021 08:40Dan zou ik de voorkeur van de kinderen volgen en naar Griekenland gaan.

woensdag 22 september 2021 om 09:08
Jamaica, red je dat? Riu (hotelketens) is mooi, stranden zijn mooi en de uitjes geweldig. Plus de kans dat je dit nog een keer doet is klein.
Je moet alleen de wiet verkopende gasten op het vliegveld duidelijk maken dat je uit Amsterdam komt en het niet wil

Een zebra is geen paard met strepen
woensdag 22 september 2021 om 13:03
Hmmmm ligt eraan hoever het is. Omdat er anders zoveel reistijd afgaat
woensdag 22 september 2021 om 13:04
Curaçao trekt mij erg!!Irregular_Choice schreef: ↑22-09-2021 09:01Eens, als het hun laatste vakantie met jullie is zou ik hun wensen aanhouden ipv allemaal andere dingen bedenken. Al zou ik zelf denk ik dan wel kijken naar Curaçao bijvoorbeeld. Heb je in mei zeker lekker weer en is toch net wat specialer dan Griekenland![]()
woensdag 22 september 2021 om 16:39
Wij gaan in de meivakantie (hopelijk) voor de 4e keer naar Florida, we blijven met z'n 4en altijd wel ruim onder de 10k inclusief alles, met een 5e persoon zou dat net moeten lukken afhankelijk van de prijs van de tickers. Ook NY en cruisen bleef daaronder (met de camper door het ZuidWesten trouwens ook). Mei is een stuk goedkoper dan de zomer en cruisen is niet eens zo duur als je het vergelijkt met andere manieren van reizen. We hebben 3 keer een cruise gedaan en nog niet meer dan 600 pp betaald voor een week. Maar qua tickets heb ik ook nog nooit zoveel betaald als jij. Misschien dat dat nu door corona anders gaat worden, we gaan het zien.Irregular_Choice schreef: ↑22-09-2021 08:59Voor 5 personen haal je een week New York en nog een week cruisen of 2 weken Florida met pretparken niet hoor. Wij waren met 3 personen voor 2 weken Florida al over dat bedrag heen met alle tickets voor pretparken, vlucht, villa en autohuur. En dan heb je nog geen eten. Ook New York was geboekt hier met vlucht. Wel in de zomervakantie, maar ik was voor de vlucht al €1900,- kwijt voor 3 personen. Wij zouden een rondreis maken van 2,5 week met de auto. 6 Dagen New York en verder hotels op diverse plekken. Daar kwam ik ook al op €10.000 uit. Dus met 5en zijn dit soort dingen qua budget niet haalbaar lijkt me.
Maar de VS is wel een relatief dure bestemming. Dan is Azie een goedkopere optie. Of Bonaire ook vast en zeker heel leuk! Ik ben alleen op Aruba en Curacao geweest, maar Bonaire zal vast net zo heerlijk zijn!
woensdag 22 september 2021 om 17:38
Ik niet met een goed budget. Mexico, Antillen, Emiraten, Zanzibar, zoiets.Zanahoria schreef: ↑21-09-2021 14:54Totaal niet mee eens.
Griekenland zou ik dus niet all inclusive gaan. De standaard is er vaak lager en er is meer te doen qua uitjes vaak, waardoor all inclusive minder aantrekkelijk wordt.
All inclusive land bij uitstek is Turkije. Daar zijn hotels die het echt heel goed voor mekaar hebben. Ik zou op corendon dan vijf sterren en ultra all inclusive aanklikken en daarna een van degene met de beste reviews nemen (google reviews, tripadvisor en zoover, de reviews van de reisorganisatie vind ik vaak niet representatief). Oja en daarbij nog een beetje letten op de locatie, of je niet compleet in the middle of nowhere zit.
woensdag 22 september 2021 om 17:41
Tsja dat gebeurde laatst op mijn vakantiebestemming in the middle of nowhere in Toscane waar ik het niet verwacht had ook. Rome, zelfde verhaal. Volgens mij gebeurt dat vaker wel dan niet tegenwoordig. Zaak is om een hotel te zoeken waar ze de handdoeken verwijderendoornroosje9 schreef: ↑21-09-2021 15:21Reviews lezen, heel veel reviews lezen. Ik zou nooit naar een hotel gaan waar je een handdoek moet leggen bij het zwembad. Vaak kan je trouwens ook een kamer boeken die ligbedden heeft (of je zoekt een hotel waar dat mogelijk is). Of een kamer op de begane grond, dicht bij het zwembad. Heb je altijd een ligbed, want hoort bij je kamer. Of een privé zwembad, ook heerlijk. Geen idee hoe hoog je budget is, maar zorg in Griekenland dan wel dat je een verwarmd zwembad hebt. De zwembaden daar zijn vaak ijskoud. Nou, vind ik dan.

woensdag 22 september 2021 om 17:43
Nou zijn pubers in mijn beleving juist vaak gek op glijbanen (vandaar al dat soort aquaparken voor dat volk) en zeuren kunnen ze ook als de besteClumsyNinja schreef: ↑21-09-2021 16:21Lees je überhaupt? Laatste vakantie dat de kinderen meegaan, ik denk dus dat die iets te oud zijn voor zeuren om ijsjes en zwembaden met glijbanen.

woensdag 22 september 2021 om 17:45
Ik zou midden in de zomervakantie gaan en vloog met klm. Zonder tussenlanding en dan nog vanaf Brussel want dat was goedkoper. Maar met tussenlanding kon het inderdaad wel nog goedkoper. Helaas ging het niet door ivm Corona. Ik vraag me wel altijd af hoe mensen toch altijd die geweldige prijzen krijgen, want die zie ik nooit. Voor alleen de pretparken in Florida kwam ik al op zo’n €1000,- uit en dan had ik 2 dagen Disneyworld, 2 dagen animal kingdom, 2 dagen universal en een dag een waterpark. En een cruise voor €600,- zie ik ook nooit in de Caraïben. Dan moet je er ook nog heen met het vliegtuig. Blijkbaar ben ik gewoon een slechte vakantiezoeker, maar de prijzen die ik hier soms langs zie komen vind ik gewoon echt nooit helaas. Ook niet in de meivakantie.Chrissiefur schreef: ↑22-09-2021 16:39Wij gaan in de meivakantie (hopelijk) voor de 4e keer naar Florida, we blijven met z'n 4en altijd wel ruim onder de 10k inclusief alles, met een 5e persoon zou dat net moeten lukken afhankelijk van de prijs van de tickers. Ook NY en cruisen bleef daaronder (met de camper door het ZuidWesten trouwens ook). Mei is een stuk goedkoper dan de zomer en cruisen is niet eens zo duur als je het vergelijkt met andere manieren van reizen. We hebben 3 keer een cruise gedaan en nog niet meer dan 600 pp betaald voor een week. Maar qua tickets heb ik ook nog nooit zoveel betaald als jij. Misschien dat dat nu door corona anders gaat worden, we gaan het zien.
woensdag 22 september 2021 om 17:47
Mij maak je zelfs nog blij met een aquapark! Dat was vroeger al en is nog steeds zo. Ik weiger ook om naar een CenterParcs zonder wildwaterbaan te gaan