Autostoeltje te klein, tips gevraagd

03-06-2009 21:25 50 berichten
Ik kom er even niet uit op de sites die hierover gaan...

Misschien heeft iemand hier De Tip:

Dochter is acht maanden, 74cm en tien kilo. Voor de autostoeltjes groep 0 (0-13 kg) is ze te groot, daar past ze eigenlijk echt niet meer in, is de hele weg brullen brullen brullen.

Voor de autostoeltjes groep 1 (9-18 kg) is ze, volgens het CB, nog te net te klein omdat ze nog niet héél goed zelfstandig kan zitten. Ze kán het wel, maar niet heel lang en anderhalf uur in de auto lijkt me dan nog een beetje lang.

Heeft iemand nog een goed idee?

Ja, ik kan haar in draagdoek meenemen in de trein, al vind ik dat niet de beste optie, al is het misschien wel de énige optie...
Alle reacties Link kopieren
Wij proppen onze zoon nog in de maxi cosi, maar was juist van plan 'm door te zetten naar nieuwe stoel. ROmer King geloof ik, deze kan ook nog beetje schuin en daarna tikje ligstand. Overigens kan onze zoon erg goed zitten, dus dat is misschien weer anders.

Draagdoek in trein? Ik zou anders na 3 kwartier even stoppen, maar wel lekker met de auto gaan.
Aanvulling: Zoon is 10 kilo en ook zo'n 75 cm.
Wel zo'n grote stoel en dan een beetje in de ligstand int begin. Heb het idee dat het dan niet zo slecht is voort ruggetje maar mss beetje naief .. Zo'n stoel moet je toch een keer hebben dus tis geen miskoop.
Sarahmeisje was met 8 maanden ook te groot voor de maxicosi maar zij kon al wel goed zitten. Wij hebben haar dus wel in de stoel van Sarahzoon gezet (hij kreeg een nieuwe, volgende groep). Die van ons kan je een beetje kantelen, zodat ze wat meer onderuit liggen ipv zitten. Als je een nieuw stoeltje moet kopen, kun je daar eens naar kijken....(onze is van de Hema)
Ow. Naja, we zijn in elk geval eensgezind
De meeste stoeltjes kun je toch een heel eind onderuit trekken zodat ze meer ligt dan zit? Een stoel moet wel passen, dus als ze niet meer in die groep 0 past dan moet je wel naar een grotere.

Als ze nu al zit, zal het toch niet meer zo lang duren voor ze écht goed gaat zitten?
Bitterbal, Pammie?
Misschien een maxi cosi cabrio nemen? Die hebben een veel grotere kuip. Daar kunnen ze tot 85 cm en 15 kilo in

Mijn dochter heeft er tot 25 maanden in gezeten.
Ah, zie je! Ik wíst dat er stoeltjes waren die je een tikje kon kantelen, maar ik zag dat dus nergens staan. Thanks! Wordt van het weekend dus even babydump of prenatal.

Lien, met na drie kwartier even stoppen, wordt het brullen alleen maar verlengd; dan liever even doorrijden.
Fleur, heeft je oudste niet zo'n stoeltje? Dan kun je even passen en proberen.
Heb haar er wel even in gezet, maar het ziet er niet heel prettig uit, veel te wankel. Ws voor vijf minuten wel ok, maar niet voor anderhalf uur....
Ik heb dit weekend de maxi cosi priori voor mijn dochter van negen maanden, ¤ 99 bij babydump. Die kan inderdaad ook in een soort ligstand. Mijn dochter kan overigens wel goed zelf zitten, maar zoals eerder gezegd, volgens mij hebben ze dat voor die ligstand niet echt nodig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle, ik zie dat dat de SPS is?

Ik zit te twijfelen... Kijk, dochter zit nu net een week/twee weken zelfstandig, te kort om echt lange stukken rechtop te zitten, denk ik. Normaal gesproken zou ik denken: dan maar een paar maanden niet met de auto en dan koop ik dezelfde die haar zus heeft. Dan gaat ze over een maand of wat dáár in. Maar door omstandigheden moeten we gewoon regelmatig anderhalf uur met de auto, de komende tijd.

Maar die sps onthoud ik iig even, voor als we naar de winkel gaan!
.
.
Oh, das wel heel lief van je, Q! Weet je wat, ik ga zaterdag of zondag eerst es naar wat winkels toe, even in het echie zien wat ze hebben. Maar ik onthoud jouw aanbod!
.
Haha, weeeeeeeeet ik. Zo bedoelde ik het ook niet, wilde eerst even kijken wat er zoal te koop is. Is bovendien weer een uitje op de zondagmiddag, Zuidoost of Roelofarendsveen :-)
fleur, ik wij hebben ook de cabrio fix, daarin heeft jongste, ook niet de kleinste, tot 14 maanden in gezeten, blijkbaar verschilt het dus per maxi cosi ofzo? ik dacht dat het geen verschil maakte welke maxi cosi je had, maar blijkbaar dus wel.
De maxi-cosi tobi heeft verschillende standen. Hij kan ver achterover. Ik vind het een fijne stoel. Je hebt wel flink wat gordel nodig.
Ik denk dat het idd verschilt. Maar goed, kinderen verschillen ws ook: J heeft tot een maand of zestien in de maxi cosi gezeten, achteraf te lang, maar goed... Daar was dus geen overgangsprobleem naar de volgende stoel.
kijk anders eens op kinderstoeltjes.nl daar heb je alle mogelijke stoelen en mogelijkheden naast elkaar staan
quote:Sarah Scott schreef op 03 juni 2009 @ 21:33:

Bitterbal, Pammie?

Lekker

Fleur, ik heb er nog ééntje staan. MaxiCosi Priori gleuf ik. Mooie donkerblauwe.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven