Autostoeltje te klein, tips gevraagd

woensdag 3 juni 2009 om 21:25
Ik kom er even niet uit op de sites die hierover gaan...
Misschien heeft iemand hier De Tip:
Dochter is acht maanden, 74cm en tien kilo. Voor de autostoeltjes groep 0 (0-13 kg) is ze te groot, daar past ze eigenlijk echt niet meer in, is de hele weg brullen brullen brullen.
Voor de autostoeltjes groep 1 (9-18 kg) is ze, volgens het CB, nog te net te klein omdat ze nog niet héél goed zelfstandig kan zitten. Ze kán het wel, maar niet heel lang en anderhalf uur in de auto lijkt me dan nog een beetje lang.
Heeft iemand nog een goed idee?
Ja, ik kan haar in draagdoek meenemen in de trein, al vind ik dat niet de beste optie, al is het misschien wel de énige optie...
Misschien heeft iemand hier De Tip:
Dochter is acht maanden, 74cm en tien kilo. Voor de autostoeltjes groep 0 (0-13 kg) is ze te groot, daar past ze eigenlijk echt niet meer in, is de hele weg brullen brullen brullen.
Voor de autostoeltjes groep 1 (9-18 kg) is ze, volgens het CB, nog te net te klein omdat ze nog niet héél goed zelfstandig kan zitten. Ze kán het wel, maar niet heel lang en anderhalf uur in de auto lijkt me dan nog een beetje lang.
Heeft iemand nog een goed idee?
Ja, ik kan haar in draagdoek meenemen in de trein, al vind ik dat niet de beste optie, al is het misschien wel de énige optie...
woensdag 3 juni 2009 om 21:28
Wij proppen onze zoon nog in de maxi cosi, maar was juist van plan 'm door te zetten naar nieuwe stoel. ROmer King geloof ik, deze kan ook nog beetje schuin en daarna tikje ligstand. Overigens kan onze zoon erg goed zitten, dus dat is misschien weer anders.
Draagdoek in trein? Ik zou anders na 3 kwartier even stoppen, maar wel lekker met de auto gaan.
Draagdoek in trein? Ik zou anders na 3 kwartier even stoppen, maar wel lekker met de auto gaan.

woensdag 3 juni 2009 om 21:29
Sarahmeisje was met 8 maanden ook te groot voor de maxicosi maar zij kon al wel goed zitten. Wij hebben haar dus wel in de stoel van Sarahzoon gezet (hij kreeg een nieuwe, volgende groep). Die van ons kan je een beetje kantelen, zodat ze wat meer onderuit liggen ipv zitten. Als je een nieuw stoeltje moet kopen, kun je daar eens naar kijken....(onze is van de Hema)

woensdag 3 juni 2009 om 21:31

woensdag 3 juni 2009 om 21:42

woensdag 3 juni 2009 om 21:47
Ik heb dit weekend de maxi cosi priori voor mijn dochter van negen maanden, ¤ 99 bij babydump. Die kan inderdaad ook in een soort ligstand. Mijn dochter kan overigens wel goed zelf zitten, maar zoals eerder gezegd, volgens mij hebben ze dat voor die ligstand niet echt nodig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

woensdag 3 juni 2009 om 21:51
Belle, ik zie dat dat de SPS is?
Ik zit te twijfelen... Kijk, dochter zit nu net een week/twee weken zelfstandig, te kort om echt lange stukken rechtop te zitten, denk ik. Normaal gesproken zou ik denken: dan maar een paar maanden niet met de auto en dan koop ik dezelfde die haar zus heeft. Dan gaat ze over een maand of wat dáár in. Maar door omstandigheden moeten we gewoon regelmatig anderhalf uur met de auto, de komende tijd.
Maar die sps onthoud ik iig even, voor als we naar de winkel gaan!
Ik zit te twijfelen... Kijk, dochter zit nu net een week/twee weken zelfstandig, te kort om echt lange stukken rechtop te zitten, denk ik. Normaal gesproken zou ik denken: dan maar een paar maanden niet met de auto en dan koop ik dezelfde die haar zus heeft. Dan gaat ze over een maand of wat dáár in. Maar door omstandigheden moeten we gewoon regelmatig anderhalf uur met de auto, de komende tijd.
Maar die sps onthoud ik iig even, voor als we naar de winkel gaan!

woensdag 3 juni 2009 om 22:11