date steelt deurbel
zaterdag 2 oktober 2021 om 22:52
Hoi dames hier,
even een checkup of ik niet gek of te radicaal ben. Gisteravond liep ik met mijn date door de stad (net 2 dates gehad) en we liepen langs een huis dat hier een beetje in een achterstandswijk staat maar zelf wel mooi en statig is. Het huis is wel wat aan het verpauperen en het is onduidelijk of er momenteel iemand woont of niet.
In ieder geval zei ik dat ik dit huis toen het in goede staat was altijd enorm mooi vond, met name de deurbel (een antieke, handgemaakte "ouderwetse" bel). Voordat ik het wist liep mijn date het erf op, was een tijd bezig bij het huis en kwam terug met die deurbel in zijn handen. Blijkbaar had hij deze er dus afgetrokken. Met grof geweld, want het ijzer was gebroken op bepaalde plekken. Ik voelde me zo ontzettend ongemakkelijk en afgeknapt dat ik daar meteen afscheid van hem genomen heb en gezegd dat ik hier niet op zit te wachten, dat ik het kinderachtig en randje crimineel vind. Hij was nogal verbijsterd, appte toen ik thuis was of ik dit echt meende en zei dat het slechts een geintje was. Voor mij gaat dit echter te ver, helemaal omdat niet duidelijk is of er iemand woont of niet. Hoe zouden jullie reageren?
even een checkup of ik niet gek of te radicaal ben. Gisteravond liep ik met mijn date door de stad (net 2 dates gehad) en we liepen langs een huis dat hier een beetje in een achterstandswijk staat maar zelf wel mooi en statig is. Het huis is wel wat aan het verpauperen en het is onduidelijk of er momenteel iemand woont of niet.
In ieder geval zei ik dat ik dit huis toen het in goede staat was altijd enorm mooi vond, met name de deurbel (een antieke, handgemaakte "ouderwetse" bel). Voordat ik het wist liep mijn date het erf op, was een tijd bezig bij het huis en kwam terug met die deurbel in zijn handen. Blijkbaar had hij deze er dus afgetrokken. Met grof geweld, want het ijzer was gebroken op bepaalde plekken. Ik voelde me zo ontzettend ongemakkelijk en afgeknapt dat ik daar meteen afscheid van hem genomen heb en gezegd dat ik hier niet op zit te wachten, dat ik het kinderachtig en randje crimineel vind. Hij was nogal verbijsterd, appte toen ik thuis was of ik dit echt meende en zei dat het slechts een geintje was. Voor mij gaat dit echter te ver, helemaal omdat niet duidelijk is of er iemand woont of niet. Hoe zouden jullie reageren?
zondag 3 oktober 2021 om 08:48

Als het huis echt verlaten zou zijn zie ik de romantiek nog wel, maar bij twijfel is de actie wat dubieus. Om iemand nou gestoord te noemen gaat me wat ver. Misschien overenthousiast.....
zondag 3 oktober 2021 om 09:12
Ja precies.essychan schreef: ↑03-10-2021 08:10Volgens mij moet je jonge mannen niet vertellen dat je iets leuk of mooi vindt. Volgens mij denken ze dan gelijk dat je het ook wil hebben en voelen zij zich geroepen.
Vaak genoeg vergelijkbare ervaringen gehoord. Dan gaan ze het voor je kopen of zelfs jatten in dit voorbeeld. Terwijl je alleen zegt dat je iets mooi vindt zonder enige bedoeling dat je het wilt.
Ze gaan de maan voor je plukken. Of de hoogste Edelweiss op de berg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 3 oktober 2021 om 09:55
Ja daar moest ook aan denken.MadameJean schreef: ↑03-10-2021 08:55Ik denk dat date (of TO) te veel How I Met Your Mother gekeken heeft.
zondag 3 oktober 2021 om 10:41
Ik ken dit soort mannen niet, waar wonen die mannen?essychan schreef: ↑03-10-2021 08:10Volgens mij moet je jonge mannen niet vertellen dat je iets leuk of mooi vindt. Volgens mij denken ze dan gelijk dat je het ook wil hebben en voelen zij zich geroepen.
Vaak genoeg vergelijkbare ervaringen gehoord. Dan gaan ze het voor je kopen of zelfs jatten in dit voorbeeld. Terwijl je alleen zegt dat je iets mooi vindt zonder enige bedoeling dat je het wilt.
zondag 3 oktober 2021 om 10:50
Als 'dubbele' topics een probleem zouden zijn hadden ze het hele forum net zo goed écht kunnen sluiten. Ik zie nog maar zelden iets nieuws hier. Vrijwel alles is in de krochten van het forum wel ergens terug te vinden, al dan niet met dikke lagen stof en spinrag. En dan is er nog een ruimte waarin de topics verstopt worden die het forumlicht niet kunnen verdragen. Die is weliswaar open maar een paar spinnen houden er de wacht.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 3 oktober 2021 om 10:51
Wie zegt dat het een probleem is dan?Ceylon schreef: ↑03-10-2021 10:50Als 'dubbele' topics een probleem zouden zijn hadden ze het hele forum net zo goed écht kunnen sluiten. Ik zie nog maar zelden iets nieuws hier. Vrijwel alles is in de krochten van het forum wel ergens terug te vinden, al dan niet met dikke lagen stof en spinrag. En dan is er nog een ruimte waarin de topics verstopt worden die het forumlicht niet kunnen verdragen. Die is weliswaar open maar een paar spinnen houden er de wacht.
zondag 3 oktober 2021 om 10:52
Dat is niet hetzelfde verhaal want het gestolen beeldje werd gepresenteerd als vakantiesouvenirTtroeteltje schreef: ↑03-10-2021 07:25Dit is niet echt!
Hetzelfde verhaal postte iemand op dit forum met een beeld van een vogel. Vorig jaar of eerder dit jaar. En echt met exact dezelfde verhaallijn.
Dus nee…………ik trap er lekker niet in, puh.
zondag 3 oktober 2021 om 10:57
zondag 3 oktober 2021 om 10:59
Nee joh is helemaal niet raar, gelijk gebruik van maken!
Volgende keer langs een juwelier lopen en zeggen dat je die diamanten ketting zo mooi vind. Of loop langs een bank en zeg dat je een zak met geld altijd zo graag had willen hebben…
Ok even serieus, wat mankeert die vent?! Hoe komt het in zn botte hersenen op om zo’n deurbel eraf te slopen?
Volgende keer langs een juwelier lopen en zeggen dat je die diamanten ketting zo mooi vind. Of loop langs een bank en zeg dat je een zak met geld altijd zo graag had willen hebben…
Ok even serieus, wat mankeert die vent?! Hoe komt het in zn botte hersenen op om zo’n deurbel eraf te slopen?
zondag 3 oktober 2021 om 11:06
Dat dacht ik dus echt. Zo’n portable ring deurbel oid
Voor iedereen een groene tuin
zondag 3 oktober 2021 om 11:21
Misschien is de huidige bewoner al wat ouder en is tijdelijk opgenomen in een verpleegtehuis voor revalidatie.
.
Kom je terug dan blijkt je deurbel gejat
Of is de laatste bewoner gestorven en zijn de erfgenamen er nog niet uit wat ze met het huis gaan doen.
In Nederland is elk huis van iemand en het is echt niet normaal om deurbellen te jatten.
zondag 3 oktober 2021 om 12:41
Dit was in het vorige verhaal ook, verlaten, oud maar niet te, er zouden mensen kunnen wonen etc.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
zondag 3 oktober 2021 om 12:42
nooit geweten dat dit vaker voorkomt. Er zijn dus ook BN'ers die dit blijkbaar doen en schaamteloos vertellen. Het verhaal kwam me al zo bekend voor!
https://www.dumpert.nl/item/6622223_62aab618
Wel jammer dat iedereen er smakelijk om lacht terwijl het ook ontvreemding is en veel overlap heeft met TO's topic
https://www.dumpert.nl/item/6622223_62aab618
Wel jammer dat iedereen er smakelijk om lacht terwijl het ook ontvreemding is en veel overlap heeft met TO's topic
zondag 3 oktober 2021 om 12:46
Ja duh… een beetje kerel draagt toch een tool belt?
https://www.amazon.com/Man-Tool-Belt-Ch ... 1487416377
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser