niet verliefd maar wil hem niet kwetsen

04-06-2009 10:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Als je hem niet wilt kwetsen (waar je eigenlijk al te laat mee bent) moet je eerlijk zijn. Niet meer zoenen, seksen of onduidelijke signalen geven. Zeg hem eerlijk dat je geen gevoelens voor hem hebt en niet geïnteresseerd bent in een relatie. Als je het blijft schuiven op ' ik ben er nog niet klaar voor', blijft hij hopen en wachten en wordt hij uiteindelijk veel harder gekwetst.

Offtopic: Ik vind het trouwens erg raar dat je over je ex zegt; "hij krijgt zijn kind niet mee"
The time is now
Waarom mag je zoontje niet meer mee met zijn vader?
Geef het tijd, wees eerlijk en ga op je gevoel af.

Als ik het zo lees klinkt het alsof er best wat kan groeien, maar dat het bij jou (logisch ook) best ver weg moet komen. Niet omdat je hém niet leuk zou vinden, maar omdat je gewoon veel te verstouwen hebt.

Vertel hem hierover, als ie zich hierdoor niet laat wegjagen is ie het misschien wel waard ook:)

En praktisch gezien; je hoeft niet je totale leven op te geven voor je zoontje; oppas o.i.d. af en toe mag best!
Als je hem niet wil kwetsen, dan moet je hem toch heel rap duidelijk maken hoe je er over denkt.

Daar zal ie misschien effe niet zo blij mee zijn, maar 't is beter dan wanneer je voortdurend onduidelijke signalen afgeeft, met hem zoent en zelfs sex met hem hebt.

Als jij nu nog niet klaar bent voor een relatie, dan moet je er vooral niet verder in gaan, want daar hebben jullie beiden niets aan.
Meteen mee kappen Sjarrel ... dit soort psycho gedoe begrijpen mannen niet ... de gedachte is als je me niet leuk vind kun je ook niet met me naar bed. Bij de meeste mannen is de realiteit dat een vrouw ook wel eens gewoon voor de geiligheid een beurt wil nog niet helemaal ingedaald.

En doe je het (ermee kappen) niet, dan toch niet laten slapen, ... wat is dat voor onzin, heeft geen vervoer, in een beetje dorp/ stad komt er altijd wel rond middernacht een laatste trein voorbij, dan begint het avondje maar wat eerder.
Opinions just like love do not pay any bills
Ik kan me voorstellen dat hij helemaal hotel de botel is.

Hij heeft al eerder aangegeven verliefd op je te zijn en jij zei er toen nog niet klaar voor te zijn. Nu mocht hij blijven slapen en is hij in de zevende hemel.

Jij vindt hem toch niet zo leuk, dus je gaat hem hoe dan ook kwetsen. Dan kun je dat beter nu doen, dan hem nog een tijdje in die waan laten.
De vraag is of je hem echt niet leuk genoeg vind of hem (nog) niet leuk durft te vinden... Geef jezelf de tijd om daarachter te komen zou ik zeggen.... Maar wees wel eerlijk naar hem toe, anders speel je spelletjes en doe je hem altijd zeer.
Jij geeft ook duidelijke signalen aan die jongen zeg
Zorg er voor dat bij dit soort avonturen je zoontje niet thuis is. Je weet zelf niet eens goed hoe je er mee om moet gaan, confronteer je zoon daar dan ook niet mee. Dat hij slaapt is geen argument. Hij kan wakker worden, hij kan een stem horen die hij anders niet hoort, of geluiden en daar bang van worden. En wie zegt dat je die man, die zo stapelverliefd op jou zegt te zijn, zomaar de deur weer uit kan werken als jij dat wilt? Je kent die man amper. Misschien wil hij wel niet. Dan ben je wel heel erg kwetsbaar, met een kelin kind in huis.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Stel: jij hebt een vriend waar je verliefd op bent geworden. Hij heeft jou echter meermaals laten weten dat hij niet op jou verliefd is en dat een relatie er niet inzit. Hij nodigt je echter wel uit bij hem thuis en terwijl jullie niet meer dan vrienden zijn, gaat hij wel met je naar bed. Terwijl hij weet dat je gek op hem bent en moeilijk weerstand kan bieden. Jij hoopt dat hij alsnog verliefd wordt. Hij weet dat dat nooit gaat gebeuren.

Oh ja: hij wil je niet kwetsen en dus doet en zegt hij maar niks.

Hou zou jij zo'n gozer noemen?

Hoe zou hij willen dat hij jou behandelt?

Wordt het al wat helderder wat je aan het doen bent?
Ik snap je wel..zit zelf ook een beetje in zo`n situatie...Alleen dan zonder kind..

Je hoofd en hart zitten nog vol van je ex, maar wat aandacht en afleiding van een andere man zijn ook wel fijn..

Mischien moet je eens tegen hem zeggen wat je hier beschrijft..dat je het wel leuk en gezellig vind, maar

wat je voelt is: ik wil niet altijd bij hem zijn, mis hem niet, vind het prettig als ie weg is dat ik dan weer alleen ben..

Wel een beetje aardiger zeggen dan mischien ;)
Duidelijk zijn! Heel duidelijk.

Als hij zegt verliefd op je te zijn moet je ermee kappen.

Je bent pas een half jaar alleen! Natuurlijk kan je niet verliefd zijn, zo kort na de break-up met de vader van je kind.

Maar als die jongen wel verliefd op jou is en hij meer wil ondanks dat dat jij zegt er niet aan toe te zijn, dan lijkt het mij beter om er mee te kappen. Anders wordt het alleen maar moeilijker, voor iedereen.

Heb je daar zin in? Zo kort na je vorige break-up? Moeilijk gedoe met mannen?

Als je af en toe een paar armen om je heen wilt, of sex, da's niet raar hoor, maar dat werkt niet met iemand die meer wil dan jij geven kan of wil.

Dan moet je een vriendje zoeken voor uitsluitend sex, en geloof me die zijn er genoeg, die dat wel willen. Ik heb er zelf ook een.

Geen relatie, geen verliefdheid maar gewoon af en toe fijn in elkaars armen liggen en meer niet.

En hou alsjeblieft je kind hier helemaal buiten, helemaal!

Succes!
allereerst hele uitlopende verhalen die ik hier hoor....

de eerste paar keren die ik met hem heb gedeeld was erg leuk gezellig.... en voelde me aangetrokken tot hem...

hier had ik ook een glaasje drank op... maar mijn hart liep nog over van mijn ex... wat ik dus ook eerlijk heb toegegeven....

ik had nu met hem afgesproken om hem beter te leren kennen..

omdat ik hem eerst de kans daar niet toe gaf.. en niet zomaar kon zeggen dat het niks zou worden....

en nu mijn hartje een beetje rust heb gehad ik misschien wel ervoor open kon staan...

ik dacht dat het inderdaad moest of kon groeien en dat weet ik nog steeds niet.. of dit kan of niet???

bedoel dus omdat ik hem nu niet leuk vind ... moet ik hem nu gelijk zeggen dat het nooit wat word...???

ik ben altijd eerlijk tegen hem geweest en over hoe ik me voel.. en ik zal dit ook duidelijk zeggen.... maar als ik zeg: het word nooit wat... dan weet ik voor mezelf niet of ik daar spijt van ga krijgen..

qua sex intereseert het me helemaal niet zo eigenlijk...

ik hoef niet zo nodig een man te hebben die me een beurt geeft..

maar we waren zo sexueel aangetrokken tot elkaar ik ook!

dat het gewoon vanzelf ging...

buiten dat alles is dit niet zomaar een vreemde... het is een jongen die ik ken via een vriend van mij..

deze jongens kennen elkaar al 8 jaar en hij weet wel wie hij met me inlaat.....

en wat mijn kind betreft... der is 1 regel....

zolang ik date... krijg mijn zoon niemand te zien voordat ik weet of het goed zit of niet....

mijn zoontje is mij alles... en mijn prioriteit nummer 1!

ik had al een backup plan... als mijn zoontje wakker zou worden zou hij zijn spullen pakken (die hij klaar had gelegt) en dan op mijn stoffige overvolle zolder slapen. wat niet erg gezond is en ik niemand toewens maar dat vind ik wel zo redelijk hierin stemde hij mee... overigens mijn zoontje kan zelf het bed niet uit dus hier hadden we tijd voor...

en ik heb verder geen andere mogelijkheid om mensen uit te nodigen dan bij mij thuis...

een oppas had gekunt inderdaad.. alleen vertrouw ik niemand die ik niet ken met me kind....

ik ben sinds kort verhuist dus ken niet heel veel mensen uit. mijn buurt.

ik weet niet of ik er helemaal klaar voor ben voor dat relatie gedoe, enige wat ik wel wil.. is gewoon wat gezelligheid en mensen leren kennen.. dat dit uit de hand is gelopen snap ik zelf ook wel...

maar de een zegt : KAPPEN,,, en de andere zegt : KIJK HET AAN.....

ik wil duidelijk zijn tegen hem.... maar hij is totaal mijn type alleen die kriebels voel ik simpelweg niet...

en weet niet of dat nu ook al kan of niet
Ik snap wel wat je bedoelt, alleen is het natuurlijk vervelend als je niet dezelfde verwachtingen hebt. Als jij zegt dat je er nu niet aan toe bent en hij is verliefd denkt hij..... oke, nu niet maar over een paar maandjes wel... Ik kan me voorstellen dat het je zal gaan benauwen.

Waarom zou je je zo snel alweer in een volgende relatie storten?

Je hebt 1 belangrijke relatie, die met je kind.

Ga fijn je leven opbouwen met je zoontje, eerst alles op de rit, mensen leren kennen in je buurt voordat je je in weer een relatie begeeft waar je eigenlijk niet in wilt zitten.

Dat je je lullig en schuldig gaat voelen tegenover hem, nu heb je dat al, en dat wordt natuurlijk alleen maar erger.

Da's toch niet fijn?

En heel verstandig dat je je kind er buiten laat, echt dat is zo belangrijk.

Maarrre.. waarom heb jij je kind full-time dan?

Waarom wordt de zorg niet gedeeld met zijn vader?
zijn vader is zeg maar zelf nog een kind.. geen baan, vies huis, speelt xbox tot half 6 sochtends en slaapt uit tot 3 uur...

en ja deze man is 34.....

ik heb gezegt dat hij zich moet bewijzen tegenover mij en zijn kind dat hij het kan als hij werkelijk wil zorgen voor zijn kind...

leuk voorbeeld : ik laat hem weten dat zijn zoon ziek is....

en hij laat daarna 4 dagen niks van hem horen....!

telefoons uit en alles

sorry maar ik laat mijn kind niet achter bij een onverantwoordelijk iemand
wat maak je het ingewikkeld voor jezelf (en ook voor hem). Als je het niet wilt, waarom blijf je dan contact zoeken en ga je zelfs met hem naar bed. Gewoon stoppen ermee, en tijd nemen voor jezelf en je zoontje. Is pijnlijk voor hem even ja, maar goed beter dan blijven rekken. En leuke mensen ontmoeten kun je zowiezo, wat dacht je van een paar leuke vriendinnen in plaats van nu alweer dingen te gaan doen met mannen als je er nog niet klaar voor bent.
Ik vind niet dat je iemand aan het lijntje mag houden in afwachting van eventuele gevoelens, of omdat je bang bent spijt te krijgen als je hem nu afwijst. Dat is spelen met iemand gevoelens en dat klopt niet.
The time is now
quote:Sjarrel schreef op 04 juni 2009 @ 13:15:

sorry maar ik laat mijn kind niet achter bij een onverantwoordelijk iemandEuhm, het is ook zijn kind hoor!
The time is now
banba! zou jij je kind bij iemand achterlaten , bij wie het eigenlijk geen ruk intereseert of ie eet of niet.. of ie koorts heb of niet?

zou jij emt een kind van 2 en een half op een motor gaan rijden (kind voorop)??!?

zou jij je kind in een huis brengen waar de afwas van 2 weken geleden nog ligt?

zou jij je kind sochtends lekker laten rondlopen en zelf nog slapen???

ik zou dat als ouder niet doen....

naar mijn idee hoor je als ouder verantwoordelijk te zijn tegenover je kind, en dingen met je kind te doen..

dit doet hij niet..

hij mag van mij zijn kind overdag wel eens meenemen naar iemand, ik kom regelmatig (2x per week ongeveer) langs....

hij mag langskomen wanneer hij wilt...

we zijn laatst naar artis geweest en duinrell...

ik probeer de contact goed te houden maar als ik niet bel of dingen voorstel doet hij het ook niet..

overigens heeft hij ons kind niet erkent. en betaalt niks aan mij.

en naast dat andere heb ik net michael gezegt dat ik geen click vanuit mij voelde...

toen zei hij dit:

zegt:

ik snap wat je bedoelt

ik weet ook niet precies wat ik voel, heel vaag

mischien zijn we beide te bang gekwetst te worden?

ik weet wel wat ik voel zodra je bv je handen op mn borst legt. die warmte . maar het verliefd gedeelte...ik weet niet, mischien sta ik er zelf minder open voor dan ik denk. snap het niet helemaal
quote:Sjarrel schreef op 04 juni 2009 @ 13:22:

banba! zou jij je kind bij iemand achterlaten , bij wie het eigenlijk geen ruk intereseert of ie eet of niet.. of ie koorts heb of niet?

zou jij emt een kind van 2 en een half op een motor gaan rijden (kind voorop)??!?

zou jij je kind in een huis brengen waar de afwas van 2 weken geleden nog ligt?

zou jij je kind sochtends lekker laten rondlopen en zelf nog slapen???

ik zou dat als ouder niet doen....

naar mijn idee hoor je als ouder verantwoordelijk te zijn tegenover je kind, en dingen met je kind te doen..

dit doet hij niet..

hij mag van mij zijn kind overdag wel eens meenemen naar iemand, ik kom regelmatig (2x per week ongeveer) langs....

hij mag langskomen wanneer hij wilt...

we zijn laatst naar artis geweest en duinrell...

ik probeer de contact goed te houden maar als ik niet bel of dingen voorstel doet hij het ook niet..

overigens heeft hij ons kind niet erkent. en betaalt niks aan mij.

Dat zeg ik toch helemaal niet?! Ik wijs je er alleen op dat het op mij overkomt alsof je het kind als alleen jouw kind ziet.

Dat hij niet op een goede manier met zijn kind omgaat wil in mijn ogen nog niet zeggen dat het hem 'geen ruk kan schelen', anders zou hij toch ook niet bij je langsgaan om zijn kind te zien?

Maar goed, hier gaat je topic natuurlijk niet over en ik wil je er ook zeker niet over aanvallen of terecht wijzen. Het was alleen iets wat met opviel....
The time is now
en naast dat andere heb ik net michael gezegt dat ik geen click vanuit mij voelde...toen zei hij dit: zegt:

ik snap wat je bedoelt - ik weet ook niet precies wat ik voel, heel vaag - mischien zijn we beide te bang gekwetst te worden?

ik weet wel wat ik voel zodra je bv je handen op mn borst legt. die warmte . maar het verliefd gedeelte...ik weet niet, mischien sta ik er zelf minder open voor dan ik denk.

Sjarrel "kappuh nauw" - ooit eens gehoord van het begrip Pleasen ... natuurlijk komt je ??? met zo'n "begrijpend/ empathisch" statement, dat hij het eigenlijk ook niet weet, die gast is zo gek op je dat hij zich in jouw situatie inleeft en wel redelijk goed kan invullen wat jij op dit/zo'n moment wilt horen...(je moet niet eens vreemd opkijken als hij hier ook op het forum zit)

Sjarrel, soms helpt het om je eigen posts eens terug te lezen ...
Opinions just like love do not pay any bills
uitkomst van mijn gesprek met die jongen:

hij weet niet wat ie wil...

vond de sex super wou eigenlijk iig sexrelatie..

dat heb ik afgewezen....

toen zei ie: laten we lekker ons gang gewoon weer gaan.

we zien wel wat we doen...

kep gezegt dat ik er geen gevoel voor heb nu..

en we gewoon verder gaan waar we waren,,, chatten thats it
Tja, als hij zijn kind niet eens erkend heeft en ook helemaal niks betaald dan vind ik dat jij nog erg coulant bent naar hem toe hoor. Klinkt als een uiterst onverantwoordelijk groot kind in plaats van een man/vader. Kan me voorstellen dat je daar je kind niet achterlaat.

En prima dat je met die andere jongen nu even duidelijkheid hebt geschapen.

Ga zoals gezegd gewoon lekker je gang, echt beter voor je.

Doe nieuwe contacten op in de buurt. Je zoontje zal nu al of binnenkort toch ook naar de peuterspeelzaal gaan? Nou wie weet kom je daar wel hele leuke andere moeders tegen... Ga voor jou en je kind. Een kerel komt wel een keer. Er zijn genoeg sukkels en eikels waar je niet op zit te wachten, doe maar kalm aan, ga je eigen leven opbouwen, met je zoontje.

Een eventuele man moet wat toevoegen en dat bedoel ik niet een heleboel moeilijkheden, die kan je missen als kiespijn... toch? Je hebt volgens mij al genoeg te stellen met de vader van je kind.....

Succes meid en ga voor jou en je kind!
mjah newwoman zo denk ik er ook over.. ja mijn zoontje gaat sinds 14 maanden al naar zelfde kinderdagverblijf..

alleen de ouders die daar komen zijn allemaal gelukkige gezinnen met vader moeder en kind. en 2de op komst of hebben al een tweede..

en die zitten niet te wachten op een verse alleenstaande moeder met wat problemen op der rug.

ik ben verhuist in mijn gebied die wat dichterbij de kdv is...

alleen helaas geen mensen in mijn nieuwe buurt.. op mijn ex na.. ben dichterbij hem gaan wonen hoe stom??! ;)

het was namelijk de bedoeling om dichterbij te wonen omdat we een relatie hadden en vlak daarvoor maakte hij het uit dus mjah...

verder heerlijk stekkie..

die jongen houd zich beetje afzijdig en we laten het ermaar bij..

en naar mijn idee prima, wil hem niet kwetsen of verder kwetsen.

en ik merk wel waar de stroming me heen brengt.

denk dat ik al weet wat ik nodig heb, en dat is niet specifiek een man..

maar gewoon wat mensen om lekker mee te genieten van het weer of een lekker filmpje ;)

ga mijn sociale band lekker vergroten...

dank jullie wel voor de tips, meningen en ideeen ;)

ook degene die wat minder positief waren..

dat is soms de schop onder de kont die ik nodig heb ;)

en nog wat betreft mijn kind: ik doe alles wat vanuit mijn oogpunt het beste is voor het kind! en ik probeer daarom het contact ook in stand te houden met vader ookal moet ik de aarde draaien daarvoor want vader geeft niet bepaald mee...

nu alweer 2 dagen niks van hem vernomen... bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven