Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27
donderdag 7 oktober 2021 om 11:12
dianaf schreef: ↑07-10-2021 11:03Ach, je weet toch. Je partner moet minimaal flink vreemd gaan, je slaan, een eikel en lelijk zijn, voor je er met goed fatsoen weg bij mag.
Mijn ex en ik hadden geen grote issues. Weinig ruzie, veel gemeen, maar toch matchte het niet meer. Ik heb wel te horen gekregen dat ik verwend was, want zo slecht was die relatie toch niet.![]()
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 7 oktober 2021 om 11:17
Ik denk ook dat het nog als heel normaal wordt gezien dat de 'vrouw' verantwoordelijk is voor al het huishouden en de man voor het 'geld'.
Man en ik waren vorige week (eindelijk) onze nieuwe badkamer aan het uitzoeken. En die verkoper ging bij alles schoonmaakgerelateerd ('als je deze douchewand neemt, is dat makkelijker schoon te maken') tegen mij praten en bij alles wat richting financiën en techniek ging tegen mijn man.
Dan loop ik me weer volledig dood te ergeren en man probeert mij dan te kalmeren. Heel gezellig zo'n bezoekje aan een sanitairzaak.
Man en ik waren vorige week (eindelijk) onze nieuwe badkamer aan het uitzoeken. En die verkoper ging bij alles schoonmaakgerelateerd ('als je deze douchewand neemt, is dat makkelijker schoon te maken') tegen mij praten en bij alles wat richting financiën en techniek ging tegen mijn man.
Dan loop ik me weer volledig dood te ergeren en man probeert mij dan te kalmeren. Heel gezellig zo'n bezoekje aan een sanitairzaak.
donderdag 7 oktober 2021 om 11:26
Ja, dat soort voorbeelden, vréselijk.MissPiglet schreef: ↑07-10-2021 11:17Ik denk ook dat het nog als heel normaal wordt gezien dat de 'vrouw' verantwoordelijk is voor al het huishouden en de man voor het 'geld'.
donderdag 7 oktober 2021 om 11:31
Ik heb net zo'n grote bek als jij, maar ik stond ook met een mond vol tanden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 7 oktober 2021 om 11:32
Macht corrumpeert. Kleine mensen die iets te zeggen krijgen schreeuwen vaak het hardst van 'Respect My Authority!Sherlock schreef: ↑06-10-2021 12:52Klopt. Ze begrijpen alleen hun eigen regels niet, o.a. omtrent hun reactiewijze als mod of als gewone forummer. En gaat een mod onder eigen pet over de schreef, dan mag je zo'n reactie niet rapporteren. Want dat wordt als kritiek gezien.
Er zijn daar forummers geweest die in bijna 3000 berichten binnen drie maanden geen woord verkeerd hebben geschreven, maar die één keer wezen op een punt van 'meningsverschil onder mods' en die een ban kregen. Zonder waarschuwing.
Waarbij de tweede ban gelijk een week was. Enkel en alleen omdat ze het uit wilden praten. Maar ook daar mocht geen woord van kritiek in doorklinken.
Enfin, we kunnen er een boekwerk van schrijven inmiddels. Is dit off topic hier trouwens? Of worden in deze groep ook andere dingen besproken, soort kletstopic zeg maar?
donderdag 7 oktober 2021 om 14:12
dat is wel wat ik zie, eenmaal bezit van de zaak is het 'einde vermaak' en willen ze allemaal weer fulltime werken en 'zo min mogelijk thuis zijn'MissPiglet schreef: ↑07-10-2021 08:46Pfff bij ons op het werk is een heuse babyboom gaande. Allemaal mannen die hun vrouw bezwangeren. Ik vraag me dan zo af hoe het bij die mannen thuis gaat. Ik heb bij de meesten het gevoel dat ze allemaal het liefst meer dan fullitme werken en thuis alles overlaten aan 'moeder de vrouw'.
Eigenlijk een beetje hetzelfde als bij het 'stiefmoeder-topic'.
zwager doet het, collega's doen het.
op naar.. de echtscheiding!
want 'hij doet zo weinig voor de kinderen en hij is nooit thuis...woohooo huilie huilie'
donderdag 7 oktober 2021 om 14:17
idem,AeonOfWinter schreef: ↑07-10-2021 10:37Relaxt? Vind ik niet.
Had daar in no-time mijn eerste ban te pakken. Hier ben ik in 11 jaar oid nog nóóit gebanned.![]()
had aangegeven dat ik een dosis nembutal thuis heb liggen voor het geval ik ziek mocht worden (kanker) en zelf een eind aan mijn leven wil maken mocht het ondragelijk zijn.
direct een ban. terwijl ik niet eens in ben gegaan op vragen van anderen 'waar koop je dat'
pfff. hoezo is dit niet bespreekbaar?
donderdag 7 oktober 2021 om 14:20
AeonOfWinter schreef: ↑07-10-2021 10:37Relaxt? Vind ik niet.
Had daar in no-time mijn eerste ban te pakken. Hier ben ik in 11 jaar oid nog nóóit gebanned.![]()
Precies dat ja. Ik ben totaal geen 'type' (voor zover dat bestaat) die bannen oploopt. En daar ineens wel. Heel vreemd.
donderdag 7 oktober 2021 om 14:23
ik wel. ben vroeger van school gestuurd met 'een te grote mond'
en bij klanten wordt ik vaak gezien als 'zwart/wit' man. maar wel iemand met een uitgesproken (en duidelijke!) mening over zaken. en dat is dan ook de reden dat ze mij weer inhuren voor projecten.
jaknikkers heb je niks aan in een organisatie, mensen met een eigen mening die de boel opschudden des te meer
donderdag 7 oktober 2021 om 14:23
dianaf schreef: ↑07-10-2021 11:03Ach, je weet toch. Je partner moet minimaal flink vreemd gaan, je slaan, een eikel en lelijk zijn, voor je er met goed fatsoen weg bij mag.
Mijn ex en ik hadden geen grote issues. Weinig ruzie, veel gemeen, maar toch matchte het niet meer. Ik heb wel te horen gekregen dat ik verwend was, want zo slecht was die relatie toch niet.![]()
Ik hoorde in mijn single-periode vaak van anderen dat ik niet zo kritisch moest zijn. Mijn standaard reactie was op den duur: 'Was jij dan niet kritisch toen je je man koos? Zal ie leuk vinden om te horen.''
donderdag 7 oktober 2021 om 14:26
Haha goeie
Ik heb vaak te horen gekregen dat er straks helemaal geen leuke mannen meer zijn. Je bent ook al in de 30...
Bizar omdat dat kennelijk betekent dat iedereen waarvan de partner de relatie beëindigd of zelf de relatie heeft beëindigd kennelijk niet leuk is.
Emboldened by the flame of ambition
donderdag 7 oktober 2021 om 14:35
O ja, ook al een paar keer gezegd, dat je de lat eigenlijk niet hoog genoeg kunt leggen. Want wat ik inleg qua kwaliteiten moet ik ook wel terug ontvangen. En dan dit retour krijgen:
Ik houd gewoon niet van limbodansen en ik ben nog geen eens op zoek!!!
Dat laatste is nog het raarste blijkbaar. Al (in mijn ogen pas!) een jaar vrijgezel en nog niet heftig op zoek.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 7 oktober 2021 om 14:35
Ik heb al 12 jaar dezelfde man. En we hebben ook al heel veel meegemaakt samen. Maar ik kan me echt wel voorstellen dat als de koek op is, ik/ wij dan de keuze zouden maken om de relatie te beëindigen. Zou wel heel erg zijn, want hij helpt me zo goed in het huishouden
En ik vraag me dan altijd af; hoe zien mensen die daar opmerkingen over maken het dan bij mensen die jong weduwe/weduwnaar zijn geworden? Moeten die dan ook maar zo snel mogelijk weer aan een nieuwe partner want anders blijf je alleen achter?
En hoi Rick, leuk je hier weer terug te zien!
En ik vraag me dan altijd af; hoe zien mensen die daar opmerkingen over maken het dan bij mensen die jong weduwe/weduwnaar zijn geworden? Moeten die dan ook maar zo snel mogelijk weer aan een nieuwe partner want anders blijf je alleen achter?
donderdag 7 oktober 2021 om 14:43
Dat soort dingen zijn nogal arbitrair, want aan de ene kant moet je van de omgeving zo snel mogelijk weer normaal gaan doen (dus niet rouwen, nieuwe partner, want je vorige had ook gewild dat je door gaat met je leven), maar als je lang met iemand samen bent geweest, moet je wel snel klaar zijn met rouwen, maar nog geen nieuwe partner, want je bent zo lang samen geweest, zo iemand vervang je toch niet zomaar!MissPiglet schreef: ↑07-10-2021 14:35Ik heb al 12 jaar dezelfde man. En we hebben ook al heel veel meegemaakt samen. Maar ik kan me echt wel voorstellen dat als de koek op is, ik/ wij dan de keuze zouden maken om de relatie te beëindigen. Zou wel heel erg zijn, want hij helpt me zo goed in het huishouden![]()
Zoiets.
donderdag 7 oktober 2021 om 17:47
haaaaaaai!
gisteren? hier? owwwwww lieeeeeeeeef!
donderdag 7 oktober 2021 om 17:50
Jaja
..ik ben louter hier dus ja hierrr
donderdag 7 oktober 2021 om 19:45
RickDalton schreef: ↑07-10-2021 14:17idem,
had aangegeven dat ik een dosis nembutal thuis heb liggen voor het geval ik ziek mocht worden (kanker) en zelf een eind aan mijn leven wil maken mocht het ondragelijk zijn.
direct een ban. terwijl ik niet eens in ben gegaan op vragen van anderen 'waar koop je dat'
pfff. hoezo is dit niet bespreekbaar?
Heel triest.
En wat mij betreft nog de grootste misser daar. Lang geleden op een forum hebben we met een aantal mensen iemand kunnen bewegen om niet de moed te laten zakken. Ze was ons na lange tijd en positieve vooruitgang heel dankbaar dat ze dat onderwerp op tafel had gegooid.
Die kans wordt mensen ontnomen bij ViaFora.
Maar je mag het daar wel hebben over de doodswens van anderen, dat dan weer wel.
donderdag 7 oktober 2021 om 20:17
RickDalton schreef: ↑07-10-2021 20:09Komende periode weer sinterklaascadeautjes kopen voor kinderen in arme gezinnen (doen we elk jaar voor een stichting hier in de stad)
ga voor 13 kinderen een grote zak klaarmaken met allemaal leuke dingen erin![]()
Oh, wat lief en leuk!