(lange)menstruatie na bevalling

31-10-2008 11:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

6 weken geleden ben ik bevallen van een dochter. Daarna nog 3 weken gevloeid, en na 5 dagen niet vloeien ongesteld geworden.

Tot zover alles normaal.

Alleen inmiddels zit ik al op dag 12, terwijl ik normaal 5 a 6 dagen ongesteld was. Het lijkt ook niet minder te worden.

Voordeel is wel dat ik geen krampen ofzoiets heb, maar toch wordt dit wel een beetje vervelend.

Zijn er meer vrouwen die dit probleem hadden?
Ff bellen met je gyn of verloskundige?
movamomba, op zich is het heel normaal dat de eerste 1-2 menstruaties na een bevalling zwaarder zijn dan je gewend bent. Maar 12 dagen is wel lang. Verlies je veel bloed of valt het mee?

Als het meevalt zou ik even tot na het weekend wachten en dan je huisarts bellen of als je contact met de gyn hebt de gyn.

Moet je binnenkort niet op nacontrole? Zoiets kan je namelijk ook aan de vlos vragen dan. Heel soms zie je dat er toch wat aan de hand is waardoor je kan blijven vloeien.

Je hebt verder geen andere klachten, geen koorts of buikpijn oid?

Als je toch echt heel veel bloed verliest zou ik liever voor het weekend even bellen. Ze kunnen met een echo zien of de baarmoeder mooi leeg is.

Succes
Ik zou even aan de vk vragen wat zij ervan vindt. Maargoed, toen ik weer ongesteld werd na mijn bevalling heeft het 3 maanden aangehouden dus het kan wel.
Als het te lang aanhoudt even bellen met de huisarts. Maar ik zou me niet te veel zorgen maken. Het kan ook gewoon zijn dat je toch nog bloed verliest van de bevalling zelf.

Ik heb 9 weken gevloeid na de bevalling (ja daar word je echt blij van) en daarna werd ik meteen ongesteld. 10 Weken na de bevalling was ik eindelijk eens vloei-vrij!

Succes!
hallo,

bedankt voor jullie snelle reacties.

ik ben in het ziekenhuis bevallen met medische indicatie, dus vk was al uit beeld, en heb 3 gyns gehad, dus daar heb ik niet echt iets mee. Dus heb inderdaad maar even de ha gebeld, zolang er geen buikpijn of koorts is wil hij het ook even aankijken, anders kan hij doorverwijzen voor de echo. Hij vond het wel al erg lang, maar wil het weekend nog even aankijken.

Lara en Jeunot: pfff!! en ik maak me al druk over 12 dagen... kan me een beetje voorstellen hoe vervelend jullie je hebben gevoeld!
Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje, misschien komt het bij jullie bekend voor?

Ik ben 10 weken teurg bevallen van een dochtertje. De eerste 3 weken gevloeid, maar niet echt erg. 6 weken na de bevalling kreeg ik mijn 1e menstruatie weer, deze duurde een dikke week, toen stopte het voor 2 dagen en daarna begon het weer tot nu... Kortom, ik vloei nu al 3 weken... Is dit normaal of vinden jullie ook dat ik beter even naar de gynaecoloog kan gaan ( ben daar onder controle geweest)?

Alvast bedankt!

Groetjes, Josje
Mijn eerste menstruatie na de bevalling duurde een maand! Huisarts vond het niet raar. Komt blijkbaar vaker voor. Daarna ging het ook gewoon weer goed. Je lichaam moet gewoon weer op gang komen na een bevalling!
Toen ik na zes maanden weer ongesteld werd, duurde het ook een week of twee. Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Daarna gewoon weer een paar dagen, as usual.
Wat ben je trouwens weer snel ongesteld geworden!!!
weet je wel zeker dat je ongsteld bent geworden? Na mijn laatste bevalling (ks) vloeiede ik dan een week wel, dan weer een week niet, dan weer twee weken, dan weer een tijdje niks and so on. Ik denk dus dat je nog gewoon aan het vloeien bent van na de bevalling. Wel goed om in de gaten te houden, want blijkbaar is het dan nog niet helemaal schoon daar binnen, maar omdat het eerst gestopt was kan het zijn dat het je baarmoeder niet helemaal zelfstandig lukt om schoon te worden.
Whatever, I do what I want

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven