de oudste is 4 en dan nog voor een tweede kindje gaan
zaterdag 6 juni 2009 om 23:07
Hoi allemaal, mijn oudste is 4 en een half en we hebben zojuist de knoop doorgehakt om gezellig voor een tweede te gaan.
Wie is er ook bezig om zwanger te worden en heeft al een wat ouder kind? Wat zijn jullie ervaringen, wil het lukken, mijn nod is 11 juni, spannend... kan haast niet wachten tot ik donderdag mag testen.... Grappig, dit is al weer zo'n tijdje geleden en het leeft nog net zo!!!
Wie is er ook bezig om zwanger te worden en heeft al een wat ouder kind? Wat zijn jullie ervaringen, wil het lukken, mijn nod is 11 juni, spannend... kan haast niet wachten tot ik donderdag mag testen.... Grappig, dit is al weer zo'n tijdje geleden en het leeft nog net zo!!!
zaterdag 6 juni 2009 om 23:36
Ik krijg een beetje medelijden met TO. Dit is haar 2e post op dit forum mensen, let's give her some slack.
Ik heb ook weinig met klussen voor je nod en je ei en zo. (Als ik dat lees krijg ik altijd spontaan trek in een uitsmijter.) Maar er zijn genoeg mensen die dat blijkbaar wel hebben. En ik vermoed dat TO mensen zoekt die ook "voor een 2e gaan" als de oudste uit de peutertijd is. Dus ik kan me het nut van dit topic wel voorstellen. Ben alleen bang voor TO dat dit topic niet van de grond zal komen, waarschijnlijk komen er eerst 3 pagina's met the usual onzin over nod en ei enzo zoals ik zelf al eerder heb gepost.
Ik heb ook weinig met klussen voor je nod en je ei en zo. (Als ik dat lees krijg ik altijd spontaan trek in een uitsmijter.) Maar er zijn genoeg mensen die dat blijkbaar wel hebben. En ik vermoed dat TO mensen zoekt die ook "voor een 2e gaan" als de oudste uit de peutertijd is. Dus ik kan me het nut van dit topic wel voorstellen. Ben alleen bang voor TO dat dit topic niet van de grond zal komen, waarschijnlijk komen er eerst 3 pagina's met the usual onzin over nod en ei enzo zoals ik zelf al eerder heb gepost.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
zaterdag 6 juni 2009 om 23:40
Ja, mild he! Ach, doe ik ook eens mild joh. Laatst ben ik nog eens in een ander topic flink uit mijn dak gegaan en dan ben ik voor een dag of wat al mijn frusties kwijt.
Serieus, TO is nieuw. Ik denk ook dat ze beter af is op reeds lopende topics over zwanger worden vanaf nu, maar goed, ze heeft nu eenmaal dit topic geopend. Laten we haar nu toch niet meteen wegjagen.
Serieus, TO is nieuw. Ik denk ook dat ze beter af is op reeds lopende topics over zwanger worden vanaf nu, maar goed, ze heeft nu eenmaal dit topic geopend. Laten we haar nu toch niet meteen wegjagen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

zaterdag 6 juni 2009 om 23:51
Ik zeg wel 'tegenwoordig', maar volgens mij is dat ook al behoorlijk lang aan de gang. Broer en ik scheelden 4.5 ('70 en '75) en de meeste kinderen op school scheelden veel minder met broertjes en zusjes. Maar goed, op het moment gaat het allemaal wel erg rap, heb ik het idee (of het valt me nu op omdat ik er nu meer middenin zit).

zondag 7 juni 2009 om 10:01
Als ik hier de reacties zo lees vrees ik dat ik ook het AMK kan verwachten eerdaags als ik beken dat er tussen de geboorte van mijn kinderen 5 1/2 jaar zat.
Het leuke was dat hij erg betrokken was bij de zwangerschap, ook wel eens mee ging naar de verloskundige en het eerste pakje (kleertje noemde hij het) voor zijn zusje heeft uitgekozen.
Hij was ook de eerste die hoorde dat ze geboren was, en dus ook dat het een meisje was want dat wisten we niet van te voren.
Nu is zoonlief bijna 16 en dochterlief net 10 geworden.
Aan een kant blijft het leuk aan de andere kant is het leeftijdsverschil wel eens ingewikkeld omdat de interesses behoorlijk uiteen lopen. Ik onderneem nu vaak dingen met 1 kind tegelijk, dan blijft het leuk!
TO, succes met "klussen" voor je "beeb"
Groetjes,
NannieB
Het leuke was dat hij erg betrokken was bij de zwangerschap, ook wel eens mee ging naar de verloskundige en het eerste pakje (kleertje noemde hij het) voor zijn zusje heeft uitgekozen.
Hij was ook de eerste die hoorde dat ze geboren was, en dus ook dat het een meisje was want dat wisten we niet van te voren.
Nu is zoonlief bijna 16 en dochterlief net 10 geworden.
Aan een kant blijft het leuk aan de andere kant is het leeftijdsverschil wel eens ingewikkeld omdat de interesses behoorlijk uiteen lopen. Ik onderneem nu vaak dingen met 1 kind tegelijk, dan blijft het leuk!
TO, succes met "klussen" voor je "beeb"
Groetjes,
NannieB
zondag 7 juni 2009 om 12:06
zondag 7 juni 2009 om 16:06
Dames, kunnen julle een parodietopic openen als je wil geinen.
Laat nieuwe forumsters met rust.
Dit topic ga ik opschonen.
Laat nieuwe forumsters met rust.
Dit topic ga ik opschonen.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 7 juni 2009 om 16:48
Ik ben 3 maanden geleden bevallen van de 3e. De eerste is nu bijna 5. Hij is heefl lief voor zijn zusje. Ook wel blij. We moeten wel blijven beandrukken dat hij fantastisch veel kan en zij nog niks. Dat hij groot is en ook altijd groter blijft dan zijn zusje. Maar hij is ook echt wel heel lief voor haar. Erg leuk om te zien.
Hij is wel een week of 6 redelijk monsterlijk geweest. Logisch ook. Hij is 4,5 jaar de enige koning op zijn troon geweest. Dat moet hij nu delen en dat is dan even moeilijk natuurlijk.
Maar verder gaat het nu erg goed. En dat zal ook wel zo blijven. Het duurt natuurlijk nog een tijdje coordat ze met elkaar spelen en dat zit daar natuurlijk een heel groot niveau verschil in. Ik scheelde 5 en 7 jaar met mijn zusjes. En toch hebben we wat afgespeeld. En het fijnste voor de oudste is dat hij opgroeit in een gezin waarin hij niet het enige kind is. Vind ik tenminste fijn.
Hij is wel een week of 6 redelijk monsterlijk geweest. Logisch ook. Hij is 4,5 jaar de enige koning op zijn troon geweest. Dat moet hij nu delen en dat is dan even moeilijk natuurlijk.
Maar verder gaat het nu erg goed. En dat zal ook wel zo blijven. Het duurt natuurlijk nog een tijdje coordat ze met elkaar spelen en dat zit daar natuurlijk een heel groot niveau verschil in. Ik scheelde 5 en 7 jaar met mijn zusjes. En toch hebben we wat afgespeeld. En het fijnste voor de oudste is dat hij opgroeit in een gezin waarin hij niet het enige kind is. Vind ik tenminste fijn.
zondag 7 juni 2009 om 20:28
Hoi Flurry. Ik heb een dochter van bijna twee en ik weet niet of ik nog een tweede wil. En als ik wel een tweede zou willen zou ik er, net als jij, pas over ruim een jaar aan willen beginnen. Mag ik vragen waarom jullie nu voor een tweede gaan? Overwoog jij ook om het bij een kind te houden? En wat geeft dan nu de doorslag? Ik ben gewoon benieuwd hoor, als je niet wilt antwoorden dan snap ik dat.
zondag 7 juni 2009 om 20:37
hallo flurry. Hier 3 kinderen en in juli ga ik bevallen van nummer 4. Tussen 1 en 2 zit 2 en een half jaar, tussen 2 en 3 zit bijna 4 jaar (en dus ruim 6 tussen 1 en 3). de oudste jongens zijn geweldig lief voor hun kleine broertje en zorgen heel goed voor hem. klimmen achter hem aan de trap op (hij is nu 14 maanden), doen gek zodat ie gaat lachen. alleen maar leuk! de zwangerschap (ook nu weer) maken ze heel bewust mee, dat is ook heel gezellig!
Ik scheel zelf 5 en een half jaar met mijn zusje. vroeger niet zoveel samen gedaan, nu maakt het niets meer uit en ben ik gewoon heel blij dat ik een zus heb.
dus: veel plezier, hoop dat het snel lukt en laat de kindertjes van elkaar genieten!
Ik scheel zelf 5 en een half jaar met mijn zusje. vroeger niet zoveel samen gedaan, nu maakt het niets meer uit en ben ik gewoon heel blij dat ik een zus heb.
dus: veel plezier, hoop dat het snel lukt en laat de kindertjes van elkaar genieten!
zondag 7 juni 2009 om 21:25
Zoals Dorinde idd zegt, heeft elke keuze qua 'plannen' (als het uberhaupt kan plannen, lijkt mij eerder een illusie omdat je nooit precies weer wanneer en of t gaat lukken..) heeft voor en nadelen.
Mijn kids schelen 3,5 jaar (2004 en 2008). Ik heb zelf altijd gezegd dat ik graag wou dat de 1e zindelijk was voordat de 2e ter wereld zou komen, haha!
Vier jaar er tussen lijkt mij mooi, no problem
Mijn kids schelen 3,5 jaar (2004 en 2008). Ik heb zelf altijd gezegd dat ik graag wou dat de 1e zindelijk was voordat de 2e ter wereld zou komen, haha!
Vier jaar er tussen lijkt mij mooi, no problem