Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Ja, Goldie, ook een ander autootje. Het is uiteindelijk de Peugeot 206+ geworden. We waren eerst aan het kijken naar een tweedehands, maar het is dus toch een nieuwe geworden. En omdat hij in de showroom stond, konden we hem al na 2 weken ophalen, we moesten alleen de sloopregeling nog even afwachten. Het is een hele mooie blauwe!

En succes vandaag met de verjaardag van je vader, ik ga voor je duimen dat alles enorm meevalt.
Vandaag een verschrikkelijke offday gehad, afgesloten met een feestje en dat was wel leuk.

Nu staat de afwas nog op me te wachten en de krant met konijnenkeutels. Dat was mijn deel van het huis opruimen vandaag.
Mogu...leuk weekend gehad?

Oldtimerdag viel erg tegen,er stonden 10 auto's en wat oude tractoren,verder hoop rommel door het hele dorp verspreid.

Wel nog even in het zonnetje op het terras gezeten,genieten hoor!!

Ik moest vandaag naar tandarts maar die bellen net af.....ships moet ik er nog langer tegenaan hikken..

Lijstje vandaag:

wassen,strijken,vouwen

beneden stofzuigen

keuken opruimen(waarom legt iedereen zn zooi daar weg)

grote sporttas zoeken(kampen beginnen)

inschrijven avond4daagse(duimen voor goed weer)

boodschappen doen

koken

and last but not least..bonnetje jurk zoeken!!

Gl..hoop dat t meegevallen is gister?

Zoeb..hoe is het nu met man?en moest je vandaag voor jezelf naar zh?duim voor jullie dat alles voorspoedig gaat,zodat het echte aftellen steeds dichterbij komt..

Mamzelle...nog ziekjes??

Nu als de wiedeweerga aan de slag...

Liefs Coebergh
We zijn in ieder geval het weekend gelukkig rustig doorgekomen.

Gisteren nog wel een bloeding maar niet zo erg als de eerste. ik snap wel dat manlief niet graag naar de eerste hulp gaat. Het duurt allemaal erg lang daar en hij kan er niet lekker zitten of liggen. Hij is erg moe en houdt dat niet vol. De vorige keer heb ik ook om een bed gevraagd. En gekregen, maar hij gaat liever niet.

Straks mijn afspraak bij de chirurg. Ben benieuwd wat hij zegt over de bobbel in mijn borst die er nog steeds zit.

Er zal dus vandaag weinig gebezemd worden, maar ach, 'k heb in het weekend nog alles gedaan. dus het hoeft niet. Vanmiddag moet ik dan mijn werk bellen. Het was heerlijk even geen druk van de Arbo-arts. Dat heeft me wel goed gedaan. Ik ben tot rust gekomen.
FF een hele dikke voor Zoeb

En natuurlijk de grouphug

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Moggû,

Gelukkig Zoeb dat jullie weekend rustig was. Succes straks bij de chirurg!

Moeten er spannende dingen gedaan worden bij de tandarts Coebergh?

Mijn weekend was super, maar wel met veel drank en te veel hapjes.

Het resultaat was ook + 3 kilo vanochtend.

Lijst van vandaag,

- Werken.

- Niet snoepen.

- Water drinken.

- Koken.

- Laatste troepjes van de vakantie opruimen.

- Nieuw trainingsschema maken.

- Hardlopen of wandelen.

- Strijken.

Vandaag gaan we weer werken, vakantie zit er echt weer op.

Mooie dag om het lijnen weer op te pakken.

Fijne dag iedereen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Succes bij de chirurg Zoeb!

Mijn weekend was ook fout wat kilo's betreft Nikki, maar ik ga er vandaag gewoon weer tegenaan.

Mamz, voel je je al een beetje beter?

*doet mee met de grouphug

Tot do:

Stofzuigen, beneden en boven

Alles in de woonkamer met natte doek afnemen

Studeerkamer en slaapkamers ook (wat bezielde me toch om zo'n kast van een huis te willen hebben... )

Overhemden strijken

Was afhalen, opvouwen en wegruimen

Boodschappen!
anoniem_7250 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 14:57
Reden: wegstrepen
% gewijzigd
Ow, gister viel dus mee. Was een beetje raar, daar weer 'gewoon' te zitten doen, maar er is geen onvertogen woord gevallen.

We gingen op tijd weer weg dus nog even de stad ingewandeld om naar de dweilorkestjes te kijken en te luisteren. Leuk!

Is het al bijna carnaval???

Edit: Fuss, hoe staat het met jullie huizenjacht?
Fijn Gold dat het meegevallen is. Dat zul je altijd zien. Zie je er tegenop, gaat het goed.

Ben net terug van het ziekenhuis.

De bobbel in mijn borst is een flinke bloeduitstorting van de biopties. Dat moet wel gecontroleerd blijven worden dus over zes weken terug. Hij heeft het opgemeten en die moet dus wel minder worden. En als ik het niet vertrouw eerder bellen en niet mee blijven lopen. De chirurg was super. Heeft excuses aangeboden.Er blijkt toch nog extra onderzoek plaats gevonden te hebben op de biopten. Dat doen ze door middel van verkleuringen. Hij vond het heel vervelend dat ik toch die diagnose had gekregen en daardoor een paar moeilijke weken achter de rug had. De vraag of je het dan wel of niet moet zeggen zal altijd moeilijk blijven. Ik heb de foto's gezien en je ziet toch duidelijk die twee plekken zitten. Kan me wel voorstellen dat hierdoor de alarmbellen zijn gaan rinkelen.

Maar hij vond dat ik er goed uit zag De rust van geen werk en geen Arbo-arts heeft me goed gedaan. En ik moest vooral nog even rustig aan doen.

a.s. Woensdag wordt ik al geopereerd. Dan wordt het bobbeltje onder mijn oksel weggehaald. Dat is snel. Ze hebben er spoed achter gezet. Krijg nog te horen hoe laat. Het wordt dan ook nog onderzocht maar ik hoefde me er geen zorgen over te maken. Fijn dat alles achter de rug is en uitgesproken. De chirurg had alle tijd.
Fijn Zoeb!

!

En woensdag al geopereerd!, da's snel! Gaat om een dagopname neem ik aan?

Ik heb echt al veel gedaan in huis!

Ik kwam met mijn natte doek de studeerkamer in om de bureaus stofvrij te maken en ik ergerde me opeens enorm aan alle papierzooi die er op mijn bureau was verzameld.

Sinds ik een laptop heb zit eik er eigenlijk nooit meer, maar de troep blijft maar komen.

De prullebak erbij gezet en gaan scheuren.

Zo,dat ruimde lekker op!

Zometeen kleintje terug naar school brengen en meteen maar door kachelen naar de winkel om boodschappen.

Allis?
Een grote pan draadjesvlees staat te pruttelen. Ik voorspel weer veel te veel, maar oh zo lekker eten straks..

Als compensatie heb ik, ondanks auto voor de deur, kleintje met de fiets van school gehaald. Achterop, dus flink door moeten trappen

Verder doe ik niks meer.

Ik ben moe.

Oh Gold lekker. Als je over hebt

't Is geen dagopname. Ik wordt 's middags geopereerd en als alles goed gaat mag ik meteen weer naar huis. Fijn dat alles nu snel gaat.
Da's mooi Zoeb, zo'n goed gesprek! En fijn ook dat het niets is. Die kleuringen kosten gewoon tijd, helaas. Succes woensdag iig! Krijg je een roesje of een plaatselijke verdoving?

Lekker Goldie, draadjesvlees! hier staat een zelfgemaakte quiche op ons te wachten Fijn ook dat zondag mee viel

Nikki, 3kg van een weekend is vooral vocht hoor, maar he klinkt wel erg gezellig

Ik heb net de tafel al leeggeruimd. Nu zou ik eigenlijk even kunnen stofzuigen maar heb net besloten dat niet te doen. De rem gaat er hier even heel hard op, moet even goed op mezelf passen.

Vanavond nog wel toetsen nakijken. Blegh.

Hihi, de goudvis heeft zijn dolle 5 minuten, die is al een malloot aan het zwemmen!
Jazekers fijn Zoeb!

Snel achter je laten, die toestand!

Ehh..ik ben bang dat er niks over is Zoeb...Sorry

Kleintje wilde perse iets bakken, dus er staan browies in de oven. Dat, in combinatie met de geur van het vlees...

Mèn, het ruikt hier lekker!!!!
Oeh quiche, is ook lekker!

Wat zit er allemaal in Fuss?
Ik zit in een eet-hype geloof ik
Bladerdeeg, eieren, kookroom (light ), zakje italiaanse groentemix, en verder weet ik het even niet, Lief zit te bellen en die had het gemaakt

Morgen asperges
Fijn Zoeberdepoep!

Hier een relaxed dagje. Vrij, want aanstaande zaterdag werken. Dus ff naar het detacheringsbureau, vanmiddag releaxed film gekeken (Jerry Maguire, altijd leuk) Net gegeten (karbo's + salades die over waren van de bbq), beetje was weggeruimd, nu uitbuiken met koffie, straks het luie zweet eruit sporten.

Had ik al gezegd dat ik gisterochtend 1 uur en 15 min. heb gehold op de band?
Vandaag heb ik de uitslag van de combinatie test gekregen.

Hoewel de nekplooimeting goed was is er toch een verhoogd risico. We moeten nu gaan beslissen of we verder onderzoek willen laten doen (met een kleine kans op een miskraam) of dat we het risico gaan nemen...

Kut.
Oh, he bah MissM. Da's toch niet wat je wilt horen en dat je nu een beslissing moet maken. Waar hebben jullie een verhoogde kans op nu?

Lekker bezig Pips

* gaat weer verder nakijken *
Och jee Missm toch
Nee Miss M. Wat een vreselijke beslissing die jullie moeten nemen. Als de nekplooi goed was, waar willen ze dan verder naar zoeken? Heel veel sterkte.
MissM, ik vraag me hetzelfde af als Zoebie.

Wat voor verhoogd risico?

Lekker gegeten. Te lekker

Nu eet ik vandaag niks meer!

Dat klinkt niet verkeerd Fuss.

Ik gebruik ook altijd van die kookroom light.

Alle beetjes hellepen niewaar?
De combinatie test is een kansberekening voor Down.

Ze doen dan een nekplooimeting (die was goed), bloedonderzoek (dat was afwijkend) en kijken naar je leeftijd. De combinatie van die drie geeft een kans.

Bij ons 1:150

Precies wat bij mijn leeftijd hoort, maar dit geldt als verhoogd risico.

De kans op een miskraam bij vervolgonderzoek is 1:300

Ik heb geen idee wat we moeten doen.
Poeh, lastig hoor. Zou het jullie iets uitmaken als je kindje evt Down heeft? Want als dat niet zo is, waarom zou je dan een extra test doen. Mocht je het wel uitmaken, dan is het het overwegen waard.

Moeilijk hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven