Show hier je fotografisch talent!

18-08-2007 21:17 3687 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Het is de bedoeling dat je hier je eigengemaakte foto's kunt showen voor evt. feedback of gewoon omdat je ze zo mooi vindt. Het mogen vakantiefoto's zijn of meer professioneel werk, iedereen is welkom!!

Ik zal beginnen!

Ik heb een jaar in Málaga gewoond en bij het afscheid van mn stage heeft de baas mn een goede camera gegeven (een Olympus SP550 uz).
Wijnands, ik had misschien een smiley achter mijn 'ruk' moeten zetten. Ik heb absoluut geen moeite met je commentaar hoor, ik vind het juist wel duidelijk en verfrissend.

Ik zie inderdaad wel dat ik de laatste tijd steeds vaker hits heb van zoekmachines. Misschien heeft het ook gewoon wat tijd nodig. Zo lang zit ik nog niet op Flickr. En dan nog, what the heck hoeveel mensen ernaar kijken.
quote:panienka schreef op 07 juni 2009 @ 11:21:

jullie vinden dus dat opschoef-flut-ding wel OK? Nou, misschien hou ik 'm dan toch wel Ik zal wel eens op zoek gaan naar nog meer onderwerpen hier in huis die te fotograferen zijn!

Wijnands, heb je ook resultaten van je kleine vent met grote lens?

quote:

Macro resultaten zijn best ok. Post 's een foto dat men ook kan zien welke het is?

trouwens, iets waar ik me best wel aan kan ergeren de laatste tijd: op een ander forum waar ik kom, heeft iemand net de 450D gekocht. Die foto's zijn zoveel beter, etc, etc (zagen er in mijn ogen uit als leuke fotootjes die gemaakt waren met een compact camera, niet specifiek D-SRL) en kwalitatief kan je daar beter mee schieten... maar, de huidige lens (kitlens) is helemaal niks dus er moet eerst een goede lens op komen voordat ze er goed mee kan gaan fotograferen.... Snap ik dat niet? Wat is er nou mis met de kitlens, behalve het zoombereik? Het meerendeel van mijn foto's is gemaakt met de kitlens en over het algemeen is er niks mis mee. Ik vind het zo jammer dat mensen menen dat de camera degene is die de foto's maakt en de composities samenstelt!

Het is echt een frustratiemoment van mij, hahahaha

Op internet fora kom je over het algemeen toch mensen tegen met wat meer intresse voor techniek. Dat zijn de mensen die meer belangstelling hebben voor spullen. Zie je ook bij het verschil tussen mannen en vrouwen. De meeste vrouwen interesseert het weinig wat voor cameraspul ze hebben zolang het maar werkt.

Kitlenzen... tja... canon's eerste 18-55 schijnt niet zo goed te zijn als het huidige model. Verder.. het bereik ligt lang niet iedereen. Dat vind ik bij nikon beter geregeld. Onder de 200 euro kun je daar kiezen uit 18-55, 18-70 en 18-105. Canon heeft daar eigenlijk alleen maar de 18-55.

Zelf koop ik pas wat nieuws als ik tegen de beperkingen van m'n huidige uitrusting aanloop. Dat is momenteel voornamelijk bij de telelens het geval.

Anyway... foto. Dit was lastig, waar stel je nou op scherp? Links parallel aan de steel zie je een rups die al ingesponnen is.

Poezewoes...Geweldige foto! Apart lieveheersbeestje! Ook mooi genomen van deze kant, als je het van bovenaf zou hebben gedaan zou het hele effect weg zijn geweest!

Some...Mooie foto, ik vind het zelf ook altijd geweldig om gebouwen van de onderkant te fotograferen. Laatst ook bij de eifeltoren gedaan. Heb ook eentje van een speciale kerk, alleen wel met mijn gewone digitale camera.

Wijn...ik had deze foto al gezien op flickr. Mooie foto, ik had alleen misschien geprobeerd om op het web scherp te stellen!

Ik heb ook zo'n zin weer om te fotograferen, alleen niet echt tijd. Misschien woensdag einde van de middag als het niet met bakken uit de hemel komt!
Plu mee, gewoon gaan. Dit, excuseer de border, was in de stromende regen dat 't gewoon langs m'n lens liep.

quote:winkelmandje schreef op 08 juni 2009 @ 21:29:

Poezewoes...Geweldige foto! Apart lieveheersbeestje! Ook mooi genomen van deze kant, als je het van bovenaf zou hebben gedaan zou het hele effect weg zijn geweest!

Nou, ik had er nog een... van bovenaf dus en die vind ik ook wel gaaf!

Heb vandaag ook nog wat geklungeld met rozen. Uitsnede, belichtingscorrectie, etc etc :

oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:wijnands schreef op 08 juni 2009 @ 20:34:

[...]

@poezewoes: Lieveheersbeest larve als ik het goed heb. Netjes, scherp, lekkere kleuren.

En dat voor een brigde camera...
Poezewoes, nooit geweten dat een lieveheersbeestje zulke enge weerhaken had...., ga die beestjes gelijk anders bekijken :-)

Jeetje, ik ga echt blozen van de complimenten hier op mijn plafondfoto.

Als je van kerken en oude stadsgezichten houdt, moet je echt Mechelen eens bezoeken, een ontzettende mooie stad en heel erg fotogeniek.

Zelf vind ik het ook niet zo belangrijk hoe vaak een foto gezien is op Flickr, ik heb inderdaad liever "comments" of een mailtje als reactie op een foto. Dus met tags of zo houd ik me helemaal niet bezig. Het is juist een meerwaarde (vind ik) van Flickr dat mensen je wijzen op hoe iets beter zou kunnen (gebeurd hier overigens ook), daar let ik dan dus extra op, net wat hier ook al door een aantal geschreven is;

- iets ruimer nemen, je kunt altijd bijsnijden

- let op je horizon, leeglopen van rivieren, rechte horizon

- uitsnijden of wegwerken (het liefst in de gaten houden als je een foto neemt) van "onvolkomenheden"

- scherpte, compositie

- iso (net mee begonnen)

- sluitertijd ( ook net mee begonnen)

Als ik voor mezelf spreek, ik heb al heel veel geleerd hier en op Flickr, dat komt misschien niet altijd naar voren in mijn foto's of commentaren.... nog iets te onzeker van mezelf

Wijnands, je idee van deze foto was misschien niet wat ik erin zie. Ik vind met name het web heel erg mooi, de glinstering, het uv daarin, zo zie je maar weer dat iedereen anders naar een foto kijkt :-)
quote:wijnands schreef op 08 juni 2009 @ 20:34:

[...]

Ruk heeft er echt geen bal mee te maken (waarmee ik niet wil zeggen dat jouw foto's ruk zijn). Taggen wel, verder in wat groepen zetten en wachten.

Sommige zoekmachine's indexeren je foto's (moet je wel aanzetten geloof ik) en die letten meer op de titel dan op de tag.

Dat taggen heb ik nog niet helemaal door denk ik. Als je een foto plaatst op Flickr, dan kun je taggen bovenaan de foto en onderaan de foto vraagt hij nog een keer om tags. Wat is het verschil?

Ik ben nu ook begonnen met groepen, maar je moet je vaak inschrijven voor de groep om iets te mogen plaatsen en dan word ik wel wat onzeker of mijn foto's goed genoeg zijn, en of ik er genoeg heb, om in een groep mee te mogen doen.
quote:wijnands schreef op 08 juni 2009 @ 20:47:

Anyway... foto. Dit was lastig, waar stel je nou op scherp? Links parallel aan de steel zie je een rups die al ingesponnen is.

[afbeelding]Ik had je foto al gezien op Flickr en was er over aan het denken. Ik vind hem mooi, maar ik was ook een beetje zoekende wat ik nu liever scherp had gezien. Ik denk dan toch de rups die nog bezig is met spinnen. Nu is hij scherp op de bladrand en laat hij alle activiteit is het onscherpe. Wat ook wel weer zijn charme heeft.....
quote:Etosha schreef op 08 juni 2009 @ 13:00:

[...]44 maar hoor. En dat is dan mijn record. Ik vraag me af hoe jullie het voor elkaar krijgen om foto's zo enorm onder de aandacht te brengen? Tag ik verkeerd, zet ik ze in de verkeerde groepen of zijn mijn foto's gewoon ehm heuh, ruk?

Jouw foto's zijn meer dan goed genoeg. Meer views kun je idd krijgen door ze aan veel meer Groups toe te voegen, en door veel meer tags erbij te zetten. Bloggers zoeken vaak op flickr via woorden/begrippen/namen. Je kunt nog zo'n leuke foto maken, als niemand hem kan vinden....is ook zonde.

Google "pakt" ook flickr foto's, maar vooral op de titel die er boven staat zo lijkt het.

Aangezien fotografie een kunstvorm is, denk ik dat vrijwel iedereen het leuk vindt als zijn of haar werk veel wordt gezien. Aanklikken = interesse, nieuwsgierigheid of waardering.

Dus mensen die beweren dat het ze echt heulemaal niks uitmaakt of hun werk nou 10 of 1000 keer wordt gezien.......tuuuuurlijk
quote:sometimes schreef op 08 juni 2009 @ 18:05:

Brrr... wat een engerd! Mooie kleuren, ik vind het ook leuk dat dit beestje langzaam vervaagd naar achteren.

Nog eentje van het afgelopen weekend, de "hemel" van de Sint-Rombout kerk in Mechelen.

[afbeelding]

Heel aparte kleur, symmetrisch, maar zoals gezegd je ogen kunnen niet goed focussen oid, beetje een hoofdpijn effect

(Dat schijn je automatisch te krijgen bij bepaalde soorten foto's, ik heb er ook zo één in mijn photostream staan, kan ik ook niet normaal naar kijken).
quote:Poezewoes schreef op 08 juni 2009 @ 22:40:

[...]

Nou, ik had er nog een... van bovenaf dus en die vind ik ook wel gaaf!

[afbeelding]

Heb vandaag ook nog wat geklungeld met rozen. Uitsnede, belichtingscorrectie, etc etc :

[afbeelding]

Die roos is knap, heel zuiver, rustig en scherp. Mooie kleur ook.

wat is dit eigenlijk voor beest? heb m gefotografeerd met mn canon eos 350d in italie, vlakbij het gardameer.
quote:Poezewoes schreef op 08 juni 2009 @ 22:48:

[...]

Dat taggen heb ik nog niet helemaal door denk ik. Als je een foto plaatst op Flickr, dan kun je taggen bovenaan de foto en onderaan de foto vraagt hij nog een keer om tags. Wat is het verschil?

Ik ben nu ook begonnen met groepen, maar je moet je vaak inschrijven voor de groep om iets te mogen plaatsen en dan word ik wel wat onzeker of mijn foto's goed genoeg zijn, en of ik er genoeg heb, om in een groep mee te mogen doen.

Ik denk dat die tags boven en onder wanneer je een neiuwe foto upload in hetzelfde rijtje tags terechtkomen = rechts naast je foto.

Google zoekt niet in tags vermoed ik. Ik voeg veel tags toe, puur voor mensen die binnen flickr zoeken.

(Ik stel 't ook erg op prijs als mensen duidelijke en slimme tags toevoegen omdat ik regelmatig afbeeldingen voor mijn 2 Groups zoek. En dan kan ik ze veel makkelijker vinden uiteraard, en zo'n geautomatiseerd verzoekje onder hun foto plaatsen, daar hoeven ze dan alleen op te klikken en hun plaatje is toegevoegd aan de Group).).
Hoi!

Zo voor het slapengaan nog wat Barcelona foto's van december vorig jaar.

Ik moet nog veel oefenen denk ik, zeker mijn mijn nieuwe camera straks, maar ik lees hier mee en leer er ook zo veel van!

Poezewoes......inderdaad, had niet verwacht dat de stekels zo zichtbaar zouden blijven!
Mijn favoriete topic hier op Viva! Na lang meekijken, ga ik toch maar eens zelf een poging wagen.

Sinds een half jaartje ben ik mij gaan meer gaan verdiepen in fotografie. Ben nu zelf veel aan het 'klungelen', maar zou heel graag kritieken krijgen om zo scherper te worden en betere foto's te maken. Een aantal recente kiekjes:

http://www.flickr.com/photos/35511067@N05/3608105665/

http://www.flickr.com/photos/35511067@N05/3564524016/

http://www.flickr.com/photos/35511067@N05/3505731928/

http://www.flickr.com/photos/35511067@N05/3395913713/

Ben benieuwd!
Ai, dat gaat niet goed... ik ga even kijken hoe ik ze kan plakken...
quote:Vlienelien schreef op 08 juni 2009 @ 23:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

wat is dit eigenlijk voor beest? heb m gefotografeerd met mn canon eos 350d in italie, vlakbij het gardameer.Lijkt me een soort van vlindertje. Kan hem niet goed zien. Misschien kun je hem op een vlinderforum plaatsen en weten ze daar wat het is?
quote:Poezewoes schreef op 08 juni 2009 @ 23:46:

[...]

Lijkt me een soort van vlindertje. Kan hem niet goed zien. Misschien kun je hem op een vlinderforum plaatsen en weten ze daar wat het is?

dat is een goeie.

wil nu na bijna ene jaar toch wel weten wat het is. het vliegt als een kolibrie, zuigt als n vlindertje en heeft n staart als een zwerfvogel :P
Misschien is het een grote nachtvlinder, een mot? Hij heeft een klein roltongetje en voelsprietjes dus het lijkt me wel iets in die geest.

Quattro, dank voor je tips. Ik ga er later nog eens goed naar kijken op Flickr, want ik vind views wel leuk.

Vinyl, ik vind je foto's mooi! Ik hou van de aparte gezichtspunten die je hebt gebruikt.

Voor mij beginnen langzaam de zenuwen. Over tweeënhalve week ga ik de bruiloft van een goede vriendin fotograferen, als enige fotograaf gedurende de dag... ze stelt geen al te hoge eisen, maar ik zelf wel en dus zit ik mezelf stiekem gek te maken. Iemand nog tips?
quote:Vinyl schreef op 08 juni 2009 @ 23:38:

Hoi!

Zo voor het slapengaan nog wat Barcelona foto's van december vorig jaar.

Ik moet nog veel oefenen denk ik, zeker mijn mijn nieuwe camera straks, maar ik lees hier mee en leer er ook zo veel van!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Vinyl, je slingert me zo terug naar Barcelona! Ow, ik wil er weer heen!
Dankje!

En jee.. kan me voorstellen dat je het spannend vindt... Zeker als je de enige bent...

Uitrustingtechnisch zou ik iig zorgen voor voldoende batterijen, geheugenkaartjes en desnoods een 2e camera voor als deze de geest geeft?

Qua creatie zou ik inspiratie opdoen bij anderen denk ik. Ik was pas op een bruiloft waar deze fotograaf was en ik vond hem verrassend! www.fotograaf.nl

Oh, hij was ook heel leuk en los met de mensen, daarom kreeg hij in de groepsfoto's álles voor elkaar!
Kan iemand mij vertellen hoe ik de foto plak in plaats van een linkje? Alvast bedankt :-)
Ja, mooie stad he Poez? Ik wil ook nog een keer terug, maar dan zomers, het was nu bar koud en zoals je kunt zien aan de beelden had het net geregend (wat op zich wel een apart effect geeft!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven