Lang glad haar. Hoe dan?
vrijdag 14 januari 2022 om 07:53
Om gelijk met de deur in huis te vallen: hoe zorg ik ervoor dat mijn haar net zo mooi en glad is als het haar van de mensen op tv?
Ik heb best mooi en dik haar tot voorbij mijn schouders. Ik erger me er alleen aan dat het best pluizig is. Een kapper heeft het zelfs wat kroezig genoemd. Ik vergelijk het wel eens met dat van Hermione (van Harry Potter) in de eerste films. Terwijl ze in de latere films 'opeens' mooi glad haar had!
Nu is het niet echt zo erg als dat, maar zo krijg je een idee.
En iedereen in series of films heeft zulk mooi golvend haar. Wat is daar nu het geheim van??
Ik snap dat ze allemaal professionals hebben die hun haar mooi maken, maar ik zou zo graag willen weten hoe dat dan gaat.
Ik heb best mooi en dik haar tot voorbij mijn schouders. Ik erger me er alleen aan dat het best pluizig is. Een kapper heeft het zelfs wat kroezig genoemd. Ik vergelijk het wel eens met dat van Hermione (van Harry Potter) in de eerste films. Terwijl ze in de latere films 'opeens' mooi glad haar had!
Nu is het niet echt zo erg als dat, maar zo krijg je een idee.
En iedereen in series of films heeft zulk mooi golvend haar. Wat is daar nu het geheim van??
Ik snap dat ze allemaal professionals hebben die hun haar mooi maken, maar ik zou zo graag willen weten hoe dat dan gaat.
vrijdag 14 januari 2022 om 07:57
vrijdag 14 januari 2022 om 08:05
Een stijlborstel gebruiken. Ik heb er eentje van de Hema. Is een soort borstel die heet wordt. Dus zoals een stijltang maar dan kun je dat doen door gewoon te borstelen (ik draai de borstel dan een slag met door mijn haren halen waardoor er een onderaan een zachte flip zit).
Ook kun je een roterende föhnborstel gebruiken. Grotendeels je haren aan de lucht laten drogen of met gewone föhn voor 90% droog maken. Daarna met roterende föhnborstel.
https://www.hema.nl/mooi-gezond/persoon ... lsrc=aw.ds
https://www.bol.com/nl/p/babyliss-hydro ... androidapp
Ook kun je een roterende föhnborstel gebruiken. Grotendeels je haren aan de lucht laten drogen of met gewone föhn voor 90% droog maken. Daarna met roterende föhnborstel.
https://www.hema.nl/mooi-gezond/persoon ... lsrc=aw.ds
https://www.bol.com/nl/p/babyliss-hydro ... androidapp
vrijdag 14 januari 2022 om 08:41
Dat komt misschien wel omdat je krullen hebt. Dan zou de curly girl methode je kunnen helpen.
Ik heb hetzelfde soort haar gok ik. Het is niet echt stijl en gauw pluizig. Als kind had ik inderdaad het Hermelien haar.. Maar niet echt zoveel golven als zij heeft.
Mijn techniek is; veel haarmaskers en als verzorging Argan olie. Ik gebruik geen serums. Ik was het maar 1 keer per week. Géén drogisterij verf uit een pakje. Alleen kappersverf!
Mijn haar is in hele gezonde conditie nu waardoor het sowieso gladder en zachter is. Ik maak het stijl, of ik maar grove krullen met een dikkere krultang.
Ik heb ook een roterende föhn.
Met de cg methode zou ik denk ik vrij veel krullen kunnen krijgen. Ik ben niet echt een fan van natuurlijke krullen of teveel krullen bij mezelf. Ik vind tv haar inderdaad mooi haha.
Ik ben half Nederlands en half Braziliaans dus ik denk dat dat ook een reden is dat mijn haar een andere structuur heeft.
Ik heb hetzelfde soort haar gok ik. Het is niet echt stijl en gauw pluizig. Als kind had ik inderdaad het Hermelien haar.. Maar niet echt zoveel golven als zij heeft.
Mijn techniek is; veel haarmaskers en als verzorging Argan olie. Ik gebruik geen serums. Ik was het maar 1 keer per week. Géén drogisterij verf uit een pakje. Alleen kappersverf!
Mijn haar is in hele gezonde conditie nu waardoor het sowieso gladder en zachter is. Ik maak het stijl, of ik maar grove krullen met een dikkere krultang.
Ik heb ook een roterende föhn.
Met de cg methode zou ik denk ik vrij veel krullen kunnen krijgen. Ik ben niet echt een fan van natuurlijke krullen of teveel krullen bij mezelf. Ik vind tv haar inderdaad mooi haha.
Ik ben half Nederlands en half Braziliaans dus ik denk dat dat ook een reden is dat mijn haar een andere structuur heeft.
vrijdag 14 januari 2022 om 08:44
vrijdag 14 januari 2022 om 09:06
Ik heb van mezelf heel glad en stijl haar en 1 van mijn dochters ook. Hun vader heeft pijpenkrullen. De andere twee dochters hebben verre van pijpenkrullen maar wel wat slag en gewoon niet echt mijn stijle haar. Bij hen pluist het ook wat meer en doen ze het met de stijltang.
Bij mij en dochter gewoon echt niet nodig, ik doe alleen de onderkant met een föhnborstel zodat het iets naar binnen valt. Denk dus zelf dat het genetisch is.
Mijn haar is trouwens wel enorm opgeknapt door het gebruik van een shampoobar. Het glanst nu veel meer.
Bij mij en dochter gewoon echt niet nodig, ik doe alleen de onderkant met een föhnborstel zodat het iets naar binnen valt. Denk dus zelf dat het genetisch is.
Mijn haar is trouwens wel enorm opgeknapt door het gebruik van een shampoobar. Het glanst nu veel meer.
vrijdag 14 januari 2022 om 09:21
Dit. Ik dacht ook steil pluizend haar te hebben. Met een tang kreeg ik het ook wel mooi glad, maar dat is niet goed voor je haar. een paar keer de curly girl gebruikt, en wat denk je? Krullen. en veel minder pluis.Charimshas schreef: ↑14-01-2022 08:33Ik zou eens kijken naar de curly girl methode. Heb hetzelfde probleem als jij en ik blijk dus gewoon krullen te hebben.
Heb zelf alleen geduld voor die methode, dus ik trek vaak de stijltang er even door.
Don't cry, buy a bag and move on.
vrijdag 14 januari 2022 om 09:23
Welke gebruik je? Benieuwd welke prettig isfreekenkaat schreef: ↑14-01-2022 09:06Ik heb van mezelf heel glad en stijl haar en 1 van mijn dochters ook. Hun vader heeft pijpenkrullen. De andere twee dochters hebben verre van pijpenkrullen maar wel wat slag en gewoon niet echt mijn stijle haar. Bij hen pluist het ook wat meer en doen ze het met de stijltang.
vrijdag 14 januari 2022 om 09:40
Mijn haar is ook heel pluizig, zelfs met goede shampoo/conditioner/olie/crème/haarmasker. Het enige wat bij mij helpt is wanneer het nog een beetje nat is föhnen met een roterende borstel. Het wordt dan echt mooi glad en kan volgens mijn kapper geen kwaad omdat ik er beschermende producten in doe.
Gisteren had ik na het wassen echt geen zin in föhnen en daar had ik later echt spijt van, het is dan zo pluizig dat ik het in een staart moet doen.
Gisteren had ik na het wassen echt geen zin in föhnen en daar had ik later echt spijt van, het is dan zo pluizig dat ik het in een staart moet doen.
vrijdag 14 januari 2022 om 09:46
Ja, dat klinkt als undercover krullen. Nooooooooit meer borstelen, en zeker geen stijltang gebruiken. Zorgen dat je de juiste producten vindt voor jouw haar.
En met dit weer niet met los haar buiten lopen
Hier ook krullen, maar meestal geen zin in zoveel krullen. Dan föhn ik de bovenkant en de voorplukjes wat 'stijler' zodat de krul lager begint. Van mezelf krult daar dan een soort pijpenkrul in. Glansspray of beetje olie erin, klaar. Duurt +- half uurtje en dan zit het drie dagen goed. Ik heb niet veel assets, maar m'n haar zit doorgaans wél goed
En met dit weer niet met los haar buiten lopen
Hier ook krullen, maar meestal geen zin in zoveel krullen. Dan föhn ik de bovenkant en de voorplukjes wat 'stijler' zodat de krul lager begint. Van mezelf krult daar dan een soort pijpenkrul in. Glansspray of beetje olie erin, klaar. Duurt +- half uurtje en dan zit het drie dagen goed. Ik heb niet veel assets, maar m'n haar zit doorgaans wél goed
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
vrijdag 14 januari 2022 om 10:20
Wat heeft men toch tegen krullen? Ik mag volgende week eindelijk naar de kapper en neem weer een permanent.
Van nature is mijn haar sluik, verschrikkelijk vind ik dat.
Mijn collega's verbazen zich erover dat mijn krullen "gekocht" zijn omdat ze zo natuurlijk lijken. De laatste weken is de fut eruit en steek ik het op, dan zie je jet niet zo erg.
Mijn collega's verbazen zich erover dat mijn krullen "gekocht" zijn omdat ze zo natuurlijk lijken. De laatste weken is de fut eruit en steek ik het op, dan zie je jet niet zo erg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 14 januari 2022 om 10:35
Meestal heeft men niks tegen krullen. Maar met krullen heb je ook vaak frizz/pluis, dat vinden velen dan weer minder.Snoesje666 schreef: ↑14-01-2022 10:20Wat heeft men toch tegen krullen? Ik mag volgende week eindelijk naar de kapper en neem weer een permanent.
vrijdag 14 januari 2022 om 11:27