BOOS: aantijgingen tvoh
zaterdag 15 januari 2022 om 12:26
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
donderdag 20 januari 2022 om 19:47
Ik denk niet zozeer dat het aan het aantal nullen op zijn bankrekening ligt hoor, het zal eerder zijn karakter zijn. Mijn zwager is net zo, en die is echt niet puissant rijk.Avelie schreef: ↑20-01-2022 19:45Bizar toch dat iemand niet de mogelijkheid heeft om iets te bezien vanuit een ander perspectief?
Het schijnt wel zo te zijn dat heel rijke mensen veel minder zien, omdat ze geen belang hebben bij dingen zien die om hen heen gebeuren. Ze hoeven hun voelsprieten niet uit te hebben staan, omdat ze toch niet geraakt kunnen worden.
donderdag 20 januari 2022 om 19:47
Die man zat er alleen maar om zijn eigen straatje schoon te vegen, en hij loog ook nog eens. Maar heel "dapper" hoor!
donderdag 20 januari 2022 om 19:49
Niet zo zeer dapper, hij kon niet anders dan reageren gezien zijn positie. En door te kiezen voor reageren 'in de uitzending', kan hij het bij 1 x reageren houden
donderdag 20 januari 2022 om 19:51
Die gouden kalf gaat hij toch echt niet krijgen voor deze acteerprestatie als dit zo is.kittyfantastico schreef: ↑20-01-2022 19:47John de Mol heeft genoeg mediatrainingen gehad en zich ongetwijfeld uitgebreid laten adviseren over de aanpak in BOOS.
Ik denk dat het tot aan het vragen om e ... m wat deed. Ik denk dat hij daar puur zat om damage control voor de familie de Mol te doen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 20 januari 2022 om 19:51
Even voor mijn begrip, ik hoor de hele tijd op tv spreken over twee verkrachtingen door Ali, maar het waren toch drie incidenten?
- verkrachting van dat meisje dat het geen verkrachting durfde te noemen,
- verkrachting van meisje met gebroken been,
- dwingen Ali te pijpen (valt ook onder vekrachting, want binnendringen lichaam)
- dwingen Ali te pijpen (valt ook onder vekrachting, want binnendringen lichaam)
donderdag 20 januari 2022 om 19:52
Ik heb ook nog eens een hele resem aan aanrandingen gelezen.meisje85 schreef: ↑20-01-2022 19:51Even voor mijn begrip, ik hoor de hele tijd op tv spreken over twee verkrachtingen door Ali, maar het waren toch drie incidenten?
Waarschijnlijk nooit officiële klachten geworden, maar het zegt wel iets over de sfeer.
Je kan misschien wel 1 iemand "gek" verklaren, maar als er 20 mensen zeggen dat ze zijn lastig gevallen, bepoteld, ... moet er toch iets van aan zijn.
wissewis wijzigde dit bericht op 20-01-2022 19:54
20.68% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 20 januari 2022 om 19:53
Ik denk dat dat 2e meisje geen aangifte heeft gedaan misschien?meisje85 schreef: ↑20-01-2022 19:51Even voor mijn begrip, ik hoor de hele tijd op tv spreken over twee verkrachtingen door Ali, maar het waren toch drie incidenten?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 20 januari 2022 om 19:59
Ik ben op pagina 66, dus niet alles gelezen. Maar het lijkt nu vooral over John de Mol te gaan. Niet over wat er is gebeurd.
En ik heb het gevoel dat dat precies zijn bedoeling was. Dan hoeven we het niet over de verkrachters en aanranders onder zijn ‘watch’ te hebben, maar kunnen we veilig allemaal speculeren over hoe JdM het heeft gedaan.
45 minuten over wat er is gebeurd en 40 minuten John de Mol. Dat is niet de goede verhouding. Ik heb het gevoel dat Tim Hofman zich erin heeft laten luizen. John’s opwachting was een afleidingsmanoeuvre en die is redelijk geslaagd.
En ik heb het gevoel dat dat precies zijn bedoeling was. Dan hoeven we het niet over de verkrachters en aanranders onder zijn ‘watch’ te hebben, maar kunnen we veilig allemaal speculeren over hoe JdM het heeft gedaan.
45 minuten over wat er is gebeurd en 40 minuten John de Mol. Dat is niet de goede verhouding. Ik heb het gevoel dat Tim Hofman zich erin heeft laten luizen. John’s opwachting was een afleidingsmanoeuvre en die is redelijk geslaagd.
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 20-01-2022 20:04
0.17% gewijzigd
donderdag 20 januari 2022 om 20:01
ja precies, goed getroffen.hanke321 schreef: ↑20-01-2022 19:41Ik ben vooral boos op JdM merk ik. Hoe hij het zo weet te draaien dat hij hier niks van wist, dat vage verwijzen naar 'loketten en protocollen' terwijl er dus geen gedragscode rond veiligheid op de werkvloer was. Tienermeisjes voor leugenaar uitmaken want bij Wijze Van Spreken: ja Marco Borsato, dat kan ik niet geloven, ze waren nooit alleen die kinders en als hij het deed dan was het op zijn eigen BBQ en was ik mijn handen in onschuld. Ik heb het niet geweten, ik wil mijn punt maken dat dit bij ITV ligt en niet bij mij en mijn bedrijf. Dit gaat mij geen cent kosten, sterker nog, schakel lekker naar mij, naar talpa programma's, druk het knopje 6 op de afstandsbediening nog maar harder in, ik ga wel door.
Mannen die dit doen, ach daar hoef je toch niet over te hebben. Nee de lui die ze lastig vallen, dáár moet wat mee. Want die zijn niet goed on hun hoofd ofzo, want hierover zwijgen, da's toch raar? Nee joh, die vrouwen moeten leren te melden. Melden moeten ze en dat kunnen ze niet. Wat raar toch allemaal. Ik ben er helemaal in de war van.
Zoiets. Die man spoort niet. Ik had het vage besef naar een soort studycase psychopatologie te kijken. En vroeg me af of Tim dat gevoel ook had toen hij hem aan het interviewen was.
'Vrouwen hebben blijkbaar een soort van schaamte' ...
Als hij echt zo onwetend is als hij hier lijkt over hoe misbruik en machtsverschillen werken, dan is dat toch al een teken aan de wand, dat het dus blijkbaar voor iemand in zijn positie tot nu toe niet nodig is geweest om je eens te verdiepen in, om maar wat te noemen, de verhalen van #MeToo?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 20 januari 2022 om 20:06
Nou nee hoor, iig zo zie ik het niet. Over de anderen wil ik niet zo veel zeggen omdat ik er letterlijk kotsmisselijk van word. John de Mol heeft nu duidelijk laten zien hoe een angstcultuur werkt en zijn eigen blinde vlek hieromtrent is groot. Ik zie niet in waar hij van af wilde leiden en hoe dat geslaagd is. Zijn reactie legt alleen pijnlijk bloot hoe ziek het is dat mensen hun godsgruwelijke gang kunnen gaan en een slachtoffer maar moet leren zijn/haar mond open te doen. Hoe kun je het hebben over ‘loketjes’ en compleet voorbij gaan aan hoe machtsverhoudingen werken, dat bij een bedrijf die de zaakjes wel goed geregeld heeft een actie van JR gewoon ontslag betekent? Wat iemand eerlijk stelde: ik denk echt dat hij het niet snapt.katkaatje schreef: ↑20-01-2022 19:59Ik ben op pagina 66, dus niet alles gelezen. Maar het lijkt nu vooral over John de Mol te gaan. Niet over wat er is gebeurd.
45 minuten over wat er is gebeurt en 40 minuten John de Mol. Dat is niet de goede verhouding. Ik heb het gevoel dat Tim Hofman zich erin heeft laten luizen. John’s opwachting was een afleidingsmanoeuvre en die is redelijk geslaagd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 20 januari 2022 om 20:09
Ik moet zeggen dat ik JdM's reactie hierop wel begreep. Niet omdat ik die meiden niet geloof, maar omdat het zo onverwacht, onbegrijpelijk en onvoorstelbaar is. Stond zo bekend als familieman...
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
donderdag 20 januari 2022 om 20:11
Met het interview aan het einde maakten ze meer dan een programma over iets vreselijks. Ik vond het superslim om John zo zijn eigen graf te laten graven. Door de reacties daarop kunnen mensen die John wel snappen ook eens reflecteren.
En anders anderen. Dit is een aanleiding voor alle (grote) werkgevers om hier eens heeeeeeel goed over na te denken. Het hebben van protocollen is niet genoeg. Het geeft aanleiding tot vervolggesprekken. En ook dat is impact. Hopelijk duurzamer dan “alleen” de ontmaskering.
En anders anderen. Dit is een aanleiding voor alle (grote) werkgevers om hier eens heeeeeeel goed over na te denken. Het hebben van protocollen is niet genoeg. Het geeft aanleiding tot vervolggesprekken. En ook dat is impact. Hopelijk duurzamer dan “alleen” de ontmaskering.
Everything is fluid
donderdag 20 januari 2022 om 20:13
Ik vind de rol van John de Mol juist onderdeel van het probleem. Hij heeft hier verantwoordelijkheid in en heeft daarin gefaald. Of dat nou gebrekkig inzicht of handjeklap is geweest.
Als hij meer inzicht had getoond, waren de daders ontslagen en was de cultuur op de werkvloer ook veranderd, want de baas accepteert immers geen grensoverschrijdend gedrag.
Als hij meer inzicht had getoond, waren de daders ontslagen en was de cultuur op de werkvloer ook veranderd, want de baas accepteert immers geen grensoverschrijdend gedrag.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
donderdag 20 januari 2022 om 20:13
Hij is jaren met iedereen en alles wat ie kon vreemdgegaan.
Dat vind ik nu niet persé de definitie van een familie-man.
Hij wil graag een familie-man zijn. Maar het lukt niet helemaal.
Ik schrik dus niet echt dat hij mogelijk ook bij 14-jarigen af en toe zijn hand op de verkeerde plaats heeft gelegd.
Ik hoop daarbij héél hard dat het bij een hand gebleven is.
Is dit nu later?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in