BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3836 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Disclaimer: ik ben geen jurist.

Over het niet noemen van de naam van de regisseur. Volgens mij gaat een eventuele rechter bij een onbekend persoon mogelijk strafvermindering toepassen, omdat deze al "gestraft" is door verlies van goede naam etc. Vandaar dat kranten ook namen van verdachten afkorten: je helpt de zaak helemaal niet door de achternaam in de media te gooien.

Bij bekende Nederlanders gaat die regel dan vaak weer niet op, omdat er geredeneerd wordt dat dat nu eenmaal hoort bij een publiek persoon zijn.

Dus ik denk dat BOOS de naam nadrukkelijk niet genoemd heeft, om bij een eventuele rechtsgang de slachtoffers niet te benadelen (omdat de dader dan op strafvermindering kan rekenen).

Dus ook iedereen die nu driftig die naam aan het achterhalen is: je doet de slachtoffers er iig geen dienst mee.
ferrycourgette wijzigde dit bericht op 21-01-2022 12:09
3.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sarai- schreef:
21-01-2022 12:03
Precies ik was het niet.

Dus de regisseur die niet bij de naam mag worden genoemd is [...]

Weten we dat zeker?

Wie is die vent, wat weten we van hem?
Dat hij ineens al zijn sociale media profielen heeft verwijderd, daags voor de BOOS uitzending
Deze al gezien?

https://www.dumpert.nl/item/100020499_b9aedcb2
Alle reacties Link kopieren Quote
watdachtjehiervan1 schreef:
21-01-2022 11:25
Ik kreeg het gevoel dat hij zo was omdat hij echt heel boos is op Jeroen, Marco en Ali. Hij had net de uitzending van Boos gezien toen hij reageerde.
En dan vraag ik me af waarom hij boos is.
Boos om wat ze hebben gedaan??
Of is hij boos dat het nu zo’n grote zaak is geworden waar hij behoorlijk last van heeft??
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
21-01-2022 11:24
Bergje,
Dit fragment.
Wat een bijzondere keuze als je een kind moet afleiden en als je al denkt dat dit grappig is dan hoeft het niet zo lang te duren. Het is in ieder geval wel duidelijk dat er een opvoedprobleempje is bij de familie de Mol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, ik heb de aflevering gisteren gezien.

Wat heeft die John de Mol een bord voor z'n kop zeg, en wat afschuwelijk dat hij met de vinger wijst naar de slachtoffers en hen de schuld geeft dat zij het niet eerder gemeld hebben. Ipv dat hij zich afvraagt hoe hij de cultuur op de werkvloer kan verbeteren...

Die Tim Hofman gaf hem ook nog meerdere zetjes in de juiste richting in een poging dat John een empathischere reactie zou geven. Maar John reageerde nergens op. Bleef maar drammen dat de verantwoordelijkheid bij de vrouwen ligt om het te melden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ljubavi schreef:
21-01-2022 11:40
De regisseur wordt niet bij naam genoemd omdat hij geen publieke functie heeft zoals een Ali B. Als Boos zijn naam bekend maakt kunnen ze een aanklacht wegens smaad verwachten, omdat ze het recht op anonimiteit dat de regisseur heeft niet respecteren (als ik het goed begrepen heb)
Maar Jeroen Rietbergen had toch ook geen publieke functie?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
21-01-2022 12:09
Deze al gezien?

https://www.dumpert.nl/item/100020499_b9aedcb2
en ik vermoed, dat hij die verkrachtingen echt niet als verkrachtingen ziet. Omdat hij echt denkt, dat de meisjes dit wilden. Of, wel moesten willen, omdat hij nou eenmaal Ali B is.

Dat is een flink stuk van het probleem, dat dit type man echt niet ziet, dat ze fout zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen kwam zelf al in de media voor de uitzending. Waarschijnlijk was ook zijn naam niet genoemd als hij ontkend had en had aangedrongen op anonimiteit (zoals de regisseur deed).
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
21-01-2022 12:09
Deze al gezien?

https://www.dumpert.nl/item/100020499_b9aedcb2
Al die mensen die keihard aan het lachen zijn :|
Alle reacties Link kopieren Quote
PlayingTheAngel schreef:
21-01-2022 11:37
Het is echt onbegrijpelijk die vrouwenhaat, deze mannen hebben een moeder, vaak zussen, hoe ze dit goed praten voor zichzelf, geen idee.
In dit opzicht vond ik de reactie van Waylon op IG wel heel goed - als enige legt hij juist wèl de link met zijn eigen dochter, en wat haar zou kunnen gebeuren. En met mannelijk sexistisch gedrag in het algemeen.
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
21-01-2022 12:09
Deze al gezien?

https://www.dumpert.nl/item/100020499_b9aedcb2
Iedereen lacht, ook degene die het filmpje maakt.
Dit is wat feministen dus bedoelen met verkrachtingscultuur. Het begint niet pas bij de daad zelf, maar bij een cultuur waarin dit soort dingen "grappig" zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 12:15
en ik vermoed, dat hij die verkrachtingen echt niet als verkrachtingen ziet. Omdat hij echt denkt, dat de meisjes dit wilden. Of, wel moesten willen, omdat hij nou eenmaal Ali B is.

Dat is een flink stuk van het probleem, dat dit type man echt niet ziet, dat ze fout zijn
In dit artikel van Roos Vonk las ik een verklaring: https://www.roosvonkblog.nl/macht-en-seks-tvoh/
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
21-01-2022 12:08
Ontzettend jammer dat de reacties op het onderwerp en het onderzoek nu een beetje verzanden in het commentaar dat John de Mol gegeven heeft. Het had meer recht gedaan aan het werk van BOOS als de grote spotlight nu zou staan op de misbruikers en het internationale maatschappelijke probleem dat aan de kaak gesteld wordt. Dit is zoveel groter dan TVOH en JdM.
Precies. (En ook in reactie op wat Hanke net schrijft.)
Ik hoor net dat de publieke radio Ali B en Marco B niet meer gaat draaien. Dat is heel mooi, voor zolang als het duurt. Maar het is ook symboolpolitiek. Het probleem is natuurlijk veel breder dan deze twee (of vier) mannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 12:15
en ik vermoed, dat hij die verkrachtingen echt niet als verkrachtingen ziet. Omdat hij echt denkt, dat de meisjes dit wilden. Of, wel moesten willen, omdat hij nou eenmaal Ali B is.

Dat is een flink stuk van het probleem, dat dit type man echt niet ziet, dat ze fout zijn
Ik denk ook dat Ali echt geloofd dat hij seks met toestemming had en ook dat hij veel signalen heeft gemist dat dat niet zo was. Iets wat veel vaker voorkomt en nu ook wetgeving voor komt.
Avelie schreef:
21-01-2022 12:16
Al die mensen die keihard aan het lachen zijn :|

Het zal een stukje uit zijn stand-up show zijn neem ik aan, maar het geeft wel aan hoe zo iemand denkt. Meisje wil je m'n lul zien, ha ha wat grappig. En niet doorhebben dat het ongepast is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Greebo123 schreef:
21-01-2022 12:17
In dit opzicht vond ik de reactie van Waylon op IG wel heel goed - als enige legt hij juist wèl de link met zijn eigen dochter, en wat haar zou kunnen gebeuren. En met mannelijk sexistisch gedrag in het algemeen.
Ook dit is vast goedbedoeld, maar onderdeel van een seksistische cultuur. Je kunt je pas voorstellen dat vrouwen geen objecten zijn als je het relateert aan je eigen dochter, zus of moeder?? Het begint er mee dat we in een wereld leven waarin vrouwen de hele tijd gekleineerd, tot lustobject gemaakt worden. Daar moet mee worden opgehouden. Dan hoeven mannen vervolgens niet alsnog later te bedenken: jeetje, nu heb ik zelf een dochter, misschien niet ok om te geilen op een meisje van 15.

Plus bij heel veel mannen speelt ook: aan vrouwen in hun eigen omgeving moet iedereen met de tengels afblijven, vrouwen buiten die kring zijn loslopend wild. Het is juist heel erg vanuit de macht van de man blijven denken om je rol als vader zo centraal te stellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
21-01-2022 12:18
In dit artikel van Roos Vonk las ik een verklaring: https://www.roosvonkblog.nl/macht-en-seks-tvoh/
we zitten op 1 lijn
Dahlia74 schreef:
21-01-2022 12:20
Ik denk ook dat Ali echt geloofd dat hij seks met toestemming had en ook dat hij veel signalen heeft gemist dat dat niet zo was. Iets wat veel vaker voorkomt en nu ook wetgeving voor komt.

Ik niet. Ik denk dat Ali B heel goed weet wat hij doet.

Dat zie je ook terug in zijn reactie nu: het is hun woord tegen het mijne dus ik ontken gewoon alles. Laat ze het maar bewijzen.

Het is een vieze gluiperd.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
21-01-2022 12:20
Het zal een stukje uit zijn stand-up show zijn neem ik aan, maar het geeft wel aan hoe zo iemand denkt. Meisje wil je m'n lul zien, ha ha wat grappig. En niet doorhebben dat het ongepast is.
en dit is ook precies wat mij, gisteren nog, op het werk gebeurde. Stomme grapjes, en je telt in je hoofd tot tien tot het over is.
De ene keer, heb ik de energie om iets van de stomme grapjes te zeggen, de volgende keer, wacht je gelaten tot het gezeik over is.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 12:15
en ik vermoed, dat hij die verkrachtingen echt niet als verkrachtingen ziet. Omdat hij echt denkt, dat de meisjes dit wilden. Of, wel moesten willen, omdat hij nou eenmaal Ali B is.

Dat is een flink stuk van het probleem, dat dit type man echt niet ziet, dat ze fout zijn
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Dit is een voorbeeld van narcisme in kwadraat. En wellicht denkt hij, vanuit zijn cultuur en afkomst, anders over de gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. Daarover kunnen we onze koppen in het zand steken, maar dit is binnen de Marokkaanse gemeenschap anno 2022 nog altijd een "dingetje".
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk weten die mannen wel dat die vrouwen zich er niet goed bij voelen. Opmerkingen als 'het is zo voorbij' en 'ze geloven jou toch niet' laten wel degelijk inzicht zien in wat hun slachtoffers ervan vinden hoor. Het interesseert ze gewoon niet.
Dit vind ik nou het ontnemen van de daders van hun verantwoordelijkheid. 'Ze begrijpen het gewoon niet.' Roos Vonk die zegt: 'het leidt tot misverstanden'. Nee hoor het is een ontzettend foute actie die ze ondanks dat ze weten dat het fout is toch doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 12:15
en ik vermoed, dat hij die verkrachtingen echt niet als verkrachtingen ziet. Omdat hij echt denkt, dat de meisjes dit wilden. Of, wel moesten willen, omdat hij nou eenmaal Ali B is.

Dat is een flink stuk van het probleem, dat dit type man echt niet ziet, dat ze fout zijn

En hoe hij geen 'nee', afwijzing en tegenspraak tolereert.
Hoe hij geërgerd geld naar dat meisje smeet, hoe hij reageerde op het zusje van Nienke: "jij moet je grote tering bek dichthouden tegen mij!"
Ik ben het met Derksen eens dat deze man onderhand struikelt over zijn eigen enorme ego en echt niet meer inziet hoe hij mensen behandeld en zelfs misbruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
en natuurlijk gaat Ali B het nu niet toegeven, als hij toegeeft, is alles kwijt.
Zowel prive als zakelijk en draait hij de bak in.
Zolang hij ermee wegkomt, komt hij ermee weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
ferrycourgette schreef:
21-01-2022 12:08
Disclaimer: ik ben geen jurist.

Over het niet noemen van de naam van de regisseur. Volgens mij gaat een eventuele rechter bij een onbekend persoon mogelijk strafvermindering toepassen, omdat deze al "gestraft" is door verlies van goede naam etc. Vandaar dat kranten ook namen van verdachten afkorten: je helpt de zaak helemaal niet door de achternaam in de media te gooien.

Bij bekende Nederlanders gaat die regel dan vaak weer niet op, omdat er geredeneerd wordt dat dat nu eenmaal hoort bij een publiek persoon zijn.

Dus ik denk dat BOOS de naam nadrukkelijk niet genoemd heeft, om bij een eventuele rechtsgang de slachtoffers niet te benadelen (omdat de dader dan op strafvermindering kan rekenen).

Dus ook iedereen die nu driftig die naam aan het achterhalen is: je doet de slachtoffers er iig geen dienst mee.
De naam vliegt al over Twitter

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven