Probleem in relatie

03-03-2022 17:07 279 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Heeft je dochter haar ass van hem? Mensen met een vorm van autisme hebben het vaak niet door, als er misbruik van ze wordt gemaakt. Omdat ze dat zelf nooit zouden doen en zelf nogal oprecht zijn, valt dat niet binnen hun belevingswereld. Tot ze het een keer echt mee hebben gemaakt...
.
Wat voor dienst zij dan levert…. Geen idee. Maar is het niet nogal gek een vriendschap te willen/eisen met een klant?
En hij moet spullen bestellen, het klinkt allemaal erg bijzonder.
dana299 schreef:
05-03-2022 15:49
En hij moet spullen bestellen, het klinkt allemaal erg bijzonder.
Ze zit in de schuldsanering of zo. Ze kan zelf niet met ideal betalen. Hij betaalt haar ook cash voor die dienst? Dan is het nog logischer dat dat ze hem stevig in haar klauwen houdt.
.
sjansje schreef:
05-03-2022 12:52
Ik denk niet dat ze romantische gevoelens heeft, weet zeker dat ze lesbisch is. Ik weet wel (en dat wist ik al voor ons gesprek, heb haar tenslotte ook 2 keer ontmoet en mijn man verteld wel eens wat) dat het iemand is die, hoe zeg ik dit netjes..., gecompliceerd in elkaar steekt. Op het gebied van vriendschappen, liefde enzo is ze nogal rechtlijnig. Het moet gaan zoals zij het wil. Kan niet tegen afwijzingen en wil het belangrijkste zijn.
Ze dringt nogal aan op dingen doen met mijn man. En dan niet 1 x per maand of zo. Afgelopen week wilde ze eigenlijk 4 keer afspreken. Toen mijn man aangaf dat teveel te vinden en ook tijd aan zijn gezin wilde besteden werd ze boos, en hoefde het voor haar allemaal niet meer.
Mijn man is (ook al zou je dat misschien n.a.v. mijn verhalen hier niet zeggen) een goedzak, iemand die het lastig vind nee te zeggen.
Misschien zie ik alles te negatief door mijn onzekerheid en jalousie, maar ik voel dat er iets niet klopt. Dat zij niet klopt, niet spoort.
Maar dat praat het gedrag van mijn man niet goed, hoor.
Nou klaar dan toch? Dus je man wil haar niet kwetsen en daarom doet hij jou tekort. Dit klinkt echt mega gestoord.

Is zij een SM-meesteres?
Dat klinkt inderdaad mega gestoord maar voor to ook heel gunstig. Als zij gaat eisen, dreunen, claimen etc is de kans denk ik heel groot dat haar man daar best snel zat van is.
sjansje schreef:
05-03-2022 15:14
Dat hoop ik stiekum inderdaad.
Ik vind gewoon veel dingen raar. Ze is nogal instabiel, wat psychische problemen. Maar tegelijkertijd ook weer erg excentriek, kunstzinnig, apart.

Verder natuurlijk het leeftijdsverschil, wat moet een man van bijna 50 met een vrouw van nog geen 30?

Ze besluit een nieuwe hobby te willen, vraagt of mijn man de benodigdheden daarvoor besteld (wordt dan verrekend met wat hij haar betaald voor die dienst), en gaat er meteen van uit dat dan ook hun hobby samen is. En wordt boos als hij niet vaker dan 1 x per week wil komen.

Ze vind dat hij iets moet organiseren voor haar verjaardag, en wordt boos als hij daar verbaasd over is en zegt dat hij die dag niet kan.

Wil ook nog anderen dingen met hem doen (samen op een sport) en is teleurgesteld als hij nee zegt.

Hij vind haar aardig, is isolaat van de dienst die ze leverd, vind haar interessant omdat ze zo anders is.
Ik voel me er nogal schraal tegen afsteken. Ik ben niet zo interessant, niet zo zelfverzekerd. Ik ben gewoon een doodnormale vrouw die houdt van haar man en kind, die heus wel houdt van een stevig festival of concert, een weekendje weg of uitstapje. Maar ik hou niet van sport, niet van avontuurlijke dingen, niet van door de modder, struiken of prikkeldraad struinen. En buiten dat hebben we onze dochter. Een vreselijk lieve meid met ASS en een motorische achterstand die ik daar ook geen plezier mee doe.

Normaal duren bezoekjes bij ons nooit zo lang, zeker niet als iemand redelijk in de buurt woont. Of we moeten al echt ergens gaan eten en daarna doorzakken. Maar niet voor een wandeling of zo. Waarom moet het altijd uren duren? Moet er ook gegeten worden bij haar thuis?

Ik begrijp gewoon niet wat hij met haar moet.
De betere vraag is, wat hij met haar doet.
TO je schrijft over de hobby van jouw man:

Het gaat om iets wat ik dag en dag uit zie bij hem, en ook nooit meer weggaat. Zij is de uitvoerder, hij de klant, zeg maar.

Dit is wel heel cryptisch, ik denk dan echt aan BDSM achtige toestand.

Ook gezien zijn onderdanigheid naar haar toe.
sjansje schreef:
03-03-2022 17:30
Als ik dat zou zeggen word het wel heel herkenbaar, dus dat doe ik liever niet.
In het begin was het zo ongeveer om de 6 weken, nu vaker.
En dus niet meer alleen om die hobby.
Echt? Waar heb je het over? Ik dacht dat je het toch minstens had over wekelijks een volle dag.
hamerhaai schreef:
03-03-2022 17:39
Stel dat het een mannelijke vriend was geweest, had je het dan nog zo ongemakkelijk of vervelend gevonden?

Heeft je man andere vrienden waar hij ook wel eens mee afspreekt? heb jij vrienden of vriendinnen waar je mee afspreekt, mee gaat wandelen of mee appt?

Waar zit bij jou precies het probleem?
- dat hij veel tijd besteed aan een vrouw
- dat hij veel tijd besteed aan een andere persoon
- dat hij te weinig tijd en aandacht heeft voor jou
Ik moet nog bijlezen en dat zijn precies de vragen waar ik ook benieuwd naar ben. Maar misschien wordt me dat zo duidelijker. Mijn vriend had/heeft ook een vriend waar hij wel 1 x per 2 a 3 weken een dag mee weggaat (hobby, gedeelde interesse). Dus ik vind dat op zichzelf niet zo vreemd. Op basis van je eerste paar reacties proef ik jalouzie en verwijten en eis je iets van je man. Dan ben ik benieuwd of er uberhaupt al eens een goed gesprek is geweest. Want alleen op basis van projectie, wantrouwen en een eisenpakket neerleggen zou je mij ook in het harnas jagen.
sjansje schreef:
03-03-2022 17:15
Weet je, we zijn al zo lang samen. En altijd heb ik me zijn nummer 1 gevoelt. En nu niet meer. Hij ziet mijn verdriet en doet er niks aan. Het lijkt hem niet te boeien.
Ik ken natuurlijk jullie geschiedenis niet en of hij vaker dit soort dingen doet of jij vaker zo reageert.
Het lijkt me pijnlijk om het idee te hebben dat hij niks doet met je verdriet. Vraag me alleen af hoe je dit gedeeld hebt.
In dit geval lijkt het me handiger om met hem te bespreken wat er echt toe doet, zoals dat jij het gevoel hebt niet meer nummer 1 te zijn.
Ipv dat je hem afdwingt minder met haar om te gaan. Kan mij van zijn kant best voorstellen dat hij geen zin heeft een vriendschap te beëindigen of op een lager pitje te zetten als hij zelf niet snapt waar jij je druk om maakt.

Bespreken hoe jij je daarbij voelt dus en kijken of hij daar iets mee kan, zonder van hem te vragen iets niet te mogen.
sjansje schreef:
05-03-2022 12:14
Omdat er ook heel veel wél goed en fijn is. Ik kan met niemand zo oeverloos kletsen als met hem, zo lachen. We kennen elkaar al zo lang, heb me altijd geliefd geborgen en veilig gevoeld bij hem. We delen een verleden, een leven en natuurlijk onze dochter.
Hij is niet alleen maar een klootzak, ik niet alleen maar een trut.
Op dit moment is er gewoon nog te veel tussen ons om dit op te geven.
Tegelijkertijd ben ik wel bang en verdrietig. Hoe ga ik reageren al hij naar haar toe blijft gaan? Kan ik hiermee leven zonder dat ik mezelf nog meer kwijtraak? Overdrijf ik niet enorm?
Allemaal dingen die de toekomst moet uitwijzen.
Misschien komt het nog, maar ik heb tot nu toe geen antwoorden gelezen op hoe jullie zijn als er wél tijd is voor elkaar. Hoeveel tijd blijft er over van de weekenden/vrije dagen. Is hij er dan wél voor jou/het gezin? Kortom, op basis van 2 x per maand een afspraak vind ik niet dat je kan constateren dat dit veel te vaak is. Dat hangt ook echt af van de betrokkenheid die er is tussen die afspraken in. Ben wel benieuwd wat je reactie daarop is.
chocolol schreef:
05-03-2022 12:59
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik snap niet zo goed dat bijna iedereen vindt dat die man zijn hobby voor TO moet opgeven.

Als hier een vrouw een topic opent met dat haar man bijna nooit leuke dingen wil doen en ook nog eens een moeilijke tijd heeft omdat hij meerdere familieleden is verloren. Zij steunt haar man maar gunt zichzelf wel 2 keer per maand een dagje iets leuks doen met een vriendin of gay friend. Hoe zouden we hier dan reageren als die man zit te pushen opdat die vrouw haar hobby op moet geven omdat hij moeite heeft met haar contact? Zeker als hij zelf geen leuke dingen wil doen, dan is het alternatief voor die vrouw thuiszitten bij iemand die niks wil doen. Dan zou ik zeggen dat zij zichzelf die 2 keer per maand best wel een leuk dagje mag gunnen. En dat stoppen met je hobby omdat je partner hierop pusht redelijk toxic klinkt.

(Dit is afgaande op wat TO nu vertelt heeft.)
Amen, eens, en ik snap de reacties dan ook helemaal niet. De man is al vanaf pagina 1 een eikel die waarschijnlijk zijn lul achterna loopt en to laat zitten. En ik lees vooral bovenstaand verhaaltje, behalve dat het dan omgedraaid is.
Singlejingle schreef:
05-03-2022 17:56
Misschien komt het nog, maar ik heb tot nu toe geen antwoorden gelezen op hoe jullie zijn als er wél tijd is voor elkaar. Hoeveel tijd blijft er over van de weekenden/vrije dagen. Is hij er dan wél voor jou/het gezin? Kortom, op basis van 2 x per maand een afspraak vind ik niet dat je kan constateren dat dit veel te vaak is. Dat hangt ook echt af van de betrokkenheid die er is tussen die afspraken in. Ben wel benieuwd wat je reactie daarop is.

TO schreef al eerder dat hij op 1 a 2 keer sporten en werk na altijd bij hun is. Ook schreef ze dat zijzelf geen leuke dingen wil doen.

sjansje schreef:
05-03-2022 12:39
Het is niet zo dat hij nooit tijd heeft/maakt voor ons. Overdag werkt hij natuurlijk (ik ook en ons kind is dan naar dagbesteding) maar op 1 of 2 x sporten per week na, zijn we meestal wel samen. Het gaat me er dan ook niet om dat hij te weinig tijd met ons doorbrengt, maar dat hij teveel tijd met haar doorbrengt. Klinkt warrig, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
sjansje schreef:
03-03-2022 18:02
Ter verdediging van hem moet ik zeggen dat ik voor hem waarschijnlijk ook niet zo'n fijne partner ben geweest. Mijn vader stierf in april 2020 aan corona, een paar maanden later mijn oma. Ik was erg van het padje, keerde erg in mezelf. Op mijn werk niet gelukkig, maar nu gelukkig een andere, heel fijne baan. Verder inderdaad weinig zin om leuke dingen te doen. Probeerde het wel, maar niet genoeg denk ik. Ik was gewoon ook niet zo'n leuke vrouw voor hem dus ergens snap ik het ook wel. Voelt als mijn eigen schuld.
Sjaantje37 schreef:
05-03-2022 17:25
TO je schrijft over de hobby van jouw man:

Het gaat om iets wat ik dag en dag uit zie bij hem, en ook nooit meer weggaat. Zij is de uitvoerder, hij de klant, zeg maar.

Dit is wel heel cryptisch, ik denk dan echt aan BDSM achtige toestand.

Ook gezien zijn onderdanigheid naar haar toe.
Neeeee!!! Hahaha, ik dacht dat het overduidelijk was! In elk geval niet wat jij denkt!
impala schreef:
05-03-2022 13:27
Het kan geen kwaad om hem ook een beetje te laten voelen hoe het is als jij geen aandacht hebt voor hem maar wel veel tijd en aandacht geeft aan anderen. Liefst een vrijgezelle man :) Of met vriendinnen uitgaan en dan thuis enthousiast vertellen wat een leuke mannen je hebt ontmoet. En dat je daar mee gaat wandelen ofzo.
Wel mee oppassen want je wil ook niet uit elkaar groeien. Maar het komt wel beter binnen dan woorden.
Wat een kinderachtige actie. De man van to heeft helemaal geen romantische of seksuele interesse en dan zou je een beetje als kleuter gaan gedragen door zogenaamd op te scheppen over mannelijke flirts die je hebt gehad om hem jaloers te maken.
Als je een recept wilt om je relatie op scherp te zetten, moet je vooral zo doen.
Ze zet een tatoeage bij hem?
Singlejingle schreef:
05-03-2022 17:29
Echt? Waar heb je het over? Ik dacht dat je het toch minstens had over wekelijks een volle dag.
Nee, dat heb ik nooit gezegd. 2 x per maand nu ongeveer
Singlejingle schreef:
05-03-2022 17:56
Tussendoor is hij er zeker wel voor ons.

Ik ben inderdaad jaloers. Buiten de afspraken om is het dagelijks appen en af en toe bellen. Dat was eerst ook niet.
To, de enige tip die ik je kan geven, wees jezelf, maar dan wel de leuke variant van jezelf. Je hoeft helemaal niet anders, beter, uitdagender of spannender te worden, want je man houdt van jou zoals je bent.
Maar de Sjansje die hij de afgelopen twee jaar vooral heeft gezien is iemand die zich uit het contact trok en hem afweerde. Zelfs als iemand er voor je wil zijn om je te steunen, moet je iemand wel toelaten. Door iemand weg te duwen, voelt iemand zich ook best alleen. Geeft op zich niet en kan weer herstellen. Maar nu ben je na wegduwen aan het eisen, claimen en beslag leggen op hem, terwijl hij denkt iets gezelligs te doen waar hij jou aanvankelijk niet mee lastig viel.

Focus je ajb op jezelf en weer wat lekkerder in je vel komen te zitten. De angst van elkaar verwijderd raken druk je niet de kop in door iemand te gaan claimen. Goede gesprekken, wederzijds begrip, maar óók zelf beter in je vel komen te zitten gaan je veel verder brengen dan eisen dat hij thuis moet blijven. Probeer hem ook tegemoet te komen en probeer zelf redelijk te zijn. Het feit dat jij geen noodzaak ziet voor lange bezoekjes, wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet voelen. Als ik met een vriendin afspreek, kan dat ook vaak een hele dag zijn, afhankelijk wat we samen ondernemen. Je man is nu eenmaal geen verlengde van jou. Dus wees blij voor hem én spreek hem nog steeds aan op aandacht voor jou/jullie/gezin. Dit moet vooral goed zitten, dan heb jij vast ook meer ruimte voor zijn hobby.
En als zijn lesbische hobby vriendin doorgaat met onredelijke eisen en verzoeken, dan komt er vanzelf een moment waarop het hem ook te gortig wordt. Maar dat laat je hem liever zelf ervaren.
Ze is paranormaal!
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Bericht weggehaald
brooklyn28 wijzigde dit bericht op 06-03-2022 19:16
84.62% gewijzigd
Singlejingle schreef:
05-03-2022 18:15
To, de enige tip die ik je kan geven, wees jezelf, maar dan wel de leuke variant van jezelf. Je hoeft helemaal niet anders, beter, uitdagender of spannender te worden, want je man houdt van jou zoals je bent.
Maar de Sjansje die hij de afgelopen twee jaar vooral heeft gezien is iemand die zich uit het contact trok en hem afweerde. Zelfs als iemand er voor je wil zijn om je te steunen, moet je iemand wel toelaten. Door iemand weg te duwen, voelt iemand zich ook best alleen. Geeft op zich niet en kan weer herstellen. Maar nu ben je na wegduwen aan het eisen, claimen en beslag leggen op hem, terwijl hij denkt iets gezelligs te doen waar hij jou aanvankelijk niet mee lastig viel.

Focus je ajb op jezelf en weer wat lekkerder in je vel komen te zitten. De angst van elkaar verwijderd raken druk je niet de kop in door iemand te gaan claimen. Goede gesprekken, wederzijds begrip, maar óók zelf beter in je vel komen te zitten gaan je veel verder brengen dan eisen dat hij thuis moet blijven. Probeer hem ook tegemoet te komen en probeer zelf redelijk te zijn. Het feit dat jij geen noodzaak ziet voor lange bezoekjes, wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet voelen. Als ik met een vriendin afspreek, kan dat ook vaak een hele dag zijn, afhankelijk wat we samen ondernemen. Je man is nu eenmaal geen verlengde van jou. Dus wees blij voor hem én spreek hem nog steeds aan op aandacht voor jou/jullie/gezin. Dit moet vooral goed zitten, dan heb jij vast ook meer ruimte voor zijn hobby.
Je hebt helemaal gelijk. Ik was ook weer langzaam wat aan het opkrabbelen. Doe weer leuke dingen, heb een nieuwe baan waar ik heel blij van word. Merkte ook weer dat hij trots op me was. Maar afgelopen weekend sloeg er even heel hard in.
Schrijven hier en al jullie reacties heeft me wel geholpen het weer wat in perspectief te zien. Net zoals het gesprek met mijn man.
Maar het zal tijd nodig hebben.
chocolol schreef:
05-03-2022 18:04
Ze zet een tatoeage bij hem?
Weggehaald vanwege herkenbaarheid
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 05-03-2022 20:47
33.90% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven