Mode & Beauty alle pijlers

Zelfbruiner

13-04-2022 07:40 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie nou de perfecte zelfbruiner, natuurlijk effect en liefst zonder die onaangename geur.
Jufjoke schreef:
13-04-2022 11:18
Ik zeg niet dat de opvatting bleek=lelijk waar is. Ik zeg dat het de heersende opvatting is. Dat veel mensen dat dus wel vinden. Dat is niet hetzelfde.
Zelf vind ik mezelf best wel aantrekkelijk. Geen schokkende schoonheid, maar best leuk om te zien. Ik heb zelfvertrouwen genoeg, maar in de zomer komt deze oude trigger weer terug. Dat is geen kwestie van 'joh, kan jou het schelen'. Dat zeg je nu wel, en je bedoelt het vast lief, maar in je eerdere post schrijf je dat bruine benen sexy benen zijn. Waarmee je dus bevestigt dat bleke benen niet sexy zijn. Dat bedoel ik dus.

Ik heb zelf ervarin met mensen die er een opmerking over te menen moeten maken, maar ik vind sommige posts toch best schokkend. Zelfs een beetje stuitend. Wat mensen allemaal zeggen!
En waar we eigenlijk vanaf zouden moeten, is de vergelijking dat een bruin tintje bijdraagt aan een gezond uiterlijk/ uitstraling. Het is namelijk een koppeling die eigenlijk helemaal niet logisch is. Waarom is een zongebruind persoon gezonder dan een erg licht persoon? Puur qua huid durf ik wel te beweren dat mijn huid gezonder is dan die van iemand die bruint in de zon en onder de zonnebank gaat.
Maar ook hier lees je dat dit gewoon een heel hartdnekkig iets is.
Ho ho, ik schreef het staat voor sexy. Ook voor sportief overigens (jaren 80). Dat is niet mijn persoonlijke mening. Totaal niet zelfs want ik vind dat altijd maar sexy willen zijn van de dames en heren (vooral op instagram) over het algemeen oer-irritant :lol:
Het bruin camoufleert bij mij ook een beetje de oneffenheden die ik heb op voornamelijk mijn gezicht. Dan heb ik ook minder foundation etc nodig om het wat egaler te maken, wat ik mooier vind bij mezelf.

Maar eens met JufJoke, het is onzin dat het gezonder zou zijn. Ik denk dat het vooral komt door de associatie met vakantie.
Jufjoke schreef:
13-04-2022 11:18
Ik zeg niet dat de opvatting bleek=lelijk waar is. Ik zeg dat het de heersende opvatting is. Dat veel mensen dat dus wel vinden. Dat is niet hetzelfde.
Zelf vind ik mezelf best wel aantrekkelijk. Geen schokkende schoonheid, maar best leuk om te zien. Ik heb zelfvertrouwen genoeg, maar in de zomer komt deze oude trigger weer terug. Dat is geen kwestie van 'joh, kan jou het schelen'. Dat zeg je nu wel, en je bedoelt het vast lief, maar in je eerdere post schrijf je dat bruine benen sexy benen zijn. Waarmee je dus bevestigt dat bleke benen niet sexy zijn. Dat bedoel ik dus.

Ik heb zelf ervarin met mensen die er een opmerking over te menen moeten maken, maar ik vind sommige posts toch best schokkend. Zelfs een beetje stuitend. Wat mensen allemaal zeggen!
En waar we eigenlijk vanaf zouden moeten, is de vergelijking dat een bruin tintje bijdraagt aan een gezond uiterlijk/ uitstraling. Het is namelijk een koppeling die eigenlijk helemaal niet logisch is. Waarom is een zongebruind persoon gezonder dan een erg licht persoon? Puur qua huid durf ik wel te beweren dat mijn huid gezonder is dan die van iemand die bruint in de zon en onder de zonnebank gaat.
Maar ook hier lees je dat dit gewoon een heel hartdnekkig iets is.
Ik weet ook wel zeker dat mijn huid gezonder is dan mensen met een bruine kleur van de zon. Als je bruin wordt bak je ook aan. Net als vlees in de pan. Bruin worden is per definitie ongezond.

Het is een hardnekkige associatie in de maatschappij dat wit gelijk staat aan lelijk. Net als beharing bij een vrouw. Ik vind het automatisch lelijk, omdat mij dat zo is ingeprent. Dat wil ik helemaal niet vinden, maar het is een automatische associatie. Ik vind het jammer dat mensen ook direct de behoefte hebben om wat met zo'n automatische associatie te doen. Anderen hardop belachelijk maken met wit zijn of beharing etc etc.
Hogwarts schreef:
13-04-2022 11:43
Ik weet ook wel zeker dat mijn huid gezonder is dan mensen met een bruine kleur van de zon. Als je bruin wordt bak je ook aan. Net als vlees in de pan. Bruin worden is per definitie ongezond.

Het is een hardnekkige associatie in de maatschappij dat wit gelijk staat aan lelijk. Net als beharing bij een vrouw. Ik vind het automatisch lelijk, omdat mij dat zo is ingeprent. Dat wil ik helemaal niet vinden, maar het is een automatische associatie. Ik vind het jammer dat mensen ook direct de behoefte hebben om wat met zo'n automatische associatie te doen. Anderen hardop belachelijk maken met wit zijn of beharing etc etc.
Belachelijk maken is natuurlijk het ergste, maar ik vind die zogenaamd normale vragen (waarom ben jij zo wit) ook niet kunnen.

Afbeelding

(Omg karin you cant just ask people why their white :-D )

Ik vind het bijzonder om iets negatiefs op te merken aan iemands uiterlijk. Ik zou ook niet gauw aan iemand vragen of die persoon zich ziek voelt of moe is.
Henk-in-Roelie schreef:
13-04-2022 11:21
Ho ho, ik schreef het staat voor sexy. Ook voor sportief overigens (jaren 80). Dat is niet mijn persoonlijke mening. Totaal niet zelfs want ik vind dat altijd maar sexy willen zijn van de dames en heren (vooral op instagram) over het algemeen oer-irritant :lol:
Eens! Ik volg op Instagram veel fitness-influencers en die zijn doorgaans van top tot teen donkerbruin. Dat is een soort beroepsdeformatie: bruin = sportief, fit en gezond. Overigens kleedt bruin ook af, je benen lijken dunner als ze bruin zijn en ook spieren komen beter uit, daarom worden bodybuilders voor wedstrijden bijna zwart ge-spraytanned.

Ik gebruik af en toe druppels voor m’n gezicht (van skins) en soms Dove voor m’n lichaam maar eigenlijk vind ik het een hoop gedoe. Wit is ook prima! Dat wordt mijn nieuwe mantra :)
Wit is prima! Ik heb donker haar en sproetjes op een heel lichte huid die niet snel bruin of rood wordt.

Vind het best mooi, maar helaas het kost het me veel moeite om de witte winterhuid toonbaar te krijgen en houden. Ik heb door griep en winter veel droge benen en daardoor jeuk gehad, krabplekjes, littekentjes, en hier en daar rode vlekjes en gesprongen adertjes.

Met bruine benen is dat allemaal minder zichtbaar en daarom smeer ik dan soms toch maar geirriteerd die collistar er op (gaat redelijk).

Ik draag wel graag midi rokken met mooie hooggehakte sandalen en pretendeer dan dat mn bleke benen ook prima passen bij de elegante look die ik nastreef.
Sjulia schreef:
13-04-2022 12:00
Belachelijk maken is natuurlijk het ergste, maar ik vind die zogenaamd normale vragen (waarom ben jij zo wit) ook niet kunnen.

Afbeelding

(Omg karin you cant just ask people why their white :-D )

Ik vind het bijzonder om iets negatiefs op te merken aan iemands uiterlijk. Ik zou ook niet gauw aan iemand vragen of die persoon zich ziek voelt of moe is.
:proud:

Ik smeer bijna elke avond zelfbruiner op, omdat er anders inderdaad aan mij gevraagd wordt of ik ziek ben. Overigens lijkt het bruiningsproces te stoppen, want echt bruin alsof ik net terug ben van vakantie word ik er niet van. Het haalt gewoon het bleke weg.
Je ziet de bloedvaten bij mij ook erg zitten waardoor ik, zeker in de winter, altijd wel met iemand in een discussie beland of er nou wel of geen pen op mijn lip zit 😣
Sjulia schreef:
13-04-2022 08:39
Ik heb een vriendin die super super wit is, albino achtig, maar zelfbruiner gaat er vooral lelijk af bij haar. Vlekkerig enzo. Het contrast lijkt te groot om zelfbruiner succesvol te laten verlopen.
het moet er toch ook niet af?
Heeft er iemand ervaring met zelfbruiner icm keratosis pilaris? Op mijn benen en bovenarmen heb ik dat.
En droge plekjes en pukkeltjes in het gezicht, hoe gaat dat?
lilalinda schreef:
13-04-2022 12:59
Uiteindelijk gaat het er echter wel af, want het kleurt alleen de bovenste huidlaag. Binnen een week is het dus weer verdwenen.
lilalinda schreef:
13-04-2022 12:59
Ik denk dat ze het eraf slijten bedoelt.
Vind sommige reacties maar vreemd. Je draagt toch ook make-up om er een beetje beter uit te zien ? En met een lichte huid is zeker niks mis. Ik persoonlijk heb graag een kleurtje op m'n benen, vind dat mooier als je een jurk draagt. Ieder z'n persoonlijke voorkeur.
Henk-in-Roelie schreef:
13-04-2022 13:05
Ik denk dat ze het eraf slijten bedoelt.
Ja het gaat er op een lelijke manier af. Beetje schimmel achtige uitstraling.
2020Suzuki schreef:
13-04-2022 08:46
Maar qua gezicht niet? En geeft dit dan geen onnatuurlijk contrast?
Ik ben witter dan wit. Heb ook rossig haar. De zelfbruiner werkt bij mij overigens wel, even als antwoord op een vraag hierboven. Maar ik gebruik het niet meer, vind het prima zo.
Dat heeft te maken met de ondertoon van je eigen huid, en die van de zelfbruiner.
https://minetanbodyskin.com/marqd-beaut ... country=nl

Ik gebruik ook altijd de Bondi Sands extra dark.
-
Sjulia schreef:
13-04-2022 13:19
Ja het gaat er op een lelijke manier af. Beetje schimmel achtige uitstraling.
dan heeft ze misschien ook een slecht merk?

Ik ben Engels wit en kan met bruiners echt wel mijn huid een beetje mooi oppimpen
lilalinda schreef:
13-04-2022 13:41
dan heeft ze misschien ook een slecht merk?

Ik ben Engels wit en kan met bruiners echt wel mijn huid een beetje mooi oppimpen
Ja dat dacht ik ook, maar de bondi Sands hielp niet.
Ze moet ook wel echt een lichtere kleur want een groter contrast werkt sowieso niet zo mooi. Je ziet het gauw bij de handen enzo. En dan heeft het ook niet zoveel zin meer zoals ze zelf zegt.

Ik weet niet wat Engels wit is, maar het viel me laatst op dat vriendin zelfs licht geeft in het donker. Je kon haar nog zien, de rest niet. :hihi:
(Hier kon ze zelf ook om lachen)
Ik ken ook niemand die zo wit is, maar ze heeft ook rood haar.
meisje22 schreef:
13-04-2022 13:05
Uiteindelijk gaat het er echter wel af, want het kleurt alleen de bovenste huidlaag. Binnen een week is het dus weer verdwenen.
Ja, en als je heel veel van dat spul opsmeert, dus dagelijks bijsmeren tot je diepbruin bent, ziet het er aanvankelijk echt mooi uit, maar het afslijten is dan dramatisch: soort marmer-effect, met donkere en lichtere vlekken. Geen aanrader, dus. Ook bij handen, ellebogen en enkels krijg je, zelfs als je die stukken met beleid insmeert, na heel trouw smeren toch donkere plekken.

Ik heb het ooit één keer gedaan, als experiment. Op al mijn kleren zaten roestbruine randen :mrgreen: en na het eerste succes (echt diepbruin en helemaal egaal) ben ik maar dagelijks gaan scrubben om de vlekken en kringen weg te werken. Wel jammer, want soms is het leuk om echt bruin te zijn. Maar met selftanner houd ik het tegenwoordig bij een subtiele gloed. En bronzer, werkt ook prima.
Coco and Eve heeft (vind ik dan) een hele fijne die niet heel erg stinkt:)
Henk-in-Roelie schreef:
13-04-2022 10:57
Ik vraag me af of de opvatting bleek= lelijk wel waar is. Dat het (in het algemeen) staat voor sexy betekent niet dat witte benen niet worden gewaardeerd. Als twintiger vond ik juist een zongebruinde tint bij mij niet mooi en bleef ik uit de zon om "wit" te blijven. 'k Vond de tanning lines, wat je kreeg door zonnen, ook niet erg aantrekkelijk totdat ik een vriendje kreeg die juist gek op die tanning lines was :P
En voor de witte benen heb je ook liefhebbers. Als ik jou was zou ik me niet beperken tot de tuin met de blote benen, er zijn er met jou zoveel zonder zongebruinde benen. Het kan ook klassiek/romantisch lijken als je wat bleker bent en als je mooie benen hebt, shows ze!
Zonde om je te laten beperken, gewoon lekker doen wat je zelf wil wat kan jou die anderen schelen.

Ik snap je gedachtegang. En respect voor degenen die zich nergens iets van aantrekken en zich niet aanpassen aan wat de buitenwereld ervan vindt. Maar voor mij werkt het zo niet. Het aanhoren van elke keer maar weer die ongevraagde negatieve opmerkingen kost me meer energie dan het bruinen van mijn benen, dus kies ik voor het laatste. En denk daar verder maar niet teveel bij na.
Ik ben ook heel erg wit (met donker haar en felle lichtblauwe ogen) en die opmerkingen die mensen maken zijn wel echt vervelend ja. Ben er vroeger echt continu mee gepest. Echt, waar bemoeien ze zich mee. Ik wordt gewoon echt niet bruin - misschien minder doorschijnend met heel veel moeite en krijg vooral veel sproeten en helaas tegenwoordig ook pigmentvlekken. Dus dan toch liever aan de SPF 50. Zelfbruiner staat mij ook helemaal niet mooi, onnatuurlijk vooral.

Sinds ik in Engeland woon trouwens nooit meer nare opmerkingen gehad, ik ben hier helemaal niet uitzonderlijk bleek. Ik draag ook graag felle lippenstift en kleding zodat het contrast echt knalt en krijg daar veel complimenten op. Dus misschien ook wel echt een Nederlands cultuurding dat je altijd maar ‘sunkissed’ moet zijn.
Ik lees veel lof over Bondi, maar ik vind het toch zo allemachtig stinken! Geef mij maar de MineTan mousse. Veel neutralere geur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven