Wat is wijsheid?
donderdag 21 april 2022 om 16:24
Gisteravond had ik een date, die duurde maar voort en we hebben allebei onze plannen voor de rest van de avond afgezegd om langer bij elkaar te kunnen blijven. Het bleef maar leuk totdat we op den duur toch écht naar huis moesten omdat het echt laat werd. Aan het eind van de avond besloten we met moeite toch niet met elkaar mee te gaan terwijl we dat wel allebei wel heel graag wilden. Het spatte ervan af, maar vooral ik wilde deze match echt een opbouwende kans geven door niet meteen all the way gaan.
Sindsdien, gisteravond dus nog maar, ben ik echt helemaal weg van haar en wil ik haar het liefst laten weten dat ik de hele tijd aan haar denk. Maar ik twijfel of dit wel verstandig is na een eerste date. Uit onze gesprekken bleek dat ze erg op haar vrijheid gesteld is en al snel een beklemmend gevoel heeft. Moet ik na één fantastische date wel zo direct mijn gevoel met haar delen? Ik wil haar niet wegjagen maar tegelijk ook eerlijk delen wat ze met me doet. Wat is wijsheid?
Sindsdien, gisteravond dus nog maar, ben ik echt helemaal weg van haar en wil ik haar het liefst laten weten dat ik de hele tijd aan haar denk. Maar ik twijfel of dit wel verstandig is na een eerste date. Uit onze gesprekken bleek dat ze erg op haar vrijheid gesteld is en al snel een beklemmend gevoel heeft. Moet ik na één fantastische date wel zo direct mijn gevoel met haar delen? Ik wil haar niet wegjagen maar tegelijk ook eerlijk delen wat ze met me doet. Wat is wijsheid?
donderdag 21 april 2022 om 16:38
Ik zou als ik jou was een kort appje sturen bijvoorbeeld: "Hey lieve X, ik vond onze date gisteren echt super leuk en gezellig en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar! Veel liefs, Y"
En dan hopen dat ze positief reageert..
In ieder geval: niet te lange apps sturen, niet te veel complimenten geven, niet te erg (dwz te uitgebreid) je enthousiasme benadrukken, want dat zal haar gaan benauwen..
In ieder geval: niet te lange apps sturen, niet te veel complimenten geven, niet te erg (dwz te uitgebreid) je enthousiasme benadrukken, want dat zal haar gaan benauwen..
yep wijzigde dit bericht op 21-04-2022 16:40
2.54% gewijzigd
donderdag 21 april 2022 om 16:40
Ja, tuurlijk even appen.
“ loop de hele dag al met een glimlach ; was super / geweldig / vet cool / … gisteren. Tot snel, hoop ik “
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 21 april 2022 om 16:48
Ik snap dat nooit, waarom zo lang wachten met iets laten weten? Het was een leuke date, dan kun je toch wel gewoon een berichtje sturen? Je kunt toch gewoon iets leuks/liefs zeggen zonder daarin te vermelden 'wat ze met je doet'? Want daar zou ik na 1 date ook niet zo op zitten te wachten.
Gewoon zeggen: 'Ik vond het erg leuk en hoop dat jij dat ook vond.' 'Wat een leuke date was het gisteren, ik vond het zeker voor herhaling vatbaar, wat jij?'. Beetje neutraal houden maar wel laten weten dat je het heel leuk vond.
Als ze snel een beklemmend gevoel heeft, vermijd dingen als: 'dit heb ik lang niet meer gevoeld', 'je bent echt fantastisch' of 'waar was je mijn hele leven'. Gevoel komt vanzelf ter sprake.
Gewoon zeggen: 'Ik vond het erg leuk en hoop dat jij dat ook vond.' 'Wat een leuke date was het gisteren, ik vond het zeker voor herhaling vatbaar, wat jij?'. Beetje neutraal houden maar wel laten weten dat je het heel leuk vond.
Als ze snel een beklemmend gevoel heeft, vermijd dingen als: 'dit heb ik lang niet meer gevoeld', 'je bent echt fantastisch' of 'waar was je mijn hele leven'. Gevoel komt vanzelf ter sprake.
donderdag 21 april 2022 om 16:50
Yep schreef: ↑21-04-2022 16:38Ik zou als ik jou was een kort appje sturen bijvoorbeeld: "Hey lieve X, ik vond onze date gisteren echt super leuk en gezellig en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar! Veel liefs, Y"
Ja heel leuk! alleen zou ik wel het woordje lieve en ook veel liefs weglaten. Ik krijg daar echt de kriebels van. Ik vond onze date gisteren echt super leuk en gezellig en wat mij betreft voor herhaling vatbaar, is meer dan prima.
donderdag 21 april 2022 om 17:09
Dit.
Ik schiet compleet in de gordijnen van zo'n appje.
Wat BGB zegt is prima. Spreekt interesse uit en niet beklemmend.
donderdag 21 april 2022 om 17:16
Een prettig sturen met: ik vond het erg gezellig en een geslaagde date, heb je binnenkort tijd om nog eens af te spreken?
Dat is toch geen claimen, maar laten merken dat je leuk vindt en open staat voor meer contact.
Verliefde berichten sturen met ik denk de hele tijd aan je , zou ik idd niet doen, maar interesse tonen is niet fout.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 21 april 2022 om 17:27
Gewoon zeggen dat je het heel leuk vond, hoopt dat zij dat ook vind en snel een nieuwe daten opperen.
Meer niet, wat je nu voelt is lust en beetje kriebels, je kent elkaar verder nog echt niet dus als een ander nu met liefdesverklaringen en ik ben helemaal weg van je komt, te veel. Echt te veel, te snel.
Meer niet, wat je nu voelt is lust en beetje kriebels, je kent elkaar verder nog echt niet dus als een ander nu met liefdesverklaringen en ik ben helemaal weg van je komt, te veel. Echt te veel, te snel.
donderdag 21 april 2022 om 18:03
+ 1
Bovendien moet ze niet zeiken met haar disclaimer over beklemmend gedoe. Hup, voluit op het orgel. Ik blijf maar aan je denken, ik heb nog nooit zo'n speciaal gevoel gehad, ik vlieg tegen de plinten op van opwinding, ik maak er een einde aan als we niet nog een keer daten.
Beetje Hollandse nuchterheid zal der leren.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
vrijdag 22 april 2022 om 07:22
Dat is een goeie vraag. Ik denk niet dat dat een rol speelt, althans niet bewust. Het hele idee van ‘hard to get’ is natuurlijk dat het een onbewust effect heeft dus wie weet trekt ze me daarmee idd onbewust meer aan. Maar volgens mij wil ik haar vooral omdat ze gewoon een hele bijzondere vrouw is waarmee ik me helemaal op mijn gemak voel en waarvan ik vanaf de eerste minuut al niet genoeg kon krijgen.Attraverso schreef: ↑22-04-2022 06:30'Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld en krijg snel een beklemmend gevoel'?
Kan me voorstellen dat je dan schrik krijgt om een berichtje te sturen.
Wil je haar omdat ze hard to get speelt?
vrijdag 22 april 2022 om 07:33
Op zich wel, maar ook een beetje moeilijk te peilen. Ik heb nav de reacties hier besloten om vooral casual interesse te tonen. Ze reageerde meteen en lijkt geen spelletjes te spelen. Ik heb haar laten weten dat ik haar graag weer wil zien en ze liet weten dat ze dat leuk vond en nog wel een appeltje met mij te schillen had, maar ze zei er ook bij dat ze niet heel veel tijd heeft.
Ik vermoed dat ze mij nu mogelijk een koekje van eigen deeg wil geven omdat ik niet gretig op haar uitnodiging inging om met haar mee naar binnen te gaan. Ik heb er die avond meteen wel bijgezegd dat ik haar te leuk vind om alles meteen te spoilen, maar ik kan me er ook iets bij voorstellen als ze er nu voor kiest om nu mij even in de ‘kou’ te laten staan.
vrijdag 22 april 2022 om 07:39
Pfoe dat klinkt al heel vermoeiend voor mij. Maak gewoon een nieuwe date afspraak toch? En ga het gewoon leuk hebben. En als ze er nu al moeilijk over gaat doen dat je niet meteen met haar naar bed bent gegaan..Simon84 schreef: ↑22-04-2022 07:33Op zich wel, maar ook een beetje moeilijk te peilen. Ik heb nav de reacties hier besloten om vooral casual interesse te tonen. Ze reageerde meteen en lijkt geen spelletjes te spelen. Ik heb haar laten weten dat ik haar graag weer wil zien en ze liet weten dat ze dat leuk vond en nog wel een appeltje met mij te schillen had, maar ze zei er ook bij dat ze niet heel veel tijd heeft.
Ik vermoed dat ze mij nu mogelijk een koekje van eigen deeg wil geven omdat ik niet gretig op haar uitnodiging inging om met haar mee naar binnen te gaan. Ik heb er die avond meteen wel bijgezegd dat ik haar te leuk vind om alles meteen te spoilen, maar ik kan me er ook iets bij voorstellen als ze er nu voor kiest om nu mij even in de ‘kou’ te laten staan.
Je hebt een fantastische date gehad, maar eigenlijk ken je haar nog niet he. De verliefdheid die je voelt, is voor een zeer groot gedeelte waarschijnlijk spanning. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
vrijdag 22 april 2022 om 07:46
@viamia
Alles wat je zegt weet ik hoor, ik richt me ook juist tot jullie om geen irrationele keuzes te maken. Juist omdát ik weet dat mijn gevoel me nu een beetje in de war maakt. Ik denk ook dat het logisch is dat dit soort zaken voor buitenstaanders al snel vermoeiender is dan voor de mensen die de gevoelens zelf doormaken en daarvan in de war raken. We zijn allebei eind dertig.
Alles wat je zegt weet ik hoor, ik richt me ook juist tot jullie om geen irrationele keuzes te maken. Juist omdát ik weet dat mijn gevoel me nu een beetje in de war maakt. Ik denk ook dat het logisch is dat dit soort zaken voor buitenstaanders al snel vermoeiender is dan voor de mensen die de gevoelens zelf doormaken en daarvan in de war raken. We zijn allebei eind dertig.