Autostoeltje te klein, tips gevraagd

03-06-2009 21:25 50 berichten
Ik kom er even niet uit op de sites die hierover gaan...

Misschien heeft iemand hier De Tip:

Dochter is acht maanden, 74cm en tien kilo. Voor de autostoeltjes groep 0 (0-13 kg) is ze te groot, daar past ze eigenlijk echt niet meer in, is de hele weg brullen brullen brullen.

Voor de autostoeltjes groep 1 (9-18 kg) is ze, volgens het CB, nog te net te klein omdat ze nog niet héél goed zelfstandig kan zitten. Ze kán het wel, maar niet heel lang en anderhalf uur in de auto lijkt me dan nog een beetje lang.

Heeft iemand nog een goed idee?

Ja, ik kan haar in draagdoek meenemen in de trein, al vind ik dat niet de beste optie, al is het misschien wel de énige optie...
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu net een jaar en zit nog in de MC

Ze is net 8 kilo en 71 cm.

Ik denk alleen dat het te saai voor dr gaat worden als we binnenkort op vakantie gaan, (we rijden in 2x naar Italie en ze zit dan met nog 2 kinderen op de achterbank en zit ze dus als enige andersom) maar ik twijfel nog wel..

Andersom is wel veiliger natuurlijk
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
.
Fleur, volgens mij heb ik nog twee van die achterover-trek-autostoeltjes in de schuur staan. Zal morgen ff spitten. Als ze er nog staan kan ik er wel 1 voor je op de trein zetten....
Hier ook een die te groot werd voor de maxi-cosi en nog niet zelf ging zitten. We hebben een Axiss gekocht en hij vindt het autorijden ineens een stuk leuker

Maar als tip, deze maand is door de consumentenbond een test gedaan naar de autostoeltjes. Prijs-kwaliteit-veiligheid staat er allemaal in vermeld.

Kan het wel voor je scannen en mailen als je wilt.
He Nut, goeie tip! Staat het in de gewone consumentengids, mei-nummer? Die ligt dan op mijn werk!
ja hij staat deze maand in het blad.
Ga ik het even checken, thanx!
Je hebt toch van die speciale kussentje die je erin kan leggen als het stoeltje nog te groot is? Mijn nichtje heeft zoiets..
Hoi Fleurtje,

Het ene autostoeltje heeft een betere ligstand dan het andere. De ligstand van de Romer King Plus is prima (die heeft ook een erg goede hoofdsteun) maar ik heb horen zeggen dat de ligstand van de Maxi Cosi (Tobi/SPS) tegenvalt, bij deze stoel zou het kindje teveel rechtop blijven zitten waardoor het hoofdje bij slapen wat naar voren kan klappen.

Succes.
Ja, oudste dochter heeft de Tobi. Prachtige roze stoel, maar echt naar achter kan deze idd niet...

Romer King Plus. Check!

Meli, met een kussentje zit ze nog even rechtop, of zie ik dat nu verkeerd....
Goeie tips hier!

Dank dank dank.
Ik ben ook erg aan het twijfelen. Niet over de sterkte van onze jongste * is al 1 jaar dus al lang sterk genoeg * maar ze is nog niet zo groot en zwaar.

Qwertu heeft idd een punt, want 2 dagen een gillend kind op de achterbank is ook geen lolletje nee.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
heb je al een nieuwe stoel?

Ik heb mijn dochter tot 8 maanden in de maxi cosi gehad en had toen hetzelfde probleem. Mevrouw kon niet lang genoeg zelfstandig zitten voor langere afstanden.

Ik heb bij de hema een autostoel gekocht die je kunt kantelen. Slechts 70 euro, heb hem helemaal gekanteld in het begin en ze lag/zat heerlijk. Inmiddels is ze 'groot' 20 maanden en zit ze gewoon rechtop.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Mijn jongste is even oud en kan ook net een beetje zitten. Ik denk dat zo'n opvolgstoel heel vermoeiend voor hem zou zijn en ik zie mijn dochter van twee (ondanks kantelen van de stoel) daar toch ook wel eens met een "geknakt" nekje in hangen (en huilend wakker worden, zo zielig).

Wij hebben een maxi cosi cabrio en die heeft een grote kuip. Mijn oudste twee hebben er tot 18 resp 16 maanden ingezeten, en m.n. mijn tweede was toen echt wel groter dan jouw dochter nu. Misschien kun je die ergens lenen/huren?
in mijn stoel zaten er verkleiners bij voor elke leeftijd. geknakte nekjes komen dan dus niet voor. Overigens gebruik ik ze niet, mijn dochter ligt nooit op die manier, maar ik weet wat je bedoelt. het verschilt denk ik per kind, je moet ook even kijken hoe je dochter er in past in de winkel.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Fleur, ik ben benieuwd welke stoel het geworden is! Ik zit nl met hetzelfde probleem voor mijn zoon.
Nog niet echt iets besloten, maar.... in de tussentijd is dochter zo goed gaan zitten en staan, dat ik denk dat het net zo'n stoel wordt als haar zus nu heeft...

Dus het probleem heeft zich vanzelf min of meer opgelost...

Maar ik vond het wel een lastig iets, want van dat artikel uit de consumentengids werd ik ook niet veel wijzer. Daar waren niet de dingen getest die ik wilde weten

Ik ga me nu in het volgende verdiepen: een nieuwe eetstoel en wel of niet een triptrap :-)
Ah da's mooi dat ze toch opeens beter is gaan zitten. Ik twijfel nog tussen de Maxi Cosi Tobi en de Romer King Plus. En inderdaad, die ligstanden kon ik nou ook nét niet terugvinden bij de Consumentenbond!

Voor meer ervaringen van autostoel groep 1 houd ik me aanbevolen.

Enne Fleur, die triptrap is fijn, maar dat is voer voor een ander topic :-)
Toch stiekem snel een vraagje: hebben alle triptraps een eetblad, of zit daar verschil tussen?
Een trip trap heeft toch juist geen eetblad, of ben ik nou gek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die van mij heeft geen eetblad. Ik vind dat een voordeel, want hierdoor schuif ik de stoel zo aan en zit zoon er echt bij aan tafel. Dat schijnt ook onderdeel van de Stokke-filosofie te zijn geloof ik. Vandaar ook die hoge kinderwagen van ze, dan is het kind ook meer betrokken bij wat er om hem heen gebeurt.
Oh nee, ik bedoelde iets anders. Ik bedoel zo'n 'band' tussen de beentjes, zodat ze er niet uit donderen, wat andere eetstoeltjes wel hebben.

Ik vind zo'n blad juist fijn. Zonder blad zijn we verplicht altijd aan tafel te eten....
Ik bedoel zoiets zoals dit leertje:

Oh ik zie het al. Ja, dat hebben ze dus.
De babyset, heet dat in triptrap-taal. Koop je er los bij. En dan koop je er ook nog een kussentje bij. En al met al wordt zo de stoel steeds duurder. Maar hij is wél heel fijn. En inderdaad, wij eten tegenwoordig altijd aan tafel. Een hele nieuwe ervaring :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven