Autostoeltje te klein, tips gevraagd

woensdag 3 juni 2009 om 21:25
Ik kom er even niet uit op de sites die hierover gaan...
Misschien heeft iemand hier De Tip:
Dochter is acht maanden, 74cm en tien kilo. Voor de autostoeltjes groep 0 (0-13 kg) is ze te groot, daar past ze eigenlijk echt niet meer in, is de hele weg brullen brullen brullen.
Voor de autostoeltjes groep 1 (9-18 kg) is ze, volgens het CB, nog te net te klein omdat ze nog niet héél goed zelfstandig kan zitten. Ze kán het wel, maar niet heel lang en anderhalf uur in de auto lijkt me dan nog een beetje lang.
Heeft iemand nog een goed idee?
Ja, ik kan haar in draagdoek meenemen in de trein, al vind ik dat niet de beste optie, al is het misschien wel de énige optie...
Misschien heeft iemand hier De Tip:
Dochter is acht maanden, 74cm en tien kilo. Voor de autostoeltjes groep 0 (0-13 kg) is ze te groot, daar past ze eigenlijk echt niet meer in, is de hele weg brullen brullen brullen.
Voor de autostoeltjes groep 1 (9-18 kg) is ze, volgens het CB, nog te net te klein omdat ze nog niet héél goed zelfstandig kan zitten. Ze kán het wel, maar niet heel lang en anderhalf uur in de auto lijkt me dan nog een beetje lang.
Heeft iemand nog een goed idee?
Ja, ik kan haar in draagdoek meenemen in de trein, al vind ik dat niet de beste optie, al is het misschien wel de énige optie...
woensdag 3 juni 2009 om 23:18
Mijn dochter is nu net een jaar en zit nog in de MC
Ze is net 8 kilo en 71 cm.
Ik denk alleen dat het te saai voor dr gaat worden als we binnenkort op vakantie gaan, (we rijden in 2x naar Italie en ze zit dan met nog 2 kinderen op de achterbank en zit ze dus als enige andersom) maar ik twijfel nog wel..
Andersom is wel veiliger natuurlijk
Ze is net 8 kilo en 71 cm.
Ik denk alleen dat het te saai voor dr gaat worden als we binnenkort op vakantie gaan, (we rijden in 2x naar Italie en ze zit dan met nog 2 kinderen op de achterbank en zit ze dus als enige andersom) maar ik twijfel nog wel..
Andersom is wel veiliger natuurlijk
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
donderdag 4 juni 2009 om 00:44
Hier ook een die te groot werd voor de maxi-cosi en nog niet zelf ging zitten. We hebben een Axiss gekocht en hij vindt het autorijden ineens een stuk leuker
Maar als tip, deze maand is door de consumentenbond een test gedaan naar de autostoeltjes. Prijs-kwaliteit-veiligheid staat er allemaal in vermeld.
Kan het wel voor je scannen en mailen als je wilt.
Maar als tip, deze maand is door de consumentenbond een test gedaan naar de autostoeltjes. Prijs-kwaliteit-veiligheid staat er allemaal in vermeld.
Kan het wel voor je scannen en mailen als je wilt.

donderdag 4 juni 2009 om 09:46
Hoi Fleurtje,
Het ene autostoeltje heeft een betere ligstand dan het andere. De ligstand van de Romer King Plus is prima (die heeft ook een erg goede hoofdsteun) maar ik heb horen zeggen dat de ligstand van de Maxi Cosi (Tobi/SPS) tegenvalt, bij deze stoel zou het kindje teveel rechtop blijven zitten waardoor het hoofdje bij slapen wat naar voren kan klappen.
Succes.
Het ene autostoeltje heeft een betere ligstand dan het andere. De ligstand van de Romer King Plus is prima (die heeft ook een erg goede hoofdsteun) maar ik heb horen zeggen dat de ligstand van de Maxi Cosi (Tobi/SPS) tegenvalt, bij deze stoel zou het kindje teveel rechtop blijven zitten waardoor het hoofdje bij slapen wat naar voren kan klappen.
Succes.

dinsdag 9 juni 2009 om 11:28
Ik ben ook erg aan het twijfelen. Niet over de sterkte van onze jongste * is al 1 jaar dus al lang sterk genoeg * maar ze is nog niet zo groot en zwaar.
Qwertu heeft idd een punt, want 2 dagen een gillend kind op de achterbank is ook geen lolletje nee.
Qwertu heeft idd een punt, want 2 dagen een gillend kind op de achterbank is ook geen lolletje nee.
Op het dak zie je kleine musjes,
maandag 15 juni 2009 om 12:39
heb je al een nieuwe stoel?
Ik heb mijn dochter tot 8 maanden in de maxi cosi gehad en had toen hetzelfde probleem. Mevrouw kon niet lang genoeg zelfstandig zitten voor langere afstanden.
Ik heb bij de hema een autostoel gekocht die je kunt kantelen. Slechts 70 euro, heb hem helemaal gekanteld in het begin en ze lag/zat heerlijk. Inmiddels is ze 'groot' 20 maanden en zit ze gewoon rechtop.
Ik heb mijn dochter tot 8 maanden in de maxi cosi gehad en had toen hetzelfde probleem. Mevrouw kon niet lang genoeg zelfstandig zitten voor langere afstanden.
Ik heb bij de hema een autostoel gekocht die je kunt kantelen. Slechts 70 euro, heb hem helemaal gekanteld in het begin en ze lag/zat heerlijk. Inmiddels is ze 'groot' 20 maanden en zit ze gewoon rechtop.
Erger u niet, verwonder u slechts!
maandag 15 juni 2009 om 12:45
Mijn jongste is even oud en kan ook net een beetje zitten. Ik denk dat zo'n opvolgstoel heel vermoeiend voor hem zou zijn en ik zie mijn dochter van twee (ondanks kantelen van de stoel) daar toch ook wel eens met een "geknakt" nekje in hangen (en huilend wakker worden, zo zielig).
Wij hebben een maxi cosi cabrio en die heeft een grote kuip. Mijn oudste twee hebben er tot 18 resp 16 maanden ingezeten, en m.n. mijn tweede was toen echt wel groter dan jouw dochter nu. Misschien kun je die ergens lenen/huren?
Wij hebben een maxi cosi cabrio en die heeft een grote kuip. Mijn oudste twee hebben er tot 18 resp 16 maanden ingezeten, en m.n. mijn tweede was toen echt wel groter dan jouw dochter nu. Misschien kun je die ergens lenen/huren?
maandag 15 juni 2009 om 12:52
in mijn stoel zaten er verkleiners bij voor elke leeftijd. geknakte nekjes komen dan dus niet voor. Overigens gebruik ik ze niet, mijn dochter ligt nooit op die manier, maar ik weet wat je bedoelt. het verschilt denk ik per kind, je moet ook even kijken hoe je dochter er in past in de winkel.
Erger u niet, verwonder u slechts!

dinsdag 30 juni 2009 om 23:21
Nog niet echt iets besloten, maar.... in de tussentijd is dochter zo goed gaan zitten en staan, dat ik denk dat het net zo'n stoel wordt als haar zus nu heeft...
Dus het probleem heeft zich vanzelf min of meer opgelost...
Maar ik vond het wel een lastig iets, want van dat artikel uit de consumentengids werd ik ook niet veel wijzer. Daar waren niet de dingen getest die ik wilde weten
Ik ga me nu in het volgende verdiepen: een nieuwe eetstoel en wel of niet een triptrap
Dus het probleem heeft zich vanzelf min of meer opgelost...
Maar ik vond het wel een lastig iets, want van dat artikel uit de consumentengids werd ik ook niet veel wijzer. Daar waren niet de dingen getest die ik wilde weten
Ik ga me nu in het volgende verdiepen: een nieuwe eetstoel en wel of niet een triptrap

dinsdag 30 juni 2009 om 23:26
Ah da's mooi dat ze toch opeens beter is gaan zitten. Ik twijfel nog tussen de Maxi Cosi Tobi en de Romer King Plus. En inderdaad, die ligstanden kon ik nou ook nét niet terugvinden bij de Consumentenbond!
Voor meer ervaringen van autostoel groep 1 houd ik me aanbevolen.
Enne Fleur, die triptrap is fijn, maar dat is voer voor een ander topic
Voor meer ervaringen van autostoel groep 1 houd ik me aanbevolen.
Enne Fleur, die triptrap is fijn, maar dat is voer voor een ander topic

dinsdag 30 juni 2009 om 23:47
Die van mij heeft geen eetblad. Ik vind dat een voordeel, want hierdoor schuif ik de stoel zo aan en zit zoon er echt bij aan tafel. Dat schijnt ook onderdeel van de Stokke-filosofie te zijn geloof ik. Vandaar ook die hoge kinderwagen van ze, dan is het kind ook meer betrokken bij wat er om hem heen gebeurt.

donderdag 2 juli 2009 om 01:22