Gezondheid alle pijlers

NET tumor in de pancreas met uitzaaiingen in de lever

09-06-2022 11:17 3423 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Korte samenvatting:

Na een paar weken felle pijn heb ik gisteren de diagnose NET tumor in de pancreas met uitzaaiingen in de lever gekregen. Ik was me al aan het voorbereiden op het einde, dus dit was de best mogelijke uitslag die ik kon krijgen. Maar nu is de euforie gezakt, vandaar dit topic. ;-D

In de volgende post volgt het hele (lange) verhaal.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig Doornroosje. Wat een ongelooflijke shit-diagnose, al had het dus nog erger gekund.
Maar zo naar dat je zoveel pijn hebt gehad, dat gaat nu hopelijk iets beter?

Ik hoop dat je hier wat steun kunt vinden. Ik zal je topic volgen en wens je uiteraard heel veel sterkte.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
***Merys*** schreef:
09-06-2022 11:30
Precies dit.

Sterkte lieve Roosje, hoop dat je hier een fijne plek vindt om van je af te schrijven.
Dit! Sterkte
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfoe, Doornroosje, wat een bericht! Fijn dat je de mensen om je heen hebt die je kunnen steunen.
Behandelbaar is mooi. Is er ook nog een kans dat als de behandeling aanslaat, genezing mogelijk wordt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai Doornroosje,
Ik vind jou altijd een hele lieve forumster. Ik schrijf bijna nooit mee maar je hebt me vorig jaar zo goed advies gegeven ivm de vaccinaties, dat nu jij het zo moeilijk hebt, ik je heel veel sterkte wil wensen en dat alles goed mag komen :hug:
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaah lieve Roosje, wat een rotbericht! Wel een opluchting dat het behandelbaar is :hug: Heel veel sterkte (ik stuur je even een pb)
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte!

Heftig, hopelijk kunnen ze je helpen.

Dikke knuffel
Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte Doornroosje :hug:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las het in napraat. Ik vond het toen lastig om te reageren, omdat duidelijk bij jou en de reageerders toen opluchting overheerste, terwijl ik dacht: maar dit is nog steeds heel erg naar, pijnlijk en een pittige diagnose. Hoewel ik de reacties van toen wel begreep, vond ik het toch niet echt passend om te komen juichen.
Natuurlijk, het had erger gekund. Goddank is het dat niet. Opluchting was op zijn plaats, maar ik snap ook heel goed dat dat nu aan het zakken is en je begint te beseffen wat er allemaal aan de hand is. Heftig hoor.
Zo zie je maar weer dat er niets klopt van het gezegde 'je krijgt wat je verdient'.
Hopelijk slaan de behandelingen goed aan. Heel veel sterkte.
Goed dat je een eigen topic hebt geopend. Alle steuntjes in de rug helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens het surfen hier op het forum las ik al berichten van je. Daar kwam informatie al steeds onheilspellender naar voren.
Allereerst heel veel sterkte en kracht toegewenst bij deze wending in je leven. Het is niet niks om zo’n uitslag te krijgen.
Ik heb zelf ook een pittige diagnose gekregen vorig jaar, metastases na 3 jaar schoon. Ineens staat je leven op z’n kop.
Hopelijk helpt schrijven hier bij het proces waar je in zit. Mij heeft het wel geholpen, alhoewel ik er nu ook een tijdje niet over geschreven heb hier.
Er zijn veel behandelingen mogelijk, er zijn veel nieuwe inzichten.
Hopelijk heb je snel een behandelplan.
💐🌷🌹🍀
Ook hier sterkte Roosje. Goed dat je een eigen topic geopend hebt. Misschien leest er iemand mee met ervaring en anders heb je een fijne uitlaatklep. :lips:
Heel veel sterkte de komende periode Roosje. Ik hoop dat alles goed komt en dat de behandeling niet zwaar wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook ik ga meelezen en meeleven. :lips:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeh! dat is schrikken!
sterkte en praat goed van je af hier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Of genezing mogelijk is, ik dacht van niet. Maar je weet nooit wat er de komende jaren gebeurt in de wetenschap. Ontwikkelingen gaan zo snel tegenwoordig dat ze mss over enkele jaren wel iets hebben dat het kan genezen. Of dat je er 'gewoon' mee kan leven, ook prima.

Jufjoke, snap ik. Maar ik dacht tot gisteren echt dat het klaar was omdat iedereen duidelijk dacht aan een agressieve vorm en als je dan ook uitzaaiingen hebt, leef je meestal niet lang meer. Dus ik was en ben nog altijd opgelucht, maar besef nu idd dat het wel ernstig is.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 09-06-2022 12:58
0.18% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Wat heftig Doornroosje! Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat het allemaal goed mag komen!
En ik hoop dat je veel liefde en steun vindt in je omgeving en in dit topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Debbietje en vanlippebiesterveld, jullie ook heel veel sterkte! :lips:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
09-06-2022 12:52
Of genezing mogelijk is, ik dacht van niet. Maar je weet nooit wat er de komende jaren gebeurd in de wetenschap. Ontwikkelingen gaan zo snel tegenwoordig dat ze mss over enkele jaren wel iets hebben dat het kan genezen. Of dat je er 'gewoon' mee kan leven, ook prima.

Jufjoke, snap ik. Maar ik dacht tot gisteren echt dat het klaar was omdat iedereen duidelijk dacht aan een agressieve vorm en als je dan ook uitzaaiingen hebt, leef je meestal niet lang meer. Dus ik was en ben nog altijd opgelucht, maar besef nu idd dat het wel ernstig is.
Maar hoe zit het dan met die plekken in je lever?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkt Doornroosje :rose:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even uit de meeleestand:
Heel veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
MissJodiF schreef:
09-06-2022 13:12
Even uit de meeleestand:
Heel veel sterkte :rose:
MissJ!!! Hoe gaat het? Wat fijn je even te lezen. :lips:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
09-06-2022 12:58
Maar hoe zit het dan met die plekken in je lever?
Dat zijn uitzaaiingen. Maar schijnen ze onder controle te kunnen houden met de behandelingen. Ik moet nog zoveel vragen in Leuven. Briefje maken en alles opschrijven de komende week.

Edit: Dit is niet de klassieke pancreaskanker, want dan was het waarschijnlijk einde verhaal. Maar omdat het om de niet-agressieve vorm gaat, zijn uitzaaiingen niet meteen een doodsvonnis.

Ik wist niet eens dat er iets bestond tussen goedaardig en kwaadaardig. Dacht dat kwaadaardig altijd ontzettend slecht was. Nou, dit bestaat dus ook nog.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 09-06-2022 13:19
36.13% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, wat heftig.
Heel veel sterkte :hug:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven