Gezondheid alle pijlers

NET tumor in de pancreas met uitzaaiingen in de lever

09-06-2022 11:17 3385 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Korte samenvatting:

Na een paar weken felle pijn heb ik gisteren de diagnose NET tumor in de pancreas met uitzaaiingen in de lever gekregen. Ik was me al aan het voorbereiden op het einde, dus dit was de best mogelijke uitslag die ik kon krijgen. Maar nu is de euforie gezakt, vandaar dit topic. ;-D

In de volgende post volgt het hele (lange) verhaal.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte.
Het is een opluchting dat het niet het ergste scenario is maar nog altijd een klap met grote gevolgen.

Hoe is het nu met je pijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
De pijn is heel vervelend. Het brandt enorm. De huisdokter heeft nog iets extra voorgeschreven wat ik na elke maaltijd en voor het slapen gaan kan nemen. Ze zei ook dat die tumoren veel zuur produceerden en dat mijn behandelende arts waarschijnlijk wel weet van dat maagzuur.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
09-06-2022 13:17
Dat zijn uitzaaiingen. Maar schijnen ze onder controle te kunnen houden met de behandelingen. Ik moet nog zoveel vragen in Leuven. Briefje maken en alles opschrijven de komende week.

ook alleen al met die chemo pillen, dat klinkt positief. Ik hoop dat je klachten ook goed onder de duim te krijgen zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Roos, een goed besluit om een eigen topic te openen. Je krijgt hier vast veel aandacht en steun. Na al jouw lieve reacties hier op het forum kan het niet anders dan druk worden hier. Ik hoop dat het je helpt en steunt. Voor nu een dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, doornroosje, dat is ook wel nieuws dat zijn tijd mag krijgen om te landen :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
09-06-2022 13:21
ook alleen al met die chemo pillen, dat klinkt positief. Ik hoop dat je klachten ook goed onder de duim te krijgen zijn
Ja, raar is dat hè? Wel hormoontherapie erbij. Mss dat ze eerst dit opstarten om te kijken wat het doet?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte Doornroosje :redrose:
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Doornroosje. En heel fijn dat je er nog bent.
Wat een schrik, heel veel sterkte in deze rollercoaster voor jou en je dierbaren. :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
09-06-2022 13:21
De pijn is heel vervelend. Het brandt enorm. De huisdokter heeft nog iets extra voorgeschreven wat ik na elke maaltijd en voor het slapen gaan kan nemen. Ze zei ook dat die tumoren veel zuur produceerden en dat mijn behandelende arts waarschijnlijk wel weet van dat maagzuur.
He wat naar. Dat kost ook zoveel energie lijkt me, en het is er constant... Misschien heeft de behandelend arts nog opties daarvoor, iets dat het al kan verlichten in de periode tot de behandeling aanslaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
09-06-2022 13:17
Dat zijn uitzaaiingen. Maar schijnen ze onder controle te kunnen houden met de behandelingen. Ik moet nog zoveel vragen in Leuven. Briefje maken en alles opschrijven de komende week.

Edit: Dit is niet de klassieke pancreaskanker, want dan was het waarschijnlijk einde verhaal. Maar omdat het om de niet-agressieve vorm gaat, zijn uitzaaiingen niet meteen een doodsvonnis.

Ik wist niet eens dat er iets bestond tussen goedaardig en kwaadaardig. Dacht dat kwaadaardig altijd ontzettend slecht was. Nou, dit bestaat dus ook nog.
Ja, als het knetter traag groeit en langzaam uitzaait kan het kwaadaardig zijn maar toch "redelijk soft". Kwaadaardig zegt geloof ik dat het dus kan uitzaaien en dwars door dingen heen kan groeien. Goedaardig zaait niet uit en houdt over het algemeen redelijk rekening met zijn omgeving, zal wel dingen kunnen verdrukken maar gaat er niet in verweven.

Denk ik als leekje hoor.

Sterkte in elk geval! Nog steeds heftig, maar de 85% variant was echt een absolute rapido doodvonnis geweest dus ik snap je opluchting.
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
09-06-2022 13:17
Dat zijn uitzaaiingen. Maar schijnen ze onder controle te kunnen houden met de behandelingen. Ik moet nog zoveel vragen in Leuven. Briefje maken en alles opschrijven de komende week.

Edit: Dit is niet de klassieke pancreaskanker, want dan was het waarschijnlijk einde verhaal. Maar omdat het om de niet-agressieve vorm gaat, zijn uitzaaiingen niet meteen een doodsvonnis.

Ik wist niet eens dat er iets bestond tussen goedaardig en kwaadaardig. Dacht dat kwaadaardig altijd ontzettend slecht was. Nou, dit bestaat dus ook nog.
Dat dacht ik zelf ook, daarom schrok ik me werkelijk kapot van je bericht van dinsdag @(

Ben blij dat het niet het allerergste scenario is, maar het blijft een kutzooi natuurlijk :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
09-06-2022 13:15
MissJ!!! Hoe gaat het? Wat fijn je even te lezen. :lips:
Goed! En helemaal als ik dit soort berichten lees….
Ben blij dat je niet het slechtste scenario hebt en ik hoop dat de behandelingen goed aanslaan en dat de pijn minder wordt. Een dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nogmaals bedankt voor alle knuffels en sterktewensen! Ik reageer niet op iedereen, maar ik lees het zeker. Heel fijn.

Pinda-kaas: Ik heb de huisarts gebeld en zij heeft nog iets voorgeschreven. Maar dat ga ik zeker nog vragen, want ik moet kunnen blijven eten natuurlijk.

Ugli: Yep, daar hadden we dus schrik voor. Als het dat was geweest, was het klaar. Mijn tante is gestorven aan pancreaskanker en ik wist al precies wat er zou gebeuren dan. Zij had niet eens uitzaaiingen en de tumor is weggehaald. Echt een rotkanker is dat. Bijna alles is beter dan dat.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Och Doornroosje, wat heftig allemaal. Mij ben je ook opgevallen vanwege je empathische reacties hier op het forum. Ik hoop dat je hier ook wat van die empathie zult terugvinden, en dat je daar de komende tijd wat steun uit kunt halen.
Ik wens je heel veel sterkte. Je kunt dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
goed dat je een eigen topic hebt Roosje :smooch:

(stiekeme tvp)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lieve Roos, ik lees ook hier met je mee :lips:
Goed dat je je eigen topic hebt geopend!
Hoi Roosje, ik lees dagelijks het forum, reageer vrijwel nooit, maar jij was mij inderdaad ook opgevallen als die ene forumster, die ene die altijd prettig en lief reageert. Veel sterkte in het komende proces en dat je nu maar die ene mag zijn bij wie alles voorspoediger gaat dan verwacht. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
09-06-2022 13:35
Kwaadaardig zegt geloof ik dat het dus kan uitzaaien en dwars door dingen heen kan groeien. Goedaardig zaait niet uit en houdt over het algemeen redelijk rekening met zijn omgeving, zal wel dingen kunnen verdrukken maar gaat er niet in verweven.

Denk ik als leekje hoor..

Goedaardig kun je vergelijken met een ballon. Als het groeit, dan groeit het van binnen in de ballon. Het zaait dus niet uit, want de ballon houdt alles bij elkaar, maar het kan inderdaad wel gevaarlijk zijn als het op de verkeerde plek groeit en tegen iets vitaals aandrukt.

Kwaadaardig kun je vergelijken met een aardappel. De aardappel zelf kan groeien, maar er kunnen ook uitschieters komen. En die uitschieters groeien overal heen. Ook kunnen de uitschieters los raken, meeliften met bloed of lymfensysteem, en zich elders in het lichaam “planten” om daar weer verder te groeien tot een nieuwe aardappel
Roosje , wat een geluk dat het balletje de kant van 15 procent heeft gekozen.
Maar wat ontzettend erg en wat een pech dat jou dit overkomt.
Heel veel sterkte toegewenst met het traject.
Ik hoop dat het heel erg lang onder controle blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach lieve wat schrikken dit bericht, heel veel sterkte! 🌹
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Doornroosje,
Heeel veel sterkte en liefs!!! X
Ik hoop dat de pijn heel snel weg gaat.
chumlee wijzigde dit bericht op 09-06-2022 15:31
28.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dikke knuffel Doornroosje!
Ik lees je graag en daardoor voelt het alsof ik je ken. Schrik dan ook van je bericht en leef met je mee! Toi toi toi de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed idee een eigen topic. Ik lees uiteraard mee. Voor nu heel veel sterkte weer!
Was het gelukt om het gesprek op te nemen? Wel doen hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een rot nieuws Doornroosje, sterkte!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven