Welke scheermesjes?
vrijdag 3 juni 2022 om 16:45
Ik had altijd de wegwerpmesjes van de AH of Etos (zijn hetzelfde), maar ik ben daar niet tevreden meer over omdat ze ineens ontzettend snel roesten. Nu wil ik overstappen en heb ik die van HEMA, waarbij je alleen het mesje verwisselt, maar daar zit zo’n zeepje aan beide kanten en dat vind ik 3x niks. Wat voor mesjes gebruiken jullie? Ik dacht misschien over te stappen op Venus, maar daar zijn zoveel verschillende van en ik heb geen idee wat het verschil eigenlijk is.
Edit: hoe lang doen jullie met een mesje? En verroesten ze niet?
Edit: hoe lang doen jullie met een mesje? En verroesten ze niet?
drackie wijzigde dit bericht op 03-06-2022 16:54
6.52% gewijzigd
zaterdag 4 juni 2022 om 14:54
Normale mesjes roesten ook niet. Volgens mij heb ik dat alleen wel eens gezien bij die heel goedkope wegwerpmesjes. Die heb ik een keer gekocht, toen ik tijdens een rondreis mijn mesje in een hotel had laten liggen. Was geen succes, ik schraapte met een haal een hele reep huid van mijn scheenbeen. Met Gillette of Wilkinson kun je wel met alleen een beetje water je been bijwerken, maar met die goedkope mesjes heb je echt een scheerproduct nodig.
zaterdag 4 juni 2022 om 20:49
Mijn man heeft goedkope van Gillette (met maar twee mesjes ook) en die roesten ook. Zelf had ik altijd deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi446064 Misschien inderdaad te goedkoop, maar die ik had waren altijd perfect! Ik ga voor man ook eens betere aanschaffen, want wat een prutmesjes zijn dat zeg. Die heb ik ook geprobeerd namelijk.
maandag 11 juli 2022 om 12:09
.Gravinnetje schreef: ↑04-06-2022 12:48Het valt reuze mee scheren met een safety razor. Was er ook angstig voor maar het werkt heel fijn. Resultaat is zo veel beter. Het mesje moet in een bepaalde hoek zetten en dat moet met een gewoon mesje ook.
Ik weet niet of iemand die een safety razor gebruikt dit nog ziet, maar heb nog een vraag. Ik hoor bij de groep 'durf niet goed'.
Het moesje moet in een bepaalde hoek staat hier, hoe voel je aan hoe dat moet? Gaat dat een beetje intuïtief? En werkt dat ook goed voor de oksels? Ik scheer mijn oksels in verschillender richtingen voor het beste resultaat, maar kan je dan snel aanvoelen onder welke hoek het moet? Ben ook bang om me te snijden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in