Nu stoppen met de pil of na de bruiloft?
dinsdag 16 juni 2009 om 21:34
In april 2010 stap ik in het huwelijksbootje. Dan ben ik net 30 geworden. We weten al heel lang dat we kinderen willen. We zijn er ook echt allebei aan toe. Maar nu zijn we in dubio, binnenkort met de pil stoppen of pas na de bruiloft? Het heeft allebei voor- en nadelen. Wat is jullie ervaring? Vond je het vervelend dat je niet kon drinken tijdens je vrijgezellenfeest en bruiloft? Of was het juist een meerwaarde dat je met een dikke buik trouwde? Wat maken die paar maanden eigenlijk uit? Natuurlijk met de kanttekening dat het ons ook nog gegund moet zijn om zwanger te worden.
woensdag 17 juni 2009 om 09:45
Hoi Ginger,
Wij hebben in precies hetzelfde schuitje gezeten. Nou had ik altijd 'n vrij zware menstruatie die ook ruim een week duurde en ik vond het toch een risico dat ik op m'n trouwdag ongesteld zou kunnen zijn, met alle ongemakken van dien.
Daar komt bij dat ik bij beide zwangerschappen de eerste weken flink misselijk ben geweest, en dat is toch ook niet wat je wenst op je trouwdag....
Wij hebben dus gewacht en hebben op onze huwelijksreis samen de pilstrip weggegooid. Toen heeft het nog 10 maanden geduurd voor ik zwanger was. Soms heb ik wel eens gedacht: waren we maar eerder gestopt, maar toch ben ik blij dat we het risico niet genomen hebben...
Het wel of niet drinken zou voor mij overigens geen issue zijn.
Succes met je beslissing!
Wij hebben in precies hetzelfde schuitje gezeten. Nou had ik altijd 'n vrij zware menstruatie die ook ruim een week duurde en ik vond het toch een risico dat ik op m'n trouwdag ongesteld zou kunnen zijn, met alle ongemakken van dien.
Daar komt bij dat ik bij beide zwangerschappen de eerste weken flink misselijk ben geweest, en dat is toch ook niet wat je wenst op je trouwdag....
Wij hebben dus gewacht en hebben op onze huwelijksreis samen de pilstrip weggegooid. Toen heeft het nog 10 maanden geduurd voor ik zwanger was. Soms heb ik wel eens gedacht: waren we maar eerder gestopt, maar toch ben ik blij dat we het risico niet genomen hebben...
Het wel of niet drinken zou voor mij overigens geen issue zijn.
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

woensdag 17 juni 2009 om 10:04
Ik ben het grootste deel van mijn zwangerschap kotsmisselijk geweest. Moet er niet aan denken dat ik me toen mooi of feestelijk had moeten voelen. Ik wilde alleen maar in joggingbroek op de bank zitten en zo min mogelijk bewegen . Kortom: ik zou wachten tot ik getrouwd was... Of trouwen als je kindje wat groter is, dat gaan wij ooit doen.
woensdag 17 juni 2009 om 10:05
Tja Nadine, eerder stoppen betekent niet dat je dan ook eerder zwanger was geweest. Het is niet zo dat je in al die maanden voorbereidend werk doet ofzo.
Ik vind een kind overigens ook belangrijker dan mijn trouwdag, en bij een grote kinderwens zou ik ook niet wachten. Maar ik zou ook niet een bruiloft al een jaar van te voren plannen, dus ik zou niet zo lang hoeven wachten.
Ik vind een kind overigens ook belangrijker dan mijn trouwdag, en bij een grote kinderwens zou ik ook niet wachten. Maar ik zou ook niet een bruiloft al een jaar van te voren plannen, dus ik zou niet zo lang hoeven wachten.
woensdag 17 juni 2009 om 10:11
woensdag 17 juni 2009 om 10:19
Wij hebben niet gewacht. In april dit jaar zijn we getrouwd; ik was toen 9 weken zwanger.
Wij waren ongeveer een jaar 'bezig' voor ik zwanger raakte! Ik was toen elke maand heel blij dat ik nog een leuke bruiloft in het vooruitzicht had, want dat leidde me af van de (op een gegeven moment groter wordende) teleurstelling bij een menstruatie. En nu, achteraf, ben ik heel blij dat ik niet heb gewacht, want als we nú pas waren begonnen, en we zouden ook zo lang moeten wachten... Tja, dan ben ik weer een stuk ouder.
Een miskraam is heel vervelend, maar ik ben nuchter genoeg om me te realiseren dat dat er nou eenmaal ook bij kan horen. Ook het niet meer passen van de jurk, tja, jammer dan. Misselijk ben ik ook veel geweest, maar heb desondanks echt een geweldige dag gehad.
Ik zou alleen zorgen dat je niet hoogzwanger of net bevallen bent op je bruiloft, en dus even wachten met het weggooien van de pil tot september (ofzo? ik kan niet meer zo goed rekenen), zodat je dat risico niet loopt.
Wij waren ongeveer een jaar 'bezig' voor ik zwanger raakte! Ik was toen elke maand heel blij dat ik nog een leuke bruiloft in het vooruitzicht had, want dat leidde me af van de (op een gegeven moment groter wordende) teleurstelling bij een menstruatie. En nu, achteraf, ben ik heel blij dat ik niet heb gewacht, want als we nú pas waren begonnen, en we zouden ook zo lang moeten wachten... Tja, dan ben ik weer een stuk ouder.
Een miskraam is heel vervelend, maar ik ben nuchter genoeg om me te realiseren dat dat er nou eenmaal ook bij kan horen. Ook het niet meer passen van de jurk, tja, jammer dan. Misselijk ben ik ook veel geweest, maar heb desondanks echt een geweldige dag gehad.
Ik zou alleen zorgen dat je niet hoogzwanger of net bevallen bent op je bruiloft, en dus even wachten met het weggooien van de pil tot september (ofzo? ik kan niet meer zo goed rekenen), zodat je dat risico niet loopt.
woensdag 17 juni 2009 om 10:20
woensdag 17 juni 2009 om 10:26
woensdag 17 juni 2009 om 10:51
Het is maar net wat je nu op dit moment belangrijker vind, en hoe groot of klein de bruiloft gaat worden.
Een kleinere bruiloft kun je best nog wel plannen, enkele maanden van te voren.
Wij zijn (ik) ook eerst met de pil gestopt, met het idee dat het ook wel een jaar of wat kan duren voordat ik zwanger zou zijn. En later pas over de bruiloft gaan nadenken. Onze kinderwens was groter dan een groot trouwfeest.
Nu was ik meteen in de eerste maand zwanger geworden, en was idd de eerste maanden full time misselijk, en 10 x overgeven per dag was mijn nieuwe dagvulling.
Maar na die misselijke maanden voelde ik me helemaal prima, en toen hebben we een datum geprikt, en een leuke dag gehad, en niet allemaal heel uitgebreid.
Wel trouwens, foto's maken, taart eten en proosten thuis met vrienden en familie, en in de avond nog een feestje in een café.
Niet op huwelijksreis gegaan.
Maar misschien moeten jullie voor jezelf bedenken wat jullie heel graag willen. Als je graag een grote georganiseerde bruiloft wil, met alles er op en er aan, dan zou ik de gok niet wagen.
Behalve dat ik de eerste maanden continue boven het toilet hing, zat ik ook onder de puistjes van de zwangerschap, en zag er belabbert uit.
Een kleinere bruiloft kun je best nog wel plannen, enkele maanden van te voren.
Wij zijn (ik) ook eerst met de pil gestopt, met het idee dat het ook wel een jaar of wat kan duren voordat ik zwanger zou zijn. En later pas over de bruiloft gaan nadenken. Onze kinderwens was groter dan een groot trouwfeest.
Nu was ik meteen in de eerste maand zwanger geworden, en was idd de eerste maanden full time misselijk, en 10 x overgeven per dag was mijn nieuwe dagvulling.
Maar na die misselijke maanden voelde ik me helemaal prima, en toen hebben we een datum geprikt, en een leuke dag gehad, en niet allemaal heel uitgebreid.
Wel trouwens, foto's maken, taart eten en proosten thuis met vrienden en familie, en in de avond nog een feestje in een café.
Niet op huwelijksreis gegaan.
Maar misschien moeten jullie voor jezelf bedenken wat jullie heel graag willen. Als je graag een grote georganiseerde bruiloft wil, met alles er op en er aan, dan zou ik de gok niet wagen.
Behalve dat ik de eerste maanden continue boven het toilet hing, zat ik ook onder de puistjes van de zwangerschap, en zag er belabbert uit.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
woensdag 17 juni 2009 om 10:54
Schoonzusje had ook een bruiloft in de planning, toen ze een late miskraam kreeg van een tweeling, en ook gewoon moest bevallen van 2 mini kindjes.
De bruiloft was een dikke maand er na, en ze had heus wel een leuke dag, maar was ook nog erg verdrietig, en de kans dat zo iets gebeurd is niet super groot, maar een zwangerschap brengt altijd wel een risico met zich mee natuurlijk.
De bruiloft was een dikke maand er na, en ze had heus wel een leuke dag, maar was ook nog erg verdrietig, en de kans dat zo iets gebeurd is niet super groot, maar een zwangerschap brengt altijd wel een risico met zich mee natuurlijk.
Op het dak zie je kleine musjes,
donderdag 18 juni 2009 om 15:28
Ik denk dat ik sowieso voor oktober niet stop met de pil. Als ik daarna stop ga ik dat doen om mijn cylcus weer te leren kennen. Het is dan nog niet meteen de bedoeling om zwanger te raken. Gebeurt dat wel? Dan is dat natuurlijk ook geen probleem. Het kan goed zijn dat ik nog van gedachten verander en pas na de huwlijksreis met de pil stop. Want ik moet er eigenlijk ook weer niet aan denken dat ik weer vol puisten zit en dat ik me beroerd voel. Het kan dus nog meerdere kanten op. Bedankt voor jullie ervaringen en tips!
donderdag 18 juni 2009 om 16:26
quote:_barbie_ schreef op 16 juni 2009 @ 23:04:
.....Lijkt me geen gezicht om met een dikke buik te trouwen. En het lijkt mij ook heel ongezellig om niet te kunnen drinken op je eigen bruiloft. ....
Je hebt beeldschone positie-trouwjurken hoor. Ik ben toen ik 26 weken zwanger was getrouwd in een rood jurkje en ik zag er prachtig uit (en dat zeg ik niet gauw vanmezelf .)
En zonder drank kan het ook heel gezellig zijn.
.....Lijkt me geen gezicht om met een dikke buik te trouwen. En het lijkt mij ook heel ongezellig om niet te kunnen drinken op je eigen bruiloft. ....
Je hebt beeldschone positie-trouwjurken hoor. Ik ben toen ik 26 weken zwanger was getrouwd in een rood jurkje en ik zag er prachtig uit (en dat zeg ik niet gauw vanmezelf .)
En zonder drank kan het ook heel gezellig zijn.
vrijdag 19 juni 2009 om 12:43
Je moet je (helaas) nog steeds afvragen óf je tegen die tijd uberhaupt al wel een dikke buik hebt. Verder hangt het per persoon, sterker nog: per zwangerschap!, af of en welke kwalen je ondervindt.
Als jij alcohol een belangrijk onderdeel van je bruiloft vindt, en dat kan hoor (ik ga Oud&Nieuw nu écht (want na mijn bevalling) met een boel champagne vieren ), dan denk ik dat je misschien inderdaad beter het zekere voor het onzekere kunt nemen en nog niet moet stoppen met anticonceptie.
Kiezen of delen, zei mijn oma altijd...
Als jij alcohol een belangrijk onderdeel van je bruiloft vindt, en dat kan hoor (ik ga Oud&Nieuw nu écht (want na mijn bevalling) met een boel champagne vieren ), dan denk ik dat je misschien inderdaad beter het zekere voor het onzekere kunt nemen en nog niet moet stoppen met anticonceptie.
Kiezen of delen, zei mijn oma altijd...
vrijdag 19 juni 2009 om 13:22
Volgens mij Ginger is de belangrijkste vraag hoe erg het is als je door omstandigheden (je uitgerekende datum is op de geplande huwelijksdag, je ligt in het ziekenhuis ivm zwangerschapvergiftiging, je hoort bij de zeldzame groep die aan het infuus moet vanwege misselijkheid - verzin maar iets) je huwelijk moet uitstellen tot zomer 2010 of voorjaar 2011. Als je zo'n uitstel zou kunnen verdragen, dan zou ik denken dat je voorrang moet geven aan jullie kinderwens. Als uitstel echt onbespreekbaar is (hoge kosten, speciale gasten uit het buitenland, weet ik veel), dan denk ik dat je de voorrang moet geven aan je huwelijksdag.
Als gedwongen uitstel geen probleem is, dan denk ik verder dat je meestal ook zwanger en zonder alcohol een leuke huwelijksdag zult hebben: je zal er in elk geval de nuchterste herinnering aan hebben.
Als gedwongen uitstel geen probleem is, dan denk ik verder dat je meestal ook zwanger en zonder alcohol een leuke huwelijksdag zult hebben: je zal er in elk geval de nuchterste herinnering aan hebben.
vrijdag 19 juni 2009 om 13:38
quote:Ginger schreef op 18 juni 2009 @ 16:13:
Tja, er kan altijd iets met je gebeuren. Zwangerschap of niet. Ik weiger er tegenaan te kijken als een enge ziekte. Dan ben ik maar naïef. Ik laat me niet bang maken. We zien wel waar het schip strandt.
Ben ik het helemaal mee eens.
Q, ze kan toch nog wel gewoon de vraag stellen? Als je zwanger bent, ben je niet ziek hoor!
Ik snap haar twijfel wel.
Tja, er kan altijd iets met je gebeuren. Zwangerschap of niet. Ik weiger er tegenaan te kijken als een enge ziekte. Dan ben ik maar naïef. Ik laat me niet bang maken. We zien wel waar het schip strandt.
Ben ik het helemaal mee eens.
Q, ze kan toch nog wel gewoon de vraag stellen? Als je zwanger bent, ben je niet ziek hoor!
Ik snap haar twijfel wel.