hele hevige striae, wie ook?

18-06-2009 10:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Na de bavalling van mijn 1e dacht ik dat ik zoongeveer de hevigste striae had die je maar kan hebben... Maar 3 weken geleden is mijn 2e kindje geboren, en helaas, de striae blijkt nog erger te kunnen zijn!

Ik weet dat de donker rode kleur nog verdwijnt, maar t ergste is eigenlijk de 'structuur'van mijn huid. Eigenlijk ziet t er ui talsof mijn huid door de gehaktmolen is gehaald en daarna weer terug gepropt. En dat komt dus nooit meer goed!

Ik vind echt serieus dat ik behoorlijk verminkt uit de strijd gekomen ben. Zijn er meer mensen met zulke extreme striae? En leer je er op den duur mee leven? Zoals ik t nu inschat loop ik dus nooit meer in bikini. Ga ik niet meer naar de sauna. Douche ik me niet meer in de sportschool, maar kleed ik me thuis wel om etc.

Gelukkig schaam ik me niet naar mijn partner. T zijn ook zijn bloedjes van kinderen, die uiy mijn buik gekomen zijn, en hij is dus soort van medeplichtig. Hij zit er ook niet zo mee. t heeft voor hem ook wel t voordeel dat ie nooit meer bang hoeft te zijn dat ik vreemd ga, want zon buik ga ik natuurlijk niet vrijwillig aan een leuke kerel laten zien

Nou ja, ik zoek dus eigenlijk wat lotgenoten. Ik vind t echt erg hoe ik er nu uit zie, en wil graag horen hoe je daar in de loop van de tijd mee om leert gaan (of niet).

bedankt voor de reacties vast
Ik heb ook zo'n buik overgehouden aan de zwangerschappen. Hij is weer vrij plat, maar de vele strepen zijn echt hobbels. Nu wel lichte hobbels, dat scheelt.

Ik heb een bikinibroekje tot mijn navel, of een badpak. Dat vind ik mooier. Maar ik ga wel gewoon naar de sauna en douchen na het sporten, ik schaam me helemaal niet voor mijn striae. Zou je je ook schamen voor een litteken na een operatie? Je kunt er toch niks aan doen?

Ik vind mezelf nog steeds mooi, met of zonder streepjes. Liever zonder natuurlijk, maar ja, een ander wil weer dunnere benen, of grotere borsten, of 10 kilo lichter... iedereen heeft wel wat.

Ik kan er prima mee leven dus.

Vreemdgaan staat niet in de planning maar mocht het voorkomen, ga ik er eigenlijk vanuit dat een man het ook geen probleem vindt.. het zijn maar streepjes op een buik tenslotte!
Je bent pas 3 weken geleden bevallen dus je hebt het eindresultaat nog niet op je netvlies. Erger dan dit wordt het niet

Wat je kunt doen is jezelf goed verzorgen. Weer na verloop van tijd op gewicht komen, gezond eten, over een week of 4 aan buikspier oefeningen beginnen om het beste eruit te halen, maar je huid zal nooit meer hetzelfde zijn.

Het verschil tussen goede en slechte(re) verzorging zal het verschil uitmaken. Voor de rest, acceptatie.
Overigens is een tijgerprint nog altijd heel sexy
bedankt voor t relativeren!

t zijn geen streepjes helaas hier... dat was na de 1e zwangerschap, en daar kon ik idd wel mee leven, ging ook gewoon douchen na t sporten en ben zelfs wel n paar keer in bikini gegaan.

Nu is t echt erger, ziet er uit als de huis in t gezicht van een 100+-er maar dan over mijn hele buik, van schaamheuvel tot ribben...

ik denk eigenlijk dat t nog erger wordt als mijn buik nog wat plattrer wordt. Het te veel aan vel wordt dan erger, en t rimpelt dan dus meer op. het ziet er nu ook t ergst uit als ik plat lig, of mijn buik intrek :-((
Hier vanaf bovenbenen tot nog een paar op mijn borsten. Ben nu 15,5 maand geleden bevallen en het is redelijk aan het wegtrekken. Ik kreeg in mijn puberteit al striae, toen ik eens flink afgevallen ben, dus het heeft me niet verbaasd dat ik ze nu zo erg kreeg.

Het boeit me eerlijk gezegd vrij weinig, wie het geen gezicht vindt, kijkt maar lekker de andere kant op
ik kan me best voorstellen dat je het zelf erg lelijk vindt en je ervoor schaamt, maar, een aantal jaar geleden was ik in de sauna, had nog geen kinderen, en wel een kinderwens. Stiekum bekeek ik alle vrouwen met straie een beetje jaloers, immers zij hadden wel een kind. Ik vind het zelf dan ook helemaal niet lelijk. Ik ben zelf streeploos na 2 zwangerschappen, maar heb wel lelijke spataderen. Ook niet charmant hoor. En zo heeft iedereen wat.
Ik weet wel wat je bedoeld, ik heb het ook nog na 8 maanden en het word slapper des te meer ik afval. Omdat ik dat zelf niet prettig vind, maar er ook weinig aan kan doen leg ik het accent op de rest van mijn lichaam en zorgen dat ik er zo goed mogelijk uitzie, afgezien van mijn buik.
Ik zit ook onder de striae. Het heeft me nooit geboeid eigenlijk maar ik kan me wel voorstellen dat je ermee zit. Ik denk er gewoon nooit over na.

Ben al heel lang vrijgezel maar heb nooit klachten rondom mijn striae gehoord hoor. Sjans genoeg echt niets te klagen.

Wat iemand hierboven al zei leg de aandacht op andere lichaamsdelen verzorg jezelf goed .

Ik zou zelf niet meer in een heel kort topje gaan lopen maar ook dat vind ik niet belangrijk.
Hoi,

Ik kom ook een duit in het zakje doen. Ik ben 5 jaar geleden voor het laatst bevallen van mijn derde kind en had na de eerste al striae op mijn bovenbenen. Dit kwam doordat ik 22 kilo was aangekomen terwijl ik daarvoor heel slank was. Ook op mijn borsten zitten er een paar.

Bij de tweede en derde werd het niet erger gelukkig, dus het is beperkt gebleven tot strepen (witte nu) op bovenbenen. Mijn buik is helemaal gaaf. Ik vind het jammer maar ik trek nog wel gewoon een bikini aan en laat er niets voor. Ik kan wel eens jaloers zijn op mensen met mooie strakke huid overal, want hoe bruiner ik ben hoe zichtbaarder die strepen.

Als je huid heel bobbelig is geworden zal dit niet meer weggaan vrees ik. Koop een leuk badpak, dat ziet er toch ook prima uit? Zit het alleen op je buik?
ja je leert er mee omgaan

omdat je moet

omdat je meer bent dan je huid

omdat er ergere dingen in het leven zijn

omdat .............

en zo krijg jij je eigen redenen

echt waar
Mijn buik ziet eruit als een maanlandschap, de striae is zo heftig dat het litteken van de keizersnee helemaal niet meer opvalt.

Maar verder is mijn buik ook niet strak, dus in bikini lopen deed ik toch al niet, naar de sauna gaan vind ik verschrikkelijk en ook in de sportschool kom je me niet tegen. Maar schamen doe ik me verder niet, ik kan hier toch niets aan doen? (itt het overtollige buikvet).
Hier ook striae, slap vel op mijn buik en mijn borsten zijn net theezakjes *zucht*

Ik vind het ook vreselijk, als ik mijzelf in de spiegel zie dan walg ik gewoon vanmijzelf. Toen ik zwanger was van de eerste had ik 1 klein streepje op mijn buik, wel een paar op mijn bovenbenen en in mijn knieholte. Maar mijn buik was redelijk gaaf en mijn borsten zagen er ook nog goed uit. De tweede heeft echter meer 'souveniers' achtergelaten op mijn lichaam. Mijn borsten zijn gaan hangen, net als het overtollige vel onder aan mijn buik. En tja die striae *zucht* Ik weet dat het niet echt bemoedigend is, maar ik vind het steeds erger en volgens mij wordt het ook steeds erger. Toen ik net was bevallen, was ik nog helemaal in de wolken en had ik geen tijd om mijn striae erg te vinden en ik was dikker dus hing het vel nog niet zo erg. Nu ben ik weer op mijn oude gewicht en geef ik geen borstvoeding meer. MEt als gevolg dat mijn lichaam nu pas echt veranderd en niet in positieve zin hoor! Nou ja dit wil je vast niet horen, maar ik snap je precies.
Mijn zus had het ook extreem bij haar tweede kindje: Ze bleef lange tijd in het bezit van een rimpelige, bobbelige bejaarden hangbuik. Maar toch, 2 jaar na haar bevalling, was deze striae een stuk verbeterd.

Je moet het dus flink de tijd geven, denk ik, voordat je weet hoe het er ècht uit gaat zien.
Ik had al wat striae op mijn heupen uit mijn puberteit, dus ik dacht dat ik er veel last van zou krijgen na zwangerschap. Gelukkig, ja, dat dan weer wel, heb ik er geen een streepje op mijn buik aan overgehouden. Wel lelijke adertjes op mijn kuiten en enkels. Ik kan me wel voorstellen hoor dat je ervan baalt hoor, maar je kunt er niks aan doen en iedereen heeft wel wat.

Ik las ooit op dit forum de reactie van iemand die altijd is blijven hangen. Haar zoontje streek altijd vol trots over haar buik en zei dan: "Die streepjes hebben wij samen gemaakt he, mama?" En opeens vond ik de streepjes mooi :-) Zo lief!
bedankt voor al jullie reacties! deels wel bemoedigend, en knap dat een aantal er zo nuchter mee om kunnen gaan.

Aan de andere kant, dat kon ik ook toen t nog streepjes waren, maar dit is echt n stuk erger...

ik heb ze alleen op mn buik ja. Nou ja, ook streepjes op mn heupen, sinds de pubertijd, maar die boeien me totaal niet. zitten er ook al zon 18 jaar..

oh, voor de duidelijkheid, ik heb natuurlijk ook alles behlve plannen om vreemd te gaan. Maar t gaat me meer om t idee om nooit meer echt trots te kunnen zijn op mijn (naakte) lichaam. Ik was altijd mooi slank en strak...

gek genoeg zind ik de strize trouwens veel erger dan t buikje dat overblijft. Gek, want buikje zie je ook met kleren aan. Maar een buikje hebben zoveel mensen, hoort er gewoon bij als je kindjes hebt gekregen. Maar zon vreselijk huid ?!! Ik vind t echt afstotend...
Het is pas drie weken... het komt niet meer helemaal goed, maar het wordt wel beter. En je kan nog steeds trots zijn op je (naakte) lichaam. Je kan nog steeds mooi slank zijn (of weer worden) en je kan grotendeels weer strak worden.
quote:75twinkel schreef op 18 juni 2009 @ 15:56:

Maar t gaat me meer om t idee om nooit meer echt trots te kunnen zijn op mijn (naakte) lichaam. Ik was altijd mooi slank en strak...

Nu heb je een nieuwe reden om trots te zijn op je lichaam jou lichaam heeft je bloedjes van kindjes gezond en wel op de wereld gezet.
quote:Yamuna schreef op 18 juni 2009 @ 20:45:

[...]

Nu heb je een nieuwe reden om trots te zijn op je lichaam jou lichaam heeft je bloedjes van kindjes gezond en wel op de wereld gezet.

Natuurlijk geweldig idd dat je lichaam dat gedaan heeft, dat je kinderen op de wereld hebt kunnen zetten... Ik begrip twinkel echter ook wel: als ik mijn buik (die vol striae zit door het dragen van een 9,5 ponder en een ruim 10 ponder) zie denk ik daar niet aan....Ik walg van mijn striae buik omdat hij voor de zwangerschappen ook altijd strak en mooi was. Het litteken van mijn knip (episiotomie) -nu bijna vijf jaar geleden- zie ik nog steeds op één plek en dat aandenken was meer dan genoeg geweest . Een aandenken wat alleen ikzelf en manlief kan zien... In die zin ben ik het dan ook niet met je eens.

Twinkel, zoals anderen al zeggen: het wordt wel beter als weer teruggaat naar je oude gewicht na verloop van tijd. Het is nu drie weken geleden; geef het tijd, dan wordt het vast beter.
Ik heb straie tot ver boven mijn navel, nee correctie; tot onder mijn borsten. Niet alleen op heel mijn romp, maar ook op benen ( binnen en buitenkant) dijen, heupen, billen, borsten, knieholtes, bovenarmen en rug. Ik zeg: wie biedt meer!!

Daarbij is mijn hele venusheuvel ontploft, en heb ik zulke brede straie dat het soms lijkt of mijn ingewanden erdoor naar buiten komen. Ze verbranden direct bij een sprankje zon, en hoewel mijn buik zo plat als een stoeptegel is, zie je de strepen door een strak truitje gewoon heen. Na 3 kinderen te hebben gebaard van rond de 10 pond, op jonge leeftijd is de rek eruit, en ben ik letterlijk uit mijn pak gescheurd.

En toch ga ik gerust in bikini.

Of naar de sauna.

Of vreemd, for all you care

( dat laatste met een korreltje zout nemen svp )
Ik heb mijn oudste dochter gekregen toen ik 17 was. Ik was behoorlijk tenger, en zij ruim 8 pond. Resultaat: gruwelijke striae tot boven mijn navel en op mijn bovenbenen. Zelfs in mijn lies (dus in een badpak zie je het nog). Ja...daar sta je dan als 17 jarige...met het lichaam van een vrouw van 40. Alle lieve woorden ten spijt, ik vond het echt heel erg. Nog steeds vind ik het gruwelijk lelijk...eigenlijk... Maar als ik ze nu had gekregen had ik het minder erg gevonden.

Kwam ook nog bij dat juist in die tijd die heupbroek inkwam. Heel fijn...kon ik dus in tegenstelling tot mijn vriendinnen echt niet aan, hoe slank ik ook weer werd (en dat werd ik na de eerste redelijk vlot) ik moest volledig bedekt rondlopen. Nu oke, toen behoorlijk klote.

En dan riep men dat ik er "toch een mooie dochter voor terug kreeg?" Klopt helemaal...behalve dat ik die ook prima had kunnen krijgen zonder die striae...
Ik heb ook striae op mijn flubberbuikje waar ik mij regelmatig druk om maak. Maar nu ik dit topic lees denk ik dat het misschien nog wel mee valt. Ik heb geen mooie strakke platte buik maar in een badpak vind ik mezelf er best goed uit zien.
quote:minny schreef op 19 juni 2009 @ 12:27:

Ik heb mijn oudste dochter gekregen toen ik 17 was. Ik was behoorlijk tenger, en zij ruim 8 pond. Resultaat: gruwelijke striae tot boven mijn navel en op mijn bovenbenen. Zelfs in mijn lies (dus in een badpak zie je het nog). Ja...daar sta je dan als 17 jarige...met het lichaam van een vrouw van 40. Alle lieve woorden ten spijt, ik vond het echt heel erg. Nog steeds vind ik het gruwelijk lelijk...eigenlijk... Maar als ik ze nu had gekregen had ik het minder erg gevonden.

Kwam ook nog bij dat juist in die tijd die heupbroek inkwam. Heel fijn...kon ik dus in tegenstelling tot mijn vriendinnen echt niet aan, hoe slank ik ook weer werd (en dat werd ik na de eerste redelijk vlot) ik moest volledig bedekt rondlopen. Nu oke, toen behoorlijk klote.

En dan riep men dat ik er "toch een mooie dochter voor terug kreeg?" Klopt helemaal...behalve dat ik die ook prima had kunnen krijgen zonder die striae...Mooi gesproken minny!
zoyla, daar heb ik behoorlijk veel bewondering voor!

bedankt voor jullie verhalen!!
Twinkel, je bent wellicht nog vrij jong? Het schijnt dat hoe jonger je bent, hoe groter de kans op striae is. Een jonge huid is gewoon strakker en rekt minder goed mee. Vrouwen boven de dertig blijken hoogst zelden nog last te krijgen van striae in de zwangerschap.

(daarom ben ik stiekem een beetje 'blij' dat ik het wel kreeg, tussen navel en venusheuvel, op mijn 35e).

xx lisa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven