Mode & Beauty alle pijlers

Graag een frissere look, tips?

11-09-2022 16:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, ik heb advies nodig. :) Ik heb eigenlijk nooit andere make up gedragen dan eyeliner en mascara. Soms lippenstift of lipgloss. Nu ik ouder word zie ik wat zaken die ik minder zichtbaar zou willen maken, zoals kringen onder de ogen en een enigszins grauwe huid. Ik zou graag een wat “frissere” look willen hebben. Hebben jullie tips?
Ik zweer bij Max Factor Facefinity, compact poeder met zon sponsje: kleur naturel en een kleine blush op de wangen. Kruidvat heeft vaak 1 + 1 gratis.

En vergeet je wenbrauwen niet, dat kan ook zo opfrissen. Ik gebruik daarvoor zo'n "mascara" borsteltje van Essence, kleur en gel ineen in een zachtbruine kleur.

Als laatste maacara en ik ben binnen een paar minuten klaar.
because wijzigde dit bericht op 11-09-2022 16:18
20.57% gewijzigd
Een heel klein beetje blush kan heel veel doen vind ik
Because schreef:
11-09-2022 16:14
Ik zweer bij Max Factor de compact poeder met zon sponsje: kleur naturel en een kleine blush op de wangen.

En vergeet je wenbrauwen niet, dat kan ook zo opfrissen. Ik gebruik daarvoor zo'n "mascara" rolletje: kleur en gel ineen in een zachtbruine kleur
Ik ben altijd bang dat ik dan de verkeerde kleur koop, te donker of te licht. Naturel is dus een soort van neutraal? De blush heb je ook van Max Factor?
Mascara rolletje is idd een goed idee.
BoosBoosBoos schreef:
11-09-2022 16:16
Een heel klein beetje blush kan heel veel doen vind ik
Ik gebruikte dat in mijn tienerjaren wel, maar dat is al heel lang geleden. Ben inmiddels echt een leek op dit gebied. :biggrin:
Blush zet ik op mijn lijstje. 👍🏼
rednilV schreef:
11-09-2022 16:17
Ik ben altijd bang dat ik dan de verkeerde kleur koop, te donker of te licht. Naturel is dus een soort van neutraal? De blush heb je ook van Max Factor?
Mascara rolletje is idd een goed idee.
Was ik ook altijd. En ik was ook geen type voor make up. Maar nu met 50 jaar ziet het er toch beter uit met een klein beetje make up.

Deze is het;

https://www.kruidvat.nl/max-factor-face ... on/p/49309

Blush heb ik van Rimmel. Zo'n 3 kleuren ding
Because schreef:
11-09-2022 16:20
Was ik ook altijd. En ik was ook geen type voor make up. Maar nu met 50 jaar ziet het er toch beter uit met een klein beetje make up.

Deze is het;

https://www.kruidvat.nl/max-factor-face ... on/p/49309
Super! Die ga ik morgen halen. En het is ook nog eens een mooie aanbieding!
Inderdaad, met 50 (plus) is een beetje extra make up geen overbodige luxe. ;-)
Als je echt twijfelt over een kleur en je wil een dun laagje wat je nauwelijks ziet zitten, maar wel wat opfrist, dan kan ik je mintenz aanraden. Even googlen.
Dat is minerale foundation, dus losse poeder, die je met een kwast op je gezicht aanbrengt.
Zij hebben testers die je voor een paar euro kan bestellen en uitproberen welke kleur goed is voor jou. Met filmpjes enzo erbij hoe je dat moet testen. En ook filmpjes over hoe je het op moet brengen. Sinds ik deze gebruik zie ik er stukken frisser uit, zonder dat er een zichtbaar laagje make up op je huid zit.
Ik vind het echt geweldig spul. Supersnel op te brengen ook. En mijn huid is er ook van opgeknapt, maar misschien is dat bij jou niet nodig.
Ik doe ook heel lang met 1 pot.
helena2 schreef:
11-09-2022 16:39
Als je echt twijfelt over een kleur en je wil een dun laagje wat je nauwelijks ziet zitten, maar wel wat opfrist, dan kan ik je mintenz aanraden. Even googlen.
Dat is minerale foundation, dus losse poeder, die je met een kwast op je gezicht aanbrengt.
Zij hebben testers die je voor een paar euro kan bestellen en uitproberen welke kleur goed is voor jou. Met filmpjes enzo erbij hoe je dat moet testen. En ook filmpjes over hoe je het op moet brengen. Sinds ik deze gebruik zie ik er stukken frisser uit, zonder dat er een zichtbaar laagje make up op je huid zit.
Ik vind het echt geweldig spul. Supersnel op te brengen ook. En mijn huid is er ook van opgeknapt, maar misschien is dat bij jou niet nodig.
Ik doe ook heel lang met 1 pot.

Ik heb daar een te droge huid voor, lekker wel alsof ik huidskleurig meel op m’n gezicht had helaas. Zag er niet uit. Maar je kan idd gratis of voor weinig een proef setje bestellen. Miss werkt het met een vettere huid wel.
Ik zou wat dingetjes kopen van essence en catrice om uit te proberen.

Als ik weinig make-up draag (ik ben normaal nogal van glamour) maar er wel fris uit wil zien kies ik voor; bruine mascara (minder hard als zwart) blush (dit frist echt heel erg op) en een beetje concealer (als je geen foundation wil dragen)

Een egale huid onder de ogen maakt een heel verschil, uitgerust. Vooral als het een tintje lichter is als de rest van je huidskleur. Een beetje highlighter op je jukbeen doet ook heel veel, maar als je vergrote poriën hebt moet je wel oppassen dat je het niet aanbrengt op die gedeeltes.
Je wenkbrauwen lichtjes omhoog borstelen maakt ook al een heel verschil.

En ik kan zelf ook niet zonder lipgloss :-D
Hoe zit het met je haar? Ik ken veel oudere vrouwen die altijd mooi lang haar hadden, maar op een bepaalde leeftijd wordt het erg dof en springerig. Misschien als je jouw haar wat korter knipt dan oogt het wat frisser. Het hoeft niet gelijk kort en pittig geknipt te worden, maar een leuke bob kan erg mooi staan. Daarnaast kan je het ook laten verven, zodat er een mooie glans in komt.
Daarnaast kan je fellere kleuren dragen. Een rode lippenstift en donkere wenkbrauwen doen wonderen voor je complexie.
Je kunt je ook eens laten adviseren bij bv een Douglas of de Bijenkorf. Dan kun je ter plekke kijken of je het wat vindt en welke kleur dan goed voor je is. Zeker bij Douglas hebben ze ook wel merken die iets goedkoper zijn. Wel duurder dan Essence en Catrice. Als je niet/minder in de klauwen van de commercie wilt vallen kun je ook een consult boeken bij een vrijgevestigd adviseur om te testen wat jou nou zo’n mooie frisse look geeft.
Mijn huid ziet er zoveel mooier uit met cc cream van IT cosmetics.
Het geeft een heel mooi egaliserend , en uitgerust effect Zonder het gevoel te hebben wat op te hebben. Het is duurder dan drogisterij merken. Maar je doet er heel lang mee.
Op mettina make up facebook staan ook tips van hoe het niet moet.
Wel leuk om te bekijken.
Draag je de goede kleur kleding? Dat kan ook heel veel verschil uitmaken. Bij een kleurenanalyse lieten ze me zien wat de kleur van je kleding met je huidskleur doet, en bij de 'verkeerde' kleuren zag ik de kringen en donkere vlekken gewoon verschijnen op mijn huid.
Tjezus, wat vals
rednilV schreef:
11-09-2022 16:18
Ik gebruikte dat in mijn tienerjaren wel, maar dat is al heel lang geleden. Ben inmiddels echt een leek op dit gebied. :biggrin:
Blush zet ik op mijn lijstje. 👍🏼
Als ik geen blush gebruik voel ik mij net een lijk 🤣 ik gebruik een hele zachte Peach kleur van Catrice, super fijne blush.
Een klein beetje concealer onder je ogen kan ook veel doen maar pas op dat het niet teveel in eventuele lachrimpeltjes gaat zitten, eigenlijk alleen daar aanbrengen waar geen rimpeltjes zitten als je lacht (tip die ik onlangs zag van een make-up influencer en is echt veel mooier).
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
rednilV schreef:
11-09-2022 16:25
Super! Die ga ik morgen halen. En het is ook nog eens een mooie aanbieding!
Inderdaad, met 50 (plus) is een beetje extra make up geen overbodige luxe. ;-)
Ik lees even mee. Wil ook graag wat meer kleur op mijn gezicht. Vroeger als tiener wel wat opgemaakt. Daarna nooit meer.
Moet er een creme onder die blush? Of kan ik dat zo aanbrengen?

Ik heb wat filmpjes bekeken . Maar zie dan soms wel 3 lagen over elkaar. Hou het graag eenvoudig en snel,
Je kunt ook een druppeltje van bondi sands (?) zelfbruiner door je dagcreme roeren en dat opbrengen, dan heb je een subtiele teint voor een week.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Tvp
Scrubben denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het schijnt dat een "vierkant" geknipt kapsel het meeste flatteert als je ouder wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zoek eens op clean girl makeup. Ik vind dit erg mooi en dan met een strakke lage knot erbij.
Wauw…bedankt! Wat een hoop tips!! Ik ga er mee aan de slag. Hier en daar maar wat uitproberen. 👍🏼💕
retrostar schreef:
12-09-2022 06:53
Het schijnt dat een "vierkant" geknipt kapsel het meeste flatteert als je ouder wordt.
Playmobiel?

Afbeelding
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Glycolic acid 7% van The Ordinary, verkrijgbaar op de website van Douglas voor heel weinig. Klaart je huid echt van op, en brengt een frisse glans in je huid terug.

Een van de weinige verzorgingsproducten waarvan ik echt verschil heb bemerkt.
don't watch the movie, read the book

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven