Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@Bowie. Dat komt door mn menstruatie van 3 weken.

@Meiske. Wat vervelend van die cursus. Hopelijk kom je tot een goede oplossing.
Het examen van mijn postac opleiding valt ook midden in mijn zwangerschapsverlof. Op 16 december namelijk. Ik vind het wel een voordeel, heb ik tenminste tijd om het voor te bereiden. Ik ga wel afspreken dat ik het uit kan stellen tot een paar maanden na de bevalling als ik onverhoopt te vroeg beval of de laatste maand niet mobiel blijk te zijn.

Liedje, wat irritant toch dat je cyclus zo van slag is. Hopelijk krijg je toch gewoon een eisprong en normaliseert de boel zich een beetje...

Vanmiddag gaan man en ik shoppen voor babyspullen Zin in!
if we all light up, we can scare away the dark...
@giorra, en hoe is het gisterenavond gegaan toen je het aan je dochter vertelde?

@meiske, ja dat zijn dan lastige dingen he als mensen nog niet van je zwangerschap afweten....ga je het na de echo bekend maken?

@liedje, nou ik hoop ook voor je dat het snel weer regelmatig is, volgens mij komt dit nu wel je neus uit op deze manier. Althans, het lijkt mij erg moeilijk om mee om te gaan omdat je dan niet weet waar je aan toe bent...

@tatli, veel plezier met shoppen vandaag!!!!
Volgens mij kom ik heel gefrustreerd over met mn cyclus. Maar dat valt best mee. Sommige momenten wel hoor, maar over het algemeen ben ik best relax ;p

Net lekker gesport, moet douchen maar heb geen zin. Vanmiddag naar de verjaardag van de oudste zoon van mn zus hij wordt 4! Stoer he??

Tatli, wat heerlijk dat je gaat babyshoppen... heel veel plezier!
quote:Bowie79 schreef op 13 juni 2009 @ 10:22:

Weet jij al hoe je het gaat aanpakken?Ik ga het er nu gewoon niet meer over hebben. En als ik straks een goede echo heb gehad, dan ga ik open kaart spelen. En anders al eerder als het niet anders kan. Maar dan ga ik wel aangeven dat ik graag deze cursus via het LOI of NTI wil volgen, want dan kan ik het ook nog tijdens mijn verlof doen.
We hebben vanmiddag een wandelwagen/buggy combi gekocht! Alle wagens uitgeprobeerd en uiteindelijk gekozen voor de Quinny Buzz Hij rijdt fijn en is makkelijk in- en uit te klappen, al doet tatliman dat vooralsnog nog sneller dan ik.

Wij zijn blij met onze eerste echte babyaankoop
quote:peach82 schreef op 13 juni 2009 @ 11:15:

@meiske, ja dat zijn dan lastige dingen he als mensen nog niet van je zwangerschap afweten....ga je het na de echo bekend maken?

Na de echo gaan we het aan iedereen bekend maken die het nog niet weet. Op mijn werk ga ik het nog even tot na week 12 uit proberen te stellen.
Leuk tatli dat jullie al een goede babyaankoop hebben gedaan! Welke kleur is het geworden?
Vandaag nog met mijn moeder op pad geweest en ik hoorde dat mijn vader nog niet vanaf april 2010 op kan gaan passen. Als hij het echt wilt, dan zou het pas vanaf september 2010 kunnen (dit i.v.m. zijn werk op school). Dus wij gaan nu toch maar kijken voor een KDV voor maar 2 ochtenden in de week. En dan kunnen we per september wel weer verder kijken wat we doen.

We krijgen het wiegje waarin in ieder geval mijn zusje heeft gelegen. Mijn moeder wist niet meer of ik er ook in heb gelegen. Maar dat vind ik echt leuk!
Hee Tatli. Wat leuk, ik heb m even gegoogled. een leuke wagen!

Meiske... leuk het wiegje van je ouders. Wij hebben ook een familiewiegje waar ons hele gezin in heeft gelegen. Die wil ik ook graag als ik zwanger ben...

Twas lekker weer he vandaag? Op de verjaardag lekker in de tuin gezeten. Mn zus heeft een mega tuin, ik geloof wel 2000 vierkante meter. Echt heerlijk!
Mijn moeder deed niet aan wiegjes helaas, maar er is nog wel een bijna complete babykamer

De eerste weken/maanden wil ik het kindje wel bij ons op de kamer hebben (we hebben toch ruimte zat), dat lijkt me makkelijk met nachtvoeding enzo. Ik ben inmiddels helemaal "verliefd' op deze wieg:

http://www.winkelvoorkind ... 7&category_id=29&vmcchk=1
@Liedje; o heerlijk zo'n grote tuin, genieten met dit mooie weer he!

@Meiske; w.b. die cursus; iedereen is anders, maar ik moest tijdens m'n verlof echt niet denken aan een cursus o.i.d. Wel lastig dat je niet eerlijk kunt zijn op je werk he.

@Bowie; je kunt t.z.t toch ook nog wel aangeven dat de woensdag niet gaat. Je kunt nu toch nog niet alles weten?

@Tatli; wat leuk al een kinderwagen! Super hoor! Nog kleertjes gekocht, vind ik zelf altijd zo leuk.

@Peach; t was heel bijzonder om het m'n dochter te vertellen. Ze was verbaasd en heel blij. Ze begon al dat ze voorzichtig moest zijn voor m'n buik en dat ons kleinste kamertje in orde gemaakt moest worden en dat ze wel een keer mee kon naar het ziekenhuis haha. We hadden vandaag een verjaardag van buren en ze heeft niks gezegd (bijna 1 keer) ze gaf wel soms kusjes op m'n buik, heel lief. En ze was een kindje van bijna 3! in slaap aan het wiegen. Zegt ze bij thuiskomst dat ze alvast aan het oefenen was. Ze lijkt ook te begrijpen dat het nog niet zeker is of het allemaal goed gaat. T is de realiteit en ik ben van mening dat kinderen meer kunnen hebben dan ouders weleens denken. En daarbij heb ik het gevoel dat het voor mijn dochter heel belangrijk is, dat er open kaart gespeeld wordt.
*breekt effe in*

Liedje, als je ongesteld wordt heb je altijd een eisprong gehad.. Of je cyclus nu 15 dagen is of 60 het maakt niet uit... 14 dagen voordat je ongesteld wordt heb je een eisprong gehad. Ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus en zowel de huisarts als een gynaecoloog assistente hebben dat bevestigd naar mij toe...

*Breekt weer uit*
Hier nog iemand met een onregelmatige cyclus! Zit vandaag op dag 41 en nog geen spoor van ongesteldheid te bekennen. Testje van gister was negatief dus gewoon maar weer afwachten.

Ben benieuwd Liedje hoe je ovutestjes zullen gaan. Ik hoop op twee dikke strepen voor jou!

Rammie, volgens mij is het zo dat je alleen een eisprong hebt als je om de 3 a 5 weken menstrueerd. Maar ja als de gyn dat zegt..

Tatli wat fijn dat je nu heerlijk babyspullen kan gaan shoppen! Ik heb de echo nog niet gezien, maar fa zo even kijken. Wil jij eigenlijk weten wat het wordt?

Wat een heerlijk weer vandaag! Ik ga zo lekker mountainbiken maar eerst moeten de croissants de oven in! Iedereen een fijne zondag xx
@liedje, nee hoor je komt niet gefrustreerd over! als ik me in jouw schoenen verplaats lijkt het me soms wel is moeilijk! ik las dat rammie schreef dat je altijd een eisprong hebt, dat is toch wel fijn om te horen!

Zo dat is me daar een grote tuin, heeeeerlijk lijkt me dat!

@tatli, wat leuk dat jullie al een kinderwagen hebben gekocht!! zit er een lange levertijd op?

@giorra, wat schattig dat je dochter zo reageerde! erg lief.

@korrel, jammer dat je testje negatief was.Ook voor jou hoop ik dat het snel wat regelmatiger gaat worden...of nog beter... dat het gewoon snel raak is!

Is het bij jou lekker weer?, hier is het alleen maar regen! bah

@paulita, hoe is het met jou? al een tijdje niet gehoord volgens mij?

hier gister een heel zwitsal pakket gehad van broer en schoonzus! erg leuk!

Ik heb echt al heel veel gehad van mensen. Ik had een kastje in mijn dressoir leeg gemaakt er voor maar die ligt nu al helemaal vol met cadeaus!
@giorra: ja het is wel lastig om nog niet eerlijk te kunnen zijn op mijn werk. Ik hoop het vol te kunnen houden tot week 12. Leuk dat je dochter zo op jullie nieuws reageert!

@Rammie: Ik heb 1x geen eisprong gehad en ik werd wel ongesteld. Dus wat je zegt klopt niet.

@Korrel: wat jammer dat er nog geen duidelijkheid is v.w.b. je ongesteldheid.

@Peach: leuk dat je al zoveel hebt gehad!
Peach Regen??! Nou het is hier mooi, maar het lijkt wel war grijzer te worden.

Eens kijken of ik dit op mijn mobiel kan (sun) (zon) (s) (zonnetje) (zonnestraal) hihi
Nou niet dus...
Hier heeft het de hele ochtend geregend. En het is nu pas droog aan het worden.
@ liedje, valt wel mee hoor hoe gefrustreerd je overkomt, hahaha. Ik zou denk ik hetzelfde hebben! Geen idee of het verhaal van Rammie normaal gesproken klopt maar uit mijn naaste omgeving weet ik dat je zelfs een eisprong kunt hebben met een cyclus van 60 dagen.

@ tatli, wat een uitstekende keuze! Hier denken wij ook aan, we gaan zelfs zo even kijken! Hebben jullie de 3 of de 4 wieler?
Wij hebben de Buzz 3. Ik dacht eerst dat 4 wielen beter zou zijn maar wij vonden deze met stip het lekkerste/makkelijkste rijden, in/uitklappen, duwstang verstellen (tatliman is 1.95) etc. De Maxicosi Mura vond ik zelf ook erg fijn, maar die vond tatliman juist niet lekker en niet mooi. Van de Bugaboo vonden we allebei de bak veel te laag en van de Mutsy de bak te klein (en serieus: die naam ). Verder nog gekeken naar goedkopere merken, maar dat zie je toch wel, hoewel het kwalitatief echt niet slecht schijnt te zijn.

Veel plezier met uitproberen en kiezen Bowie!

Verder hebben we nog weinig gekocht: mijn besluitvaardigheid was even weg na deze beslissing. Ik zag wel leuke babykamers, maar die waren duur. Niet normaal meer. Alles wat ik mooi vond kwam op 1500 a 2000 euro. Nou sorry, maar dat vind ik veel te ver gaan. Ik heb op marktplaats wel wat gezien maar tatliman is niet zo van tweedehands (dat is iets Turks volgens mij). Gelukkig hebben we nog voldoende tijd om alles te regelen

Hier begint overigens eindelijk het zonnetje weer te schijnen. Wat een regen vanochtend zeg!

Liedje en Korrel: houdt moed meiden!

Meiske, ik ga het morgen aan iedereen vertellen op mijn werk (ik ben dan 11.5 week zwanger volgens de laatste echo). Jij hebt je echo toch met ruim tien weken? Als dan alles goed is, zou ik het gewoon vertellen. De kans dat het dan nog misgaat is even klein als na 13 weken volgens mij.
@Rammie, bedankt voor het inbreken Fijn om te horen in ieder geval.

@Peach. Wat leuk dat je al zoveel gekregen hebt! Heerlijk om zo verwend te worden.

@Korrel. Pfff irritant en balen van negatieve test...Irritant he die onzekere tijd, alleen maar wachten, wachten en nog eens wachten.

@Giorra. Leuk en verschrikkelijk lief hoe je dochter reageerde! Heerlijk dat je het nu ook met haar kon delen!

@Meiske. bij ons hetzelfde. Hele morgen regen nu schijnt het zonnetje...

@Bowie... gelukkig dat ik niet gefrustreerd over kom want zo voel ik me ook niet echt. Ik zou met ovutesten beginnen. Ik heb ze ook liggen, maar ik voel me er nog niet relax bij dus ik laat ze nog even liggen. Raar he? Ik moet er even aan wennen denk ik...
@Tatli. Veel plezier met vertellen morgen! Dat lijkt me het allerleukste, om het aan iedereen te vertellen! Geniet ervan!
@ korrel, ik lees er bijna overheen, je negatieve test van gisteren! Balen zeg.....en dan nog steeds niet ongesteld? Misschien toch goed om even een doorverwijzing naar de gyn te vragen bij je huisarts? Het is volgens mij echt niet nodig om zo lang te wachten tot je cyclus weer normaal is. Hier zit je gewoon niet op te wachten als je net besloten hebt om zwanger te willen worden

@ liedje, ik lees nu pas dat ik eigenlijk hetzelfde zeg als Rammie

@ tatli, ja dat hadden wij net ook, de 3 wieler is een stuk beter te hanteren dan de 4. De bugaboo rijd eigenlijk het lekkerst maar die vonden we echt supertruttig met die lage bak. Het vriendje zag er knap lullig uit achter die wagen....moest er wel om lachen maar dat wordt m niet! Helaas konden we de mutsy in deze prenatal niet uitproberen want ze hadden hem niet staan.Omdat we in een maisonnette (lees: 3 trappen) wonen zijn we hier ook wel in geinteresseerd ivm het lage gewicht in vergelijking tot de andere wagens.

We gaan donderdagavond nog even samen kijken in een grotere prenatal met 'wandelparcours' en hakken dan de knoop door. Ik wilde eigenlijk ook wat kopen voor de baby maar op de een of andere manier zijn we toch met lege handen weggegaan. Echt raar maar het voelt nog te ver weg ofzo....een wagen en een kamertje vind ik makkelijk te kiezen dan kleding op de een of andere manier Wij hebben nu een kamertje op Marktplaats gevonden die ons leuk leek en ik hoop dus dat we wat terughoren. dat scheelt vaak meer dan de helft en in dit geval is het ledikantje nooit gebruikt!

Vooroordeel misschien maar ik had juist de indruk dat turkse mensen wel heel veel tweedehands kopen? Toch verkeerd gedacht schijnbaar.

.....wat een bericht weer!
Leuk he al die wagens uitproberen? Wij hebben niet echt gekeken naar licht/zwaar omdat we geen trappen op/af moeten.

Haha Bowie, volgens mijn man kan tweedehands kopen eigenlijk echt niet. Maar hij komt uit Izmir en de meeste Turken in Nederland komen van het anatolische of oosterlijke platteland. Dat zijn echt twee verschillende werelden. In mijn schoonfamilie en bij de vrienden van mijn man is tweedehands kopen echt not done, maar zij kunnen het zich ook veroorloven. Veel Turken in NL zijn niet zo welgesteld natuurlijk. Al geldt volgens mij toch dat ze zich liever in de schulden steken dan (openlijk) iets tweedehands te kopen...

Hoe dan ook, ik ga tatliman nog wel overhalen, ik vind het nl. een heel leuk kamertje

Ik vind het ook nog ver weg hoor, maar ik wil eigenlijk alles zo snel mogelijk regelen en kopen. Ik heb geen zin in haast werk in november/december. Ik moet me tegen het einde van mijn zwangerschap volledig gaan richten op mijn Grotius examen en wil dat alles dan al helemaal af is. Wagen en kamertje kopen vind ik wel makkelijker dan kleding. Vooral omdat we nu nog niet weten of het een jongetje of een meisje wordt. Na de vakantie zal ik wel gaan rondkijken denk ik Nu eerst maar even shoppen voor de uitdijende mama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven