Legging imitatieleer
vrijdag 4 november 2022 om 19:45
Een verkoopster tipte mij vorige maand om onder een knielange sweaterjurk een (zwarte) imitatieleren legging te dragen. Iets hipper dan een panty vanwege de shine/stoere look en nèt een klein stukje enkel tussen de legging en je sneaker. Panty’s in een sneaker vind ik ook niet mooi ivm Zwarte Piet-effect.
Eens of niet, wat vinden jullie? Ik twijfel, maar heb wel iets nodig voor de warmte en stevigheid rond mijn bilpartij. Tips en linkjes naar goeie merken of afbeeldingen zijn welkom als je goeie ervaringen hebt. Kan je ze ook gewoon wassen en blijven ze mooi?
Eens of niet, wat vinden jullie? Ik twijfel, maar heb wel iets nodig voor de warmte en stevigheid rond mijn bilpartij. Tips en linkjes naar goeie merken of afbeeldingen zijn welkom als je goeie ervaringen hebt. Kan je ze ook gewoon wassen en blijven ze mooi?
gryla wijzigde dit bericht op 04-11-2022 20:15
9.57% gewijzigd
vrijdag 4 november 2022 om 19:48
Ik draag die dingen wel maar meestal niet onder een jurk, dat vind ik een beetje mja... teveel ofzo. Liever met een lang shirt of blouse. Panties draag ik pertinent niet dus als ik in de winter voor een jurk ga dan toch liever een gewone stoffen legging. Ik heb er één met "patrijspoortjes", die vind ik heel gaaf.
De leatherlook legging van M&S zit erg fijn maar is wel iets duurder dan 20 euro geloof ik.
De leatherlook legging van M&S zit erg fijn maar is wel iets duurder dan 20 euro geloof ik.
vrijdag 4 november 2022 om 19:56
Is dit geen optie?
vrijdag 4 november 2022 om 20:00
Zwarte ondoorzichtige maillot vind ik toch al niks aan n mooie panty van oroblu in nearly black.vind ik wel mooi.
Ja en sneakers het is jammer genoeg zo dat ik alleen op sneakers kan lopen vanwege n slecht linker been.
Heb prachtige western laarzen mooie lange zwarte laarzen .meerdere kleuren korte laarsjes .en steeds probeer ik het weer maar kan er echt niet op lopen .
Hooguit met n feestje probeer ik het dan kan ik zitten .
Heel jammer want ik heb n periode gehad dat ik dacht als ik nieuwe schoenen koop gaat het lopen ook goed.
Vandaar mijn grote assortiment laarzen en laarsjes.
Dus ook onder n jurk draag ik overdag sneakers.
Ja en sneakers het is jammer genoeg zo dat ik alleen op sneakers kan lopen vanwege n slecht linker been.
Heb prachtige western laarzen mooie lange zwarte laarzen .meerdere kleuren korte laarsjes .en steeds probeer ik het weer maar kan er echt niet op lopen .
Hooguit met n feestje probeer ik het dan kan ik zitten .
Heel jammer want ik heb n periode gehad dat ik dacht als ik nieuwe schoenen koop gaat het lopen ook goed.
Vandaar mijn grote assortiment laarzen en laarsjes.
Dus ook onder n jurk draag ik overdag sneakers.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 04-11-2022 20:02
3.90% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
vrijdag 4 november 2022 om 20:01
Dit inderdaad!vivapimpelmees schreef: ↑04-11-2022 19:48Ik draag nooit sneakers onder een jurk omdat ik dacht echt bij niemand mooi vindt.
Panty in laarzen geeft geen pieteneffect.
En zo’n imitatieleren legging kan prima, maar dan inderdaad wel onder een jurk. Niet met een shirt, want een legging is geen broek
vrijdag 4 november 2022 om 20:08
Ik heb mooie leren sneakers gevonden zonder veters, die onder een jurk passen. Vind ik. Smaken kunnen verschillen natuurlijkvivapimpelmees schreef: ↑04-11-2022 19:48Ik draag nooit sneakers onder een jurk omdat ik dacht echt bij niemand mooi vindt.
Panty in laarzen geeft geen pieteneffect.
Panty in laarzen doe ik ook wel, maar ik wil eens wat anders/sportiever/stoerder proberen.
gryla wijzigde dit bericht op 04-11-2022 20:10
11.83% gewijzigd
vrijdag 4 november 2022 om 20:56
Imitatieleer in die prijsklasse vind ik echt heul lelijk, sorry iedereenKrulliebollie73 schreef: ↑04-11-2022 19:46Ik vind het leuk staan. Beetje stoerder… en ik ben ook niet gek op panty’s in sneakers vanwege het pieten effect.
vrijdag 4 november 2022 om 21:33
Sneakers onder een jurk vind ik alleen mooi bij iemand die lange slanke benen heeft.
Een legging vind ik ook alleen mooi als iemand lange slanke benen heeft. Maar het zal een ander weinig uitmaken wat ik er van vind.
Een legging vind ik ook alleen mooi als iemand lange slanke benen heeft. Maar het zal een ander weinig uitmaken wat ik er van vind.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
vrijdag 4 november 2022 om 21:33
Eens.Lorem_Ipsum schreef: ↑04-11-2022 21:11Je vraagt het, dus ik zeg het hier, maar zelf vind ik zo’n leren legging onder een jurk eerder wat gedateerd dan hip. Maar als het je leuk vindt staan; lekker doen!
Am Yisrael Chai!
vrijdag 4 november 2022 om 21:43
Juist onder een sweaterjurk of nog beter, een grofgebreide kabeltrui, lijkt me een leren legging wel leuk, maar ik zou het niet onder een bloemetjesjurk aantrekken. De leggings zijn zeker wel weer hip, zie H&M
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1100639004.html
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
vrijdag 4 november 2022 om 21:56
Ik heb twee mooie imitatieleren leggings van Spanx. Één donkerbruine met een beetje croco print en een zwarte met een soort bikerpatroon, van die opliggende streepjes op sommige plaatsen (dat is wel heel slecht uitgelegd, maar dat was het beste dat ik ervan kon maken).
Beide draag ik met iets langs erop, bijvoorbeeld een lange blouse en een wat kortere trui, of een lange top met een blazer of vest. Nooit zo lang dat het een jurk lijkt, maar lang genoeg dat kruis en billen bedekt zijn.
Ik draag het zelf overigens niet met sneakers maar met lange laarzen of enkellaarzen. Of stoere grove boots.
Beide draag ik met iets langs erop, bijvoorbeeld een lange blouse en een wat kortere trui, of een lange top met een blazer of vest. Nooit zo lang dat het een jurk lijkt, maar lang genoeg dat kruis en billen bedekt zijn.
Ik draag het zelf overigens niet met sneakers maar met lange laarzen of enkellaarzen. Of stoere grove boots.
vrijdag 4 november 2022 om 21:57
De leggings die ik draag, zijn echt bedoeld als broek.Irregular_Choice schreef: ↑04-11-2022 20:01Dit inderdaad!
En zo’n imitatieleren legging kan prima, maar dan inderdaad wel onder een jurk. Niet met een shirt, want een legging is geen broek![]()
vrijdag 4 november 2022 om 22:12
Mooi juist. Een kort topje op een Spanx (Ready to Wow) legging is mijn favoriete outfitIrregular_Choice schreef: ↑04-11-2022 20:01Dit inderdaad!
En zo’n imitatieleren legging kan prima, maar dan inderdaad wel onder een jurk. Niet met een shirt, want een legging is geen broek![]()
vrijdag 4 november 2022 om 22:20
Deze zit niet mooi bij de billen.Liliane13 schreef: ↑04-11-2022 21:43De leggings zijn zeker wel weer hip, zie H&M
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
vrijdag 4 november 2022 om 22:35
Ik wil reageren op je vraag "Blijven ze mooi?" - helaas niet. Het is een laagje plastic coating over textiel zoals al het nepleer, maar dat wist ik niet toen ik er eentje kocht.
Ik heb deze en die ging op dag 1 al kapot omdat de stof kreukt bij je buik als je gaat zitten. En door het wassen (voorzichtig en binnenstebuiten) komen er over de gehele oppervlakte kleine scheurtjes in de coating. Snap niet dat ze nog gemaakt worden, het is letterlijk een wegwerpproduct.
https://www.calzedonia.com/nl/product/l ... _COLLD=019
Ik heb deze en die ging op dag 1 al kapot omdat de stof kreukt bij je buik als je gaat zitten. En door het wassen (voorzichtig en binnenstebuiten) komen er over de gehele oppervlakte kleine scheurtjes in de coating. Snap niet dat ze nog gemaakt worden, het is letterlijk een wegwerpproduct.
https://www.calzedonia.com/nl/product/l ... _COLLD=019
vrijdag 4 november 2022 om 22:37
Ik vind een kledingstuk van imitatieleer bij uitstek een product dat de moeite waard is om er wat meer aan uit te geven, vaak geldt hierbij dat wat duurder daadwerkelijk beter en mooier is. Mijn Spanx zijn al talloze keren gewassen en zien er nog precies hetzelfde uit.konwalia schreef: ↑04-11-2022 22:35Ik wil reageren op je vraag "Blijven ze mooi?" - helaas niet. Het is een laagje plastic coating over textiel zoals al het nepleer, maar dat wist ik niet toen ik er eentje kocht.
Imitatieleer is dus niet altijd gewoon een coating over textiel.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 04-11-2022 22:37
3.89% gewijzigd
vrijdag 4 november 2022 om 22:48
@Jufjoke: Zijn dat deze? Zie toch dat er wat vaker over wordt geklaagd, dus dan doe je het goed!
https://www.wehkamp.nl/spanx-corrigeren ... rt-970573/
vrijdag 4 november 2022 om 22:54
Deze heb ik ook, maar die verliest wel zijn coating op den duur. Maar hij zit echt prachtig.konwalia schreef: ↑04-11-2022 22:48@Jufjoke: Zijn dat deze? Zie toch dat er wat vaker over wordt geklaagd, dus dan doe je het goed!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in